• Reklama

TYPOWE USTERKI I NAPRAWY TRAPIĄCE NASZE E-39

M47 (520d), M51 (525td, 525tds), M52 (520i, 523i, 528i), M52TU (520i, 523i, 528i), M54 (520i, 525i, 530i), M57 (525d, 530d), M62 (535i, 540i), S62 (M5)

Moderatorzy: Kruk, Konrad201993

Re: TYPOWE USTERKI NASZYCH E-39

Postprzez Marek3003 » 11 Mar 2017 11:55

520i - w temacie nie znalazłem nic o pompie wody. Handlarz od którego kupiłem auto powiedział mi tylko, najważniejsza pompa wody, sprawdzanie latem czy pracuje wentylator - wisko a jak będę miał problemy z odpalaniem to czujniki położenia wału.
Samochodem zrobiłem może 600 kilometrów. Kupiłem pompę wody i termostat z obudową - podobno także lubi pękać ale nie miałem czasu aby podjechać na wymianę. Dwa dni temu po odpaleniu w mieście zawarczał jak diesel, potem wszystko ucichło. Byłem pewny że to vanos, nawet umówiłem się w ASO na diagnozę vanosa. Wczoraj jednak zostawiłem go u mechanika na wymianę pompy, termostatu i płynu.
Miałem wielkie szczęście. Po wyjęciu okazało się, że stara pompa zmielona - ten wirnik był metalowy, odpadł cały kołnierz i zmieliło go na kulkę, łopatki uszkodzone i powyginane. Gdybym nie wymienił wczoraj profilaktycznie pompy i wybrał się w przyszłym tygodniu do ASO to bym pewnie nie dojechał. Nadmieniam, że po tym terkotaniu wszytko ucichło i samochód chodził normalnie.
Pozdrawiam.
Marek3003
 
 
 
Posty: 88
Dołączenie: 22 Lut 2017 01:08
Moje BMW: E39 520i 150 KM 1997

Re: TYPOWE USTERKI NASZYCH E-39

Postprzez CICHY525 » 11 Mar 2017 12:26

A mówią, że wirniki tylko metalowe bo, bo, bo...
Jednak jest przykład, że i metalowe się rozpadają i to nie po 20 latach jak plastikowe oryginalne.
Image
Awatar użytkownika
CICHY525
Moderator
Moderator
 
Posty: 5192
Dołączenie: 23 Paź 2010 18:58
Miejscowość: Płock
Moje BMW: Gdzieś jest lecz nie wiadomo gdzie;)

Re: TYPOWE USTERKI NASZYCH E-39

Postprzez danielxc717 » 11 Mar 2017 14:18

Ja 3 tyg temu wymieniałem pompę siedział oryginał z metalowym wirnikiem. Zaczęło łożysko halasowac
Awatar użytkownika
danielxc717
 
 
 
Posty: 11352
Dołączenie: 21 Lut 2011 14:19
Moje BMW: BMW 520i E39 2.0 150KM 1998r

Re: TYPOWE USTERKI NASZYCH E-39

Postprzez danielxc717 » 12 Mar 2017 06:04

Był zna zek bmw i wybita data produkcji czyli 98r. Nie wierzę że ktoś, kupił w tym samym roku pompę, wody i ja wymienił albo po roku
Awatar użytkownika
danielxc717
 
 
 
Posty: 11352
Dołączenie: 21 Lut 2011 14:19
Moje BMW: BMW 520i E39 2.0 150KM 1998r

Re: TYPOWE USTERKI NASZYCH E-39

Postprzez jacekmury1 » 17 Kwi 2017 18:37

Ja tylko aku i żarnik.
jacekmury1
 
 
 
Posty: 2225
Dołączenie: 25 Wrz 2009 08:05
Moje BMW: Górny Sląsk było kilka bmw i na tym koniec. Jest A8 D3 FL

Re: TYPOWE USTERKI NASZYCH E-39

Postprzez sakqbest » 17 Kwi 2017 20:41

Ten temat czyta sie okropnie. 85% to jakis syf nie wiem dlaczego tu admin nie czuwa?! :duh:

Mogę dodać gdzie zwalczyć rude za wczasu:

- sprawdzać ranty nadkola tył
- wneka wlewu paliwa
- progi ( miejsce mocowania klockow do lewarowania, najlepiej je wyjac )
- podłoga tam gdzie pasazerowie z tyłu maja nogi pod dywanem sa 2 kapsle na strone. wokół nich jest ruda na 1000%
jeszcze po 1 z przodu ale tam jest rzadziej
( wyciagamy fotele, pare plastikow, podnosimy dywan, usuwamy kapsle zajmujemy sie ruda i wstawiamy je z powrotem)

Touring:
- ramka szyby
- klapa rogi
- listwa od rejestracji klapa (tam jest ruda, badz listwa jest nie szczelna. przez to miejsce dostaje sie woda i rdzewieje dół klapy.
sakqbest
 
 
 
Posty: 65
Dołączenie: 27 Maj 2014 19:57
Miejscowość: Zachodnio-pomorskie + DE
Moje BMW: E39 Touring 530d 2001r NIVO

Re: TYPOWE USTERKI NASZYCH E-39

Postprzez CICHY525 » 19 Kwi 2017 18:43

Posprzątane. Proszę zgłaszać niepotrzebne posty wtedy będzie łatwiej i bez narzekania. Nie da się czytać wszystkiego co jest na forum.
Image
Awatar użytkownika
CICHY525
Moderator
Moderator
 
Posty: 5192
Dołączenie: 23 Paź 2010 18:58
Miejscowość: Płock
Moje BMW: Gdzieś jest lecz nie wiadomo gdzie;)

Re: TYPOWE USTERKI I NAPRAWY TRAPIĄCE NASZE E-39

Postprzez derrickman » 23 Sty 2018 18:44

Witam pierwszy post :D
-padające czujniki wał i wałek :evil: 700 w plecy świeża sprawa
-zamarzające zamki :duh:
A 5 mam od niedawna :shock: :shock:
derrickman
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 1
Dołączenie: 07 Gru 2014 14:59
Moje BMW: e46 320d 1999

Re: TYPOWE USTERKI I NAPRAWY TRAPIĄCE NASZE E-39

Postprzez danielxc717 » 23 Sty 2018 19:09

derrickman napisał:Witam pierwszy post :D
-padające czujniki wał i wałek :evil: 700 w plecy świeża sprawa
-zamarzające zamki :duh:
A 5 mam od niedawna :shock: :shock:


Wszystko prawda. Padają czujniki wału i walka po prawie 20 latach i większość wymienia te co były nowe. Chyba że masz problem z nowymi.

Ale zamarzające zamki? Serio to typowa usterka? Co ci się dokładnie dzieje? Może nie myj auta podczas mrozu :mrgreen:
Awatar użytkownika
danielxc717
 
 
 
Posty: 11352
Dołączenie: 21 Lut 2011 14:19
Moje BMW: BMW 520i E39 2.0 150KM 1998r

Re: TYPOWE USTERKI I NAPRAWY TRAPIĄCE NASZE E-39

Postprzez zuku19 » 03 Mar 2018 15:17

Posiadam od 1.5roku BMw e39 Touring 3.0D
Po przeczytaniu tego co tu jest napisane mogę potwierdzić Kilka wad , a jedną z nich jest najpoważniejsza , zamarzające serwo i nie było żadnych objawów, pękające przyciski klimatronika , od tak same z siebie, ale są też zalety i to duże, spalanie do mocy , wyciszenie wnętrza , odpalanie przy -18 , jak silnik benzynowy z pół obrotu i dodam że auto stało cały tydzień z powodu zamarzniętego serwa. :)
zuku19
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 8
Dołączenie: 19 Mar 2017 21:50
Miejscowość: Warszawa
Moje BMW: E39 3.0d 1998

Re: TYPOWE USTERKI I NAPRAWY TRAPIĄCE NASZE E-39

Postprzez a1410 » 01 Kwi 2018 15:11

Uszkodzeń Vanosa nie kwalifikowałbym jako wadę konstrukcyjną, tylko błąd eksploatacyjny. Silniki użytkowane prawidłowo, czyli zalewane dobrym olejem syntetycznym wymienianym maksymalnie co 20tys kilometrów nie mają problemów z Vanosami, natomiast silniki zalane hydrocrackami i dodatkowo "przeciągane" w wymianach oleju do 30tys. kwitują to właśnie awariami uszczelnień Vanosów.
Mój M62TUB44 w E39 na podwójnym Vanosie ma 275tys przebiegu, a M50TUB25 w E34 na pojedyńczym ma 400tys i oba są cichutkie jak nowe i między wymianami robionymi co 20tys nie zużywają praktycznie ani kropli, ale jeźdżą na Motulu 8100 5W/40 x-clean, czyli pełnym syntetyku. Pewnie gdybym chciał przyoszczędzić i zalewałbym Motula 5W/40 x-cees czyli hydrocracka, to miałbym już te vanosy do remontu.
Problemem jest tylko znalezienie dobrego syntetycznego oleju o odpowiednich parametrach gęstości, bo takich już coraz mniej. Na szczęście Motul czy Liqui Molly robią jeszcze takie oleje...
Awatar użytkownika
a1410
 
 
 
Posty: 665
Dołączenie: 04 Wrz 2007 21:21
Miejscowość: Olsztyn
Moje BMW: E24 635CSiA E31 850iA E32 750i E32 740i E34 540iA E34 525iT E39 540iA E38 750i

Re: TYPOWE USTERKI I NAPRAWY TRAPIĄCE NASZE E-39

Postprzez grostecki » 05 Kwi 2018 15:18

Tak. Motul lekiem na całe zło :D Zwłaszcza, że ASO na przeglądach zalewało Castrola, który wg powszechnej opinii jest do bani. Są o wiele lepsze oleje o wyżej wymienionego.
grostecki
 
 
 
Posty: 126
Dołączenie: 22 Sie 2012 18:54
Miejscowość: Rejowiec
Moje BMW: E39 530i 2002 sedan

Re: TYPOWE USTERKI I NAPRAWY TRAPIĄCE NASZE E-39

Postprzez a1410 » 05 Kwi 2018 22:19

Oczywiście, że Motul nie jest żadnym panaceum, napisałem że jednym z warunków poprawnego działania Vanosów jest stosowanie dobrego oleju syntetycznego i Motula X-clean 5W/40 podałem tylko jako przykład, bo od dłuższego czasu sam go stosuję z dobrym skutkiem. Castrol też był dobrym olejem jednak tylko do momentu przejęcia go przez BP, bo właśnie wtedy zaczęła się w Castrolu era hydrocracków i jakość poszła w dół...
Awatar użytkownika
a1410
 
 
 
Posty: 665
Dołączenie: 04 Wrz 2007 21:21
Miejscowość: Olsztyn
Moje BMW: E24 635CSiA E31 850iA E32 750i E32 740i E34 540iA E34 525iT E39 540iA E38 750i

Re: TYPOWE USTERKI I NAPRAWY TRAPIĄCE NASZE E-39

Postprzez BananowyKoks » 24 Kwi 2018 14:06

derrickman napisał:Witam pierwszy post :D
-padające czujniki wał i wałek :evil: 700 w plecy świeża sprawa
-zamarzające zamki :duh:
A 5 mam od niedawna :shock: :shock:


To prawda 5er przed lf trapi wiele niedociągnieć, wiem bo sam od 10 lat jeżdżę różnymi E39, zamarzające zamki to standard, w poliftach nie spotkałem się z tym, nawet w obu modelach jest różnica w otwieraniu i zamykaniu się tylnich drzwi, zupełnie inaczej pracują, szkoda tylko, że nie dopracowali tylniej klapy która w obu przypadkach zamyka się jak w wartburgu
Awatar użytkownika
BananowyKoks
 
 
 
Posty: 91
Dołączenie: 08 Kwi 2018 19:45
Miejscowość: WarszawA
Moje BMW: E39 M54B30

Re: TYPOWE USTERKI I NAPRAWY TRAPIĄCE NASZE E-39

Postprzez macieju bmw » 04 Maj 2018 19:41

witam,
pierwszy raz tu jestem i ciesze sie podwojnie
1. ze tyle sie dowiedzialem o "typowych" usterkach w e39
2. ze kupilem autko przed przeczytaniem tego temetu (bo po przeczytaniu chyba bym sie bal) :D
uwazam ze wiekszosc to eksploatacja, piszemy tu o autach ponad 10letnich
ja duzo i dlugo nie jezdze swoja BMW, pol roku i 12kkm
co musialem zrobic? sprezyny klapy, teraz mam podejrzenie lacznikow z przodu (jutro sprawdzi to "doktor")
i nieszczesne piksele
to wszystko i niech tak jak najdluzej zostanie
pozdrawiam
macieju bmw
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
 
Posty: 1
Dołączenie: 07 Wrz 2017 20:14
Moje BMW: od wrzesnia juz mam E39 530D 2003 280 kkm

PoprzedniaNastępna

Powróć do E39

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 9 gości