Skocz do zawartości

[e39] 525d - nie odpala po rozład. aku (naprawione + foto)


Manolito77

Rekomendowane odpowiedzi

No i coś się stało i się zesrało...

Na początku tygodnia jednego dnia robiłem polerkę maski bo kot mi kilka rys zostawił - przez około 2-3 godziny grało sobie radio z kluczykiem w pozycji 1. Następnego dnia podszedłem jeszcze na parking posprzątać w środku auto - też grało radio i świeciły się od czasu do czasu lampki w kabinie. Trwało to około 2 godzin. Postanowiłem, że gdzieś podjadę. Chwyciłem za kluczyk i zdziwko - wszystkie kontrolki się świecą normalnie ale brak jest jakiejkolwiek reakcji rozrusznika. Okazało się, że aku jest dość mocno rozładowany. Podładowałem go trochę więcej niż połowa ale nic to nie zmieniło.

Na chwilę obecną wiem/sprawdziłem, że:

1) ani kluczyk główny (otwieranie centralnego z pilota i zamykanie działa bez problemu) ani serwisowy nie wywołują żadnej reakcji rozrusznika.

2) EWS po przekręceniu kluczyka (obojętnie którego) pyka/reaguje

3) synchronizacja EWSa w INPA (E39 > Silnik DDE 4.0 for M57 > Shift+F6 (EWS Startwert synchronizieren) > F2 (EWS Startwert zurucksetzen)) przebiega bez zakłóceń/potwierdza wykonanie zadania ale nic to nie daje

4) Jedyny błąd jaki co jakiś czas mi się pojawia w EWS to "15 power on reset" Static error - myślałem, że to po odpięciu aku ale potem aku nie odpinałem, błąd skasowałem w INPA ale po kilku próbach odpalenia błąd powrócił.

5) Jak obojętnie który kluczyk przekręcę do zapalenia kontrolek i w rozruszniku z jego plusa podam kabelkiem prąd na plus odpalający automat bendixa to rozrusznik startuje i silnik normalnie odpala i chodzi bez zakłóceń.

6) Dziś jak INPĄ sprawdzałem w EWSie statusy to tak:

a) w zakładce "Reading internal state" mam, że "KEY IS SENDING - YES (domyślam się, że kluczyk jakiś sygnał wysyła) zaś DME line switched Free - YES

b) komp rozpoznaje który kluczyk jest w stacyjce - główny jako nr 1, serwisowy jako nr 3

c) w zakładce Reading ISN number, password (kluczyka) mam w obu pozycjach "ERROR_ECU_REJECTED" (jak patrzyłem w jakimś screenie u kogoś w necie to tylko w pozycji password miał to ERROR_ECU_REJECTED. ISN number miał zaczerniony więc pewnie miał tam właściwy numer ISN.

 

Czy możliwe, że przy słabym aku EWS zgubił gdzieś kod do kluczyków? (i to możliwe, że także do serwisowego???)

Czy doładowanie aku do pełna może zmienić sytuację?

Czy da się jakoś przywrócić EWSowi te kody?

Ma ktoś jakiś pomysł jak to ugryźć?

Zastanawiam się nad kupnem całego kompletu EWS+Sterownik+kluczyki+wkładki+stacyjka i podmianę tylko czy jak podmienię sterownik to trzeba to jakoś kodować czy po podłączeniu silnik będzie pracował normalnie?

Ewentualnie jakbym podmienił sam EWS + bebechy kluczyka od kompletu z tego EWSa przełożył do mojego kluczyka to czy to odpali czy wtedy DME/sterownik silnika nie będzie czaił tego kodu z podmienionego EWSa i bebechów kluczyka?

Pozdrawiam.

Edytowane przez Manolito77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli dobrze zrozumialem to wszystko po naladowaniu aku dziala a rozrusznik nie kreci?

 

nie obstawialbym problemu z ews immo bo o ile sie nie myle rozrusznik krecic i tak powininen. moze coz z nim? za wiele sie stac nie moglo od rozladowanego aku

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aku nie był jeszcze naładowany do pełna - w tej chwili jest mniej więcej połowa. Objawy cały czas były takie same - ZERO reakcji rozrusznika po przekręceniu kluczyka do końca. Po ustawieniu kluczyka w pozycję 2 kontrolki i wszystko się zapala i gaśnie tak jak wcześniej ale po przekręceniu kluczyka do końca żeby odpalić nic się nie dzieje - cisza i zero reakcji rozrusznika. Za to jak podam kabelkiem na krótko z plusa rozrusznika/klemy przy kolektorze prąd na śrubkę od automatu bendixa to rozrusznik startuje i silnik odpala się bez problemu. Samym kluczykiem w ogóle nie ma rekacji.

Jakby rozrusznik był coś nie teges to po podaniu prądu na krótko chyba też powinien milczeć. Tymczasem startuje normalnie.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem ten temat. Teoretycznie może to też być rozrusznik bo przypominam sobie, że od jakiegoś czasu co któreś odpalenie on potrafił tak jakby zajęczeć. Tylko podstawowe pytanie - czy przy skończonych szczotkach rozrusznik zakręciłby po podaniu prądu na krótko?

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zajęczeć tzn pewnie ze nie wyskakwiał bendix i on jest do wymiany, bedzie coraz czesciej az pewnego razu nie wyskoczy juz, u Ciebie nie kreci wcale to co innego, jesli na krótko kreci to cos z sygnalem, stacyjka kosta hmm. jeszcze jakby sprawdzić o ile nie masz automatu z "popychu" czy załapie.
-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie zastanawiam się jeszcze nad wymianą kostki od stacyjki. Można kupić w rozsądnych pieniądzach więc może zaryzykować. O ile dobrze pamiętam to przy tej pierwszej, nieudanej próbie odpalenia auta po sprzątaniu go jak chciałem przekręcić kluczyk to zwróciłem uwagę, że się ta stacyjka jakoś tak dziwnie niby przyblokowała, jakoś nie mogłem normalnie przekręcić kluczyka tylko musiałem trochę cofnąć (coś jakby przyłapała blokada kierownicy) i jeszcze raz spróbować i wtedy dowiedziałem się, że auto nie odpala/nie kręci rozrusznikiem. Może faktycznie przez to, że radio było włączone i kluczyk włożony cały czas do stacyjki w pozycji 1 to może coś w stacyjce/kostce się posypało.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Masz manual czy automat, bo średnio pamiętam?

W automacie na R i D nie zapalisz, jest taka blokada, a jak coś się popieprzy przy lewarku to tak samo sprawa wygląda - wszystko chodzi, a rozrusznik ani drgnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja akurat mam manual więc sprawa niby trochę mniej skomplikowana. Zastanawia mnie jeszcze kostka stacyjki - czy ona może dawać takie objawy, że wszystko inne działa a tylko impuls na rozrusznik nie idzie. Dziś jeszcze zmostkuje oba czarne kable na EWSie to wykluczę wtedy jego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajrzałbym mimo wszystko w pierwszej kolejności do rozrusznika. U mnie było tak, że przez kilka dni raz odpalał, raz nie aż wreszcie zdechł. Po wyjęciu go na stół jak na krótko podłączałem to też niby zakręcił. Po wymianie szczotek spokój od prawie roku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Usterkę udało mi się zlokalizować i usunąć. Koszt - ZERO pln (na chwilę obecną).

Okazała się nią kostka stacyjki - dokładnie to przysmażył się trochę jeden z miedzianych pinów (widać na zdjęciach poniżej) przez co się odkształcił i nie zwierał do tego mostka na środku. Skutek taki - nie puszczało to sygnału na rozrusznik.

Pierwsze zdjęcie - widać, że trochę też przysmażył się plastikowy garb/krzywka. Garby te są rozmieszczone na wałku, który kręci się na środku. W zależności od obrotu garby plastikowe odpychają miedziane piny a pozostałe piny zostawiają odpowiednio zwarte z innymi.

 

http://i.imgur.com/6Zgd2i7.jpg?1

 

Drugie zdjęcie - widać, że PIN (górny rząd, pierwszy od prawej) nie styka się z mostkiem na środku (nie dawał sygnału na rozrusznik).

 

http://i.imgur.com/CpMSdXK.jpg?1

 

Docelowo i tak kupię sobie kostkę i podmienię żeby był lepszy efekt bo nie mam pewności czy za jakiś czas ten nadwyrężony PIN znowu się nie odkształci.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.