Skocz do zawartości

TYPOWE USTERKI I NAPRAWY TRAPIĄCE NASZE E-39


Krzysiek BMW Jabłonna

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Witam wszystkich użytkowników BMW E-39, przy przyzwoleniu naszych moderatorów chciałbym zaproponować, żebyśmy opisali w jednym temacie wszystkie typowe bolączki e39 typu zalewane wodą serwa hamulca, słynne 15litrów ropy i nieodpalający silnik, czy sterownik ABS, problemy z JEŻEM i niedziałający wentylator klimy oraz najprostsze sposoby ich naprawy. Na wszystkie te bolączki można znaleźć odpowiedzi na tym forum, ale możemy sobie i innym to ułatwić i mieć to wszystko w jednym miejscu, podobnie jak temat o oleju do naszych bawarek. Nasze autka są kwintesencją najlepszej marki na świecie, e39 to najpopularniejszy model BMW, ale mają swoje małe wady, a opisanie ich w jednym temacie może pomóc wielu nowym i starym użytkownikom. Wiele osób planujących kupno 5er często pyta na co zwrócić uwagę, a podpowiedzi tu zawarte mogą im odpowiedzieć na wiele pytań i pomóc, więc zapraszam do tematu.

 

PS. Wiem, że wielu osobom sie tu naraziłem, inni mnie po prostu tolerują. Niektórzy pojadą po mnie za tą propozycję, ale mam nadzieję, że znajdzie się wielu, którzy zechcą pomóc.

Edytowane przez Krzysiek BMW Jabłonna

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 183
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

Jako autor tematu opiszę swoją ostatnią przygodę z zalanym serwem hamulca. Wiem, że problem spotkał już wielu użytkowników.

 

Oznaki:

Po deszczu pedał hamulca robi się twardy, po przyciśnięci słychać jakby chlupot wody, a hamulce działają jak w 126p,

diagnoza:

Zapchane kanaliki odpływowe w komorze serwa hamulca, liście piach i inne dziadostwo które zebrało się tam przez kilka lat w rezultacie woda dostała się do serwa :(

Naprawa:

Serwo z pompką znajduje się pod filtrem kabinowym od strony kierowcy, zdjęcie filtra z obudową zajmuje minutę, po zdjęciu widać wodę, która stoi w komorze, najlepiej jest sie jej jak najszybciej pozbyć, ja nieświadomy o co chodzi, myślałem, że źle poskładałem obudowę filtra i spuszczałem wodę wężykiem, jak paliwo ze zbiornika, następnie uszczelniłem wszystko silikonem, myślałem, że to załatwi sprawę, bardzo się myliłem... :mad2:

Zdarzyło sie to jeszcze kilka razy, aż znalazłem podpowiedź, że to nie wina plastików obudowy, a niedrożne kanały odpływowe w komorze serwa. Chyba najprościej i najłatwiej jest się do nich dostać od strony nadkola, wystarczy odkręcić kilka śrubek trzymających nadkole i mamy odpływy przed oczami, dwa płaskie i jeden okrągły, tak przynajmniej było u mnie. Starannie je przeczyściłem, następnie powiekszyłem i to sporo :wink: , na koniec zalałem komorę serwa wiadrem wody, oczywiście woda momentalnie spłynęła..

Operację musiałem zakończyć wymianą serwa, ponieważ woda jak wszyscy wiedzą powoduje rdzę i ta rdza przeżera cienką blachę serwa, woda dostaje się do środka i uszkadza wnętrzności z membraną na czele. znalazłem używane za 50zł. w idealnym stanie od angola, choć myślałem, że nie będzie pasowało, bo pewnie dziura od podciśnienia będzie z drugiej strony.. Niektórzy próbują odsysać wodę z serwa wężykiem przez otwór podciśnienia, ale prawda jest taka, że całej wody nie odessiemy i problemy pojawiają się zimą, gdy woda w serwie zamarznie i hamować możemy tylko ręcznym (jak działa..).

Przypadłość ta może o dziwo uszkodzić silnik, jeden z kolegów pisał, że vacum pompa, czyli pompa która wytwarza ciśnienie w serwie, zaciągnęła wodę do silnika, w porę sie ogarnął, zauważył problem i zmienił olej. Żeby tego nie zrobił, woda mogłaby zniszczyć cały motor..

Także podpowiedź dla innych, po kupnie e39 sprawdźcie drożność odpływów, powiększcie je dla pewności, a zaoszczędzi Wam to wielu problemów. Można również zajrzeć do komory w której znajduje się komputer, czyli pod drugim filtrem kabinowym, niby komputer jest szczelnie zamkniety, ale nigdy nie wiadomo...

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Typowe bolączki:

-przetarte wiązki elektryczne tylnej klapy w touringu - usterka objawia się nie działaniem świateł, wycieraczki, występują problemy z otwieraniem szyby i klapy, naprawa polega na wymianie uszkodzonych lub przetartych przewodów.

-włączające się webasto po otwarciu drzwi - usterka sterownika, naprawa u elektryka lub wymiana.

-zerwane tuleje pływające tylnej belki w touringu- auto nie pewnie się prowadzi na drodze, nadwozie sporo się przechyla, naprawa polega na wymianie ww elementów.

-słaby ręczny, lub jego brak - wada fabryczna, bardzo kiepska konstrukcja hamulca, wymiana szczęk i regulacja pomaga na krótko.

-przednie lampy świecą za nisko - zerwane regulatory wewnątrz, wymiana na nowe pomaga.

-wibracje przy prędkościach 80-120 - zazwyczaj krzywe tarcze, zerwane tuleje górnych wahaczy, luzy na maglownicy, wymieniamy uszkodzone el. w przypadku przekładni regeneracja.

-kontrolka abs/asc świeci się - zazwyczaj padnięty czujnik prędkości obrotowej koła, jeśli nie działa dodatkowo prędkościomierz, to lewy tylni czujnik leży, wymieniamy na nowe, lecz tylko ori, czasem pada sterownik.

-kontrolka poduszki pali się - przeważnie uszkodzona jest mata/czujnik obecności pasażera w przednim fotelu, wymieniamy, wyłączamy disem, lub wsadzamy emulator.

-auto gaśnie poniżej 15 litrów w baku - uszkodzona pompka w baku, wymiana.

-nieczytelne komunikaty radia/obc - wypalone piksele, naprawa, lub wymiana.

Ogólnie takich drobnych usterek jest trochę, to nie wszystkie, tylko takie z którymi miałem styczność, i o nich pamiętam.

Ale mimo wszystko, jak tu nie kochać bmw? :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ciesze się koledzy, że się przyłączyliście, ale miałbym też małą propozycję żeby po za bolączkami opisać jak je naprawić, na.: pierwsza bolączka jaką przypomniał Shadow69, przecierające-łamiące się kabelki instalacji przy zawiasach klapy bagażnika, wyświetla się błąd świateł pomimo, że żarówka jest ok, mogą nie działać wszystkie urządzenia na klapie, z doświadczenia napisze, że dostać się do tych kabelków można najlepiej przez głośniki, w zależności o którą stronę chodzi, głośnik łatwo sie wykręca, następnie wkładamy rękę w dziurę po tymże głośniku i musimy namacac przewody idące w czarnej osłonce(peszlu), wadliwy kabelek wymieniamy i po problemie, a który kabelek jest wadliwy, to już trzeba samemu dojść do tego, jesteśmy ludzie inteligentni, więc nie powinno być problemu. Kolega krys32 pisał w innym temacie, że kabelki przerywają sie również w sedanie, ale to może niech opisze ktoś jeżdżący sedanem..

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-Pękające obudowy termostatu oraz zacinające się termostaty w pozycji otwartej Naprawa- wymiana obu elementów i najlepiej płynu chłodzącego

 

-Rdzewiejąca klapa tył touring i sedan. Już nie jedną widziałem, tak więc coś w tym jest.

 

-Piszcząca taśma kierownicy poniżej -20st Podobno przesmarowanie pomaga ja jeszcze nie próbowałem.

 

-Uszczelnienia zaworowe w wersjach benzynowych poliftowych. Polifty lubią łyknąć oleju z tego co dużo użytkowników pisze

 

- padające czujniki wału korbowego i wałka rozrządu. Praktycznie zawsze padają oba. Koszt to ok 300zł za sztukę. Wymiana ok godziny roboty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

:arrow: Słaby hamulec ręczny lub wręcz jego brak.

:arrow: W TDS wiele osób ma problem z uruchomieniem silnika na ciepłym.

:arrow: Wycierające się uszczelki w miejscu zamka w ramie przednich drzwi.

:arrow: Zamarzające zamki drzwi.

:arrow: Nie wiem jak u innych,ale u mnie tak 3 razy do roku spalą się żarówki świateł mijania(H7),trochę rzadziej ale też postojowe z tyłu(5W).

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Wykruszanie się listew progowych metalowo gumowych - zbiera się woda, brzydko wygląda, rzuca się w oczy - trzeba wymienić i dobrze przykleić

 

- Zacieranie się tylnej wycieraczki w kombi - trzeba ją przeglądać, dbać o jej stan. Jak niezbędna jest wymiana, czy renowacja, to jest "tutek" na forum jak to zrobić, nowy mechanizm (ośka) ok 150 zł (oryginał)

 

- W kombi rdzewienie ramki od szyby, którą się otwiera (widoczne po podniesieniu samej szyby do góry). Trzeba dobrze wyczyścić i pomalować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

V8

:arrow: Lubiące padać czujniki wałka i wału (przed wymianą sprawdzić przewody),

:arrow: Brak trakcji (czujnik abs bądź przepływka, na komputerze brak błędów),

:arrow: Słabe oryginalne nagłośnienie,

:arrow: pocenie się pod uszczelkami zaworów,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paskudna, wredna pikseloza, na szczescie opanowana po wielu wyartykulowanych q-wach :mrgreen:

Lapy mi tak latali z nerw, obawa ze cos skrzanie, ze 0.7 Johny Walker nie byl w stanie tego opanowac. Rozebrac ten oltarzyk, to wyjatkowo upierdliwe zadanie.

Siemens sie nie popisal :duh:

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kolejną bolączką jaka przyszła mi do głowy jest wada przedniej wycieraczki od strony kierowcy, a dokładniej tam gdzie wycieraczka wchodzi pod podszybie kończy się metalową kulką, która siedzi w plastikowym gnieździe, gniazdo się wyrabia i kulka metalowa wypada, najlepszym sposobem po za wymianą na nowe części jest przewiercenie metalowej kulki wraz z gniazdem i skręcenie wszystkiego śubką z nakrętką samokontrującą, zabieg dość prosty i eliminuje dolegliwość na zawsze.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pękające przyciski climatronika. Trzeba je skleić superglutem a następnie w środku klej distal plus kawałek cieńkiego aluminium np. ze starych żaluzji. Druga wykryta wada to brak kanalika spustowego pod klapką baku. Tutaj wazelina techniczna i jest po problemie, plus wydmuchiwanie wody po myciu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.Luzy na ryglu drzwi kierowcy lub pasażera z przodu

objaw - stukanie na nieròwnościach z okolic słupka

rozwiązanie - regulacja rygla

2. Odklejająca się mata wygłuszenia drzwi najczęściej z tyłu od pasażera

objaw - mokra wykładzina po myciu auta lub po ulewnym deszczu

rozwiązanie - podklejenie maty

3. Pękające uchwyty trzymające "nerki" w wyniku kruszenia się plastiku od temperatury

rozwiązanie - wykop w kosmos lub zakup nowych ;-)

4. Korodujące przewody np. od webasto

objaw - brak komunikacji webasto z modułem klimy co wskazuje na padnięty sterownik webasto

rozwiązanie - wymiana skorodowanego fragmentu przewodu

5. Zatarcia tłoczyska zacisku hamulca

objaw - pogorszenie się drogi hamowania oraz głuche stuki podczas przejazdu na nierownościach

rozwiązanie - regeneracja zacisku

6. Termostat AGR dot. 3.0d automat

objaw - niedogrzany silnik, wskaźnik temperatury nie osiąga pionu, temp. silnika spada przy większych prędkościach

rozwiązanie - wymiana na nowy

7. Pękające plastikowe odpowietrzniki układu chłodzenia

objaw - nagły ubytek płynu chłodniczego objawiający się komunikatem na BC

rozwiązanie - wymiana na nowy ale stalowy

8. Padające turbo (awaria sprzed paru dni).

Może po po prostu nastąpił jego kres bo siedziało od nowości w aucie lub zrobiony program przyspieszył jego śmierć... :mad2:

Edytowane przez M-ka
http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest mała dziurka w tej gumie na około korka.Tylko jest ona tak mała,że cały czas się zatyka.Ja często przetykam ją za pomocą małego gwoździa.
Zgadza się, mi chodzi o wytłoczkę z blachy , do której zamocowano tą gumę z korkiem. W touringu stoi tam woda po myciu bo ta blacha jest niżej niż błotnik. W sedanie też tak jest?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoją bunię mam , co prawda, dopiero od niecałych 3 miesięcy ale już kilka rzeczy mogę potwierdzić , m.in.

 

- przytkana "odma" utrudniającą m.in. swobodny odpływ oleju do miski,

- nieszczęsna uszczelka podstawy filtra oleju (jest trochę zabawy z tym :wink:

- popękane przyciski od temperatury w climatroniku

- rdza na rancie bagażnika (sedan)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Typowe bolączki w E39(po lifcie):

-Słabo działający hamulec ręczny

-nie działający wentylator klimatyzacji

-pęknięta obudowa zbiorniczka wyrównawczego

-centralny zamek na pilota

Był BMW E30 316i 09/90 inslandgruen

Był BMW E36 323i 10/95 arktissilber

Był BMW E36 320i 03/98 ascotgruen

Był BMW E39 525i 11/00 cosmoschwarz

Był BMW E46 320i 08/02 sapphireblack

Był BMW E61 530D 05/04 alpinweiss III

Był BMW E61 530D 02/08 spacegrau

Jest BMW F11 520D 06/13 havanna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.