Skocz do zawartości

530da skrzynia biegów złom??


Rebel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów z moim nowym problemem liczę na kogoś pomoc bo problem jest bardzo dziwny.Mój problem zaczął się już wcześniej gdy coś mi strzelało w skrzyni albo gdzieś,problem nie rozwiązany do dzisiaj bo nikt nie wie co to.Wczoraj miałem taki przypadek ze byłem u mechanika własnie zęby sprawdził co mi strzela w tym aucie lecz gdy on robił jazdę próbna auto nie dawało takich oznak.Gdy następnie pojechałem od niego do domu stojąc na skrzyżowaniu chciałem wrzucić bieg neutralny to auto mi dalej jechało do przodu.Gdy jucz zajechałem pod dom i chciałem wycofać i zaparkować to nie było wstecznego biegu ,znaczy się włączył ale auto stało w miejscu wyło coś w nim i nie jechało obroty max 1.5. Wyłączyłem auto ,po ponownym odpaleniu nie dało się prawie biegów przełanczać. Dźwignia chodziła tak ciężko ze na chama musiałem zmieniać biegi.Jakimś przypadkiem się stało ze włączyłem bieg wsteczny R dodałem gazu czyli do 1.5 obrotów bo więcej się nie dało i szybko włączyłem P- parking i wtedy coś bardzo mocno jebł... w tej skrzyni . Było to bardzo głośne uderzenie i wtedy wszystkie biegi wróciły do normy i wszystko chodzi dobrze tak jak wcześniej.Czy ktoś wie co to mogło się stać i czy mogę teraz tym autem jeździć bo wszystko chodzi tak jak powinno czyli skrzynia chodzi i idealne tak jak wcześniej nie szarpie i płynnie biegi zmienia.Dodam ze byłem u kilku mechaników z mojej miejscowości ale to są tylko "grzebki" i nic nie byli mi w stanie powiedzieć tylko domniemali co się mogło stać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 59
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Chyba nie liczysz ze sie samo naprawilo :P Jak dla mnie to masz takie opcje.

 

1. Szybko wystawiaj ja na allegro w okazyjnej cenie

2. Jedz do mechanika, ktory zajmuje sie typowo automatami. Nawet jak trzeba jechac przez caly kraj... im wczesniej to zrobisz tym taniej bedzie

3. Wkladaj skrzynie uzywke, ale tak na prawde to moze byc nie lepsza niz Twoja obecna

4. Jezdzisz az sie rozpadnie i wtedy punkt 2 tylko, ze bedzie drozej, lub punkt 3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Specjalistą do spraw automatów nie jestem, ale z doświadczenia i ze słyszenia nie słyszałem o samoistnym naprawieniu się automatu. Albo jest uszkodzony, brakuje jakiegoś biegu, wstecznego, szarpanie albo jest sprawna. Tak jak pisał poprzednik najlepiej będzie zajechać do kogoś kto to ogarnia, bo może to nie skrzynia? może problem jest z hydrokinetyką? A co do wymiany, to też byłbym za używaną, do momentu aż przeczytałem podpunkt 1 kolegi wyżej. No tak, sprzedać skrzynie uszkodzoną, ktoś zapłaci masę kasy za wymianę, tylko po to, żeby za kilkaset km szukać kolejnej i kolejny raz płacić za wymianę. Idąc za tym tropem, uważaj abyś nie kupił drugiej, gorszej od swojej ;)
Robota to prymitywny sposób spędzania wolnego czasu ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A ja w przypadku uszkodzonego automatu jestem za wymianą na używkę. Większość samochodów dla siebie sprowadzałem z uszkodzonymi automatami, nigdy nie naprawiałem, tylko wymieniałem na używaną, ale nie najtańszą, tylko pewną od pewnego sprzedawcy i ani razu nie padła mi potem skrzynia w trakcie użytkowania. Z naprawianiem najczęściej jest tak, że wyda się 2 x tyle co za używkę a i tak jest do dupy i skrzynia chodzi dobrze może po 5ciu poprawkach i kolejnych wydatkach, bo serwis skrzyń wymyśla kolejne problemy i elementy do wymiany.

 

Problem u kolegi jest dość nietypowy, bo skoro teraz skrzynia chodzi idealnie, to znaczy, że generalnie wszystko jest z nią ok, po za jakimś małym ale... :) Myślę, że jak najszybciej trzeba problem przedstawić komuś, kto ma pojęcie o budowie tych skrzyń, póki się nie rozleci coś tak, że już nie będzie co naprawiać. Teraz może się okazać, że po wymianie jednego elementu skrzynia dalej będzie śmigała jak złoto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadna nie jest proponowana ani pasowna w przypadku podmiany GM 360/390 na coś ZF(benzyna) lub jeszcze inny tuning. Kolega mmw podpowiedział wZględem twojego przypadku bardzo donośnie i zrozumiale-- kup pewną używkę z wyższej pewnej półki i temat będzie załatwiony.Jednak popieram też pomysł udania się do jakiegoś mecha od ASB(o czym tematy były)-nóż widelec to jakaś tania błachostka.POzdr :P

BezpiecznyMocnyWygodny

Foteczki: Moja Bunia 525d-KLUB // Galeria Moja z Forum

GG36122033/TEL.722-22-99-00/ dani3011@interia.eu

http://www.motostat.pl/user_images/36127/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi chodzi o zwiekszenie mocy w aucie a wyczytalem ze skrzynia nie wytrzyma.

 

To jest loteria. Nawet nie zwiększając mocy można szybko ASB wysłać na drugi świat. Jest to skrzynia raczej do spokojnej jazdy, a nie ciągłego butowania. Automatem trzeba jeździć z głową. Co do tuningu. Kolega dodał w swojej 530 trochę mocy, a dokładniej na 230km i 480nm i już 3 lata jeździ bez problemu... Kuzyn też zwiększał moc i po miesiącu w środku była kaszanka :duh: - zerwany kosz podczas ruszania z pełną parą. :mad2:

 

Żadna nie jest proponowana ani pasowna w przypadku podmiany GM 360/390 na coś ZF(benzyna) lub jeszcze inny tuning. Kolega mmw podpowiedział wZględem twojego przypadku bardzo donośnie i zrozumiale-- kup pewną używkę z wyższej pewnej półki i temat będzie załatwiony.Jednak popieram też pomysł udania się do jakiegoś mecha od ASB(o czym tematy były)-nóż widelec to jakaś tania błachostka.POzdr :P

 

Nie pamiętam, czy na tym forum czy na bmw5er, ale doczytałem o przypadku zmiany skrzyni gm na zf z 530i. Po paru przeróbkach i kombinowaniach podobno jest to możliwe. Nie znam z autopsji, choć zastanawiałem się nad zmianą na zf i wzmocnieniu silnika...

 

A co do przypadku założyciela tematu... Specem nie jestem, ale podejrzewam, że tarczki na którymś koszu ci się zacięły (słyszałem o takim przypadku w e39 - podobno było zbyt mało oleju w skrzyni). Przy wrzuceniu na P blokuje biegi, aż dziw że kosz się nie zerwał (widziałem jakie są tego efekty na własne oczy :mad2: ). Polecam wizytę u dobrego mechaniora jak najszybciej i wymianę uszkodzonych elementów. Sprawdź jak wygląda filtr i olej. Jak jest dużo opiłków to skrzynia najprawdopodobniej do remontu. Te tarcie, gdy wrzuciłeś R i samochód nie jechał, to ścierające się tarczki wstecznego biegu - za mała przyczepność tarczek do siebie (starte), lub za mała siła docisku...

U siebie mam dobrego mechaniora od skrzyń. Naprawiał u znajomych i latają już od dłuższego czasu bez żadnego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Gdzieś na forum poruszony był temat skrzyń w 3.0d, i wyszło że ostatnie roczniki dostały skrzynie o wytrzymałości do 500Nm, więc ona powinna być bardziej tolerancyjna wobec chipowania.

Ale sądzę że jesli takowa się trafi na allegro, to będzie sporo kosztować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś na forum poruszony był temat skrzyń w 3.0d, i wyszło że ostatnie roczniki dostały skrzynie o wytrzymałości do 500Nm, więc ona powinna być bardziej tolerancyjna wobec chipowania.

Ale sądzę że jesli takowa się trafi na allegro, to będzie sporo kosztować.

 

jak rozpoznac jaka skrzynie sie ma? czy na tabliczce cos pisze wiecej poza modelem ?

pozdro ... kiko

www.cwaniak.pl


chcesz troszke miejsca w sieci ? daj znac ..........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś na forum poruszony był temat skrzyń w 3.0d, i wyszło że ostatnie roczniki dostały skrzynie o wytrzymałości do 500Nm, więc ona powinna być bardziej tolerancyjna wobec chipowania.

Ale sądzę że jesli takowa się trafi na allegro, to będzie sporo kosztować.

 

Ja mam 530dA z końca 2002 roku i zdaje mnie się że mam normalną skrzynię...

od do

01 AT-Automatyczna skrzynia biegów EH A5S 390R - YP 1 09/2002 09/2003 24007520854 ZAKOŃCZONO

01 AT-Automatyczna skrzynia biegów EH A5S 390R - ZM 1 09/2002 24007530445

 

W realoem wyskakuje mnie takie coś. Tylko nie wiem, czy to jest wzmocniony egzemplarz czy nie :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem pokazać auto u "znachorów" i dowiedziałem się tyle co wiedziałem wcześniej czyli nic.Nie wiedza co się dokładnie mogło stać a w zgadywanie to się każdy bawi.Sprawdzili wszystko ładnie chodzi przeżucia biegi poprawnie.Zero błędów na kompie.Stwierdzili ze mam jeździć aż stanie bo bez rozbierania nic się dokładne nie dowiem.Sprawdzili aby stan oleju i był poprawny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

GMy padają nie od butowania tylko od braku regularnej zmiany oleju. Ta skrzynia chodzi w wielu autach z koncernu GMa z dużo wększymi silnikami i nie ma problemu.

 

Co do ZF zamiast GM to nigdy nie słyszałem ale wiem, że 530i produkowane na rynek USA mają skrzynię GMa a europejski ZFa, czyli w jakiś sposób te skrzynie są zamienne, tylko pewnie jest problem ze sterownikiem, bo skoro do 530d nigdy nie były montowane ZFy to nie ma programu na taką konfigurację pewnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

nie chce nikogo obrażać ,ale bzdura za bzdura ..... skrzynia gm dla bmw a5s390r ( tak nazywa ją bmw ) to po prostu GM 5l40e

jest to skrzynia wkładana do 320d 330d i xd 520d 530d x5 i kilku benzynach w autach 4x4 różni się tyłem (reduktorem ) dokręconym do tej samej skrzyni.

i o ile bmw robi wielkie zamieszanie w swojej symbolice a5s390r zm yz wz i chyba jeszcze ze 40 rodzajów to jest to skrzynia 5l40 i koniec !!!!! żadnych różnic !!!!!!!!!!

o ile nie znajdziecie części zamiennych do a5s390r to do 5l40 jest ich mnóstwo i tylko jednego rodzaju :) nie ma wzmacnianych ,pozłacanych z testosteronem lub bez nie ma do skrzyń yp zm wz i co tam jeszcze ktos wymysli jest skrzynia 5l40 i juz ... ( nie wiem jak jest z a5s360r ale z tego co znalazłem to róznica jest tylko w pompie oleju ( jest słabsza bo na 10 blaszek a nie na 13 jak w 390r) i moze dlatego mowi sie ze do mniejszego momentu bo jesli mniejsze cisnienie to słabiej zaciska tarczki i słabiej cisnie sprzegło przez co moze sie uslizgnąc całe reszta bebechów jest taka sama .

jest tylko jedna skrzynia a5s390r a cała reszta to wielka sciema BMW :)

ja jeżdżę na skrzyni od 320d i konwerterze w 530d z 2003 r .

i jeszcze kwestia adaptacji a moim zdaniem naciągactwa ... w skrzyni nie ma zadnej elektroniki sa tylko zawory czujniki obrorów i termometr oleju i juz :)

jesli ktos zmienia skrzynie z 5l40 na 5l40 :) to po co dotykac sterownika ????????? zawsze sie zmienia skrzynie bez kompa bo komp juz jest zaprogramowany pod dany samochów ( no chyba ze komp padnie )

i ma sterowac skrzynia tak samo jak sterował poprzednia .

meczyłem temat przez dwa miesiace bo postanowiłem nie wydawac prawie 5 tys zł na skrzynie ( tyle srednio wołają sobie prawdzwe serwisy ASB za kompleskową naprawe - oczywiscie poza panem Bolkiem w garażu :) ) skrzynie kupiłem z konwenterem do e46 320d za 1200 zł swoja sprzedałem za 1000 zł na allegro jako uszkodzoną plus olej plus filtr operacja kosztowała mnie 500 zł i dwa dni pracy ....

 

jesli ktoś ma pytania chetnie pomoge

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chce nikogo obrażać ,ale bzdura za bzdura ..... skrzynia gm dla bmw a5s390r ( tak nazywa ją bmw ) to po prostu GM 5l40e

jest to skrzynia wkładana do 320d 330d i xd 520d 530d x5 i kilku benzynach w autach 4x4 różni się tyłem (reduktorem ) dokręconym do tej samej skrzyni.

i o ile bmw robi wielkie zamieszanie w swojej symbolice a5s390r zm yz wz i chyba jeszcze ze 40 rodzajów to jest to skrzynia 5l40 i koniec !!!!! żadnych różnic !!!!!!!!!!

o ile nie znajdziecie części zamiennych do a5s390r to do 5l40 jest ich mnóstwo i tylko jednego rodzaju :) nie ma wzmacnianych ,pozłacanych z testosteronem lub bez nie ma do skrzyń yp zm wz i co tam jeszcze ktos wymysli jest skrzynia 5l40 i juz ... ( nie wiem jak jest z a5s360r ale z tego co znalazłem to róznica jest tylko w pompie oleju ( jest słabsza bo na 10 blaszek a nie na 13 jak w 390r) i moze dlatego mowi sie ze do mniejszego momentu bo jesli mniejsze cisnienie to słabiej zaciska tarczki i słabiej cisnie sprzegło przez co moze sie uslizgnąc całe reszta bebechów jest taka sama .

jest tylko jedna skrzynia a5s390r a cała reszta to wielka sciema BMW :)

ja jeżdżę na skrzyni od 320d i konwerterze w 530d z 2003 r .

i jeszcze kwestia adaptacji a moim zdaniem naciągactwa ... w skrzyni nie ma zadnej elektroniki sa tylko zawory czujniki obrorów i termometr oleju i juz :)

jesli ktos zmienia skrzynie z 5l40 na 5l40 :) to po co dotykac sterownika ????????? zawsze sie zmienia skrzynie bez kompa bo komp juz jest zaprogramowany pod dany samochów ( no chyba ze komp padnie )

i ma sterowac skrzynia tak samo jak sterował poprzednia .

meczyłem temat przez dwa miesiace bo postanowiłem nie wydawac prawie 5 tys zł na skrzynie ( tyle srednio wołają sobie prawdzwe serwisy ASB za kompleskową naprawe - oczywiscie poza panem Bolkiem w garażu :) ) skrzynie kupiłem z konwenterem do e46 320d za 1200 zł swoja sprzedałem za 1000 zł na allegro jako uszkodzoną plus olej plus filtr operacja kosztowała mnie 500 zł i dwa dni pracy ....

 

jesli ktoś ma pytania chetnie pomoge

 

 

Ciężko mi w to uwierzyć, aby do 320 i 530 wrzucali takie same skrzynie. Różnica mocy jest ogromna. Skoro to okazałoby się prawdą, to opłaca się kupować skrzynie i konwertery tylko i wyłącznie 320 lub 520

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko mi w to uwierzyć, aby do 320 i 530 wrzucali takie same skrzynie. Różnica mocy jest ogromna. Skoro to okazałoby się prawdą, to opłaca się kupować skrzynie i konwertery tylko i wyłącznie 320 lub 520

 

nie moc "morduje" ASB tylko moment obrotowy i dlatego to jest kolejny argument zeby założyć uzywaną od 2.0d a nie 3.0d ( zakładając ze nie naprawiasz swojej ) bo od 2.0 na 100% dostała mniej w palnik niz od 3.0 ... a co do tego ze ciezko Ci uwierzyc ... cóż :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W katalogach części zamiennych do 5l40 występuje podział na lata 99-02( prawdopodobnie chodzi o A5S 360R) i po 2002r (A5S 390R) więc coś tam grzebali. A5S 390R ma zwiększony moment więc nie jest prawdą że każda 5L40 jest identyczna, choć nie twierdzę że nie będzie funkcjonować. Pozostaje jeszcze konwerter bo to on się sypie pierwszy i tu również występuje podział. Nie jestem pewny w 100% ale skrzynie YP i późniejsze są skrzyniami z nowym konwerterem ze wzmocnionym zakresem przenoszonego momentu do 500 Nm. Przy podnoszeniu mocy silnika pamiętać jednak trzeba że większość naszych maskotek ma już sporo km na liczniku (choć czasem wydaje się że nie :D ) a konwerter jak i ASB już swoje wycierpiały.

Z tymi skrzyniami to może być jak z tarczami hamulcowymi, jedne się gną inne nie...

Edytowane przez Yaza
Wszyscy wiedzieli że tego nie da się zrobić. Aż pojawił się jeden co nie wiedział...i zrobił.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

arqtes, Mam ptyanie czy mocowanie konwertera do koła zamachowego jest identyczne w 320d i 530d ?
Wszyscy wiedzieli że tego nie da się zrobić. Aż pojawił się jeden co nie wiedział...i zrobił.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

arqtes, Mam ptyanie czy mocowanie konwertera do koła zamachowego jest identyczne w 320d i 530d ?

 

tak sa te same ... łatwo sprawdzic : na kole jest jeszcze wielka trójkątna blacha przez którą montuje sie konwerter, w etk do np e46 2.0d jest ta sama blacha ( te same numery etk ) co do e39 3.0d

 

i nadal twierdze ze 5l40 to 5l40 i niczego tam nie zmieniali ...czy a5s360 czy 390 to to samo .... jedyne co moze byc inne to konwerter reszta jest identyczna ... a zeby nie było ze cos sobie wymysliłem to pokaz mi chodz jedną cześć która pasuje do 360 a nie pasuje do 390 lub odwrotnie ..... Tu masz przykład strony z czesciami http://www.samko.pl/sklep/5l40e-c-83.html?page=1&sort=2a 5l40 i koniec ... nie ma różnych cześci ( jedynie konwerter moze byc inny miedzy 360 a 390 ) , a rózne oznakowania to taka sama sciema jak z modułami komfortu taka sama cześć ma chyba ze 50 różych numerów :)

 

i jeszcze jedno ... jesli masz racje i skrzynie sie róznią to jak wyjaśnisz to ...?:) http://www.apttabrasil.com/imagens/downloads/vistas/4L40E_5L40E_5L50E_A5S360R_A5S390R.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko mi w to uwierzyć, aby do 320 i 530 wrzucali takie same skrzynie. Różnica mocy jest ogromna. Skoro to okazałoby się prawdą, to opłaca się kupować skrzynie i konwertery tylko i wyłącznie 320 lub 520

 

nie moc "morduje" ASB tylko moment obrotowy i dlatego to jest kolejny argument zeby założyć uzywaną od 2.0d a nie 3.0d ( zakładając ze nie naprawiasz swojej ) bo od 2.0 na 100% dostała mniej w palnik niz od 3.0 ... a co do tego ze ciezko Ci uwierzyc ... cóż :)

 

Źle wyraziłem się używająć słowo moc. Chodziło mi o różnice momentu obrotowego. Jeżeli to co piszesz jest prawdą, to bardzo dobrze - można sporo zaoszczędzić na częściach kupująć skrzynię od 320 a nie od 530 :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Handlujący częściami głupi nie są i najczęściej wiedzą, że to ta sama skrzynia co w 530d, więc raczej na tańszy zakup bym nie liczył. ;) Aczkolwiek można trafić na amataorów co jakąś 320d w stodole rozebrali i się nie orientują do końca co i jak.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.