Skocz do zawartości

PLANUJĘ KUPNO E39 PROSZĘ O OPINIE i POMOC W WYBORZE


daroox

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam na oku e39 z Niemiec. Jak myślicie warto po to jechać ? Do zrobienia tylko ruda bo wychodzi w dwóch miejscach (nie ma za dużo, ale zdjęć nie posiadam) , reszta jak najbardziej jest ok. Nie sprawdzałem jeszcze autentyczności przebeiguy, ale myślę że autentyczny. Jak myślicie, warto za taką cenę? Czy to będzie za dużo, wiem, że jeszcze akcyza i koszty wprowadzenia więc zastanawiam się :/

Link do ogłoszenia:


https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/bmw-e39-525i-service-neu-lifestyle-edition/1137264447-216-19209?utm_source=sharesheet&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_android


VIN:


vin WBADT31090GN80281

typeCode DT31

type 525I (EUR)

series E39 ()

serie 5

bodyType LIM

steering LL

doors 4

engine M54

displacement 2.50

power 141

drive HECK

transmission MECH

color STERLINGGRAU METALLIC (472)

upholstery STANDARDLEDER/SCHWARZ (N6SW)

prodDate 2003-05-15

individualInteriorCode

S167A ABGASNORM EU4 Norma spalinowa EU 4

S210A DYNAMISCHE STAB. CONTROL (DSC) Dynamiczny ukł. przeciwpoślizgowy

S249A MULTIFUNKTION FUER LENKRAD Wielofunkcyjność dla kierownicy

S255A SPORT-LEDERLENKRAD Kierownica sportowa ze skóry z poduszką

S302A ALARMANLAGE Instalacja alarmowa

S379A VERBUNDRAEDER/Y-SPEICHE 80 BMW LA wheel Y-spoke 80

S403A GLASDACH, ELEKTRISCH Dach przesuwno-uchylny, elektryczny

S415A SONNENSCHUTZROLLO FUER HECKSCHEIBE Roleta przeciwsłoneczna tylna

S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Dywaniki podłogowe Velours

S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka

S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Lusterko wewn. ściemniane automatycznie

S434A INTERIEURLEISTEN Wyp. wn., powierzchnia aluminium

S459A SITZVERSTELLUNG, ELEKTR.MIT MEMORY Elektryczna regulacja foteli z pamięcią

S465A DURCHLADESYSTEM System załadunku

S473A ARMAUFLAGE VORN Podłokietnik przedni

S481A SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER Fotel sportowy

S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera

S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)

S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna

S601A TV-FUNKTION Funkcja TV

S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL System nawigacji Professional

S704A M SPORTFAHRWERK M Podwozie sportowe

S722A EDITION LIFESTYLE Pakiet wydania Lifestyle

S775A INDIVIDUAL DACHHIMMEL ANTHRAZIT Podsufitka antracyt

S785A WEISSE BLINKLEUCHTEN Lampy kierunkowskazów białe

L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG Wersja krajowa Niemcy

S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa

S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa, niemiecki

S915A AUSSENHAUTSCHUTZ ENTFALL Dummy-SALAPA

S964A REQUEST NAVIG. DVD ON DELIVERY Przy dost. zażądać płyty DVD nawigacji

S464A SKISACK Worek na narty

S555A BORDCOMPUTER Komputer pokładowy V z pilotem

S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa

S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów

S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Wersja językowa, niemiecki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

reszta jak najbardziej jest ok.

 

Ale to już sprawdzałeś furę? W tylu-letnim samochodzie zawsze będzie coś do zrobienia. Zawias, jakieś wycieki, osprzęt silnika - na to musisz się przygotować. O wielu rzeczach właściciel może nie wiedzieć. Albo sprzedaje, bo wie, że kolejnego przeglądu z jakiegoś powodu nie przejdzie.


Najlepiej jakbyś sobie ustawił po trasie jeszcze kilka samochodów, tak, żebyś nie jechał na marne w razie problemów. Dodatkowo jak się nie znasz (komp z INPA, miernik lakieru, znajomość języka) pojechać z kimś kto się zna, czy świadczy podobne usługi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

przebieg raczej mało wiarygodny, auto zalega już od dawna portalach sprzedażowych, może ktoś już je oglądał :

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-5-bmw-530i-z-silnikiem-m54b-3-0-231-km-i-oryginalnym-przebiegiem-ID6Cbbh4.html

VIN: WBADT61000CE52278

mam średnią ochotę gnać kolejny raz na drugi koniec Polski żeby jakiegoś ulepa oglądać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

Jestem tu nowy, mam dość specyficzny "problem", mam nadzieję, że to dobry temat, żeby przedstawić tą sytuację a ta jest następująca:

Chyba kupię BMW E39 540 w automacie... Na wiosnę miałem się rozglądać za nowym autkiem, kończę inwestycje związane z moją nowa firmą i będę już na finansowej prostej, zacząłem więc wertować katalogi z myślą o czymś nowym, szybkim w okolicach 100tys. (np Fiesta ST - mój aktualny model rodziny to 2+pies bez przewidywanych zmian w bliskiej przyszłości wiec właściwie jest duża dowolność) W weekend jechałem do Wrocławia odebrać auto kupione do ww firmy, podrzucał mnie mój tato, który jechał akurat na badania i... zamiast swojego poczciwego Pajero podjechał po mnie właśnie wspomnianą 540 ;) Nie byłem jakoś wielce zaskoczony - stoi u taty w garażu już ładnych parę lat jednak ostatnio używa jej może raz do roku, nie pamiętam kiedy ostatni raz nią jechałem ale... matko jakie to przyjemne auto, nie mówię, że to jakaś wybitna rakieta albo luksus bez granic, ale po prostu... wszystkiego jest w tym aucie pod dostatkiem :D No i tu się zaczyna cały "kłopot" Podczas tej krótkiej wycieczki tato wspomniał, że chce rzeczoną gablotę sprzedać bo... "zajmuje mu miejsce w garażu". No i stąd moja myśl od której zacząłem... chyba ją od taty kupię. Auto jest z 2000 roku i znam jego historię od nowości, z salonu wyjechał nią dobry przyjaciel mojego protoplasty - niemiec, używał jako codziennego auta przez kilka lat, po czym "namówił" na kupno tatę, ten na początku jeździł nią całkiem sporo ale zaczęły się problemy z kręgosłupem i samo wsiadanie do piątki nie mówiąc o jeździe po naszych pięknych polskich drogach (Wyjechała już z salonu na jakimś ultra niskim zawiasie) było problematyczne przez dłuższy czas - stąd wspomniane Pajero. Wiem, że marudzę ale to wszystko dlatego, że chciałem zapytać czy moje myślenie ma w ogóle sens, i ile mnie może ten pomysł mniej więcej kosztować - Myślę sobie tak, że kupiłbym to auto do normalnego wożenia się na co dzień, ale z założeniem, że jak polatam nim parę lat, auto mi się znudzi, to wturlam go do garażu, przykryję pokrowcem i będę czekał, w najlepszym przypadku skończę za kilkanaście lat z fajnym youngtimerem na weekendowe wypady, w najgorszym z fajną pamiątką po tacie (chociaż nie wydaje mi się, żeby to auto mogło się źle zestarzeć zważywszy na to, że kawał tego starzenia ma już za sobą a dalej robi super wrażenie) Wychodząc z takiego założenia muszę brać pod uwagę, że już na wejściu będzie sporo roboty, bo żeby to się udało, będę musiał najpierw doprowadzić a potem utrzymać to auto w idealnym stanie. I tu przechodzimy do meritum... o co powinienem zadbać? Co sprawdzić? Co prewencyjnie wymienić? Auto ma najechane 180 tys (tak, jestem tego pewien), z objawów typowych dla tego pieca czyli klekotu vanosów i łańcucha nie ma nic, przy aucie przez te wszystkie lata poza wymiana eksploatacyjnych gratów nie było robione nic poza wymianą chłodnicy i akumulatora. Komora silnika jest sucha nigdzie nie namierzyłem żadnego wycieku, chociaż jak ktoś chce podpowiedzieć gdzie szukać to bardzo chętnie poszukam dokładniej - po to tu piszę:) Jeśli chodzi o zawias to, o zgrozo, auto stoi na fabrycznych amortyzatorach, które w zeszłym roku "wytrzepały" na przeglądzie 55 i 53% przód i 59 i 62 tył... nie wiem czy to w ogóle możliwe ale fakt, że jeździ dalej bardzo cicho, precyzyjnie i bez bujania... auto co prawda ogromną większość przebiegu zrobiło po niemieckich autostradach ale to wciąż 19 lat i 180tys km... Zakładam, że po kupnie zrobię parę rzeczy, olej filtry, to wiadomo, spalone piksele na wyświetlaczu, hamulce - normalna wymiana ze względu na zużycie, tarcze plus klocki, wymienię przedni zderzak bo dostał trochę za swoje (odpryski i drobne pęknięcie u dołu spowodowane jazdą po kiepsko odgarniętej zimą drodze:P), skóry wymagają zdecydowanie trochę pracy, nie ze względu na zużycie, ale po prostu przez długie lata nikt ich w żaden sposób nie konserwował ani nie czyścił. Mile widziana sugestia jak i gdzie na Dolnym śląsku można zrobić porządną kosmetykę lakieru - nie wygląda źle ale drobnych rys nie brakuje i chciałbym go zabezpieczyć na przyszłość. No i pytanie co dalej? Menu jest oczywiście niemieckie, czy warto szukać kogoś kto wgra polskie? Czy robić coś z ksenonami? Świecą jak świecą ale bez bezpośredniego porównania ciężko mi nawet stwierdzić czy jest dobrze czy nie, klosze nie wyglądają na zmatowiałe, Czy wreszcie dotykać się tematu wymiany oleju w skrzyni? Czy robić prewencyjnie rozrząd, wymieniać świece? Nie przejmuje się wydatkami bo zakładając, że zamiast kupować nowe za stówę dam tacie 2X tys. za auto to drugie tyle mogę w nie włożyć i dalej będę się czuł jak na promocji:P Pytanie w co włożyć łapy, żeby nie przedobrzyć? Orientacyjne koszty konkretnych sugestii też oczywiście mile widziane ale to nie priorytet. No i oczywiście, czy to moje całe biadolenie ma jakiś sens? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek vanos i rozrząd.


Wahacze pewnie zaczną się sypać po tym jak zacznie się jeździć. Jeśli jest jak mówisz to zmieniaj amorki sprężyny osolny oboje i kpl wahaczy przód i tył. Chyba że zaczniesz czekać aż się wysypią to tylko kpl amortyzatorów. Jak masz blisko do Wrocławia to tam masz porządny warsztat i ci auto ogarną.


Olej w skrzyni z filtrem do wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Lampy na pewno do regeneracji, bo po tylu latach są wypalone. Olej w skrzyni też jak najbardziej. Sam wymieniałem przy 250k km i nie było problemów.


Z doświadczenia to mogę Ci powiedzieć, żebyś nie wymieniał nic na pałę. No chyba, że chcesz i masz fundusze na fanaberie :mrgreen: Chyba, że ktoś Ci dobrze doradzi po sprawdzeniu, że coś wypadałoby zrobić.

A cała resztę do przegladu w warsztacie który się zna na BMW i Cię nie wycycka, zrobi na dobrych częściach i nie spartoli roboty przy vanosach czy rozrządzie.

Z tego co się orientowałem to we Wrocławiu jest taki: https://www.facebook.com/bmwexpertmotorsport/

Drugi co polecają znajomi to taki: https://www.facebook.com/lsautoserwis/


A sam pomysł - bardzo fajny, jak to mówił Clarkson - e39 to ostatnie prawdziwe BMW :8) Jak chcesz pod koc wrzucić, to warto przeszukać blachę, czy coś tam nie kwitnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym wymienił oleje i vanosy na początek. Pojeździl i poczekał na pierwsze luzy. Chyba że już się nie prowadzi pewnie.


Coś by wyszło wywalił bym kpl wahaczy wywalił amorki i zrobił wtedy konserwację. Sprawdzić trzeba wal, podporę wału i łącznik elastyczny bo przy okazji demontażu tych elementów do konserwacji podwozia poddać trzeba weryfikacji.


Trzeba progi zakonserwowac od środka ile tylko się da.


540i to fajne auto i jak masz zadbane i będziesz dbać to z ceny już nie zejdzie. Zajmij się mechanika i zabezpieczeniem. Zrobić podwozie porządnie to nie jest robota na 3h. Trzeba zdemontować wszystkie osłony, elementy zawieszenia, wal, nadkola, wszystko umyć z piachu błota, potem oczyścić mechanicznie, usunąć korozję i dopiero się zaczyna zabawa, ale przy 540i to warto. Szczególnie jak znasz jej historie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze

Warto byłoby spytać gdzie zniknęły spryskiwacze lamp, fotele z wersji sport, oraz czy ksenony razem z naklejkami też przepadły, czy może już H7 siedzą, a także do którego momentu przzód był skasowany, bo oba błotniki przednie wyglądają na malowane, prawy próg teżlekkiego życia nie miał, a spasowanie całości pozostawia trochę do życzenia, brak wcięcia na hak - pewnie ze względu na rurę pod zderzakiem. Za to lusterka "m-power", z tyłu dwururka, lapy depo dymione, lotka, alegrowe czujniki parkowania i nakładki na pedały M M M M w gratisie :norty:


https://www.mdecoder.com/decode/br65148

WBADN51000BR65148


Nie chcę Cię martwić, ale na żywo pewnie będzie jeszcze gorzej niż na fotach.


Edit - zoabcz sobie na filmie jeszcze jak wykoszone ma tuleje w zawiasie - od 3 do 5 sekundy.

Edytowane przez madseason
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam do kolegi powyżj- tak jak napisał wrzucił H7 (nie ma przetwornic pod maską), A do tego została 1/2 uszczelki przedniej szyby no i po śrubach nadkola widać, że coś tam było ruszane :D na żywo pewnie by się sporo znalazło, ale to tylko moje przypuszczenia Edytowane przez Terapeuta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Było sobie kiedyś ładne 540i w manualu a zostało teraz to :(

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
Polityk i tu się mylisz 525d ma mniej mocy (choc fajnie jeździ) a napewno o wiele mniej pali od 3.0 mam porównanie moja a kuzyna 2.5 na trasie przy 160 km można zejść poniżej 7 litrów w 3.0 jest to ciężkie do wykonania

Pechowo w PL jeżdżenie 160kmh jest nielegalne.

Mój rekord w 530d '00 to 4.5l/100 wg komputera, więc może było niecałe 5l. A śmieszne, bo dokładnie takie samo spalanie miało F30 kumpla 320d o identycznej mocy (184KM). Czy 525d zejdzie poniżej komputerowych 4l to raczej nie wierzę :D Ale na szczęście zamiast dyskutować, można po prostu sprawdzić na autocentrum, gdzie jasno widać ok 0.5l średniej różnicy w spalaniu, w co bym bardzo wierzył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
To nie v8 żeby tego nie odczuć, ale nie ma dramatu, sprawne m54 ma dość dobry dół.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

"Użytkowany przez kobietę" to ma być ostrzeżenie żeby nie rozczarować się? :lol:

Brak zdjęć wnętrza, cena niewygórowana, załatw vin i spróbuj potwierdzić przebieg.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Użytkowany przez kobietę" to ma być ostrzeżenie żeby nie rozczarować się? :lol:

Brak zdjęć wnętrza, cena niewygórowana, załatw vin i spróbuj potwierdzić przebieg.

 

Sprzedający mówił że on sam ma wyższej klasy auto a samochodem jeździła żona do pracy, obecnie auto stoi już dość długo (około 6 miesięcy), dlatego zdecydował się na sprzedaż. dostałem zdjęcia środka wyglada na to że wszystko jest w porządku, brak przetarć siedzenia nie wypierdziane jak to ma czasem miejsce w samochodzie z 200 tys km przebiegu. Niestety serwis bmw odmówił mi współpracy ponieważ tylko właścicel może pytać o VIN ( tak mi powiedzanio przez telefon). Boję się tylko o rdzę oraz niepokoi mnie ten licznik wyskalowany jak do benzyny ? Czy jest możliowść że było to zrobione dla korekcji przebiegu ? Pytałem sprzedającego, mówił że on nawet tego nie zauważył i że rzeczywiście mam racje i ze postara się zorientować w temacie co mogło być robione ale zarzekał się że to napewno nie za jego "kadencji". Jest jakiś konkretny sposób aby sprawdzić skrzynie autoamtyczną ? czy tylko przejażdża i zwracanie uwagi na szarpanie przy zmianie biegów ?


Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynie dobrze jest sprawdzić od całkiem zimnej do nagrzanej. Niektóre usterki są widoczne dopiero wtedy. Jeśli nie trafisz nic podejrzanego to nie ma się co przejmować te skrzynie są bardzo wytrzymałe i w razie problemów tanie w wymianie. Naprawy nieopłacalne raczej.


Z tymi zegarami wygląda to dziwnie. Zmiana przebiegu jest bardzo prosta, wymiana zegarów to rozwiązanie dla całkowitego laika. Prędzej bym sie spodziewał że padły i ktoś wymienił. Z diesla są zazwyczaj tańsze. Dziwne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jeśli nie trafisz nic podejrzanego to nie ma się co przejmować te skrzynie są bardzo wytrzymałe i w razie problemów tanie w wymianie. Naprawy nieopłacalne raczej.

GM w 530d jest bardzo wytrzymały? :o tani w wymianie? :shock: taka sprawna (faktycznie a nie tylko w mniemaniu sprzedawcy) skrzynia zdecydowanie nie jest tania, nie ma tego dużo, ponieważ jest zapotrzebowanie (remont to z reguły 5k i w górę).

Auto kupiłeś? Ogłoszenie jest nieaktualne.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy m54b22 w budzie e39 jest w stanie uciągnąć sprężarkę klimatyzacji bez odczucia spadku dynamiki?


woda

Ja w m54b30 nie odczuwam jakoś mocno spadku dynamiki związanej z włączeniem klimatyzacji ale dół jest lekko słabszy. Nowsze auta mają lepiej rozwiązany temat klimatyzacji i zabierają dużo mniej mocy niż w starszym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.