Skocz do zawartości

DTC/DSC jak to działa?


Jawor1685049060

Rekomendowane odpowiedzi

wiem że takich tematów pewnie pełno, ale nie moge nic konkretnego znaleźć

prosze o pomoc! od 2 miesięcy jestem posiadaczem BMW e60 2.0 diesel, jestem mega zadowolony, ale dziś zima zaskoczyła, i mam mały problemik, dodam że to moje pierwsze auto tylnonapędowe :) wcześniej woziłem się starym passacikiem który był praktycznie goły

może mi ktoś wytłumaczyc tak łopatologicznie, na czym polegaja systemy DSC i DTC??

mam guziczek DTC, jak go wcisne pojawia się komunikat DTC activated, DSC restricted, i na zegarach cały czas się świeci kontrolka DTC

na którym jeździć w zime??? jak nic nie wciskam to co jest włączone, jak wsicne DTC to co się dzieje?? wiem że pewnie dla niektórych to banał, i zenuje ich takie pytanie, ale kazdy kiedyś zaczynał, teraz przyszedł czas na mnie i prosze o pomoc :)

ojciec mojego kumpla tłumaczył że jeden z systemow polega na blokowaniu kół i trzeba na nim jeździć ale bron boze w zime, tylko nie wiem o ktorym mowil, potem dodal ze te auto nie nadaje sie do jazdy w zime (tez ma takie) a na wawie widze pelno takch wiec jak by było tak zle to by ich tyle nie było :))

 

jeśli chodzi o oponki to mam 2x uniroyal i 2 razy bridgestone (na takich przyjechał) na wulkanizacji jak wymieniałem, patrząc na wzorki jedne miały nacięcia, powiedzieli że są to kierunkowe i dali je na przód?? dobrze? wedle mnie to chyba na tył, ale ja sie nie znam?

w bmw jestem zakochany, ale fajnie by było to okiełznać :DD

z góry dzięki! pozdrawiam :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten guzik to Kontrola Trakcji i jeśli go wdusisz i na wyświetlaczu masz napis DTC i kontrolke ,a na ekranie masz komunikat oznacza iż właśnie dezaktywowałeś DSC a włączyłeś DTC i z tego co teraz wyczytałem w instrukcji czasami na ośnieżonych nawierzchniach lepiej jest włączyć DTC Edytowane przez Kicha

BMW czyli Bardzo Miły Własciciel

E60 523i 2007

(oo=[][]=oo)


Ex: BMW E-30 318iS M42 90'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to czemu jeśli wcisne pojawia się napis "DTC activated" i wtedy się świeci, czyli tak jakbym włączył kontrole trakcji, jednocześnie wtedy pisze DSC restricted, czyli że ograniczony,

może ktoś wytłumaczyć na czym lepiej jeździć w zime?? tak na przykładzie, że na tym jest tak a na tym jest tak :)

pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojej praktyki wygląda to tak że wciskając raz DTC gdzie między zegarami pojawi się napis DTC kontrola trakcji jest włączona - ale ograniczona. Przy przytrzymaniu dłużej tego przycisku kiedy pojawi się żółta okrągła kontrolka kontroli trakcji wyłączone jest zupełnie wszystko. Zimą jeżdżę albo na wszystkim włączonym albo na zupełnie wyłączonym :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Jawor. DSC to kontrola toru jazdy, po to, aby auto nie wpadło w poślizg. W Audi zwą to ESP. DTC to kontrola trakcji osi napędowej, po to, aby nie buksowaly koła. W Mercedesach zwali to ASR.

 

DSC masz załączone cały czas po uruchomieniu auta.

Jak raz wciśniesz przycisk to DSC się wyłącza a załącza DTC.

Jak przytrzymasz przycisk dłużej >3 sek to wyłączy się i DSC i DTC. I jak kolega napisał możesz latać bokiem :)

 

Tutaj masz nawet film:

https://www.youtube.com/watch?v=tI94V0vFEv0

z pozdrowieniami

bArT


Matematyka to nie ma technika, moja tematyka matematyki nie dotyka. / k44

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, troche pojeździłem :D i już ogarniam, ale na czym kiedy najlepiej jeździć?? to że jak chce latać bokiem to wiem, trzymam guzik długo i zabawa się zaczyna, ale autko trzeba najpierw wyczuć, szkoda by było wylądować na płocie sąsiada w pierwszych miesiącach jazdy:)

normalnie mam jeździć i nic nie ruszać (wszystko włączone) ale kiedy mam uzywać przyciku dtc (jednokrotne kliknięcie, ikonka dtc na wyświetlaczu) jak chce ruszyć z dużego śniegu?? podjechac pod górkę?? bo ojciec kumpla ma taka, to mi tłumaczył coś, że w zime (czyli powiedzmy pogoda jak była wczoraj) trzeba wciskać dtc, bo jak na zakręcie auto będzie chciało sobie uciec :D to mi zblokuje koła i odrazu 360 albo płot, więc pytanie, kiedy jak, pod górke? i ruszenie z dużego śniegu dtc?? jak jest ślisko deszcz czy coś (nie ruszałem nic i było zajebiście) ale jak jest zima pada śnieg to tez nic nie ruszać??

dzięki wielkie i pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
ale kiedy mam uzywać przyciku dtc (jednokrotne kliknięcie, ikonka dtc na wyświetlaczu) jak chce ruszyć z dużego śniegu?? podjechac pod górkę??

 

Podczas jazdy nic nie wciskasz, DTC naciskasz dopiero jak masz problem z ruszeniem z miejsca lub podjazd pod górkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DTC, cytat ze strony BMW:

 

"Dynamiczna kontrola trakcji.

 

 

Dzięki dynamicznej kontroli trakcji (DTC) BMW może ruszyć na miękkim śniegu przy lekko buksujących kołach napędowych.

 

Na przykład głęboki lub mokry śnieg wyhamowuje przednie koła, co układ interpretuje jako buksowanie kół tylnych. W tym przypadku układ dynamicznej kontroli stabilności redukuje moc silnika, czego efektem jest brak ciągu. Włączenie trybu DTC poprawia trakcję bez dużej redukcji mocy. Tryb DTC dopuszcza wtedy zwiększony poślizg kół napędowych i umożliwia dalszą jazdę.

Ale również na zakrętach DTC daje większą dynamikę jazdy. Po włączeniu trybu możliwy jest w przeciwieństwie do DSC nawet kontrolowany dryft."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dsc jest aktywne cały czas i oznacza brak uślizgu kół

Włanczając Dtc Dsc jest ograniczane i możliwy jest lekki uslizg kół

Przytrzymując przycisk Dtc przez ok 3sekundy dezaktywujemy system kontroli trakcji i dopiero wtedy zaczy na się zabawa :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzë že siè Miodek znalazł na forum tylko szkoda že swoimi ženujãcymi wypowiedziami nic nie wnosi, zresztą nie ma sensu sie wypowiadać na temat kogoś kto ma iloraz inteligencji banana. Pytanie dotyczyło DSC/DTC a nie zasad poprawnej pisowni, tak więc przykro to mowić ale pomyliłeś fora, szkoda że tego nie zauważyłeś na przyszłość wypowiadaj się na temat albo wcale
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jeśli ja mam iloraz inteligencji banana to nie wiem co napisać o tobie. Pisz poprawnie albo też się nie wypowiadaj, bo dziecko z przedszkola jest od ciebie mądrzejsze. Pewnie aż się spociłeś jak pisałeś te wypociny, których nie da się czytać. Na temat już wszystko zostało napisane - co tu się rozwodzić na temat prostych systemów i jednego przycisku. Wystarczy poczytać instrukcję obsługi i minutę poćwiczyć w swoim aucie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Witam kolegowów interesuje mnie działanie tych systemów bez. na drodze asfaltowej gdzie są koleiny i czasami jest trudno wyjechać z takiej koleiny ,jak się uda wpada się w drugą a przy dużej szybkośći może być problem.Proszę o podzielenie się wiadomośćiami na w/w temat poz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.