Skocz do zawartości

Wymiana zwrotnicy E39 528i


MrSiekacz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Zabralem sie za wymiane tulei plywajacej i przy wciskaniu nowej peklo mi to gniazdo na tuleje w zwrotnicy... jakies wskazowki jak wymienic zwrotnice? Jak przelozyc zapieczona linke recznego? Jak wyjac zapieczony czujnik abs? Jak przelozyc piaste ze starej ? Jak odczepic poloske od strony lozyska ? Z gory dzieki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 92
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Dobra już poradziłem sobie z tym. Ale nie mogę odkręcić tej nakrętki co trzyma półoś przy kole.. musze odkręcić półośkę przy dyfrze, odkręcić wahacze, amortyzator i dać do mechanika zwrotnice z półośką żeby zdemontował. Ciężko mi będzie odkręcić półoś od strony dyfra?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No dobra, ale jak Ty nie odkręcisz to myślisz, że w kto inny da radę w imadle to zrobić ? Może zalej naftą na noc lub jakimś odrdzewiaczem. Nie masz pneumata ? Na dokręcanie idzie tam 300 Nm czyli 30 kg na metrze więc nawet jak jest zapieczone to licząc 2x więcej czyli stanąć na metrowej rurce powinno puścić. W E36 odkręcałem z przodu nakrętkę i w tym celu kupiłem pokrętło i nasadkę 3/4 cala.


Półoś od dyfra chyba na torxach jest połączona. Nie wiem, nie zaglądałem, ale raczej z tym nie powinno być problemu.


Szukaj w TIS'ie procedur demontażu poszczególnych elementów. Tam jest to całkiem dobrze opisane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik będzie się z tym męczył i na pewno pneumatem da rade. Ja próbowałem dać przedłużke i pod to kobyłke i metrowy klucz i kolega 130 kg stanał na tym a ja lewarowałem klucz żeby coś ruszło i nakrętka w miejscu stała a kolege zaczęło podnosic .. nie odkręce tego. Spróbuje jutro od strony dyfra i dam znać co dalej. te wszystkie wahacze wystarczy przy zwrotnicy odkręcić i wyjmę już potem zwrotnice bez odkręcania ich tam w głębi?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie pomogę, bo nie mam doświadczenia w tak poważnych naprawach, ale skoro już idziesz tak szeroko to może warto cały tył rozmontować, powymieniać co trzeba, zakonserwować, bo i tak geometria do zrobienia.


Tak w ogóle to dlaczego rozsadziło zwrotnicę ? Przecież tulejka powinna być taka sama...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już prawie wszystko rozebrane, pozostała mi ta półośka i pare pierdół. Prawą półośkę mam czyściutkie śruby, natomiast ta lewa co mam ją odkręcić jest tak zarzygana brudem jak na złość ... Od czego taki syf tam i czym to potraktować żeby ujrzeć śruby? Mowa o stronie od dyfra
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Może dyfer cieknie na uszczelnieniu półosi ? Sprawdź stan oleju przez górny korek. Benzyna lub zmywacz do hamulców, pędzelek i myjesz. W międzyczasie sprężone powietrze. Dobrze nabij nasadkę, żeby się nie obkręciła.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Sorry, zapomniałem, że masz rozgrzebany zawias, hehe :doh: Ten sposób będzie raczej niemiarodajny. To już lepiej zlać całość i zmierzyć, może warto też wymienić przy okazji. Tu masz po vin'ie ilość płynów.

http://www.bmw-z1.com/VIN/VINdecode-e.cgi

Tylko pamiętaj, żeby zawsze najpierw odkręcać górny korek, bo jak już zlejesz dolnym, a górny nie puści to będzie lipa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jeśli chodzi o producenta to akurat zalałem shell'a, ale nie sądzę aby to było kluczowe pod warunkiem, że nie kupisz jakiegoś jasła czy innego z recyclingu, natomiast parametry sprawdzałem na stronie Castrola.

https://applications.castrol.com/oilselector/pl_pl/c/search

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tak, oczywiście, może być castrol. U mnie w dieselu takie same parametry. Aha, obejrzyj dokładnie podkładki alu na korkach, bo ja musiałem wymieniać po wymianie oleju :duh: . Mechanik zakręcił na starej i przepuszczała - kupiłem nowe korki, miały dodatkowo oring oprócz podkładki.


No i przede wszystkim czy nie cieknie na półosi.


Tak to jest ze starymi autami...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

U Maćka, czescidobmw.pl


Wydaje mi się, że FEBI samo nie produkuje łożysk więc w środku i tak będzie coś innego. Natomiast z dobrych firm łożyskowych to SKF i FAG. SKV i reszta to chińszczyzna, z którą jest ten problem, że skośnoocy nie dają odpowiedniej ilości smaru więc za chwilę huczy i się rozsypuje. W E36 wymieniałem piastę i kupiłem najtańszą jaka była i jeździłem długo, ale przed założeniem była rozebrana i nasmarowana, bo smaru faktycznie było zero.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oglądałem filmik jak tył wymieniał i wciskał. W razie czego obejdzie sie z tym sciskiem stolarskim? i Czy musze odkręcać zbiorniczek płynu hamulcowego w trakcie?

Sorry, że takie głupie pytania zadaje, ale mam bzika na punkcie swojego auta ;) Jeszcze chciałem wiedzieć czy smarem miedzianym smarować piaste i tarcze w miejscu stykania z felga czy darować sobie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.