Skocz do zawartości

JAKI OLEJ DO BMW E39 3.0 D


zax25

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, kupiłem auto BMW 530D, chce wymienic olej i mam pytanie jaki zalac, wcześniej jeździ NA CASTROL EDGE 5W-40 TURBO DIESEL, I MAM TAKIE PYTANIE JAKI MOGE ZALAC OLEJ ?? NP TEN ALE DROZSZY http://moto.allegro.pl/item448636531_castrol_edge_5w40_5w_40_turbo_diesel_5l_niemiecki.html

 

CZY TAKI TAńSZY http://moto.allegro.pl/item449496377_castrol_magnatec_5w40_5l_f_ra_g4.html . ODP. DZIęKI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 134
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Członkowie klubu

Witam

 

Czy naprawdę tak cieżko jest uzyć wyszukiwarki. :search: :search: :search:

 

Jestem codziennie na forum i wkurza mnie jak co chwila ktoś zakłada temat, który sie powtarzał wielokrotnie.

 

Pozdro

003.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, kupiłem auto BMW 530D, chce wymienic olej i mam pytanie jaki zalac, wcześniej jeździ NA CASTROL EDGE 5W-40 TURBO DIESEL, I MAM TAKIE PYTANIE JAKI MOGE ZALAC OLEJ ?? NP TEN ALE DROZSZY http://moto.allegro.pl/item448636531_castrol_edge_5w40_5w_40_turbo_diesel_5l_niemiecki.html

 

CZY TAKI TAńSZY http://moto.allegro.pl/item449496377_castrol_magnatec_5w40_5l_f_ra_g4.html . ODP. DZIęKI

 

Witam! nie kupuj z allegro. ja juz kupiłem raz - data ważności była do dupy.....nawet nie wlałem do auta. teraz zamawiam od znajomego z niemiec 0w-30 edge!!!

 

kup z normalnego sklepu!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, kupiłem auto BMW 530D, chce wymienic olej i mam pytanie jaki zalac, wcześniej jeździ NA CASTROL EDGE 5W-40 TURBO DIESEL, I MAM TAKIE PYTANIE JAKI MOGE ZALAC OLEJ ?? NP TEN ALE DROZSZY http://moto.allegro.pl/item448636531_castrol_edge_5w40_5w_40_turbo_diesel_5l_niemiecki.html

 

CZY TAKI TAńSZY http://moto.allegro.pl/item449496377_castrol_magnatec_5w40_5l_f_ra_g4.html . ODP. DZIęKI

Ja do swojej leje Mobil 0W40 Td koszt:ok37zł za litr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sensowniejsza dyskusja bylo by porownanie czy lac Castrola EDGE czy Castrola SLX :) bardzo mnie to interesuje :).

 

Pozatym oleju z allegro sie nie kupuje, raz nawet widzialem negatywa, czlowiek ktory kupil Mobil napisal ze olej od sprzedawcy ma inny kolor i konsustencje niz reszta tego ktory kupil w sklepie... tak wiec nie polecam allegro.

 

Pozdrawiam

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SLX ma specyfikacje BMW LL03

EDGE 0W30 już LL04

 

Ja mam zamiar zalać Mobila S Special V 0W30. Ma specyfikacje LL04 i VW 505.01 - do pompowtrysków, więc to dobry jakościowo olej i wzglednie tani.

 

 

Pozd.

 

Edge ma tak:

 

Specyfikacje:

MB-Approval 229.3/ 229.5,

VW 502.00/503.01/505.00,

BMW Longlife-01,

GM-LL-A-025,

GM-LL-B-025

 

czyli LL 01

 

 

a SLX ma LL04

 

ktora specyfikacja jest lepsza, bardziej wymagajaca 04 czy 01 ??

 

 

Pozdrawiam

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

 

ktora specyfikacja jest lepsza, bardziej wymagajaca 04 czy 01 ??

 

Pozdrawiam

 

LongLife01 - od 2001 roku, a LongLife04 - od 2004 roku. Są kompatybilne wyłącznie w dół co oznacza, że jak ma spełniać LL04 to nie możesz lać LL01, odwrotnie można :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

ktora specyfikacja jest lepsza, bardziej wymagajaca 04 czy 01 ??

 

Pozdrawiam

 

LongLife01 - od 2001 roku, a LongLife04 - od 2004 roku. Są kompatybilne wyłącznie w dół co oznacza, że jak ma spełniać LL04 to nie możesz lać LL01, odwrotnie można :8)

 

 

Czyli mozna by powiedziec ze klasa oleju SLX jest wyzsza, wiec mozliwe ze to lepszy olej ? :)

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Edge ma tak:

 

Specyfikacje:

MB-Approval 229.3/ 229.5,

VW 502.00/503.01/505.00,

BMW Longlife-01,

GM-LL-A-025,

GM-LL-B-025

 

czyli LL 01

 

 

a SLX ma LL04

 

ktora specyfikacja jest lepsza, bardziej wymagajaca 04 czy 01 ??

 

 

Pozdrawiam

Bardziej wymagająca jest oczywiście specyfokacja LL 04, a Edge np. 5W-30 spełnia normę LL04, a nie LL01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie zapomnialem napisac ze przytoczylem dane oleju EDGE 0W-30, jednak taki jest chyba zalecany do mojego silnika wiec dlatego te dane podalem.

 

Patrze w instruckji ze 5W-X tez moze byc, wiec sam nie wiem co lepiej zalac, edge 5W- , 0W- czy SLX :?

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież i tak najważniejszy jest przebieg faktyczny auta ,jak ma nakulane 200tyś to nie zalejesz wody 0w ! ! !

 

Rownie dobrze mozna miec 50 tys i zajechany silnik ? chyba sie z tym zgodzisz ??

 

Przebieg tu nie gra roli wedlug mnie, a jak sie dba o silniczek to 200 tys w bmw to raczej pestka.

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli ja zrobilem blad bo mialem zalany 0w-30 liqui moly, mam przebieg ok 261tys. przebiegu i po zakupie został tam zalany castrol edge 10w-40 i teraz kolejna wymiana sie zbliza i jaki olej w koncu zalac teraz musze 10w-40 znow ?

 

10W-40 to od biedy do M40 w E36, chyba troche slaby olej do 530d, nie mowiac o tym ze to polsyntetyk chyba, a ten silnik potrzebuje pelnego syntetyka :(

 

Dodam ze w E34 mialem przebieg ok 360 tys albo 380 juz nawet dobrze nie pamietam, troche czasu minelo, silnik zawsze jezdzil na syntetyku castrola i chodzil super.

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tu sie mylisz. W serwisie 3.0d mają nastukane po 500-600tyś km i dalej leją 0W30.

 

Półsyntetyki i mineralne powyzej 200tyś to mit i fakt - stosowany w konstrukcjach typu FSO.

 

Nie spieram się jak uparty osioł ja mam 200tyś i z racji tego ,ze mam do niemieckiego servisu 30km servisuje ją w Niemczech zalali mi ostatnio castrola 5w longlife

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tu sie mylisz. W serwisie 3.0d mają nastukane po 500-600tyś km i dalej leją 0W30.

 

Półsyntetyki i mineralne powyzej 200tyś to mit i fakt - stosowany w konstrukcjach typu FSO.

 

Nie spieram się jak uparty osioł ja mam 200tyś i z racji tego ,ze mam do niemieckiego servisu 30km servisuje ją w Niemczech zalali mi ostatnio castrola 5w longlife

Właśnie tak robia w niemczech, przy wyzszych przebiegach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tu sie mylisz. W serwisie 3.0d mają nastukane po 500-600tyś km i dalej leją 0W30.

 

Półsyntetyki i mineralne powyzej 200tyś to mit i fakt - stosowany w konstrukcjach typu FSO.

 

Nie spieram się jak uparty osioł ja mam 200tyś i z racji tego ,ze mam do niemieckiego servisu 30km servisuje ją w Niemczech zalali mi ostatnio castrola 5w longlife

Właśnie tak robia w niemczech, przy wyzszych przebiegach.

 

Własnie więc jeżeli to ich auto i zjedli na nich zęby to chyba nie robią tego bo tak im wygodnie i na ręke bo w beczce zlewki zostały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

xW40 jest gęściejszy

 

Pierwsze cyfry oznaczają klasę lepkości kolego.

Te drugie czyli np. 20, 30 do 60 oznaczają zachowanie wszystkich właściwości w zakresie wysokich temperatur, czyli im więcej tym większa odporność na temperaturę.

Przykładowo 5Wx jest gęściejszy od 0Wx a z tego co napisałeś wynika coś innego.

Do 3.0 diesel w E39 ma być olej SAE 0Wx lub SAE 5Wx, przy czym wartość X jest dowolna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

xW40 jest gęściejszy

 

Pierwsze cyfry oznaczają klasę lepkości kolego.

Te drugie czyli np. 20, 30 do 60 oznaczają zachowanie wszystkich właściwości w zakresie wysokich temperatur, czyli im więcej tym większa odporność na temperaturę.

 

Może i masz racje, bo doświadczeń nie przeprowadzałem.

Choć nie do konca sie z tym zgodzę, co piszesz, bo z tego by wynikało, że xW60 ma najlepsze wlasciwosci temperaturowe i każdy by taki kupował, a jednak xW30 ma swoje zastosowanie.

 

Ja jestem zdania, że 5Wx ma inną klasę lepkości od 0Wx i na pewno jest gęściejszy, tak jak piszesz, ale między np 5W30 a 5W60 również jest różnica w konsystencji (w swoim jakimś tam już węższym przedziale)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.