Skocz do zawartości

[e39][520i] ciężko pali, brak mocy, szarpie


scaramanga

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

autko juz ma swoje lata 1997 r. po wymianie uszczelki pod pokrywa zaworow zaczely sie problemy.


raz pali ok, natychmiast a raz ja jakis czas trzeba krecic bardzo dlugo i ledwo zapala. po takim ciezkim zapalaniu auto traci moc, szarpie... tak jakby nie mialo paliwa. wystarczy ja wylaczyc i kolejny raz uruchamia ok, pracuje normalnie, działa jako tako. problem pojawia sie losowo. po podlaczeniu do komputera jest blad 53 staly. nie kasuje sie.


mial moze ktos podobny problem? ewentualnie moze pomoc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czym to diagnozowałeś bo ten kod błędu jest jakiś dziwny. Miałem dokładnie takie same objawy w passacie B5. Mechanicy już wymyślali cuda wianki, wymiany sondy, adaptacje przepustnicy itd. Sam zdemontowałem przepustnice, wyczyściłem i jak ręką odjął. Trzeba było się skupić żeby usłyszeć pracę silnika, a na drugim biegu jeszcze kapcie piszczały. Podobne objawy miałem w Infiniti FX V8. Odpowiedzialny był regulator napięcia. Jeśli jeździć dużo po mieście, krótkie przeloty to stawiałbym na przepustnice.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
dla tego bledu sa rozne interpretacje w zaleznosci od modelu sterownika silnika. w kazdym razie jeden z nich to wlasnie przepustnica. podobno w tym aucie jest jakas bardzo prosta w konstrukcji przepustnica i niebardzo ma sie w niej co zepsuc. objawy sa takie jak przy walnietej przeplywce, ale to tak stary silnik ze przeplywomierz nie ma w zasadzie znaczenia dla pracy silnika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi o uszkodzoną przepustnice tylko o brudną. Częsty problem taksówkarzy. W passacie przepływomierz miałem całkowicie odpięty i auto normalnie jeździło tylko paliło ciut więcej. Nic nie zaszkodzi jak wyczyścisz, a ona musi być czysta jak lustro.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. U mnie jeszcze jak odpalił to przy dodaniu gazu prychał, przerywał. Czasem można było pojechać normalnie a czasem ciężko było z miejsca ruszyć. Na trasie jechał czasami 180/h a czasami 120/h to był max
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejrzyj sobie przy okazji wszystkie wężyki podciśnienia czy nie ma dziurek, pęknięć, przetarć bo to też potrafi ostro namieszać. Ja w swoich autach jak już widzę że węże parcieją to kupuję nowe zbrojone na metry i wymieniam kompleksowo, a szczególnie w tak starych autach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odczytaj błąd w inpa, ale zapewne dotyczy krokowca.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Pewnie, że tak, ista średnio sprawdza się przy starszych autach, w e38 m62b44 np. to praktycznie żaden błąd nie ma opisu.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

ok, inpa pokazuje takie cos (przepraszam za format, ale nie moge okielznac formatowania bo windows mi zapisuje tylko do jakiegos dziwnego pliku) blad nr 8 skasowal sie i nie wraca. blad nr 83 kasuje sie ale wraca albo po kazdym uruchomieniu silnika albo po zrobieniu kilkuset metrow. po skasowaniu bledow auto pieknie odpala, ma moc i generalnie jest bez zarzutu. po pojawieniu sie bledu 83 traci moc zupelnie, krztusi sie i trzeba krecic 5-10 sekund rozrusznikiem zeby chciala zapalic. ista po skasowaniu bledow inpa nie pokazuje juz 53.


E R R O R M E M O R Y R E P O R T -------------------------------------

Date: 08/01/18 08:48:24 ECU: MS410DS3 JobStatus: OKAY Variant: MS410DS3-------------------------------------------------------------

RESULT: 2 errors in error memory !-------------------------------------------------------------

83 Kurbelwellen - Gebersignal

Error frequency : 1 Logistic counter: 40

Motordrehzahl 768.00 1/min Motorbetriebszustand 4.00 1 Motortemperatur 97.68 Grad C Batteriespannung 13.67 Volt

Unterbrechung Abgasrelevanter Fehler Fehler nach Entprellung abgespeichert Fehler momentan nicht vorhanden sporadischer Fehler-------------------------------------------------------------

8 Luftmassenmesser

Error frequency : 2 Logistic counter: 40

Motordrehzahl 384.00 1/min Drosselklappenwinkel 0.00 Grad DK Leerlaufsteller 35.54 % LMM Spannungswert 0.10 Volt

Kurzschluss gegen Masse Abgasrelevanter Fehler Fehler nach Entprellung abgespeichert Fehler momentan nicht vorhanden sporadischer Fehler =============================================================

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Błąd 83 - czujnik położenia wału, idealnie pasuje do objawów. W przepływomierzu sprawdź wtyczkę.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tak, możesz oczywiście spróbować go wyczyścić oraz sprawdzić wtyczkę i wiązkę, ale one tak z reguły padają, jak będziesz kupował to tylko vdo siemens.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
czujnik polozenia walu tzn jego blad moze byc konsekwencja czegos innego? czesto jest tak ze diagnozuje sie czujnik a powodem moze byc jakas usterka mechaniczna? tak jak wspominalem - byla wymieniana uszczelka pod pokrywa zaworow, cala gora silnika musiala byc rozebrana. od tego czasu problemy sie zaczely...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Szukaj uszkodzenia wiązki/wtyczki. Ten błąd nie może być skutkiem niczego innego.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Na schemacie jest niedaleko pokrywy zaworów, więc może faktycznie coś ktoś namodził.

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=DD11-EUR-02-1997-E39-BMW-520i&diagId=11_1485

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe czemu są takie różnice że ista pokazuje 53, a inpa 83 bo przecież to inne tematy. U mnie też autodata pokazuje "29 wentylator klimatyzacji-prędkość pojazdu", a inpa "wentylator klimatyzacji- zwarcie sterowania do B-"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

interpretacje numerow bledow sa bardzo rozne. rozne sterowniki potrafia miec taki sam numer bledu a znaczy zupelnie cos innebo :(


na razie czekam na czujnik walu, ale wydaje mi sie, ze nadal to nie bedzie to. bo zrobilem pare km, silnik dzialal fatalnie a blad 83 nie wrocil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana pokrywy klawiatury to banalny temat i nie powinno mieć na nic wpływu. Robiłem to kilkukrotnie w różnych autach. W oczekiwaniu na czujnik zrób sobie to o czym pisałem. Nawet jak nie rozwiąże problemu to nie zaszkodzi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.