Skocz do zawartości

E39 530d problem z zegarami


imponujacy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z licznikiem w e39 530d.

Auto miało zegary z małym BC, kupiłem zegary z dużym bc od 525d z 2002. Został zaprogramowany przebieg oraz Vin, licznik dopisany do auta, kody zcs przeliczone i wszystko gra - w teorii.


Przed zakodowaniem wskazówka paliwa pokazywała za mało, a teraz za dużo. Test 06 pokazuję 24l paliwa w zbiorniku, tak samo ibus, a wskazówka wskazuje 30l.


Do tego obrotomierz przekłamuje o około 300rpm, ale dopiero po przekroczeniu ~1500 obrotów, do tego momentu wskazuje mniej więcej idealnie.


Licznik miał wymieniane pixele i ściągane wskazówki, ale na teście 02 pracują prawidłowo..


Jakieś sugestie? Wszystkie moduły przekodowane na nowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jeżeli w teście pokazuje prawidłową zawartość zbiornika to raczej wskazówka źle założona. Z obrotami pewnie to samo. Trzeba było w inpie wysterować każdą igłę tak żeby wskazywała konkretną wartość, spisać prawidłowy parametr. Przed montażem wskazówek podpiąć licznik, wprowadzić zapisany parametr i obsadzić wskazówkę na właściwym miejscu.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie na teście 02 wszystkie wskazówki pracują prawidłowo, jak ustawię wskazówkę idealnie pod wskazywaną wartość, to po wyłączeniu silnika spada prawie, że aż pod koniec kropki rezerwy, to samo z obrotami, jak je ustawię to na biegu jałowym wskazują prawie 1000rpm.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Załóż stary licznik, podłącz się inpą i metodą prób i błędów ustaw wskaźnik paliwa na którąś kreskę, to samo z obrotomierzem. Te same wartości wpisz przy nowym liczniku i zobaczysz co pokaże.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Napisz do:

https://www.bmw-klub.pl/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=151990

Mylę że pomoże w sprawdzeniu na jakim parametrze wskazówka znajduje się na konkretnej kresce. Np paliwo 3/4 60° obrotomierz 3tyś 75° i sprawdź na swoim liczniku czy masz tak samo.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie wiem czy nie najlepiej byłoby zacząć od zweryfikowania rzeczywistych obrotów na wale. Są takie mierniki, np. UT373 lub TH4NPN. Na ile wiarygodne to nie wiem.


Zrób jeszcze zdjęcie dla 3k obr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na poprzednich zegarach z małym obc wszystko było praktycznie idealnie, więc wykluczam inne usterki.


Przy 3000 komputer wskazuje już jakieś 3500, teraz nie ma mnie przy aucie i niestety nie zrobię zdjęcia.

Myślicie, że DIS sobie by z tym poradził? Jeszcze raz zrobić pełny retrofit..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Biorąc pod uwagę

Przy 3000 komputer wskazuje już jakieś 3500

oraz poprzednie zdjęcia, licznik nie przekłamuje o 300 obr tylko o współczynnik około 1,17


Może to będzie głupie, ale... M57 vs M67 - inna ilość cylindrów, inna pojemność zbiornika :think:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale licznik był z M57 i jest wsadzony do M57, do tego moduły były zakodowane pustym plikiem z przeliczonego ZCS i wszystkie wartości są ustawione pod m57d30, czyli impulsy, zbiornik 70l etc.


Nawet podziałka na tarczy jest do 70, czyli E39. Przed zakodowaniem do auta licznik pokazywał za mało paliwa, po przeliczeniu ZCS i zakodowaniu ista zaczął pokazywać za dużo..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja nie twierdzę, że licznik nie jest od M57. Według mnie problem jest właśnie z kodowaniem skoro

...po przeliczeniu ZCS i zakodowaniu ista zaczął pokazywać za dużo.

Nie możesz tego zakodować NCS'em ? Chyba też w Pasofcie pokazuje ile cylindrowy silnik jest zakodowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie możesz tego zakodować NCS'em ? Chyba też w Pasofcie pokazuje ile cylindrowy silnik jest zakodowany.

 

No właśnie licznik jest zakodowany, porównywałem u kolegi i kodowanie się zgadza, pasoft również pokazuje wszystko prawidłowo, 6 cylindrów, diesel, etc. Ja już rozkładam ręce dosłownie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, znajomy podłączył licznik na stole i się okazało, że jakimś cudem eeprom jest zaprogramowany pod e53 w benzynie i mimo ustawienia pasoftem - zbiornik i obroty nie dają się przekodować. Czekam na drugi licznik z zaprogramowanym przebiegiem oraz eeprom do 3.0d e39.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Czyli przed zakodowaniem pokazywał za mało po zakodowaniu za dużo.... Nagle okazuje się że zakodowany pod E53 przecież rodzaj nadwozia zmienia bezproblemu NCS expert, jak miałeś małe zegary to trzeba było tylko do ZCS dopisać duży licznik pusty .man i po sprawie! Swoją drogą kto ci wgrał wsad z benzyny do diesla?

Kolega niech kupi trochę mniej chińskiego Pasofta to da radę zmienić typ paliwa :wink:

Edytowane przez szumrak
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.