Skocz do zawartości

Ściągacz tulei BMW E39 528


MrSiekacz

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No właśnie rysunek jest trochę nieczytelny w TISie.

Ta Twoja długa śruba przechodzi przez element, który nazywa się "integral link". Zatem z tego co podlinkowałem powyżej powinno być opisane jako 22AZ czyli 256 Nm, natomiast ta krótsza śrubka to niby moment opisany jako 21AZ czyli 105 Nm. Ewentualnie jeśli na śrubie jest do odczytania twardość to możesz się posłużyć zestawieniem maksymalnych momentów dla odpowiednich rozmiarów śrub, ale to już są skrajności w dociągnięciach

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e39-528i-lim/repair-manuals/00-maintenance-general-note/00-03-tightening-specifications/


Masz w ogóle klucz na takie niutony ? :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
...kręcić ile fabryka dała i aż sił braknie? xd

:D Wiesz, to zależy jaki długi masz klucz i ile masz siły. 250 niuta to około 25 kg na ramieniu długości 1m czyli całkiem sporo. Wypadałoby też przelecieć śrubę i nakrętkę narzynką i gwintownikiem, żeby się nie zacierały przy dokręcaniu, bo pewnie nie będziesz ich wymieniał. Swoją drogą nie sądzę, aby "zwykły" mechanik tak się tym wszystkim przejmował. Dowali pneumatem i "będzie pan zadowoloooony".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.