Skocz do zawartości

DPF i katalizator


Spalona Jarzeniówka

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewny jesteś? :shock: Tyle o tym czytałem pytalem "speca" od beemek i mówił że za kolektorem. Jeżeli tak to sory za wprowadzenie w błąd. Nawet go oglądałem przy spuszczaniu plynu chladzacego i wygląda jak obrazek nr 2 z linka powyżej, i jest nawet opisany jako dpf... Edytowane przez Czub1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile masz popiołu że zamierzasz czyścić?

Jeszcze nie zagladałem, ale wypala się co jakieś 100 km zły znak, stało się to jak wgrałem mape na 265 kunia i 560nm, wczesniej wypalał sie moze co 150 km, tez zle, mam kumpla szweda który miał tak samo i zaaplikował ten spray, znaczy to nie to samo co u nas ze piana czy coś to płyn jakis z tej puszki leci, w każdym razie jak ręką odjał, przejechał juz 10 000 km i wypala mu się co jakies 400km, w sobotę robię zabieg,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwykły btool ci powie ile sadzy masz jeżeli dużo to niestety tak się będzie wypalal i nadaje się do czyszczenia. I ja mam też motor 218km i za kolektorem wydechowym na 100% jest cześć wyglądająca tak https://www.google.de/search?q=bmw+e61+DPF&client=safari&hl=pl-de&prmd=isvn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjSjoqg15nbAhVEdcAKHa1fCigQ_AUIESgB&biw=375&bih=553#imgrc=Y-PDP1TuFnLjQM:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwykły btool ci powie ile sadzy masz jeżeli dużo to niestety tak się będzie wypalal i nadaje się do czyszczenia. I ja mam też motor 218km i za kolektorem wydechowym na 100% jest cześć wyglądająca tak https://www.google.de/search?q=bmw+e61+DPF&client=safari&hl=pl-de&prmd=isvn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjSjoqg15nbAhVEdcAKHa1fCigQ_AUIESgB&biw=375&bih=553#imgrc=Y-PDP1TuFnLjQM:

A co w przy[adku jak nie mam bluetooth i nawet navigacji brak? jest jakis inny sposób?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde przecież pokazałem ci schemat układu wydechowego skoro nie umiesz się w tym odnaleźć to lepiej oddaj auto do mechanika

tylko bez nerwów :) poprostu biorę pod uwagę że katalizator za kolektorem zaraz moze tez jest zapchany ostro wiec dlatego mam metlik w głowie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A co sądzicie o przedmuchaniu dpfa?

Mam duuuuży kompresor i tak sobie myślę , że skoro to popiół to przynajmniej część powinna dać się wydmuchać?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co sądzicie o przedmuchaniu dpfa?

Mam duuuuży kompresor i tak sobie myślę , że skoro to popiół to przynajmniej część powinna dać się wydmuchać?

Zapomnij o tym kolego :) silnik generuje wystarczajace cisnienie plus temperatura podczas wypalania, więc zapomnij o takiej metodzie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No 24 bary to on nie generuje .

A mój kompresor tak.

W połączzeniu z wąską dyszą daaje to niezłe efekty.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już po sprawie, jestem po zabiegu że tak powiem spreyowania dpfa :) powiem krótko efekt powalający. Byłem bardzo sceptycznie do tego nastawiony, ale to naprawdę działa. Poważnie działa! Auto powyżej 100 km/h ma duuuuuuużo więcej mocy niż przedtem i ogólnie spoko sprawa, tyle że wykonałem cały zabieg całkiem inaczej niz polecają producenci cleanerów K2, zrobiłem to ze szwedzka instrukcją. Morał taki że jak ktoś się waha przed tym to powiem, że nie ma co nawet się zastanawiać :) Szerokości :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Wszystko wskazuje że u mnie jest podobnie. Wypalanie DPF występuje już z częstotliwością co około 60-80 km. Kiedyś co około 400 km.


W moim aucie (E61 530dA 04') w konstrukcja wydechu jest identyczna. Też się zastanawiałem który puszka to DPF; ten za turbiną czy ten za skrzynia biegów (mocowanie na dwie flansze i śruby M8).


Cały czas zastanawiam się (waham) czyścić we własnym zakresie czy oddać do "pralni"?

Jakie środki polecacie?


Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.