Skocz do zawartości

N62N Brak mocy powyżej 5 tys. obrotów 4.8 benzyna


sebabmw852

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z silnikiem N62N 4.8 benzyna 2007 rok, autko przy wysokich obrotach powyżej 5 tys. przy prędkości powyżej 140 km/h traci moc. Po ponownym uruchomieniu auta moc wraca i wszystko jest ok.

Wyskakuje przy tym błąd w Inpie: 2B70 VARIABLE SAUGANLAGE ANSTEUERUNG, po przetłumaczeniu mniej więcej rozumiem to jako "zmienna układ dolotowy", który sprawdzałem i nie ma nigdzie żadnego lewego powietrza oraz drugi błąd VERBRENNUNGSAUSSETZER ZYLINDER 8 czyli przerwa w zapłonie cylinder 8.

 

Wydaje mi się, że jestem blisko rozwiązania problemu. Po wyjęciu kolektora ssącego w jego tylnej części zamocowane są 2 zespoły napędowe klapek w kolektorze ssącym tzw "nastawniki klap" w które wpina się dwie kostki elektryczne - numer części: 7537998.

Po podłączeniu ich pod prostownik na krótko jeden chodzi szybko i zwinnie, a drugi ledwo co chodzi- o 80 % wolniej i słabiej. Klapki w kolektorze chodzą luźno. Zamówiłem już taki nastawnik na allegro i jutro będę składał. Myślicie, że on może być powodem błędu 2B70 - "zmienna układ dolotowy" ? Czyli objaw utraty mocy powyżej 5 tys obrotów - po ponownym uruchomieniu silnika moc wraca. Wydaje mi się, że silniczek tego nastawnika klap nie wyrabia i przycina klapy w pewnej pozycji np. zamkniętej, jest za słaby przepływ powietrza i auto traci moc......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie tego nastawnika klapek błąd Variable Sauganlage jednak nie powrócił czyli wymiana jednak pomogła. Ale nadal pozostaje drugi blad wypadania 8 cylindra po przekroczeniu powyżej 5 tys obrotów ale tylko przy wyższych prędkościach powyżej 130 km/h. Być może to przez zapchany katalizator bo kilka miesięcy temu pojawiał się błąd Katalisator konvertierung bank 2- pojechałem na emisję spalin i na banku 2 wyszła lipa tak jakby kat był przypchany. Założyłem emulator za katem na drugą sondę lambda i błąd już nie powrócił ale to tylko oszukanie check engine, a mechanicznie kat nadal zapchany. I to może dlatego ten 8 cylinder wywala. Przebieg mam 200.000 km. Jeżdżąc po mieście do 120 km/h można przekraczac 5 tys obrotów i nic nie wywali błędu ale podczas wyższej prędkości odłącza 8 cylinder. Uruchamiam ponownie silnik i jest ok i wraca do normy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany, wycięli mi okienko w katalizatorze i wywalili środek, wkład był cały zapchany i pokruszony. Auto ciągnie już w pełnym zakresie obrotów do 6.5 tys. Odzyskało moc, przed naprawą do setki 6.5 sek. a teraz 5.7, a katalogowo od 0-100 km/h powinna robić w 5.4 sek. więc poprawa duża. Na drugich sondach zamontowane emulatory- błędów sond nie wyrzuca, ale po wybebeszeniu katów wywala błąd katalizatorów- katalysator konvertierung BANK 1 i 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Hej, podłączam się pod temat bo mam chyba podobny problem w N62B44 i INPA wywala mi ciągle te same błedy. Jak je skasuje i uruchomię silnik ponownie to od razu się pojawiają. U mnie to są 2B71 i 2B72 i teraz pytanie czy do wyjęcia tej DISY to musiałeś zdjąć kolektor dolotowy? Na pewno byłoby to łatwiejsze rozwiązanie jeżeli chodzi o dostęp lecz bardziej skomplikowana operacja jeżeli chodzi o kręcenie tego wszystkiego itd.


I teraz pytanie czy robiłeś to sam czy w warsztacie i ile to kosztowało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.