Skocz do zawartości

Nierowna praca silnika n53 530xi


jujas22

Rekomendowane odpowiedzi

Witam to moj pierwszy post wiec prosze o wyrozumiualosc.

Jestem posiadaczem BMW 530xi N53 272 km 2008r.

Od pewnego czasu mam problem z praca silnika zaraz po odpaleniu samochodu na zimnym silniku.

auto pracuje jakby na za niskich obrotach co wprawia samochodzik w drgania

problem ustepuje po przejechaniu kilku km auto pomimo problemu normalnie przyspiesza nie ma problemu ze spadkiem mocy

wymienione zostaly swiece zaplonowe cewki i filtr powietrza poniewaz byl zle zamontowany w serwisie bmw przez co samochod dostawal powietrze z zewnatrz

po podlaczeniu do interfejsu diagnostycznego nie ma zadnych bledow prosze o pomoc :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dość arogancka prośba o pomoc. Ale w takim razie spróbuje Ci pomóc. Niestety silnik ten trapi wiele bolączek, głównie ze strony osprzętu, a z uwagi na niewIelką ilość samochodów z tym silnikiem w Polsce, zaplecze techniczne jest nadal niedoświadczone. Poniżej kilka typowych usterek mogących prowadzić do objawów jakie opisałeś:

 

Niesprawne wtryski

Sondy lambda

Nagar w dolocie

Pompa wysokiego ciśnienia

Czujnik wysokiego cisnienia

Pompa niskiego cisnienia

Czujnik niskiego cisnienia

Szyna wysokiego cisnienia

Filtr paliwa

Świece które wymieniłeś czy tez cewki

 

Wybierz sobie, bo przy braku błędów w kompie to loteria. Zazwyczaj jak się już sypie to większość z w/w.

 

Napisałem ze to arogancka prośba, bo my na tym forum poświeciliśmy godziny często bez rezultatu, czytając to forum, odpisując i wymieniając się doświadczeniami, nie tylko tutaj ale rownież zarywając nocki na forach amerykańskich, a Ty nawet nie chcesz zacząć od lektury, której jest tu na ten temat tak wiele, co zreszta jest niezgodne z regulaminem forum.

 

ale szczerze życzę powodzenia.

Edytowane przez SkyKarol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziekuje za pomoc takiej odpowiedzi oczekiwalem a co do arogancji to pisze z pytanie i prosze o odpowiedz i czytam forum caly czas od kilku godzin problem w tym ze jestem w szwajcarii i ceny serwisu lub czesci do tego samochodu to jakas kpina dlatego chce sie poradzic zeby nie wymienic pol osprzetu silnika co nie przyniesie efektow. z tego co wyczytalem w innym temacie na temat n53 ocenialbym ze beda to wtryski i tu kolejny problem bo nawet jesli je sam wymienie to trzeba je jeszcze zakodowac a tu moja wiedza sie konczy

 

sory jesli zostalem zle odebrany ale po prostu jestem wyczulony na jakiekolwiek nieprawidlowosci w pracy samochodu i denerwuje mnie to ze nie moge sobie z tym poradzic a przeciez to nie auto za 5 tysiecy zlotych :( :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Podłączę się pod temat. Auto 530xi n53 2008r. Problemem są falujące obroty po zatrzymaniu samochodu. Tylko na ciepłym silniku, falują w granicach 450-700rpm, po jakimś czasie silnik potrafi nawet zgasnąć. Na zimnym jest wszystko OK i utrzymuje stałe 700rpm.

Są dwa błędy:

2A2B / P0171 - gemischregelung (Bank 1), system zu mager - zbyt uboga mieszanka Bank 1

2A2C / P0174 - gemischregelung (Bank 2), system zu mager - zbyt uboga mieszanka Bank 2

 

http://i497.photobucket.com/albums/rr333/lordv44/BM/2A2B_zpsuekm9gzp.jpg

 

http://i497.photobucket.com/albums/rr333/lordv44/BM/2A2C_zpsqup9owkv.jpg

 

Z tego co udało mi się znaleźć to może to być nieszczelność w układzie dolotowym (z racji na błędy w Bank 1 i 2) lub uszkodzony/zabrudzony przepływomierz. Przepływomierz oraz czujnik różnicy ciśnienia ( nr 9 http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=ND71-EUR-05-2009-E60N-BMW-530i&diagId=11_4086) zostały przeczyszczone, ale obajwy nie ustały. Sprawdziłem też dolot od filtra powietrza do przepustnicy i nie zauważyłem żadnej nieszczelności. Po odłączeniu przepływomierza obroty falują już znacznie mniej, ok. 580-700, ale nie jest idealnie.

Co to może być? I dlaczego tylko na nagrzanym silniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 9 miesięcy temu...
Witam! Kolego jak sie dostales do tej membrany? Ja mam membrane i ten aluminiowy kapsel ze tak to nazwe :D ale boje sie ruszyc bo to mi troche wyglada na kruchy plastik i moze byc klops jak peknie za brdzo :cry2: jak ruszyc ten korek,kapsel czy jak to nazwac. Pozdro
" OD NADMIARU WIEDZY JESZCZE NIKT NIE UMARL" ALBERT EINSTEIN.....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oryginalnie ten kapsel jest z czarnego plastiku. Jeśli masz go z aluminum to znaczy że ktoś już wymieniał membranę i ten kapsel. Ja także teraz mam aluminiowy. Jest ich kilka rodzai bo nie są one robione przez BMW. Niektóre są po prostu wciskane (można też posmarować klejem), a inne mają małe śrubki na bokach. Jak nie masz żednych śrubek to jest on wciśnięty lub dodatkowo wklejony - musisz podważać go śrubokrętem, dodatkowo możesz opukać go gumowym młotkiem jeśli był wklejony.

Ja podczas wymiany oryginalnego plastikowego kapsla uszkodziłem go, cały popękał podczas podważania i dlatego kupiłem membranę razem z kapslem aluminowym. BMW nie przewidziało wymiany samej membrany i korka/kaspla, każą zakupić całą pokrywę zaworów, koszt około 1200-1500zł


Eidt:

Właśnie doczytałem, że dopiero zabierasz się za wymianę i chcesz wstawić aluminiowy kapsel wraz z membraną. Postaraj się tak jak pisałem, opukać ten plastikowy korek/kapsel od góry i boków i podważać śrubokrętem. Mi to niestety nie wyszło, był wklejony bardzo mocno i cały połamałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko!!Dzieki bardzo za szybka reakcje :cool2: no wlasnie siedzi dziadostwo ciasno i mocno :mad2: musze sobie dac chwile czasu bez pospiechu i poklepac po plasticzkach bo jak peknie cos innego niz kapsel to bedzie lipa :cry2: Tak myslalem ze nie bedzie kolorowo... dlatego kupilem komplrt od kolegow Rosjan :lol: aluminium z imbusami w kolo.

Czy skladajac uzywales silikonu,kleju itp... czy tylko nowa membranka i koreczek...

" OD NADMIARU WIEDZY JESZCZE NIKT NIE UMARL" ALBERT EINSTEIN.....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjąć go jest bardzo trudno. Gdybyś miał problemy to możesz naciąć go od góry (brzeszczot, nóż z ząbkami) i śrubokrętem usuwać kawałek po kawałku, tylko uważaj żeby nic nie wpadło do środka.

Składając dałem pod membranę "uszczelniacz silikonowy czarny" firmy Pro Seal (Black RTV Silicone Instant Gasket) - odporny jest do 260 stopni C, oraz użyłem go też do uszczelnienia korka - nałożyłem dookoła tej wystającej części na którą wchodzi korek. Kleju nie używałem bo korek wchodził dosyć ciasno nawet bez żadnych uszczelniaczy, a dodatkowo jeszcze obudowa silnika go dociśnie i napewno on nie odpadnie. Robiłem to prawie rok temu i wszystko jest ok, także polecam takie rozwiązanie :)


PS

Zestaw membrana + korek także mam z Rosji :) i mogę polecić każdemu kto ma do wymiany odmę w silniku N53. Należy jedynie pamiętać żeby nie brać do N52 bo one są inne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok Dzieki za info!! Mam ten sam silikon ! Pod membrane miales na mysli miedzy membrane a kapsel alu? Ta owa membranka musi wejsc w taki lekki frez w tym kapslu? Troche duzo pytan :oops: Jutro chce sie za to zabrac. Mam tylko nadzieje ze pojdzie szybko i latwo :mrgreen: w co nie wierze :duh: dam cynka po calej operacji jak poszlo i jak wygladala membranka. Zrobie foty i jak sie uda to wstawie. Tak dawno nie wstawialem zdjec ze juz zardzewialem i nie pamietam jak to bylo.. Tym sie bede martwil pozniej... Dziekowka!!
" OD NADMIARU WIEDZY JESZCZE NIKT NIE UMARL" ALBERT EINSTEIN.....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok Dzieki za info!! Mam ten sam silikon ! Pod membrane miales na mysli miedzy membrane a kapsel alu? Ta owa membranka musi wejsc w taki lekki frez w tym kapslu? Troche duzo pytan :oops: Jutro chce sie za to zabrac. Mam tylko nadzieje ze pojdzie szybko i latwo :mrgreen: w co nie wierze :duh: dam cynka po calej operacji jak poszlo i jak wygladala membranka. Zrobie foty i jak sie uda to wstawie. Tak dawno nie wstawialem zdjec ze juz zardzewialem i nie pamietam jak to bylo.. Tym sie bede martwil pozniej... Dziekowka!!

 

Nie między membranę a kaspel. Tam jak wiesz jest właśnie ten frez, nic tam nie trzeba dodawać. Ja dałem silikon na ten wystający plastik w pokrywie zaworów na który wejdzie membrana wraz z kapslem, oraz wokół tego plastiku żeby uszczelnić kapsel jak już się go nałoży.

Zdjęcia wrzuć na serwer do hostingu (np. https://postimages.org/ lub https://imgur.com/ ) i wklej tutaj linki


 

Tu jest ciekawa aukcja http://allegro.pl/pokrywa-zaworu-odma-b ... 61248.html - ciekawy czy to jest faktycznie jak w opisie czy ściema?

On sprzedaje tam samą membranę, a potrzebujesz też korek bo wątpię, że zdejmiesz go bez uszkodzenia :) Na jego zdjęciach są pokazane dwa rodzaje korków/kapsli - plastikowy i aluminiowy. Do N53 ten plastikowy nie pasuje, musi być ten aluminiowy. Zauważ, że czas wysyłki u niego to 7-12 dni roboczych. Zapewne zamawia z zagranicy i przesyłka idzie do Ciebie. Jak chcesz to wyślę Ci linka na PW to sobie sam zamówisz za połowę ceny z Allegro. Korek/kaspel jest za 30usd, membrana 20usd, wysyłka 10usd, czyli cały komplet z wysyłką 60usd (ok.225zł)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, dołączę się do tematu. E60 2.5i 192km automat. Problem wygląda następująco: nierówna praca silnika zaczynając się od 2 tyś do 3.5 (+/-) dodaje gazu a on jakby nie miał odpowiedniej dawki dławi go i skacze 2 tys (gaz wciśnięty normalnie tak żeby nie wrzucił innego biegu) 2.5 3 3.5 nie równo ciągnie. Mechanik sprawdzał układ powietrza szczelny świece wymienione czujnik położenia walka rozrządu górny tez wymieniłem, na kompie nic nie pokazuje. Postawił na skrzynie ze "samoistnie jakby dodawała gazu i odejmowała". Czytałem już troszkę na forum o odmach, przyplywkach i pompach paliwa ale czy taka usterka może być spowodowana skrzynią biegów? :?:


krotki filmik który nagrałem w trasie ps. coś widać ze obroty szarpie ale na live jest o wiele gorzej


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.