Skocz do zawartości

PROBLEM z odpaleniem po mrozach BMW e60 520d


BMWe60_MONACOBLAU

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Niestety pierwszy problem z BMW.

Auto stało 3 tygodnie nie odpalane . Akurat w okresie największych mrozów.

W tym momencie kręci, odpala i po 2 sekundach gaśnie i tak za każdym razem.

Wcześniej gdy były dodatnie temperatury i był systematycznie odpalany nie było w ogóle problemu z odpaleniem auta.

 

Proszę o jakieś sugestie co może być nie tak

 

uprzedzę pytanie o filtr paliwa- nie wymieniałem od zakupu czyli od roku i nie wiem kiedy był wymieniany

 

Do kompa nie podpinany jeszcze

Mam nadzieje ze uniknę lawety do mechanika i ze tu ktoś pomoże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli poczekać na dodatnie lub wystawić na słońce i powinno odpuścić ?

Zależy w jakim stopniu jest zabity :wink:

Możesz i wstawić go gdzieś do garażu :wink: albo od razu wymienić filtr paliwa tylko trzeba położyć się poda auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za wszystkie sugestie

odpalił i chodzi jak powinien - odpuściły mrozy

filtr najwcześniej wymienię za tydzień

może do tego czasu nie sprawi problemu

 

przy okazji spytam- gdzie najlepiej tankować ON ?

do tej pory tylko na orlenie tankowałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Był już gdzieś poruszany temat odnośnie stacji. Ja zawsze tankuję na jednej stacji Sh... bo mam ją koło siebie poza tym młody zawsze coś tam zbiera jak nie kolekcję BMW to Ferrari, ale chyba nie ma znaczenia czy ta czy Orl...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam.

Niestety pierwszy problem z BMW.

Auto stało 3 tygodnie nie odpalane . Akurat w okresie największych mrozów.

W tym momencie kręci, odpala i po 2 sekundach gaśnie i tak za każdym razem.

 

Gdyby w przyszłości problem się powtórzył to proponuje sprawdzić błędy w ECU aby wykluczyć awarię sterownika świec żarowych lub samych świec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

Korekcje wtrysków bym sprawdził, ale w niespełna 3 sekundy to ciężko.


Nawet bez świec żarowych sprawny 2.0d powinien odpalić przy -18*C (u mnie tak było) i po 2 sekundach już równo chodzić.


Ale nie gasnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Paliwo nie będzie przyczyną, bo zimą jest na stacjach paliwo "zimowe", zawierające mniej dodatków BIO i innych świństw, a więcej specjalnych dodatków na mrozy, przez co nie powinno zamarznąć nawet do -30. Po drugie, nie ma znaczenia gdzie tankujesz, bo na każdej stacji paliwo jest dostarczane z Płocka lub z Gdańska, w zależności od regionu kraju. Tylko lukoil ma paliwa bezpośrednio z Rosji. No chyba, że tankujesz na jakiejś małej stacji, gdzie właściciel "chrzci" Paliwo, a to się nadal zdarza.

U Ciebie obstawiałbym coś innego, ale odpowiedz mi na dwa pytania:

1. Czy jak za pierwszym razem zgaśnie po 3 sekundach, to czy za drugim razem normalnie odpali?

2. Czy jadąc dasz radę wkręcić silnik powyżej 3500rpm na trzecim biegu i powyżej 3000rpm na czwórce?

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korekcje wtrysków bym sprawdził, ale w niespełna 3 sekundy to ciężko.

Tu kolega nie ma problemów gdy jest cieplej i auto odpala normalnie więc musi odpalić auto i sprawdzić błędy na początek bo powinno coś wysypać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz próbuje znaleźć jakąś INPE w sieci

Możesz INPA ale musisz pamiętać, że taką która będzie miała bazę do twojego silnika N47 ale skoro masz odpowiedni interfejs to polecam ISTA jest dużo na ten temat a wszystko znajdziesz na "gryzoniu" :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

akumulator w bmw ma 5 lat - to dało mi do myślenia że to może jego wina

na początku nie brałem tego pod uwagę bo auto odpalało i dopiero po chwili gasło


ale dzisiaj włożyłem inny akumulator ( co ciekawe z passata- 45 ah ) - odpalił i wszystko było ok


wygląda na to że to akumulator do wymiany


stary akumulator to varta 85 ah z 2013 roku


teraz kupię Akumulator BOSCH SILVER S4 013 - 95Ah


mam nadzieje ze to rozwiąże problem z gaśnięciem w mrozy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 lat akumulator to nie jest jakiś wyczyn i po takim czasie nie znaczy, że jest kiepski i tak myśląc wątpię, że to aku ponieważ auto odpala i piszesz, że gaśnie wiec to nie jest obiaw akumulatora.

Kolego czemu nie podłączysz auto pod komputer na początek zanim kupisz nowy akumulator, który coś tam kosztuje, a efekt będzie taki sam czyli dalej problem pozostanie poza tym i tak będziesz musiał podłączyć kompa i zarejestrować akumulator, a jeżeli zmienisz jego parametry to trzeba zakodować. Jeżeli masz podejrzenia padniętego akumulatora to wyjmij go na około 12h i np. podjedz do sklepu gdzie sprzedają akumulatora tam mają testery i sprawdź jaki masz prąd rozruchu etc. to chyba najtańsze rozwiązanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.