Skocz do zawartości

[E61] 525d lci - przegub wału


jarek_1986

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Czy któryś z forumowiczów miał okazję wymieniać przegub wału w e60 i jakie temu towarzyszyły objawy.

Chodzi mi o przegub łączący wal z mostem napędowym, ten który wygląda jak przegub homokinetyczny w aucie przednio napędowym.


Mój problem wygląda tak że auto pod obciążeniem wydaje dźwięki jakby pracowało wisko. Silnik pracuje głośno pod obciążeniem.

Wymieniłem koło pasowe na wale na corteco, bez zmian. Wymieniłem koło dwumasowe na nowe luka, bez zmian.


Z czasem jednak objaw zaczął się nasilac i okazało się że to nie silnik tylko buczenie o bardzo niskiej częstotliwości dochodzące z tyłu auta. Bardzo wyraźne kiedy np na autostradzie dadajemy i ujmujemy gazu,czuc także wtedy wibracje na podłodze.


Do tego auto na zimno wibruje kiedy chcemy jechać szybciej (mieszkam przy autostradzie więc po rozruchu za chwilę już muszę jechać 120), bicie i wibracje po kilku kilometrach maleją ale całkowicie nie zanikają.

Dodatkowo buczenie jest tylko na biegu pod obciążeniem, po wrzuceniu na luz i trzymaniu obrotów takich jak przy buczeniu jest totalna cisza.


Mój pomysł to przegub wału bo widać gołym okiem że gubi smar i pewnie jest już suchy wewnątrz. Ale że sam postanowiłem wymienić Dwumas i koło pasowe i zawsze sam naprawiam własne auta to jednak postanowiłem oddać auto do speców od bmw, bo już nie chce wymieniać i tego przegubu w ciemno.

I co ciekawe majstry twierdzą że nie wydaje im się żeby to był ten przegub, mimo że gołym okiem widać że wyrzucił smar.

Ich teorie są strasznie naciągane,typy że źle siadł Dwumas (na starym było tak samo, auto pięknie pracuje sprzęgłowo, nie szarpie i tak dalej),albo że końcówka wału korbowego krzywa (ciekawe jak to możliwe że wal korbowy byłby krzywy pod obciążeniem a na luzie już by się prostowal)

Co o tym sądzicie, ktoś wymieniał ten przegub? I z jakiego powodu.

Przedni przegub gumowy wymieniony, podpora wygląda dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Majstry niby wyciągaly cały wal i sprawdzały podpore, ja wcześniej wymieniając dwumas czy łącznik elastyczny wału tylko ocenialem gumę podpory i była bez zarzutu.

Nie daje mi spokoju ten przegub. Skoro stracił smar, to nie może to działac według mnie.

Do tego przy ruszaniu lub przy zmianie kierunku jazdy(w sensie przód - tył) kiedy stoi się obok auta i słucha, słychać kliknięcie-pukniecie gdzieś z pod auta.

Sam dźwięk buczenia najlepiej słychać kiedy siedząc na tylnej kanapie wsadziny głowę do bagażnika więc to bardziej rejon przegubu i mostu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Suchy most odzywał by się i bez obciążenia raczej.

Gdzieś luz jest, bo przy zmianie kierunku jazdy przód - tył cos klika.

A do tego, coś przez pierwsze kilometry, zanim się trochę nie rozrusza, tlucze autem. Później też czuć wibracje.


Przez pół roku jazdy jest co raz gorzej, więc może za dwa lata coś się urwie i będzie wiadomo co to było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.