Skocz do zawartości

e60 zaparowana brewka


miazgat0r

Rekomendowane odpowiedzi

odgrzewam kotleta... mam zaparowane brewki i potrzebuję pomocy gdzie zrobić odpowietrzenie :cry:


szukam już "nowych" dynamic xenon bo te już zaczynają mnie irytować... tylko pytanie czy nie wpadnę z deszczu pod rynnę :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ja miałem dwie zaparkowane brewki.Dzis nerwowo nie wytrzymałem i wziąłem się za naprawę otóż postanowiłem rozkleic brewki w 100% udało się bez żadnej szkody dla lampy. :lol: teraz po wyczyszczeniu zamierzam skleić ponownie za pomocą kleju butylowego do lamp zresztą na taki sam jeśli się nie mylę brewka oryginalnie jest wklejona. Jeszcze jedno spostrzeżenie zanim opowiem po kolei jak wykonać zabieg to to że pod uszczelka lampy tą górną jest miejsce gdzie planuje założyć odpowietrznik brewki z cienkiego wężyka 5mm.mysle że ten pomysł pomoże przy ewentualnym parowaniu w przyszłości.moim zdaniem cały problem w tym że brewka paruje jest fakt starzejacego sie kleju (stary był nieelastyczny)

Aby rozkleic brewkie nie trzeba rozkleic calej lampy zdejmujemy górną uszczelkie lampy jest na zatrzaskach trzeba zdemontować wcześniej lampe następnie opalarka grzejemy miejsce gdzie podłączony jest kabel zasilający diody wcześniej odlaczajac go.podgrzewamy do około 100-130stopni następnie nożem do tapet delikatnie nacinamy klej który staje się elastyczny następnie delikatnie ale stanowczo łapiemy np kombinerkami za wejście elektryki i próbujemy wyciągnąć moduł z diodami.jesli dobrze podgrzany jest reflektor na pewno wyjdzie z lekkim oporem.nastepnie gdziejemy opalarka po całej brewce aby wyciągnąć resztę elementu analogicznie po podgrzaniu możemy a nawet musimy pomóc sobie tapeciakiem w odspojeniu kleju od klosza reflektora. Brewka ma taki plastikowy element i znów kombinerki w dłoń grzejemy i ciagniemy.po dobrym podgrzaniu powinna wyjść bez problemu.po wysuszeniu i oczyszczeniu ze starego kleju składamy w odwrotnej kolejności uzupełniając łączenie obudowy brewki z kloszem lampy za pomocą kleju butylowego.obecnie czekam na przesyłkę z klejem z portalu aledrogo więc wstawiam zdjęcia z demontażu za tydzień będę składał lampy na pewno wstawię zdjęcia efektu koncowego;) zdjęcia z opisami:https://m.fotosik.pl/u/Ruth17628/album/2513004

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego masz może zdjęcia lub filmik w których miejscach wyciąć ten moduł ?

Moja brewka znów gra ze mną w tzw/ kotka i myszkę. Raz świecą się wszystkie diody, raz tylko 3 szt.

Z góry dzięki za odpowiedź.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po krótkiej przerwie wstawiam efekt końcowy moich prac przy brewkach myślę że nie jest źle ogólnie jestem zadowolony poza małym problemem jakim są minimalnie zauważalne nieregularne wyplywki kleju butylowego od góry brewki,ale myślę że zawsze lepiej wygląda niż wilgoć w środku za kilka tyg dam znać czy zabieg działa i nie paruja ponownie.

Zdjecia: https://m.fotosik.pl/zdjecie/dfdb552b5b108de4

Filmy:


https://youtu.be/HOoGWJak4Go

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Panowie sprawa rozklejania to już gruba akcja jak na sobotę :P

Może ktoś kto nawiercał tą brewkę zaznaczyć na jakimś poglądowym zdjęciu gdzie ją nawiercał? Punktami wystarczy, wiadomo że trzeba trochę pod kątem itd.

Dzięki pozdrawiam i spokojnych Świąt i pełnych baków wszystkim :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Witam ja miałem dwie zaparkowane brewki.Dzis nerwowo nie wytrzymałem i wziąłem się za naprawę otóż postanowiłem rozkleic brewki w 100% udało się bez żadnej szkody dla lampy. :lol: teraz po wyczyszczeniu zamierzam skleić ponownie za pomocą kleju butylowego do lamp zresztą na taki sam jeśli się nie mylę brewka oryginalnie jest wklejona. Jeszcze jedno spostrzeżenie zanim opowiem po kolei jak wykonać zabieg to to że pod uszczelka lampy tą górną jest miejsce gdzie planuje założyć odpowietrznik brewki z cienkiego wężyka 5mm.mysle że ten pomysł pomoże przy ewentualnym parowaniu w przyszłości.moim zdaniem cały problem w tym że brewka paruje jest fakt starzejacego sie kleju (stary był nieelastyczny)

Aby rozkleic brewkie nie trzeba rozkleic calej lampy zdejmujemy górną uszczelkie lampy jest na zatrzaskach trzeba zdemontować wcześniej lampe następnie opalarka grzejemy miejsce gdzie podłączony jest kabel zasilający diody wcześniej odlaczajac go.podgrzewamy do około 100-130stopni następnie nożem do tapet delikatnie nacinamy klej który staje się elastyczny następnie delikatnie ale stanowczo łapiemy np kombinerkami za wejście elektryki i próbujemy wyciągnąć moduł z diodami.jesli dobrze podgrzany jest reflektor na pewno wyjdzie z lekkim oporem.nastepnie gdziejemy opalarka po całej brewce aby wyciągnąć resztę elementu analogicznie po podgrzaniu możemy a nawet musimy pomóc sobie tapeciakiem w odspojeniu kleju od klosza reflektora. Brewka ma taki plastikowy element i znów kombinerki w dłoń grzejemy i ciagniemy.po dobrym podgrzaniu powinna wyjść bez problemu.po wysuszeniu i oczyszczeniu ze starego kleju składamy w odwrotnej kolejności uzupełniając łączenie obudowy brewki z kloszem lampy za pomocą kleju butylowego.obecnie czekam na przesyłkę z klejem z portalu aledrogo więc wstawiam zdjęcia z demontażu za tydzień będę składał lampy na pewno wstawię zdjęcia efektu koncowego;) zdjęcia z opisami:https://m.fotosik.pl/u/Ruth17628/album/2513004

Muszę odgrzać kotleta sprzed dwóch lat :) Bardzo dobrze wyszło Ci sklejenie brewki tylko nie wiem jakim cudem udało Ci się wcisnąć nowy klej w szczelinę, której praktycznie nie ma po jej wycięciu. Ścinałeś nożem brewkę dookoła, aby zrobić większą przestrzeń? Użyłeś kleju w tubie czy w paskach? Mi udało się wyciąć bez problemu w całości tylko jak to teraz zrobić w drugą stronę to sam nie wiem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie robimy żadnych odpowietrzników tylko nóż do tapet i wycinamy brewkę zgodnie z płaszczyzną "szkła". Potem tym samym nożem z diodek (tego sreberka) obcinamy klej. W kloszu nie powinno kleju zostać prawie nic. Suszymy, czyścimy, odtłuszczamy i gotowe. Po tych zabiegach malutka buteleczka primera boll i klej do szyb boll. Pierwszym razem jak robiłem to nie wiedziałem o tym primerze i musiałem poprawić drugi raz. Teraz jest dobrze. Zresztą z tym primerem jest wygodniej, pewniej i ładniej.

Rozcięcie i wyjęcie tego sreberka to nie więcej niż 5-10 minut. Suszenie tyle czasu ile chcesz, czy naturalnie czy suszarką. Potem czekanie aż primer wyschnie. Wkładamy sreberko z diodami i walimy kleju do szyb. Bardzo dobrze chwyta tego primera, dużo lepiej niż bez. Robimy to dokładnie. Potem znów czekamy w zależności od tego jaki masz klej i możesz montować do auta. Nie ma dużo roboty i jest to łatwo zrobić.

Natomiast jak zrobisz odpowietrznik to już będziesz miał dwa. A woda dalej będzie ciekła do środka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby to zrobić trzeba wyciągnąć lampę? Czy na założonej da się coś zrobić?

Na założonej to raczej bardziej zepsujesz jak naprawisz. Ja skleiłem u góry na cienki pasek butylowy i jest OK. Na dół też przykleiłem cienki pasek za brewką, ale tak jak pisał wcześniej nasz przedmówca nie użyłem gruntu i w jednej widzę na dole w rogu pół centymetrową warstwę wody czyli znowu lampa na stół, grunt i potem klej do szyb na dół brewki, żeby była uszczelniona na maksa. Jeżeli ma to wyglądać prawie jak fabryka to u góry polecam dać pasek butylowy taki 2 mm, ja miałem 4 mm i musiałem go trochę poobrywać, bo był za gruby. Jak zrobisz to powoli, dokładnie i idealnie równo to nie będzie żadnych nierównych wypływek butylu tylko jednolity równy pasek i ciężko będzie poznać na pierwszy rzut oka, że było coś robione. Na dół brewki bezwzględnie grunt i klej do szyb, bo pasek raczej nie sklei tego odpowiednio szczelnie i zacznie wpływać woda. Żadne wiercenie i kombinowanie nic nie da. W rogu brewki pod taką cienką gumową zaślepką jest jej odpowietrznik w razie czego można go wyciągnąć gdyby coś parowało i powinno być OK. Jak masz tylko skroploną parę to jest szansa, że się wysuszy. U mnie trzeba było wycinać, bo stała woda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ma to być zrobione raz a porządnie to musisz wyjąć lampy inaczej tego nie widzę. Do wyjęcia lamp nie trzeba ściągać zderzaka. Masz dwie śruby na górze, musisz je odkręcić i dwie śruby na dole, które trzeba tylko poluzować. Lampą musisz trochę pomanewrować i wyjdzie bez większych problemów. Polecam obejrzeć jakiś filmik z demontażu i będziesz wiedział jak to zrobić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.