Skocz do zawartości

PB 95 vs. PB 98. Proszę o Wasze opinie.


Ratovnik

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 55
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

hmm, test był przeprowadzony na aucie, do którego zaleca się wprost benzynę Pb95, a co w przypadku, tak jak u mnie producent dopuszcza benzyny o liczbie oktanowej od 91 do 98.

w moim odczuciu - tankuję Pb98 - silnik pracuje ciszej, moc moze zblizona, zużycie ok. 0,5 litra mniej na każde 100 km w porównaniu do Pb95.

nie próbowałem jeszcze vpower 99

montrealblau metallic

http://images32.fotosik.pl/159/5915b878132dde91.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moje odczucia sa takie: tankuje np za 100zl i na pb98 przejezdzam tyle samo kilometrow co na pb95 za te sama kase. poniewaz 98 jest drozsza to i mniej jej kupuje za 100zl. wniosek taki ze auto mniej spala.

 

potwierdzilo mi sie to na roznych samochodach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden jedyny samochód na świecie potrafi dostroić się do zataknowanego paliwa, i nie jest to wcale taka natychmiastowa procedura, i bynajmniej nie jest to BMW, a Nissan Skyline.

 

W silnikach 4 zaworowych, o stopniu spr. w okolicach 10:1, Vmax potrafi spaść nawet o 10km/h jak sie zaleje Pb98. Sprawdzone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zalewam ostatnio BP Ultimate 98. Czytałem testy, które wskazywały na dużą zdolność oczyszczania wtryskiwaczy i zaworów. Zawarte tam dodatki mają takie właśnie właściwości, których nie ma w Pb95. Nie wiem czy nie przesadzam, ale mam zamiar kilka tysięcy tak przejechać i zafundować silnikowi trochę witamin przeczyszczających zatoki. Tym bardziej, że auto spala odrobinę mniej i tak jak kolega wyżej pisał, za 100 zł przejeżdżam tyle samo co wcześniej. Wzrostu ani spadku mocy nie odczuwam. Interesuje mnie tylko wspomniany efekt oczyszczania, który nawet jeśli jest nie do końca sprawdzony, nic mnie nie kosztuje.
E 36 320i '96
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja czasami zatankuje 95 czasami 98 (w sumie różnica w cenie jest nie wielka u mnie 9 groszy) i na tej drugiej auto jakby gładziej i ciszej chodziło.Takie moje zdanie.
Może być każde auto,pod warunkiem że będzie to BMW...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w kwestii lepszego paliwa na markowych stacjach to swego czasu rozmawialem ze znajoma obsluga stacji gdzie czesto tankuje i sie pytam jak to jest z tym paliwem ze u was takie ceny a np na shellu sa takie no i jak jest z jakoscia tego paliwa, na to oni mi mowia ze jak kiedys przyjechala cysterna z paliwem od ich dostawcy to pytaja sie tego kierowcy czy juz konczy kurs a on na to ze nie - po drodze jedzie napelnic zbiorniki na lotosie i na koniec do shella, wiec umowmy sie: reklama dzwignia handlu, a stacje czesto zaopatruja sie u tego samego dystrybutora, czy jest to shell, bp, lotos, orlen itd...

jak to bylo w pewnej reklamie proszku - skoro taki sam efekt to po co przeplacac? :mrgreen:

a z drugiej strony jesli wydasz iles groszy wiecej na kazdym litrze i dzieki temu czujesz ze samochod lepiej przyspiesza, mniej pali, lepiej sie z tym czujesz itd. to taki pozytywny stan psychiczny jest wart kazdych pieniedzy :mrgreen:

528iA Touring pali srednio:

http://images.spritmonitor.de/166705_5.png LPG/Pb95

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po przeczytaniu artykulu nasuwa sie jedno pytanie?

jezeli pb98 jest gorsza od pb95 to teoretycznie paliwo o jescze nizszej liczbie oktanowej np pb91 powinno byc lepsze od pb95 a tak chyba nie jest skoro w polsce juz takiego paliwa nie ma.gdzie jest granica przy ktorej mniejsza liczba oktanow przestaje byc lepsza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

faktycznie prawie wszystkie paliwa sprzedawane w Pl pochodza z 2 miejsc- rozlewnia Orlenu albo Lotosu (dawna rafineria Gdanska).

V-powery sa to normalne paliwa + dodatki uszlachetniajace dolewane przez pracownikow stacji.

Prawie wszystkie bo- tylko 1 paliwo bylo do niedawna importowane (z DE) i nie mieszane z niczym-

schell Racing'99.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem dobre opinie o stacjach Lukoil, to rosyjski koncern i ponoc ruskie maja naprawde dobre paliwo, ale czy to rowniez czasem nie jest to samo co z orlenu, nie wiem, jeśli okaze sie ze ruskie paliwo a nie polskie, warto tam wlasnie tankowac, bo ruskie paliwko jest dobrej jakosci ponoć
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem na 95, 96 i 98. Mam wrażenie, że im więcej oktan tym jednak autko lepiej wchodzi na obroty, ale jest głośniejsze i jakby ryczy na wyzszych obrotach bardziej niż na 95. Lepiej jednak pali na 95 i nie wiem dlaczego. Tylko rozrusznik się zakręci i ogień a na 98 zakręci ułamek sekundy dłużej. Co do spalnia to nie wiem czy mi się wydaje ale jakby o litr wzrasta (95), normalnie komp wskazuje mi 11,4 a teraz grubo ponad 12.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

V-powery sa to normalne paliwa + dodatki uszlachetniajace dolewane przez pracownikow stacji.

 

:roll2: Kto Ci tak powiedział? Pracownicy stacji nie mają dostępu do paliwa. Jeśli jakikolwiek pracownik stacji czy sam ajent ingerował w skład paliwa robił to nielegalnie wbrew wiedzy koncernu i wszelkim zasadom BHP. Paliwko prosto z cysterny lane jest do zbiorników i takie jest sprzedawane. Paliwko przyjeżdża już z dodatkami uszlachetniającymi w przypadku rodziny V-Powera. Szczerze powiedziawszy nie mam pojęcia kiedy i gdzie są one dodawane.

 

Co do V-Power Racing 99+ to rzeczywiście mówili nam, że z Niemiec to ciągną.

 

Tyle pamiętam z mojej dawnej przygody (miłej) na stacji Shella. :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

V-powery sa to normalne paliwa + dodatki uszlachetniajace dolewane przez pracownikow stacji.

 

:roll2: Kto Ci tak powiedział? Pracownicy stacji nie mają dostępu do paliwa. Jeśli jakikolwiek pracownik stacji czy sam ajent ingerował w skład paliwa robił to nielegalnie wbrew wiedzy koncernu i wszelkim zasadom BHP. Paliwko prosto z cysterny lane jest do zbiorników i takie jest sprzedawane. Paliwko przyjeżdża już z dodatkami uszlachetniającymi w przypadku rodziny V-Powera. Szczerze powiedziawszy nie mam pojęcia kiedy i gdzie dolewane są one dodawane.

 

Co do V-Power Racing 99+ to rzeczywiście mówili nam, że z Niemiec to ciągną.

Moj dobry kolega jest (byl?- nie gadalem juz z nim jakis rok) kierownikiem stacjii Schell w Poznaniu.

Opowiadal ze paliwo przyjezdza normalnymi transportami i na stacjii dolewaja do zbiornikow dodatki uszlachetniajace od Schella.

Sam wiesz zreszta ze od Schell.de przyjezdza tylko 99+ wiec cala reszta jest z Polandii a przeciez w rozlewni Orlen nie dolewaja dodatkow od Schella. Zreszta V-Power w `De nie widzialem tylko 99+ a wiec przypuszczam ze jest to "chlyt martenkingowy" Polskiego oddzialu Schell.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja szczerze powiedziawszy za granicą widziałem zarówno tak jak pisze Bad_Boy oznaczenia benzyn na Shellu bez V-Powera (w przypadku Racinga właśnie 99+) oraz takie z pełną nazwą marketingową. Mowa o Niemczch i Holandii. Jeśli chodzi o np. BP to nie widziałem z kolei stacji bez ich Ultimate, wszystkie mają takie same oznaczenia jak w Polsce.

 

Co do tych dodatków to śmiesznie to musiałoby wyglądać jakby ajent albo pracownik obsługi klienta/kasjer leciał do jakiegoś zbiornika z wiaderkiem tajemniczego proszku mającego uszlachetnic paliwko. :wink:

 

W moim mieście są 3 duże stacje Shell i na każdej jest taka sama procedura od X lat. Cysterna co kilka dni przyjeżdża z konkretnymi, potrzebnymi rodzajami paliwa, przy pracowniku stacji zostają zerwane plastikowane plomby z kurków cysterny, pracownik otwiera wybrane zbiorniki na stacji, nalewane jest paliwko wężami, po wszystkim pracownik zamyka zbiorniki, wypełnia kartę odbioru i paliwko leci już ze zbiorników prosto do dystrybutorów. Co do gazu na Shellu (niby też ma jakieś dodatki) jest taka sama procedura. Uszlachetniacze itp. muszą być więc serwowane gdzieś indziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest tak, że wszystkie stacje zaopatruja sie na ORLENIE lub LOTOSIE, wyjątakmi jest SHELL V POWER RACING która sciągana jest z niemiec i tam jest uszlachetniana, a na BP paliwa typu ultimate maja niemieckie uszlachetniacze. Ktos pytał po co PB 98 jak PB 95 jest lepsza. Silniki benzynowe turbodoladowane musza chodzić na PB 98 np TFSI teraz nazywane TSI z grupy VW AUDI, pozdrawiam

Wizyta na stacji benzynowej - 300 zł

Zakupy w sklepie motoryzacyjnym - 1000 zł


Jazda BMW - bezcenne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powtarzam jeszcze raz- nie ma w sprzedazy w De V-Power '95 i V-Power '98 jak w Polsce. Jedyny V-Power w De to '99 + Racing ktory jest bodajze jedyna importowana beznzyna w Pl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.