• Reklama

TYPOWE USTERKI I NAPRAWY TRAPIĄCE NASZE E-39

M47 (520d), M51 (525td, 525tds), M52 (520i, 523i, 528i), M52TU (520i, 523i, 528i), M54 (520i, 525i, 530i), M57 (525d, 530d), M62 (535i, 540i), S62 (M5)

Moderatorzy: Kruk, Konrad201993

TYPOWE USTERKI I NAPRAWY TRAPIĄCE NASZE E-39

Postprzez Krzysiek BMW Jabłonna » 31 Sie 2012 22:57

Witam wszystkich użytkowników BMW E-39, przy przyzwoleniu naszych moderatorów chciałbym zaproponować, żebyśmy opisali w jednym temacie wszystkie typowe bolączki e39 typu zalewane wodą serwa hamulca, słynne 15litrów ropy i nieodpalający silnik, czy sterownik ABS, problemy z JEŻEM i niedziałający wentylator klimy oraz najprostsze sposoby ich naprawy. Na wszystkie te bolączki można znaleźć odpowiedzi na tym forum, ale możemy sobie i innym to ułatwić i mieć to wszystko w jednym miejscu, podobnie jak temat o oleju do naszych bawarek. Nasze autka są kwintesencją najlepszej marki na świecie, e39 to najpopularniejszy model BMW, ale mają swoje małe wady, a opisanie ich w jednym temacie może pomóc wielu nowym i starym użytkownikom. Wiele osób planujących kupno 5er często pyta na co zwrócić uwagę, a podpowiedzi tu zawarte mogą im odpowiedzieć na wiele pytań i pomóc, więc zapraszam do tematu.

PS. Wiem, że wielu osobom sie tu naraziłem, inni mnie po prostu tolerują. Niektórzy pojadą po mnie za tą propozycję, ale mam nadzieję, że znajdzie się wielu, którzy zechcą pomóc.
Ostatnio edytowano 01 Wrz 2012 07:18 przez Krzysiek BMW Jabłonna, łącznie edytowano 2 razy
Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00
Pozdrawiam
Krzychu.
Awatar użytkownika
Krzysiek BMW Jabłonna
 
 
 
Posty: 2227
Dołączenie: 07 Maj 2012 20:29
Miejscowość: WL, ale sercem NKE :)
Moje BMW: e60 520d + wirus :)

Re: Wady naszych E-39

Postprzez Krzysiek BMW Jabłonna » 31 Sie 2012 22:59

Jako autor tematu opiszę swoją ostatnią przygodę z zalanym serwem hamulca. Wiem, że problem spotkał już wielu użytkowników.

Oznaki:
Po deszczu pedał hamulca robi się twardy, po przyciśnięci słychać jakby chlupot wody, a hamulce działają jak w 126p,
diagnoza:
Zapchane kanaliki odpływowe w komorze serwa hamulca, liście piach i inne dziadostwo które zebrało się tam przez kilka lat w rezultacie woda dostała się do serwa :(
Naprawa:
Serwo z pompką znajduje się pod filtrem kabinowym od strony kierowcy, zdjęcie filtra z obudową zajmuje minutę, po zdjęciu widać wodę, która stoi w komorze, najlepiej jest sie jej jak najszybciej pozbyć, ja nieświadomy o co chodzi, myślałem, że źle poskładałem obudowę filtra i spuszczałem wodę wężykiem, jak paliwo ze zbiornika, następnie uszczelniłem wszystko silikonem, myślałem, że to załatwi sprawę, bardzo się myliłem... :mad2:
Zdarzyło sie to jeszcze kilka razy, aż znalazłem podpowiedź, że to nie wina plastików obudowy, a niedrożne kanały odpływowe w komorze serwa. Chyba najprościej i najłatwiej jest się do nich dostać od strony nadkola, wystarczy odkręcić kilka śrubek trzymających nadkole i mamy odpływy przed oczami, dwa płaskie i jeden okrągły, tak przynajmniej było u mnie. Starannie je przeczyściłem, następnie powiekszyłem i to sporo :wink: , na koniec zalałem komorę serwa wiadrem wody, oczywiście woda momentalnie spłynęła..
Operację musiałem zakończyć wymianą serwa, ponieważ woda jak wszyscy wiedzą powoduje rdzę i ta rdza przeżera cienką blachę serwa, woda dostaje się do środka i uszkadza wnętrzności z membraną na czele. znalazłem używane za 50zł. w idealnym stanie od angola, choć myślałem, że nie będzie pasowało, bo pewnie dziura od podciśnienia będzie z drugiej strony.. Niektórzy próbują odsysać wodę z serwa wężykiem przez otwór podciśnienia, ale prawda jest taka, że całej wody nie odessiemy i problemy pojawiają się zimą, gdy woda w serwie zamarznie i hamować możemy tylko ręcznym (jak działa..).
Przypadłość ta może o dziwo uszkodzić silnik, jeden z kolegów pisał, że vacum pompa, czyli pompa która wytwarza ciśnienie w serwie, zaciągnęła wodę do silnika, w porę sie ogarnął, zauważył problem i zmienił olej. Żeby tego nie zrobił, woda mogłaby zniszczyć cały motor..
Także podpowiedź dla innych, po kupnie e39 sprawdźcie drożność odpływów, powiększcie je dla pewności, a zaoszczędzi Wam to wielu problemów. Można również zajrzeć do komory w której znajduje się komputer, czyli pod drugim filtrem kabinowym, niby komputer jest szczelnie zamkniety, ale nigdy nie wiadomo...
Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00
Pozdrawiam
Krzychu.
Awatar użytkownika
Krzysiek BMW Jabłonna
 
 
 
Posty: 2227
Dołączenie: 07 Maj 2012 20:29
Miejscowość: WL, ale sercem NKE :)
Moje BMW: e60 520d + wirus :)

Re: Wady naszych E-39

Postprzez Shadow69 » 01 Wrz 2012 00:28

Typowe bolączki:
-przetarte wiązki elektryczne tylnej klapy w touringu - usterka objawia się nie działaniem świateł, wycieraczki, występują problemy z otwieraniem szyby i klapy, naprawa polega na wymianie uszkodzonych lub przetartych przewodów.
-włączające się webasto po otwarciu drzwi - usterka sterownika, naprawa u elektryka lub wymiana.
-zerwane tuleje pływające tylnej belki w touringu- auto nie pewnie się prowadzi na drodze, nadwozie sporo się przechyla, naprawa polega na wymianie ww elementów.
-słaby ręczny, lub jego brak - wada fabryczna, bardzo kiepska konstrukcja hamulca, wymiana szczęk i regulacja pomaga na krótko.
-przednie lampy świecą za nisko - zerwane regulatory wewnątrz, wymiana na nowe pomaga.
-wibracje przy prędkościach 80-120 - zazwyczaj krzywe tarcze, zerwane tuleje górnych wahaczy, luzy na maglownicy, wymieniamy uszkodzone el. w przypadku przekładni regeneracja.
-kontrolka abs/asc świeci się - zazwyczaj padnięty czujnik prędkości obrotowej koła, jeśli nie działa dodatkowo prędkościomierz, to lewy tylni czujnik leży, wymieniamy na nowe, lecz tylko ori, czasem pada sterownik.
-kontrolka poduszki pali się - przeważnie uszkodzona jest mata/czujnik obecności pasażera w przednim fotelu, wymieniamy, wyłączamy disem, lub wsadzamy emulator.
-auto gaśnie poniżej 15 litrów w baku - uszkodzona pompka w baku, wymiana.
-nieczytelne komunikaty radia/obc - wypalone piksele, naprawa, lub wymiana.
Ogólnie takich drobnych usterek jest trochę, to nie wszystkie, tylko takie z którymi miałem styczność, i o nich pamiętam.
Ale mimo wszystko, jak tu nie kochać bmw? :mrgreen:
Awatar użytkownika
Shadow69
 
 
 
Posty: 4581
Dołączenie: 18 Lis 2010 23:15
Miejscowość: Rzeszów
Moje BMW: e39 530d Touring 2000r.
e46 320d 2003r.

Re: Wady naszych E-39

Postprzez collin » 01 Wrz 2012 02:16

do tematu można też dodać urywające się klapki kolektora ssącego, ktore wpadają do silnika i robią tam pasztet; padająca pompka progowa
collin
 
 
 
Posty: 140
Dołączenie: 12 Lis 2011 18:55
Moje BMW: E39 525d 2003

Re: Wady naszych E-39

Postprzez Krzysiek BMW Jabłonna » 01 Wrz 2012 07:11

Ciesze się koledzy, że się przyłączyliście, ale miałbym też małą propozycję żeby po za bolączkami opisać jak je naprawić, na.: pierwsza bolączka jaką przypomniał Shadow69, przecierające-łamiące się kabelki instalacji przy zawiasach klapy bagażnika, wyświetla się błąd świateł pomimo, że żarówka jest ok, mogą nie działać wszystkie urządzenia na klapie, z doświadczenia napisze, że dostać się do tych kabelków można najlepiej przez głośniki, w zależności o którą stronę chodzi, głośnik łatwo sie wykręca, następnie wkładamy rękę w dziurę po tymże głośniku i musimy namacac przewody idące w czarnej osłonce(peszlu), wadliwy kabelek wymieniamy i po problemie, a który kabelek jest wadliwy, to już trzeba samemu dojść do tego, jesteśmy ludzie inteligentni, więc nie powinno być problemu. Kolega krys32 pisał w innym temacie, że kabelki przerywają sie również w sedanie, ale to może niech opisze ktoś jeżdżący sedanem..
Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00
Pozdrawiam
Krzychu.
Awatar użytkownika
Krzysiek BMW Jabłonna
 
 
 
Posty: 2227
Dołączenie: 07 Maj 2012 20:29
Miejscowość: WL, ale sercem NKE :)
Moje BMW: e60 520d + wirus :)

Re: Typowe usterki naszych E-39

Postprzez danielxc717 » 01 Wrz 2012 09:13

-Pękające obudowy termostatu oraz zacinające się termostaty w pozycji otwartej Naprawa- wymiana obu elementów i najlepiej płynu chłodzącego

-Rdzewiejąca klapa tył touring i sedan. Już nie jedną widziałem, tak więc coś w tym jest.

-Piszcząca taśma kierownicy poniżej -20st Podobno przesmarowanie pomaga ja jeszcze nie próbowałem.

-Uszczelnienia zaworowe w wersjach benzynowych poliftowych. Polifty lubią łyknąć oleju z tego co dużo użytkowników pisze

- padające czujniki wału korbowego i wałka rozrządu. Praktycznie zawsze padają oba. Koszt to ok 300zł za sztukę. Wymiana ok godziny roboty.
Awatar użytkownika
danielxc717
 
 
 
Posty: 11352
Dołączenie: 21 Lut 2011 14:19
Moje BMW: BMW 520i E39 2.0 150KM 1998r

Re: Typowe usterki naszych E-39

Postprzez CICHY525 » 01 Wrz 2012 10:57

:arrow: Słaby hamulec ręczny lub wręcz jego brak.
:arrow: W TDS wiele osób ma problem z uruchomieniem silnika na ciepłym.
:arrow: Wycierające się uszczelki w miejscu zamka w ramie przednich drzwi.
:arrow: Zamarzające zamki drzwi.
:arrow: Nie wiem jak u innych,ale u mnie tak 3 razy do roku spalą się żarówki świateł mijania(H7),trochę rzadziej ale też postojowe z tyłu(5W).
Image
Awatar użytkownika
CICHY525
Moderator
Moderator
 
Posty: 5192
Dołączenie: 23 Paź 2010 18:58
Miejscowość: Płock
Moje BMW: Gdzieś jest lecz nie wiadomo gdzie;)

Re: Typowe usterki naszych E-39

Postprzez RomeQ » 01 Wrz 2012 11:27

- Wykruszanie się listew progowych metalowo gumowych - zbiera się woda, brzydko wygląda, rzuca się w oczy - trzeba wymienić i dobrze przykleić

- Zacieranie się tylnej wycieraczki w kombi - trzeba ją przeglądać, dbać o jej stan. Jak niezbędna jest wymiana, czy renowacja, to jest "tutek" na forum jak to zrobić, nowy mechanizm (ośka) ok 150 zł (oryginał)

- W kombi rdzewienie ramki od szyby, którą się otwiera (widoczne po podniesieniu samej szyby do góry). Trzeba dobrze wyczyścić i pomalować
RomeQ
 
 
 
Posty: 38
Dołączenie: 11 Lip 2012 22:15
Miejscowość: Kraków
Moje BMW: E39 530dA t 2002

Re: Typowe usterki naszych E-39

Postprzez CICHY525 » 01 Wrz 2012 11:55

Matowieją reflektory i pękają regulatory.
Ostatnio edytowano 01 Wrz 2012 14:33 przez CICHY525, łącznie edytowano 1 raz
Image
Awatar użytkownika
CICHY525
Moderator
Moderator
 
Posty: 5192
Dołączenie: 23 Paź 2010 18:58
Miejscowość: Płock
Moje BMW: Gdzieś jest lecz nie wiadomo gdzie;)

Re: Typowe usterki naszych E-39

Postprzez krys32 » 01 Wrz 2012 14:32

V8
:arrow: Lubiące padać czujniki wałka i wału (przed wymianą sprawdzić przewody),
:arrow: Brak trakcji (czujnik abs bądź przepływka, na komputerze brak błędów),
:arrow: Słabe oryginalne nagłośnienie,
:arrow: pocenie się pod uszczelkami zaworów,
Image Image Image Image
Awatar użytkownika
krys32
 
 
 
Posty: 2139
Dołączenie: 03 Lis 2011 19:14
Miejscowość: Płock
Moje BMW: e39 540iA 1997

Re: Typowe usterki naszych E-39

Postprzez >Arecki< » 01 Wrz 2012 14:35

Paskudna, wredna pikseloza, na szczescie opanowana po wielu wyartykulowanych q-wach :mrgreen:
Lapy mi tak latali z nerw, obawa ze cos skrzanie, ze 0.7 Johny Walker nie byl w stanie tego opanowac. Rozebrac ten oltarzyk, to wyjatkowo upierdliwe zadanie.
Siemens sie nie popisal :duh:
Pozdrawiam, ///M5
Image
Awatar użytkownika
>Arecki<
 
 
 
Posty: 1379
Dołączenie: 11 Paź 2007 15:27
Miejscowość: Kaszuby - kole Koscereny
Moje BMW: E39 M5, Jeep Grand Cherokee

Re: Typowe usterki naszych E-39

Postprzez Krzysiek BMW Jabłonna » 01 Wrz 2012 17:53

Kolejną bolączką jaka przyszła mi do głowy jest wada przedniej wycieraczki od strony kierowcy, a dokładniej tam gdzie wycieraczka wchodzi pod podszybie kończy się metalową kulką, która siedzi w plastikowym gnieździe, gniazdo się wyrabia i kulka metalowa wypada, najlepszym sposobem po za wymianą na nowe części jest przewiercenie metalowej kulki wraz z gniazdem i skręcenie wszystkiego śubką z nakrętką samokontrującą, zabieg dość prosty i eliminuje dolegliwość na zawsze.
Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00
Pozdrawiam
Krzychu.
Awatar użytkownika
Krzysiek BMW Jabłonna
 
 
 
Posty: 2227
Dołączenie: 07 Maj 2012 20:29
Miejscowość: WL, ale sercem NKE :)
Moje BMW: e60 520d + wirus :)

Re: Typowe usterki naszych E-39

Postprzez collin » 01 Wrz 2012 19:16

paląca się końcówka mocy w tunerze radiowym
collin
 
 
 
Posty: 140
Dołączenie: 12 Lis 2011 18:55
Moje BMW: E39 525d 2003

Re: Typowe usterki naszych E-39

Postprzez daski » 01 Wrz 2012 19:53

No to będzie temat rzeka... :lol: Ja dodam piekielne koło dwumasowe :cry2:
Awatar użytkownika
daski
 
 
 
Posty: 2924
Dołączenie: 07 Sty 2012 21:46
Miejscowość: Lublin
Moje BMW: Jest E60 530i M54
E36 318i M43 B+G
Były: E39 520i M52TU B+G
E39 525tds

Re: Typowe usterki naszych E-39

Postprzez mr18 » 01 Wrz 2012 20:12

Pękające przyciski climatronika. Trzeba je skleić superglutem a następnie w środku klej distal plus kawałek cieńkiego aluminium np. ze starych żaluzji. Druga wykryta wada to brak kanalika spustowego pod klapką baku. Tutaj wazelina techniczna i jest po problemie, plus wydmuchiwanie wody po myciu.
Image
Awatar użytkownika
mr18
 
 
 
Posty: 551
Dołączenie: 18 Cze 2008 12:44
Miejscowość: DZA/DW
Moje BMW: e46 316ti 2003r. Titansilber

Następna

Powróć do E39

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości