Skocz do zawartości

Demontaż koła pasowego na sprężarce klimy


radoboski95

Rekomendowane odpowiedzi

Dobry wieczor. Czy można w domowych warunkach zdjąć całe koło pasowe wraz z łożyskiem i sprzęgiełkiem z klimy. Nie potrzebuje żadnego ściągacza? Dzwoni mi prawdopodobnie to koło po nagrzaniu, gdy wlacze klime nastaje cisza. Wyłącze zaczyna się dzwonienie. Na początek chciałbym to wszystko zdemontować i zobaczyc co się tam zaciera. Nigdy kole pasowemu na klimie sie nie przyglądałem, ale chyba po środku jest jedna śruba?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz sprzęgło z elektromagnesem


To ta jedna śrubka trzyma tarczę sprzęgła. Do odkręcenia jest urządzenie którym przytrzymujemy koło pasowe z tarczą i wtedy możemy odkręcić.

Bez tego narzędzia śruba kręci się razem z wałkiem sprężarki. Ja odkręcam kluczem pneumatycznym nie blokuję koła.

Gdy już odkręcisz tą śrubę i ściągniesz tarczę zobaczysz zabezpieczenie ,które trzyma koło pasowe sprężarki.

Jeszcze ważna rzecz pod tarczą są podkładki regulujące odległość. Ta odległość wynosi zazwyczaj 0,5-0,6mm,zwróć na to uwagę.

Zła regulacja powoduje obcieranie tarczy (gdy jest za mała odległość) lub nie załączanie się sprężarki (gdy jest za duża odległość)

Łożysko jest wciśnięte w koło pasowe sprężarki.

Czasem z kołem trzeba powalczyć ,bo potrafi się zapiec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety mam problem. Spory problem. Podobno jak człowiek nie zepsuje to sie nie nauczy, ale no zawaliłem po całości. Chciałem to wymienić na aucie, więc nawet gdy zdejme wentylator miejsca na pneumat brak. Zacząłem to drzeć kluczem blokując sobie koło. Było tak zapieczone, sprzęgięłko od nowości, że zerwało to sprzęgiełko blachą, odpadło całe a ta część metalowa która jest nakręcona na te śrubę została w śrubie w efekcie czego mam zapieczoną nakrętkę od sprzęgła na tej śrubie wychodzącej z sprężarki i blaszka kręci się razem z tą śrubą. Jeżeli to można jeszcze nazwać mniejszym problemem, to niestety na tym nie koniec, podczas demontażu koła pasowego (było zapieczone) razem z kołem pasowym uszczerbałem połowie tego kołnierza na który zachodzi seger.. Generalnie nie jest zbyt ciekawie. Na wtorek jestem umówiony z gościem który robi tylko klimatyzacje( nie tylko w autach) przez telefon stwierdził, że to wszystko jest rozbieralne i musi jakiś być sposób żeby to wykręcić. O wykręcenie tego kawału metalu się nie boje, lecz raczej już nic nie zdziała z tym kołnierzem na seger, bo wydaje mi się to po prostu nierozbieralne ani niewymienialne. Jeżeli byłbym zmuszony do poszukiwania sprężarki, a według mnie z dużą dozą prawdopodobieństwa będę, to które numery muszą się zgadzać? Mam sprężarkę 7SEU17C 6917859, jest sporo tych sprężarek, można wyczaić w fajnych pieniądzach z gwarancja rozruchową, tylko już np kolejne numery u mnie to GE447180- 6764, a widzę sprężarkę o identycznych numerach tylko z dwoma ostatnimi 66. Grunt to numer 6917859, a reszta już jakoś zgra? Tutaj zdjęcie mojego "wyczynu" Jedyne pocieszenie w tym wszystkim, to że łożysko szumiało już strasznie, po nagrzaniu dzwoniło jakby rozrząd tłukł. Punkt dla mnie za trafna diagnozę :D :D


zegerjpg_qqsernn.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety kolego ale, źle zidentyfikowałeś sprężarkę.

Są sprężarki z elektromagnesem ( klasycznym sprzęgłem) ,oraz ze sprzęgłem zrywalnym.

Ja napisałem instrukcje do klasycznego z elektromagnesem. I jest to pierwsze zdanie w moim poście w którym jest to napisane.

W E60 występują obydwa typy sprzęgła.

W sprzęgle zrywalnym nie odkręca się tej śruby, gdyż jest to część wałka sprężarki. Wymiana wygląda inaczej.


Najlepszym i najtańszym rozwiązaniem będzie zakup drugiej sprężarki.

Ewentualnie wymiana korpusu przedniego sprężarki ,oraz sprzęgła, ale to będzie droższe rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam taki sam kompresor klimy i wymieniałem łożysko

Ja odkręcałem w banalny sposób

Mam klucz opaskowy do filtrów oleju, po zdjęciu paska zacisnąłem klucz do filtrów na kole, po zdjęciu zapinki zabezpieczającej koło od tarczy trzymałem środkowy trzpień w kształcie prostokąta małym kluczem francuskim w kształcie litery T mocno zaciskając go uprzednio i trzymając klucz nieruchomo kręciłem kluczem z opaską który uciskał koło sprężarki (odkręcałem w przeciwną niż kręci się kompresor na włączonym silniku) i bez problemu się odkręciło)


NIE radzę odkręcać środkowym trzpieniem bo go wyrobisz albo klucz złamiesz jak małym się posługujesz.

I tutaj UWAGA!


Najpierw kupiłem całe koło pasowe z łożyskiem za 250 albo 270 zł firmy POLCAR bo innych firm nie ma na rynku a nie wiedziałem jakie to łożysko musi być i bałem się je wybijać z plastikowego koła no i po zamontowaniu całego koła polcaru po około 2 tys km koło rozerwało się na drobne kawałki (musiała być jakaś wada fabryczna)


DOBRZE, że miałem stare koło pasowe, które miało szumiące łożysko, poszperałem trochę w necie, dokupiłem SAMO łożysko za grosze ! przełożyłem łożysko i do dziś spokój. I koszt wyniósł mnie około 30-40 zł

Posiłkowałem się tym artykułem

http://www.klimatyzacja-samochodowa.net/sprezarki-kompresory-czesci/11-instrukcja-wymiany-sprzegla-sztywnego-zrywalnego-kompresorow-klimatyzacji/


Tutaj masz łożysko

https://allegro.pl/oferta/lozysko-klimatyzacji-35-x-52-x-12mm-7seu17c-10074897725


A tutaj masz nową tarczę sprzęgła którą rozwaliłeś

https://allegro.pl/oferta/tarcza-klimatyzacji-denso-7seu17c-5se09c-bmw-e60-9148946261


PS u mnie też ciutek było zapieczone ponieważ trzpień jest stalowy a tarcza jest aluminiowa

Korozja spowodowała, że trzpień spuchł od korozji a aluminium jest dość miękkie


Powinieneś psikać jakimś penetratorem i oczyścić druciakiem to zanim zacząłeś odkręcać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tą instrukcje widziałem właśnie gdy już zepsułem.. Koniec konców i tak niewiele bym zdziałał na samochodzie bo musiałbym sciągnąć chłodnice i wtedy mooooże dopiero dałbym rade dojść pneumatem do tego koła. Już wszystko zrobione, udało mi się bo impreza kosztowała mnie może 200 zł więcej niż zapłaciłbym za całe nowe koło pasowe + robotę, bo nie mam klucza, a jeżeli by ktoś chciał to zrobić na zdjętej to nie mam kombajnu do klimy więc i tak musiałbym auto oddać do serwisu. Montaż sprężarki nowy olej w sprężarce i nowy gaz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Najpierw kupiłem całe koło pasowe z łożyskiem za 250 albo 270 zł firmy POLCAR bo innych firm nie ma na rynku.

 

 

Wieksych durnot napisać nie mogłeś. Masz koło pasowe Continental za 500 PLN o jakości zbliżonej do Oryginału i koło pasowe corteco za 600 PLN, które również jest mega dobre.


Kupiłeś najtańszy możliwy szajs i czego oczekiwales?

b28nl6U.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledze chodziło raczej o koło pasowe na klimie, koło pasowe wału owszem kosztuje 600 zł w przybliżeniu, ale ta "rolka" na klimę kosztuje około 300 zł. Ja zamówiłem za 270 zł, nie pamiętam z jakiej firmy, ale z racji iż zmieniłem całą sprężarke z sprawnym osprzętem to koła poprostu nie odebrałem z hurtowni
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledze chodziło raczej o koło pasowe na klimie, koło pasowe wału owszem kosztuje 600 zł w przybliżeniu, ale ta "rolka" na klimę kosztuje około 300 zł. Ja zamówiłem za 270 zł, nie pamiętam z jakiej firmy, ale z racji iż zmieniłem całą sprężarke z sprawnym osprzętem to koła poprostu nie odebrałem z hurtowni

O tym, że koledze plwaw chodziło o koło od sprężarki klimy to wiem, ale nie bardzo rozumiem o czym Domino92 napisał, chyba tylko po to żeby licznik sobie podbić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze

Ja robiłem na aucie.

Nie było tak źle.

Założyłem chińczyka bo o inne ciężko i działa już długo.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.