Skocz do zawartości

E60 520d 06' choinka, zegary, battery terminal failure


Real_TD

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!


auto 520d 06' - podczas jazdy zegary wariuja, nawiewy i klima wlacza sie i wylacza co chwile i na raz pojawiaja sie bledy:

- battery terminal

- ABS

- traction control

- tire puncture

identycznie jak na filmie: https://www.youtube.com/watch?v=YgL_-TH4SRo&t=141s


Po wylaczeniu silnika i wlaczeniu ponownie auto dziala normalnie przez jakis czas lub czasami trzeba wylaczyc na dluzszy czas aby dzialalo i pozniej znow to samo.

Na domiar zlego, podczas jednej z takich akcji otworzylem szybe od strony pasazera i juz sie nie zamknela - jest blad: window anti-trap failure - proba resetu przyciskiem nie pomoga, silniczek nie wydaje zadnego dzwieku/klikniecia, nic nie slychac, tak jakby nie bylo pradu, bezpieczniki F10/F12 OK. (nie wiem czy to wartosciowe ale zouwazylem, ze niebieski led tych samych drzwi tez nie dziala, lusterko i centralny dziala normlanie rozniez po tej stronie.


Akumulator jest OK i alternator laduje jak nalezy. W poniedzialek lece w ciemno wymienic regulator napiecia ale nie trace czasu i szukam pomocy tutaj czy ktos mial taki problem? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Błędy generuja się od skoków napięcie.

Możesz sprawdzić ładowanie w ukrytym menu

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błędy generuja się od skoków napięcie.

Możesz sprawdzić ładowanie w ukrytym menu

dzieki za tip! zwroce na to uwage jeszcze dzisiaj i dam znac jak wyglada sytuacja.


ps. problem z szyba rozwiazany, spalone szczotki w silniczku, calosc do wymiany. Nie wiadac powiazania tematu choinki/skokow napiecia z usterka szyby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, maly update dla potomnych:

- choinka i wyskakujace bledy: objawy: juz nie tylko bledy baterii, ABS, kontroli trakcji, cisnienei opon ale rowniez wraz z wcisnieciem pedalu gazu, odcina caly kmputer, radio oraz swiatla, wiec w sumie cala elektronika.

Na ta chwile problem nie jest rozwiazany ale zaobserwowalem nagryzione przewody ABS (po podniesieniu maski gruba wiazka po lewej, niebiesko zielony przewod) - zaczne wiec od tego

- jesli chodzi o awarie szyby - spalony silnik, wymieniony ale okazuje sie, ze silnik dostaje caly czas sygnal zamykania szyby - stad pewnie spalil sie poprzedni silnik - sprawdziwlismy modul komfortu i okazuje sie, ze byla tam woda, nowy modul zamowiony - zobaczymy czy temat bedzie rozwiazany :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wyjmij na początek wtyczkę, kumplowi się zjarała

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjmij na początek wtyczkę, kumplowi się zjarała

jaka wtyczke? prosze o wiecej szczegolow:)


ps. napiecie ladowania od 14.6V na wolnych obrotach do 16.6V przy dogazowaniu - czy to normalne czy moze za wysoko i jednak regulator napiecia do wymiany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jest dużo za wysokie, jeśli nie zjaralo baterii to powinno wystarczy wymienić regulator.

Regulator dobierz pod alternator który jest u ciebie zamontowany żeby nie było nowych błędów :wink:


Chodziło o wtyczkę z dsc

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,


kontynujac watek: modul komfortu wymieniony oraz silnik od szyby i szyba dziala.

Jednak usterka skokow napiecia nie zniknela. Na rozgrzanym silniku po przekroczeniu pewnych obrotow znowu mam choinke i brzydka prace silnika.

bimmer-tool wyplul mi bledy silnika:

43E2 - przepustnica

46D1

3EDD

4660 - napiecie zailania - i tutaj bym sie koncentrowal. Prosze o rade czy zaczac od wymiany regulatora napiecia czy klemy minusowej? - i czy mozna to zrobic w warunkach - pod blokiem


ps. wiem wiem, juz wczesniej pisalem, ze wymieniam regulator napiecia, jednak mechanik upieral sie, ze to na bank wina modulu... a napiecie momentami skacze do 16V...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, problem rozwiazany po wymienaie regulatora napiecia. Podczas jazdy napiecie caly czas trzyma idealnie 14.1-14.3V.

Regulator napiecia wymienilem sam bez potrzeby wymontowywania alternatora. W wolnym czasie przygotuje instrukcje dla 520d M47. Jezeli ktos zmagalby sie z podobnym problemem, zapraszam na priv. Na koniec wklejam filmik z usterka jak to wygladalo u mnie: https://www.youtube.com/watch?v=u8ZOZPD-5Gk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej mialem taki sam kiedys problem i okazalo sie , ze skonczyly sie szczotki w alternatorze. Ewidentnie jak zaczyna coraz slabiej dzialac ladowanie przez alternator to juz losowo ci bedzie wywalac BLAD ABS DSC i inne choinka, a finalnie wyskoczy blad ladowania ale to na samym koncu :) regulator napiecia wstawilem nowy kilka dni po zakupie, bo jak ci padnie calkowicie nie odpalisz samochodu. Alternator mialem w regeneracji i to wszystko zniklo.
b28nl6U.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.