Skocz do zawartości

ELV (elelektroniczna blokada kierownicy) PROBLEM :-(


Kowal e-36

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Od pewnego czasu pokazywały się u mnie w aucie błędy blokady kierownicy ELV - podczas wkładania kluczyka do slotu zamiast charakterystycznego dźwięku odblokowania kierownicy słychać było "trrrrrrr" i wyświetlał się błąd blokady kierownicy 99% przypadków żółty lub czerwony po po chwili zmieniający się w zółty. Samochodu wtedy nie dało się uruchomić (nie reagował na przycisk start/stop) choć kierownica była odblokowana. Trzeba wtedy było popchnąć ponownie kluczyk, blokada nie reagowała choć powinna zablokować więc trzeba było ponownie popchnąć kluczyk blokada ponownie nie reagowała pewnie dlatego ,że powinna odblokować kierownice a ta przecież była odblokowana samochodu wciąż nie dało się uruchomić wiec ponowne popchnięcie kluczyka co blokowało kierownicę (słychać zasuwkę i kiera faktycznie zablokowana) i ponowne popchnięcie w 90 % odblokowywało kierownicę i można było uruchomić silnik - jeśli nie to powtórka z rozrywki.

Jeździłem tak prawie pół roku działo się to raz częściej raz rzadziej czasem kilka razy dziennie czasem kilka dni bez błędu działało.

Jednak wczoraj sytuacja uległa zmianie - zaczęło się tak samo od błędu odblokowania i terkotu blokady więc robiłem to co zwykle (powyżej opisane) ale błąd nie znikał pojawił się na chwilę czerwony po czym wrócił zółty - ku mojemu zdziwieniu samochód daje się uruchomić a sam błąd pojawia się już w momencie otwarcie samochodu pilotem opis błędu taki :

 

"STEERING LOCK ENGAGED - electronic steering whell lock system (ELV) is inhibiting engine start. Move steering whell in order to start engine"

czyli blokada kierownicy włączona elv uniemożliwia rozruch silnika rusz kierownicą aby uruchomić silnik.)

tutaj filmik z czymś bardzo podobnym

 

czasem pojawia się czerwony błąd i wtedy pisze ,że blokada ma awarię ale to znika po wyjęciu i włożeniu kluczyka i wraca na żółto

czytałem ten temat viewtopic.php?f=73&t=165598 i ten viewtopic.php?f=70&t=112064

Piszą tam ,że czasem pomaga programowanie jednak nie wiem czy w moim przypadku bo u mnie słychać jak czasem blokada nie pracuję poprawnie i terkocze

Dzwoniłem dziś do kilku ASO i ogólnie wygląda to tak najpierw diagnoza za ok 400 zł później cena programowania od 600 do 1200 :shock: :shock: jeśli to nie pomoże to wymiana kolumny kierowniczej bo samego mechanizmu nie da się kupić cena kolumny kierowniczej w przypadku gdyby programowanie nie pomogło a ja myślę, że może nie pomóc to 2600-2700 do tego wszystkiego koszt wymiany :mad2: :mad2: przecież to chore.

Najlepsze jest to ,że do elektrycznie regulowanej kierownicy można kupić i wymienić sam element blokady (też nie tani) numer 8

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=NS71&mospid=48809&btnr=32_1603&hg=32&fg=30 - ciekaw jestem czy w manualnie regulowanej kolumnie jest on taki sam

 

Ja osobiście zastanawiam się nad zakupem używanej kolumny i wymiany całej lub tylko elementu blokady i tu moje pytania :

 

1. Czy będzie pasowała kolumna od samochodu po LIFCIE?

2. Czy będzie pasowała kolumna od anglika ? (boje się ,że większość tych a allegro to właśnie od samochodów z UK)

3. Czy po wymianie trzeba będzie coś programować ? ( mi się wydaje ,że nie ale ASO twierdzi inaczej - oni pewnie chętnie programują chyba nawet wymianę błotnika)

 

przykładowa kolumna którą znalazłem na allegro z wersji po lifcie nie wiem czy od samochodu z UK : http://allegro.pl/sztyca-kolumna-kierownicza-bmw-e60-e61-lift-i1869855040.html - chętnie bym taką kupił i wymienił najlepiej sam mechanizm blokady (ta czarna puszeczka) albo jak by się nie dało tylko elementu to całą jakbym wiedział ,że zadziała :modlitwa:

 

Doradźcie / poradźcie coś bo autem strach gdzieś jechać ,że się wysypie na amen ta blokada i nie pozwoli uruchomić silnika. :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio rozwiązywałem taki problem z serii 1. Problem polega na tym że IBS jak i ELV to cześć Car Access System i jest z nim ściśle powiązany.

Generalnie powinieneś wykonać testy serwisowe za pomocą oprogramowania DIS i powinno na nowo sprawdzić funkcjonalność działania i zakodować działanie. Jak to nie pomoże to potem bym programował/upgradował moduły do wyższej wersji. Nie jedź z tym do ASO bo cię będą kasować za każda pierdółkę a jednocześnie będą woleli wymienić niż zagłębić się w lekturę rozwiązać twój problem. Lepiej poszukaj w swoich okolicach kogoś kto ogarnia dobrze DISa i będzie wstanie ci to zdiagnozować a i może naprawić. Jak nie to zapraszam do siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cdxa błąd nadal występuje jak tylko otwieram drzwi jutro zamierzam pojechać gdzieś i go próbować wykasować.

Jeśli się pojawi ponownie po wykasowaniu to mam odpiąć tą trzypinową wtyczkę od IBS czy ponownie wykasować błąd i tedy to odłączyć.

Jak długo mogę jeździć z odpiętą?

A tak w wogóle to czemu myślisz ,że odpięcie tej wtyczki od IBS coś zmieni - myślisz że to problem z prądem w aucie tj np słaby akumulator ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szatynwroc dzięki za zaproszenie - Wrocław trochę daleko ale kto wie czy nie skorzystam bo znaleźć kogoś w mojej okolicy kto ogarnia DIS i wogóle diagnozowanie/programowanie/kodowanie to chyba nie możliwe. Wczoraj sam sobie kupiłem jakiś interfejs ale zanim będę umiał coś więcej niż sczytanie i wykasowanie błędów to pewnie dużo wody upłynie.

Jutro pojadę wykasować błąd (jeszcze nie zrobię tego sam bo zanim przyślą interfejs i zainstaluje jakaś INPA to pewnie z 2 tyg minie) i zobaczę czy i jak szybko wróci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cdxa błąd nadal występuje jak tylko otwieram drzwi jutro zamierzam pojechać gdzieś i go próbować wykasować.

Jeśli się pojawi ponownie po wykasowaniu to mam odpiąć tą trzypinową wtyczkę od IBS czy ponownie wykasować błąd i tedy to odłączyć.

Jak długo mogę jeździć z odpiętą?

A tak w wogóle to czemu myślisz ,że odpięcie tej wtyczki od IBS coś zmieni - myślisz że to problem z prądem w aucie tj np słaby akumulator ?

 

W tym że mu sie wydaje że jest słaby, kiedys widziałem taką notatkę o odlaczeniu ibs, objawy takie jak na filmiku, kontrolka airbag i hamulca i brak reakcji na Start. Po odłączeniu ibs samochód ożywał. Nie mówie że tak jest ale sprawdzenie tego jest bardzo proste, wiec moze sie przyda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli znowu pojawi się taki problem spróboj odłączyć trzypinową wtyczkę od IBS, zobacz czy to pomoże.

 

Zajrzałem dziś do samochodu (oczywiście przy otwarciu przywitał mnie gongiem i żółta ikonka błędu ELV)

Szukałem tej trzy pinowej wtyczki przy klemie minus i albo było już za ciemni albo źle patrzyłem ale 3 pinowej nie widziałem

widziałem jakiś przewód ale miał raczej 1 pinową wtyczkę no i do plusa też jakiś przewodzik idzie bodajże wtyczka 2 pinowa. :?

 

Sprawdziłem też napięcie akumulatora w ukrytym menu bez odpalania po 2 dniowym postoju pokazywał 12,3-12,4 V :shock: to chyba za mało muszę na dniach wytachać akumulator i podładować.

Jeszcze jutro popatrzę na spokojnie z ta wtyczką bo będę miał więcej czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej żebyś nie odłączał akumulatora od klem. A jak masz taką możliwość to podłącz prostownik od strony silnika i tak ładuj akumulator.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli znowu pojawi się taki problem spróboj odłączyć trzypinową wtyczkę od IBS, zobacz czy to pomoże.

 

Zajrzałem dziś do samochodu (oczywiście przy otwarciu przywitał mnie gongiem i żółta ikonka błędu ELV)

Szukałem tej trzy pinowej wtyczki przy klemie minus i albo było już za ciemni albo źle patrzyłem ale 3 pinowej nie widziałem

widziałem jakiś przewód ale miał raczej 1 pinową wtyczkę no i do plusa też jakiś przewodzik idzie bodajże wtyczka 2 pinowa. :?

 

Sprawdziłem też napięcie akumulatora w ukrytym menu bez odpalania po 2 dniowym postoju pokazywał 12,3-12,4 V :shock: to chyba za mało muszę na dniach wytachać akumulator i podładować.

Jeszcze jutro popatrzę na spokojnie z ta wtyczką bo będę miał więcej czasu.

 

 

Takie napiecie to naladowany akumulator. chodziło mi o ta z dwoma przewodami, ta odlacz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to akumulator powinien mieć koło 13 V poniżej 12 V zaczynają się problemu a ładowanie alternatora to 14,4 V. Tak wiec 12,4 bez obciążenia to dla mnie na granicy dobrego działania. Jak przekręcisz kluczyk do pozycji dwa wtedy napięcie pewnie jeszcze bardziej padło.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to akumulator powinien mieć koło 13 V poniżej 12 V zaczynają się problemu a ładowanie alternatora to 14,4 V. Tak wiec 12,4 bez obciążenia to dla mnie na granicy dobrego działania. Jak przekręcisz kluczyk do pozycji dwa wtedy napięcie pewnie jeszcze bardziej padło.

 

No to nie znajdziesz takiego który w spoczynku będzie miał 13V(chyba że w innej technologii), taki naładowany maksymalnie ma 12,8V.

Ładowanie faktycznie wynosi więcej, ale taka już uroda akumulatorów kawasowych że ładuje się je wyższym napięciem niż nominalne.

Jeżeli napięcie pod obciązeniem bardzo spada to poprostu akumulator jest zużyty, ma dużą rezystancje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9A0D ELV sonstiger Info Fehler (inne błędy komunikacji)

 

Taki błąd związany z ELV udało mi się odczytać INPA która zainstalowałem - pomimo jego wykasowania błąd w samochodzie nie znika nawet na chwile cały czas mam zółty błąd ELV i opis aby poruszać kierownicą aby móc odpalić silnik.

 

Może są jeszcze jakieś inne błędy ale ta Inpa co mam 5.02 to jakaś dziwna np jak wchodzę w engin i wybieram DDE 5.0 for M57 to jest błąd nie wspierany sterownik ja wybieram DDE 6 for M57 TOP/M57TU2 to też jakiś błąd się pojawia ale bynajmniej po kliknięciu ok wchodzi dalej - tylko czy diagnozuje wszystko to wątpię. Ma ktoś może jakieś pewne źródło z nowa wersją inpy po angielsku

ta co mam jest niby po angielsku ale opisy błędów raz po angielsku raz po niemiecku :duh:

 

chodziło mi o ta z dwoma przewodami, ta odlacz

tą z dwoma przewodami od klemy minusowej ?? bo jest jeszcze taka z dwoma pinami przy plusowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem taki sam problem z gongiem i tą ikonką między zegarami ( kierownica i kłódka na zółto ) . Wykasowałem błędy i nadal auto witało mnie gongiem i obrazkiem kierownicy . Pojechałem na serwis w Olsztynie i po kilku minutach wykasowali tą kontrolkę i więcej błąd sie nie pojawił . Zapłaciłem tylko za podłączenie i adaptację kierownicy razem 150 zł. Przy okazji sprawdzono mi wszystkie inne moduły . Nie programowali mi całego auta i nie wgrywali nowego ( nowszego ) oprogramowania . Specjalista serwisowy , który z reszta czały czas kręcił się miedzy autem a mną powiedział , że jest już sposób opracowany przez ich serwis na to aby samemu to zrobić gdy znowu to się pojawi . Mówił ,że trzeba ręcznie naprowadzić kierownicę na odpowiednie miejsce blokady i wtedy blokada chodzi zupełnie bez szmeru czy kliknięcia ( tak jak teraz u mnie , wcześniej mało ręki nie urwało jak miotało kierownicą przy odblokowywaniu ) oraz automatycznie znika sama ta kontrolka .

 

Oto ten patent :

 

- gdy mamy zablokowaną kierownicę naciągamy ją mocno w lewo aż do pokonania luzu i wyrażnego oporu blokady z lekkim naciągnięciem jej w tym kierunku .

- następnie wkładamy "kluczyk " i blokada powinna się zwolnić i usterka wykasować oraz wyznaczyć inny punkt blokowania

 

Sprawdziłem to u kolegi i zadziałało . Kontrolka znikła a kierownica blokuje się i zwalnia bez jakiego kolwiek szmeru :cool2:

 

Pozdr.

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patent niezły, jeszcze nie próbowałem takich dziwnych rzeczy. Jak na razie DIS mnie nie zawiódł i odblokowywał kierownice mimo błędu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

 

problem z ELV został rozwiązany w warsztacie w Zgierzu poleconym przez kolegę koziolekkamil w tym poście

viewtopic.php?f=73&t=165598&p=1186759&hilit=zgierz#p1186759

problem dotyczył mechanizmu rygla przez co także zgłupiała elektronika CAS

rygiel został naprawiony i oprogramowanie CAS zostało zaktualizowane do najnowszego

Widać ,że gość zna się na rzeczy i mogę go śmiało polecić

Naprawa trwała 3 h i póki co jest skuteczna (od naprawy minęło ok miesiąc) :D - mam nadzieję ,że będzie skuteczna na bardzo długo bo do najtańszych nie należała

kolega koziolekkamil pisał w tamytm poście ,że ceny mają dobre - ja bym powiedział ,że dość wysokie

 

ale ogólnie jestem zadowolony bo jak dzwoniłem po aso to odpowiedzi wstępne jakie uzyskiwałem to

najpierw diagnoza - 300

aktualizowanie oprogramowania wszystkich sterowników ( nie aktualizują poszczególnych) od 600 do sporo ponad 1000 (nie pamiętam ile dokładnie) w zależności od aso

jak to nie pomoże to wymiana całej kolumny w moim aucie cena ~2600 + robocizna

 

wiec sama diagnoza i programowanie nawet w najtańszym aso do jakiego dzwoniłem kosztowało by mnie więcej - a z dużą dozą prawdopodobieństwa mogę przypuszczać że by to nie pomogło i aso by chciało wymieniać kolumnę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

problem z ELV został rozwiązany w warsztacie w Zgierzu poleconym przez kolegę koziolekkamil w tym poście

viewtopic.php?f=73&t=165598&p=1186759&hilit=zgierz#p1186759

problem dotyczył mechanizmu rygla przez co także zgłupiała elektronika CAS

rygiel został naprawiony i oprogramowanie CAS zostało zaktualizowane do najnowszego

Widać ,że gość zna się na rzeczy i mogę go śmiało polecić

Naprawa trwała 3 h i póki co jest skuteczna (od naprawy minęło ok miesiąc) :D - mam nadzieję ,że będzie skuteczna na bardzo długo bo do najtańszych nie należała

kolega koziolekkamil pisał w tamytm poście ,że ceny mają dobre - ja bym powiedział ,że dość wysokie

 

ale ogólnie jestem zadowolony bo jak dzwoniłem po aso to odpowiedzi wstępne jakie uzyskiwałem to

najpierw diagnoza - 300

aktualizowanie oprogramowania wszystkich sterowników ( nie aktualizują poszczególnych) od 600 do sporo ponad 1000 (nie pamiętam ile dokładnie) w zależności od aso

jak to nie pomoże to wymiana całej kolumny w moim aucie cena ~2600 + robocizna

 

wiec sama diagnoza i programowanie nawet w najtańszym aso do jakiego dzwoniłem kosztowało by mnie więcej - a z dużą dozą prawdopodobieństwa mogę przypuszczać że by to nie pomogło i aso by chciało wymieniać kolumnę

 

 

A ile zapłaciłeś w tym warsztacie co robiłeś :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 lat później...

Witam


Problem z błędem ELV rozwiązałem inaczej zastosowałem emulator do ELV za 189 zł kupiłem na allegro i po sprawie ( nie demontowałem blokady kierownica jest całkowicie odblokowana ) a to że skasuje się błąd to w czasie i tak się pojawi a mało tego mi np. silnik zgasł jak się pojawił ten błąd w BMW E60 530D 2006r jest powiązany z immobilizerem nie wiem czy innym kolegom też tak się stało czy dzieje ? męczyłem się z tym problemem a z rok kasowałem co jakiś czas błędy i zerowałem licznik ELV a w naprawy mechaniczne blokady nie wierzę czy programowe usunięcie blokady też baardzo wątpliwe piszę tą sugestię ponieważ znam różnych magików od spraw elektroniki programowania czy wiedzy na temat BMW napraw mechanicznych i jeśli oni twierdzą to samo co piszę to znaczy że tak jest a dodam że jestem elektromechanikiem samochodowym więc mam pojęcie o elektronice itd....


Pozdrawiam

Edytowane przez motochrapek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam

a dodam że jestem elektromechanikiem samochodowym więc mam pojęcie o elektronice itd....

Pozdrawiam

Myślę , że nie do końca masz pojęcie , tak samo mówię i o tych magikach, o których ty tu wspominałes

jeśli oni twierdzą to samo co piszę

bardzo często ludzie sami nie wiedzą o czym mówią przy tym sprawiają wrażenie super specjalisty przed konsumentem usług

programowe usunięcie blokady też baardzo wątpliwe

robię to cały czas i zabawne jest czytać te wszystkie odpowiedzi od ludzi, którzy nie mają zielonego pojęcia

Sorry, takie sa realii i jest to prawda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro taki jest kolega mądry to proszę możesz się tu popisać jak dokonasz czy dokonałeś naprawy mechanicznej blokady chodzi rzecz jasna o ELV ( naprawy takiej by wyeliminować błąd rzecz jasna bez dewastacji elementu blokady ) w BMW E60 skoro to takie proste ???... ( jeśli programowo czyli jak? dla mnie jasne !!! a jeśli tak to efekt identyczny jak emulator !!! ) jeszcze jedno skoro kolega to robi to jaki jest koszt naprawy ?.... Nadmienię że nikt tu nie jest alfą i omegą i nie zgrywa super znawcę czy coś w tym stylu forum jest po to by sobie wzajemnie pomagać bezinteresownie a tu w tym wypadku jak w/w w temacie najtańszym rozwiązaniem jest niestety emulator ELV lub jak kto chce moim zdaniem nie warto wymiany na blokadę bez wad oryginał z aut używanych gdzie historia się będzie powtarzać taki jest już urok BMW !!!.


A to że programowo można w immo usunąć ELV i odłączyć wtyczkę 4PIN to ktoś kto ma pojęcie wie o tym i co dalej ano to że emulator robi to samo a koszt kolegi usługi akuratnie w tej kwestii jest wyższy nie inaczej i to cała filozofia !!!... Więc nie ma co tu się mądrować tylko należy tu doradzić i samemu się przy okazji coś nowego dowiedzieć na różne tematy a jak wiadomo marka BMW jest dość skomplikowaną do napraw zwłaszcza mocno lub mocniej wyposażonych oraz nowszych roczników kodowania doposażenia wiem coś o tym itd...


Pozdrawiam

Edytowane przez motochrapek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No ja niby napisałem czarno na białym - robię samochód całkowicie bez ELV - cos dziwnego napisalem ? Nie uzywam emulatorow, nie kupuje ELV z innych trupow. Odłączam ELV, immo robię bez ELV. Tyle w temacie. Komercyjna info dzielić się nie zamierzam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Panowie, podepnę się pod temat żeby nie zakładać kolejnego, ponieważ mam podobny problem z blokadą kierownicy w E60 (525d, 2006). W moim przypadku problem występuje tylko i wyłącznie przy wysokich temperaturach - kiedy auto stoi nagrzane w słońcu po włożeniu kluczyka pojawia się żółta kontrolka blokady kierownicy i nie można odpalić silnika; wkładając kluczyk słychać dźwięk pracującej blokady, ale troszkę inaczej niż zawsze (nieco krócej), tak jakby blokada do końca nie odpuszczała. Przy normalnych temperaturach (powiedzmy do 25 stopni) problem nie występuje, pojawia się dopiero w upalne dni. Komputer nie wykazuje żadnych błędów.


Czy ktoś ma może jakiś pomysł co z tym fantem zrobić i od czego zacząć? Pomocy! :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.