Skocz do zawartości

Czy komus padla uszczelka pod glowica V8 3.5 lub 4.4 ?


Mlodzik18

Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj padla mi uszczelka pod glowica. Nie wiem z ktorej strony. Prawdopoodbnie wina bylo zle odpowietrzenie ukladu. Wskaznik temperatury nie wychylil mi sie nawet po za polowe. Z tlumika zaczal mi leciec bilay dym, para. Przejechalem tak 10 km. Jaka jest szansa ze pekla mi glowica? Czy mam sie o nia martwic, czy to bedzie tylko uszczelka ?

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby padła głowica lub uszczelka pod głowicą i płyn dostawałby się do cykindrów i wydechu to zaobserwowałbyś również kompresję w układzie chłodzenia poprzez twardniejące węże i zapowietrzanie się układu, a nawet niemożliwością jego całkowitego odpowietrzenia.

Napewno również znikałby płyn w układzie chłodzenia i dochodziło by do problemów z nim w sensie grzania się, zaniku ogrzewania itp.

 

Para z rury wydechowej jeszcze o niczym nie świadczy, a jest jej więcej gdy na dworze panuje wilgoć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem dokładnie i nadal nie jest to dla mnie powód, by zaraz ściągać głowicę.

To że pojawiła się para z wydechu to tylko reakcja na sytuację w jakiej znalazł się autor tematu. Zawsze zwracamy uwagę na pewne czynniki dopiero, gdy coś się dzieje złego.

Ja muszę mieć kilka objawów, towarzyszących tej sytuacji zanim stanowczo powiem, że głowica do zdjęcia, a wymieniłem je w poprzednim poście.

Młodzik nie napisał, że z rury wydobywają się kłęby dymu szarego lub białego, lecz zauważył parę.

Pęknięta głowica lub wydmuchana uszczelka to rzadkość w V8, więc na podstawie pary nic więcej nie powiem.

Ściąganie głowicy - której? jeśli już na pewno jest to wina jakiejś nieszczelności.

 

Miałem klienta który w jakimś warsztacie zamiast najpierw sprawdzić jak pracuje układ chłodzenia zaczęli zmieniać uszczelkę pod głowicą, a kiedy po złożeniu okazał się ten sam problem dopiero wtedy stwierdzili urwany wirnik na pompie wody.

Para w tym przypadku do mnie jeszcze nie przemawia, żeby ściągać głowicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy moje auto stoi na postoju to też widzę parę z tłumika. Gdy jadę nie widzę nic takiego. Śmigam już tak dość długo. Wskaźnik temp zawsze stoi pionowo. Pilnuję poziomu płynu chłodniczego. Gdy odkręcam korek chłodnicy podczas pracy silnika nic nie buzuje. Ani śladu masełka na korku i bagnecie. Ubytek oleju po 10tyś km =0. Moc doskonała. Czy także mam się martwić?? Im więcej postów czytam tym w większą paranoję wpadam i raz w tygodniu męczę mojego mechanika :D :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego właśnie jeden objaw nie może decydować o takim problemie, tym bardziej iż przy tego typu jakiejkolwiek nieszczelności powodującej przedostaniu się płynu do układu chłodzenia towarzyszą jeszcze inne objawy, które wcześniej wymieniłem.

 

Dla świętego spokoju można dokonać pomiaru zawartości spalin w układzie chłodzenia - napewno jest to tańsze niż zastanawianie się czy to głowica, uszczelka a zwłaszcza która?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam a propos pary wodnej jest to normalne zjawisko w autach benzynowych ze sprawnym katalizatorem \woda jest skutkiem ubocznym w procesie katalizy spalin\ Można także zaobserwować w autach które robią kilka kilometrów dziennie a następnego dnia wyruszają znów by przejechać kilka kilometrów jak z ich tłumików wylewa się WODA i to też nic nadzwyczajnego pzdr

Syrena z sercem od rekina!

http://img264.imageshack.us/img264/227/resize1yf.jpg


Duże Zdjęcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NO jest troche zle, ale powiedzcie mi, czy zeby sciagnac glowice czy musze wyjac silnik w m62 ? Slyszalem ze podobno trzeba, ale ostatnio ktos mi pwoieiudzial ze nie. NIe wiem kogo mam sluchac. Kto rozbieral w tym silniku glowice?

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 14 lat później...
Ja mam akurat taki przypadek E60, 4.4 V8 333 km, auto nie miało ogrzewania pomprawej stronie, i poszliśmy w kierunku złego odpowietrzenia, po wymianie pompy wody która ciekła. Więc mechanik wdrożył procedurę odpowietrzenia , i pękł na pół zbiornik wyrównawczy. Po wymianie zbiornika już bez procedury odpowietrzania, dalej brak ogrzewania pomprawej stronie, zrobiliśmy test na uszczelkę i wyszedł pozytywny, a auto ani się nie grzeje, ani nie ma płynu w oleju ani oleju w płynie. I czeka mnie decyzja co dalej, czy robić, ??? :( Najgorsze jest to że auto dopiero co kupiłem. I normalnie nim wracałem po zakupie nic się nie działo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedź, robiłem test jeszcze raz na świeżym płynie, i nie jest jednoznaczny bo po 9 minutach płyn zaczął już wydostawać się i nie ma pewności czy nie zabarwił próbnika, kolor jest lekko zielony bardziej turkusowy, mechanik powiedział żeby jeździć obserwować. Po wymianie elektrozaworu ogrzewanie jest wszędzie i to od razu. Żadnych innych objawów nie ma.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.