Skocz do zawartości

Problem z odpaleniem e60 525i benzyna 2004 rok nie odpala


Oskar2009

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

Przedstawiam problem BMW e60 525i 2004 rok benzyna automatyczna skrzynia 160tys km

W piatek zajechałem do cpnu zatankowałem 45L (paliwo sprawdzałem rachunek)

W sobote wieczorem żona odpaliła I podjechała na drugie miejsce parkingowe.

W niedziele wstałem samochod jak by załapał I zgasł kreciłem aż rozładowałem Aku.

Podłączyłem na kable z drugiego auta i nic nie odpala.

Kręcę rozrusznik dobry załapuje ale nie ma szans na odpalenie. Dodam ze przepływke odpinałem i bez zmian.

Tak jak by łapał ale nie może zapalić załapuje ale nie odpala.

Podłaczyłem komputer pokazało błedy IBS ale to mi wczesniej pokazywało.

A0B2 cas supply terminal 30E/30L

299C

27FB

299D

6140

CE93 takie Błedy pokazuje. Nie ma błędów silnika ani jakiś czujników czy na cewkach.

O czy jest możliwość ze rozrząd łańcuch przeskoczył.

Odłaczyłem IBS I nic

nie odpala

Sprawdziłem cisnienie 11.5 na wszyskich pierwszy 11.3

Kupiłem dwa sterowniki do pompy paliwa nowe w bmw bez zmian

Sprawdzałem swiece jest iskra paliwem śmierdzi czy jest taka możliwość ze komputer nie pokazał błędu czujnika położenia wału korbowego albo walka rozrządu

Albo filtr zapchany

Albo pompa nie działa

Proszę o pomoc

I jakies rady

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc kolego. Masz blad glownego obwodu zasilania sprawdz wszystkie bezpieczniki wyjmujac i ogladajac dokladnie kazdy oraz gniazda ich osadzenia. Kolejny blad to blad blokady kierownicy oraz aktywnego ukladu kierowniczego. Jezeli tam nie ma zasilania nie ma mowy o odpaleniu auta. Jezeli to bedzie ok sprawdz wiazke do aktywnego ukladu kierowniczego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej bezpieczniki wszystkie sprawdzone

Już mi ręce opadają podmieniłem czujnik wału dalej nie odpala.

Aktywny układ kierowniczy zawsze sie zapala jak aku rozładowany zawsze pokazuje jak mi wcześniej aku padł to samo było. Ja odpalam na kable.

Czy jest możliwość ze to pompa? Bo to sie stało po zatankowaniu.

Odpalił i zgasł więcej nie odpaliłem tyko tak załapuje ale nie może załapać.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zalapuje i nie moze zalapac to skup sie na doplywie paliwa. To typowy objaw zapowietrzenia ukladu zasilania. Odpalil tym co mial w wezyku. Sprawdz czy pompa pracuje bez przerw. Zewrzyj przekaznik (jest z tylu nad akumulatorem) od pompy na krotko a ktos do pomocy niech kreci rozusznikiem. Jak nic to nie da zdejmij siedzenie miernik do zaciskow pompy i ktos kreci a Ty mierzysz. Jak bedzie zasilanie na pompie i oczywiscie min 12v to oznacza zapowietrzenie ukladu zasilania.

I teraz przyczyny moga byc nastepujace: Mala wydajnosc pompy czyli jej uszkodzenie lub zatkanie filtra paliwa. Pekniety waz doprowadzajacy lub obluzowana opaska przy pompie. Mogla pompa cos tez pociagnac z baku i sie zblokowac nie dajac odpowiedniego cisnienia. Czy nie czujesz paliwa obok auta lub w srodku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno przyszlo mi do glowy. Nad akumulatorem w bezpiecznikach jest duzy czarny przekaznik od wszystkiego. Jego sprawdz bo jeden z bledow wskazuje ze moze on miec z nim cos wspolnego. To on jest odpowiedzialny za najwazniejsze napiecia w aucie. Jezeli sie konczy to takie beda objawy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej próbowałem odpalić na easy start pryskałem i nawet nie załapuje.

Jak by była pompa walnięta lub coś z paliwem to powinien zapalić na plak?

Wyjołem siedzenie tylne i dostałem sie do pompy zasilanie jest,pompa jak by pracowała ale ona jest cicha. Co do tego czujnika czarnego nad aku to go wyjołem ale nie mam pojęcia jak go sprawdzić. Ale jak sprawdzam przewodzenie miernikiem to nie reaguje na zadnen pin zero reakcji. Za co ten przekaźnik odpowiada ponieważ słyszałem ze nie ma on żadnego znaczenia przy odpalaniu , tylko radio itp napięcie. Zamówiłem nowy w Bmw na jutro zobaczymy.

Rozbierałem listwę i paliwo dochodzi. Iskra jest tak jak pisałem wcześniej. A odpalanie wyglada tak kręci na pusto i czasami załapuje ale nie odpala. A co z filtrem tam tylko jest filtr na pompie paliwa? Nie ma innego? Tak mi sie wydaje.

Dzięki za podpowiedz jutro jak wymienię będę informował.

A na razie siedzę i szukam dalej co to może być

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak pomyślałem ale czyżby łańcuch przeskoczył? 160tys Lub napinacz nie napiął . Rozmawiałem z gościem to mi powiedział ze jak wymieniałem odmę bo mi poszła z 3 miesiące temu to powinienem zrobić płukanie wszystkiego. Napinacz jest napinany pod ciśnieniem oleju a może nie napiąć łańcucha? Czy to prawda bo sie nie znam? Proszę o rady i jak sprawdzić ze to rozrzàd? Silnik jest bez kolizyjny czy trzeba sie liczyć z dużymi kosztami naprawy? I pytanie czy ten jeden napinacz jest z boku po lewej stronie na klucz 32? to można sprawdzić czy działa poprawnie napinacz? Czy te ciśnienie 11.5 to za mało do odpalenia? A wszyscy mówią ze ciśnienie ok

Dziękuje za wszelkie porady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kompresja dla Twojego silnika to 13,1 Bar

Proszę o rady i jak sprawdzić ze to rozrzàd?

Jesli masz punkty zaplonu na silniku to spoko jesli nie to musisz je naniesc...

Wykrec swiece.W otwor pierwszej wsadz sruboktret i obracajac walem korbowym podjedz tlokiem do GMP ( gorne martwe polozenie tloka ) teraz nanies pokrywajace sie punkty na silnik i kolo pasowe ( mozesz uzyc lakier do paznokci ) ,nastepnie zrob to samo z drugim tlokiem a nastepnie z trzecim.Gdy juz bedziesz mial GMP wszystkich tlokow wkladasz swieczki do cewek dotykasz swieczkami do masy wlaczasz zaplon i obracasz kolem pasowym walu obserwujac w ktorym momencie przeskoczy iskra na swiecy.Jesli jest OK ma to nastapic ok 10 stopni przed GMP czyli naniesiony punkt na kole pasowym w momencie iskry na swiecy ma byc ok 8mm przed punktem naniesionym na silniku.Jesli lancuch przeskoczyl to iskra nastapi duzo wczesniej ( z tego co opisujesz tak powinno byc ) lub juz po zwrocie tloka

Silnik jest bez kolizyjny czy trzeba sie liczyć z dużymi kosztami naprawy?

99 proc to silniki kolizyjne - z danych jakie widzialem twojego silnika tez jest pewnie kolizyjny ale w twoim przypadku jeszcze nie bylo spotkania zaworu z tlokiem -jesli przeskoczy jeszcze o jeden zab to bedzie...Nie wykrecaj napinacza jak raz przeskoczyl to zrobi to powturnie...Jak sie okaze ze przeskoczyl to wymien komplet bo i tak trzeba wszystko rozbierac.

Czy te ciśnienie 11.5 to za mało do odpalenia? A wszyscy mówią ze ciśnienie ok

Do odpalenia wystarczy ale jesli to wina przeskoku to twoje cisnienie jest efektem otwierania i zamykania zaworow w nieodpowiednim momencie a iskra tez musi byc w odpowiednim punkcie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok podłączę jutro przekaźnik i zobaczę jak będzie dalej to samo to biorę lawetę i do warsztatu bo sam nie dam rady. Ijeszcze jedno jak kręci to nie ma żadnych stuków jak by bylo ok wszystko. Jak będę dalej kecił to nic nie zrobie?

Żebym nie pogorszył sprawy.

Dziękuje

Pozdrawiam

Jak sie uporam z problemem to dam znać co było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ijeszcze jedno jak kręci to nie ma żadnych stuków jak by bylo ok wszystko.

Jak lancuch przeskoczy o zeba to zmienia sie otwarcie i zamkniecie zaworow o czym swiadczy Twoja kompresja jak przeskoczy o nastepny zab nastepuje kolizja ,skrzywienie zaworow i wtedy kompresja bedzie Zero

Jak będę dalej kecił to nic nie zrobie?

Tego nikt nie przewidzi i nikt nie odpowie na to pytanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekaznik wymieniony dalej to samo. Zdejmuje pokrywe zaworow I zobaczymy. Zdejme I zobacze co jest. Nie bede dawac do pseudo mechaników bo już mam nauczkę. W zeszłym roku sprinter 313 kosz narawy 15tys a pojechałem tylko oleje wymienic i swiece plus klocki. A okazało sie ze nowe wtryski dpf i pare innych żeczy.


Pozdrawiam wszystkich Dziekuje za rady

Jak zrobie to poinformuje co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M54 to silniki odporne powszechnie wiadomo. Sprawdzic rozrzad trzeba zeby nie bylo lipy jak cos bo roznie bywa ale nie rozpedzalbym sie zanadto. Trzeba sie przyjrzec ukladowi elektrycznemu. Podpiac inny sterownik silnika i sprawdzic zasilanie modulu CAS. Blad glownego terminalu daje do myslenia. Nie moze byc wszystko w porzadku i widniec blad 30E?30L Mozna sprawdzic na Inpie kiedy powstaly te wszystkie bledy i skojarzyc moment kiedy przestala Ci palic z data i godzina bledu. Ja bym tak zrobil. Kontroluj prace warsztatu chyba ze to Twoj dobry znajomy bo nawymieniaja zanim dojda a okaze sie zupelnie inna rzecz niz poszukiwana.

Mi ostatnio nie chcial z kolei krecic sprawdzalem akumulator rozrusznik zregenerowalem klemy sprawdzalem nie moglem dojsc. Po wyjeciu i podpieciu luzem do akumulatora rozrusznik krecil jak szalony w aucie tylko klik klik i tyle. I napiecie spadalo do 1,8v..Rozne rzeczy wymyslali ze skoro rozrusznik pod obciazeniem nie chodzi to niesprawny. Inny ktos znow mowil chlopie aku mulator masz padaczke. Inny ze przekaznik figle robi. Ze klema pirotechniczna ze ibs itp. Co sie okazalo? Na przejsciu kabla z bagaznika w podloge przerwa. Pradu nie bylo napiecie spadalo aku dobry przekaznik dobry rozrusznik dobry klemy dobre. Pisze to po to zebys sie na koszta nie nacial. Chyba ze po rozebraniu sie ewidentnie okaze ze to w glowicy problem ale jakos dziwne 2,5 w automacie cos mi tu nie gra.

Pamietaj ze moze byc nawet czujnik hamulca lub dzwigni biegow uwalony i w automacie nie zapalisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej no tak tylko Ja jak odpalałem rano to był tak odpalił stuk I sgasł tak mi sie przypomniało I cały czas cos tam szorowało myslałem ze to rolka ktòraś bo jezdził I nie było problemu. Musze czy tak czy tak zdjac pokrywe.ale jakos topornie idzie. Odkreciłem sruby ani drgnie.

Dzięki

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łancuch napiety sprawdziłem rozrzad jest dobrze nastawiony bede składał pokrywe.

Rozmawiałem z mechanikiem to moze byc usterka typu kluczyk mogł upasc albo sie uszkodzić albo cas z komputerem sie nie łaczy. Synchronizacja Dde/cas

Może ktos słyszał o podopnych awariach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kolega Byku powiedzial co i jak od strony elektrycznej ja natomiast od strony mechanicznej-jesli jest paliwo, kompresja i iskra to silnik musi palic.

Co do paliwa nie ma watpliwosci bo prubowales palic na plaka ,co do kompresji wyliczylem Ci ile ma byc a Ty wiesz ile jest ,co do iskry opisalem jak to sprawdzic.

Jest jeszcze opcja zablokowania ukl wydechowego -rozsypane katy ale nawet przy czyms takim na sekunde czy dwie powinien odpalic...

Co do przypuszczen mechanikow nie bede sie wypowiadal bo to co przypuszczaja to chyba nie bardzo sami wiedza jak to dziala w samochodzie - ja bym juz im auta nie dal do naprawy bo to juz zle zwiastuje ale decyzja nalezy do Ciebie

Poczytaj na forum o Cas ,DDE i kluczyku to zobaczysz ze przy braku ich komunikacji nie zakrecisz rozrusznikiem i nie bedzie iskry i paliwa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najczestsza usterka w autach wyposazonych w silniki m54 to palenie bezpiecznikow. Tam sie w sumie nie ma co zespuc. Kolega Kotin44 napisal Ci co masz zrobic z silnikiem zrobiles stwierdziles ze ok. Ale jakos razem mamy przeczucie ze Twoj mechanik rowniez szuka i liczy ze znajdzie. Nie wie. Pamietaj ze bezpieczniki sa z tylu w schowku i w puszcze sterowania silnikiem w komorze silnika. Jest tam bezpiecznik silnik-skrzynia sprawdzaliscie go? Pomysl jaka usterka przychodzi nagle? W sekunde? Najczesciej spalenie bezpiecznika. Jezeli znajdziecie spalony bezpiecznik a nie bedzie on przyczyna a skutkiem to przyczyne znajdziecie. Po nitce do klebka. Przepatrz jeszcze raz bezpieczniki bo moglo Ci cos umknac. Pootwieraj wszystkie zaslepki ukladu elektrycznego i przejrzyj. Przejrzyj wszystkie polaczenia srubowe dotyczace elektryki. Jezeli sie upewnisz ze jest ok zdejmij dolot i sprawdz przepustnice czy sie uchyla. Jak masz paliwo masz iskre bezpieczniki cale i bedziesz miec powietrze zostanie Ci tylko komputer sterujacy. Tyle ze bede sie upieral nic tak o sobie sie nie psuje. Zawsze na jakim module ktory wlasnie przestal dzialac sa slady ingerencji wody zwarcia itp. Czesto w active sterung przeciera sie wiazka unieruchomiajac czujnik skretu i juz po jezdzie. Jest pod spodem pod autem. To trop, nie pewniak. Ja bym tez wykrecil dise i sprawdzil czy klapka sie nie urwala i nie poleciala ale tak czy inaczej w sumie koslawo ale wtedy powinien jednak palic.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz czy masz kierownice odblokowana poruszaj dzwignia zmiany biegow zobacz czy masz stop bo moze czujnik na pedale hamulca od wilgoci z butow nawalil lub kostka nie laczy. Czy bledy ktore masz wyskakuja ponownie po skasowaniu?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dzwignia biegow ruszałem stop ok kierownica ok

Komputer tam gdzie siedzi bezpieczniki ok masa jest prad dochodzi sprawdzałem.

Bezpieczniki wszystkie sprawdzone.

Kierownica odblokowana. Jezeli by było Wina czujnika skrzyni lub stopu to by nie krecił.

Zobaczymy dzis ma byc jeszcze jeden Kolega z kompem

Zobaczymy dam znac co I jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.