Skocz do zawartości

BMW SERII 5 ERY "NOWOŻYTNEJ" produkcja: 1995-2003


allcar

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

Z racji tego że chciałbym umieścić tutaj jak najwięcej wiem (i to czego się dowiem :D ) o E39 oraz jak najwięcej informacji dla Nas wszystkich potrzebnych prosze o dużo cierpliwości i wyrozumiałości dla mnie.

Na samym początku będzie dużo bałaganu, ale pod koniec zajmę się poukładaniem wszystkiego tak, aby było jasne i czytelne, aby każdy z Nas znalazł szybko to czego poszukuje.

Wszelkie sugestie i pomoc z Waszej strony Szanowni Koledzy, bardzo mile widziana, prosze piszcie na PW, również interesujące linki mile widziane.

Mam nadzieję że uda Nam się wspólnymi siłami stworzyć coś naprawdę fajnego.

 

W ZWIĄZKU Z LICZNYMI UWAGAMI PROSZĘ:

- UWAGI NA PW LUB EMAIL

- UWAGI TYLKO SPRAWDZONE I POTWIERDZONE, A NIE TAKIE KTÓRE MUSZĘ SPRAWDZAĆ.

- ZANIM NAPISZESZ ZASTANÓW SIĘ NAD SENSEM SWOJEGO EMAILA

 

Let's Rock....

 

Prosze o wyrozumiałość i cierpliwość, prace bardzo intensywnie ruszą od 14.02.2009r.

Edytowane przez allcar
Bardzo Mocne Wrażenia;-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HISTORIA MODELU

 

Nowe limuzyny serii 500, pierwszy raz zostały przedstawione na wystawie samochodów we Frankfurcie, we Wrześniu 1995 roku.

http://bi.gazeta.pl/im/1/3887/z3887471X.jpg

Była to czwarta generacja tego modelu.

Dużo zmian w odniesieniu do poprzedniej serii 5 oznaczonej jako E34, wprowadzono w mechanizmach podwozia, a szczególnie dotyczy to nowego typu zawieszenia kół tylnych.

http://bi.gazeta.pl/im/0/3887/z3887470X.jpg

Ponadto w przednim zawieszeniu zastosowana technologię wielowahaczową, wszystkie wahacze wykonano z aluminium co obniżyło masę pojazdu.

Uporządkowana została gama stosowanych silników, a niektóre z nich zostały znacznie zmodernizowane.

Do wyboru były cztery silniki 6-cylindrowe, w tym znana jednostka wysokoprężna TDS, oraz dwa powiększone silniki V8 (3,5 535i oraz 4,4 540i). Z najmocniejszym z silników, obok przekładni automatycznej, oferowana była również ręczna skrzynia 6-biegowa.

 

 

1995r.Wrzesień.

Premiera modelu sedan 4d, silniki:

- 2.0 24V 150 KM (520i),

- 2.5 24V 170 KM (525i),

- 2.8 24V 193 KM (528i),

- 3.5 V8 32V 235 KM (535i),

- 4.4 V8 32V 286 KM (540i),

- 2.5 TD, turbodiesel, komora wstępna, 143 KM (525 tds)

1997r. Wiosna, wersja kombi.

1998r. Jesień, silniki:

- 2.5 TD, turbodiesel, komora wstępna, 115 KM (525 tds)

- 2.9 24V, turbodiesel, common rail, 184 KM (530d),

- M5 4.9 V8 32V (400 KM):

Sportowy model M5 bazował na modelu serii 500.

http://images40.fotosik.pl/73/2a851d789f2c1e42med.jpg

Po raz trzeci inżynierowie z M Motorsport GmBH zbudowali coś niezwykłego na podwoziu popularnej "piątki" po bardzo udanym, modelu E34 M5 z lat 1989-1995.

Ten niepozorny samochód charakteryzował się osiągami godnymi aut typowo sportowych – 400KM, 5-litrowy silnik V8 pozwalał na rozpędzenie auta do 100 km/h w czasie 5,3 s. Jak większość aut tego typu posiada blokadę prędkości – do 250 km/h, po jej zdjęciu bez problemu pojazd może mknąć około 300km/h (306km/h :wink: ). Tak jak wszystkie M5, model bazował na zwykłym modelu BMW serii 5. Został on jednak wyposażony w o wiele bardziej agresywne, wzmocnione nadwozie, sportowy zestaw ospojlerowania o mniejszym oporze aerodynamicznym (zderzaki, lusterka, lotka na klapie),

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//bmw.resmoto.com/opisy/5series/e39/e39_m5/bmw_e39_m5_14.jpg

większe i szersze koła mające zapewnić lepszą trakcję i prowadzenie auta, oraz komplet oznaczeń z logo "M-Power" (w tym między innymi emblematy, listwy ). BMW M5 e39, w przeciwieństwie do poprzednika jak i następcy, występowało tylko w jednej wersji nadwoziowej – 4-drzwiowym sedanie.

Zewnętrznie od seryjnej "piątki" z zamontowanym fabrycznym pakietem ///M odróżniają go jedynie lusterka zewnętrzne, oraz dwie podwójne "rynny" lekko wystające na zewnątrz spod tylnego zderzaka

 

1999r. Jesień, silniki:

- 2.0 16V TD, turbodiesel, wtrysk bezpośredni, 136 KM (520d),

- 2.5 24V, turbodiesel, common rail, 163 KM (525d)

2000r. Modernizacja, czyli lifting:

- nowe reflektory przednie,

- zmienione zderzaki,

- osłona wlotu powietrza do chłodnicy,

- lampy tylne z biało-czerwonymi kloszami,

2001r. Nowa gama silników:

- 2.2 24V 170 KM (520i),

- 2.5 24V 192 KM (525i),

- 3.0 24V 231 KM (530i),

- 3.5 V8 32V 235 KM (535i),

- 4.4 V8 32V 286 KM (540i),

- 2.0 16V, turbodiesel, wtrysk bezpośredni, 136 KM (520d),

- 2.5 24V, turbodiesel, common rail, 163 KM (525d),

- 2.9 24V 193 KM, turbodiesel, common rail, 193 KM (530d),

2003r. Wiosna, premiera kolejnej generacji BMW 5 czyli E60.

2003.06. zakończenie produkcji modelu serii 5 E39

Edytowane przez allcar
Bardzo Mocne Wrażenia;-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SILNIKI

SEDAN:

MODEL:  LATA PRODUKCJI:  POJEMNOŚĆ(ccm):  MOC(kW):  MOC(KM):  LICZBA CYLINDRÓW:  KOD SILNIKA:
520i    1999.04-2003.06  1991             100       136             R6           M 52 B (20 6 S3) Vanos
520i    1996.01-2000.09  1991             110       150             R6           M 52 B (20 6 S3/S4) Vanos
520i    2000.09-2003.06  2171             125       170             R6           M 54 B 22
523i    1995.11-2000.09  2494             125       170             R6           M 52 B 25 (Vanos)
525i    2000.09-2003.06  2494             141       192             R6           M 54256S5
528i    1995.11-2003.09  2793             142       193             R6           M 52 B 28
530i    2000.09-2003.06  2979             170       231             R6           M 54306S3
535i    1996.04-1999.03  3498             173       235             V8           M 62 B (35 8 S1)
535i    1999.04-2003.09  3498             180       245             V8           M 62 B (35 8 S2)
540i    1996.04-2003.06  4398             210       286             V8           M 62 B 44
M5     1998.10-2003.06  4941             294       400             V8           S 62 B 49
520d    2000.02-2003.06  1951             100       136             R4           M 47 D 20 / M 47204 D 1
525td   1997.01-2003.06  2497              85       116             R6           M 51 D 25
525d    2000.02-2003.06  2497             120       163             R6           M 57256 D1
525tds  1996.01-2003.06  2503             105       143             R6           M 51 D 25 (Intercooler)
530d    1998.08-2000.09  2926             135       184             R6           M 57 D 30
530d    2000.09-2003.06  2926             142       193             R6           M 57 D 30

 

TOURING:

MODEL:  LATA PRODUKCJI:  POJEMNOŚĆ(ccm):  MOC(kW):  MOC(KM):  LICZBA CYLINDRÓW:  KOD SILNIKA:
520i    1999.04-2004.05  1991             100       136             R6           M 52 B (20 6 S3) Vanos
520i    1997.01-2000.09  1991             110       150             R6           M 52 B (20 6 S3/S4) Vanos
520i    2000.09-2004.05  2171             125       170             R6           M 54 B 22
523i    1997.01-2000.09  2494             125       170             R6           M 52 B 25 (Vanos)
525i    2000.09-2004.05  2494             141       192             R6           M 54256S5
528i    1997.01-2003.09  2793             142       193             R6           M 52 B 28
530i    2000.09-2004.05  2979             170       231             R6           M 54306S3
540i    1997.01-2004.05  4398             210       286             V8           M 62 B 44
520d    2000.02-2003.09  1951             100       136             R4           M 47 D 20 / M 47204 D 1
525d    2000.02-2004.05  2497             120       163             R6           M 57256 D1
525tds  1997.03-2004.05  2503             105       143             R6           M 51 D 25 (Intercooler)
530d    1998.08-2000.09  2926             135       184             R6           M 57 D 30
530d    2000.09-2004.05  2926             142       193             R6           M 57 D 30

 

Proszę o informację na PW w razie jakiś nieścisłości, oraz w celu dopisania "Vanos" tam gdzie powinno to się znaleść.

 

*Źródło danych TecDoc

Edytowane przez allcar
Bardzo Mocne Wrażenia;-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DANE TECHNICZNE

 

http://bi.gazeta.pl/im/5/3887/z3887465X.jpg

 

OGÓLNE:

 

 

ROZMIARY - SEDAN:

- Długość: 4775mm

- Szerokość: 1800mm

- Wysokość: 1435mm

- Masa: od około 1500kg w górę w zależności od silnika i wyposażenia

 

ROZMIARY - TURING:

- Długość: 4805mm

- Szerokość: 1800mm

- Wysokość: 1445mm

- Masa: od około 1500kg w górę w zależności od silnika i wyposażenia

 

SILNIKI BENZYNOWE:

 

520i 2.0:

- moc (kW/KM/obr/min): 110/150/5900

- moment obrotowy (Nm/obr/min): 190/4200

- v-max (km/h): 220

- przyśpieszenie 0-100km/h (s): 10,2

- spalanie (trasa/miasto/średnie)(l): 6.8/13/9.1

- układ zasilania: Bosch Motronic DME MS 41.0

- ciśnienie paliwa (bar): 3,5 +/-0,6

- ciśnienie wtrysku (bar): 3,5 +/-0,2

- bieg jałowy (obr/min): 625-825

- ciśnienie sprężania (bar): 10-11

- luz zaworowy: sterowany hydraulicznie

- kolejność zapłonu: 1-5-3-6-2-4

- ciśnienie oleju-bieg jałowy (bar): 0,5

- ciśnienie oleju max (bar): 4

- wymagana ilość oleju do silnika (l): 6,5

- pojemnośc układu chłodzenia (l): 10,5 11-dla aut z klimatyzacją

- temperatura otwarcia termostatu (stC): 92

- temperatura włącznika wentylatora (stC): 90

- skrzynia biegów manualna, typ-pojemność (l): S5D 310Z - 1,1l

- skrzynia biegów automatyczna, typ-pojemność (l): A5S 310Z/5HP18 - 3,3l

- pojemność przekładni różnicowej (tylny most, dyfer) (l): 1

- pojemność układu wspomagania kierownicy (l): 1,2

- pojemność hydrauliki hamulcy i wł. sprzęgła (l): 0,7-1

- rozmiar kół: 205/65R15 / 225/60R15

- ciśnienie w przedniej oponie (bar): 2,3-2,4

- ciśnienie w tylnej oponie (bar): 2,3-2,8

 

2.2 (520i):

- moc:

- moment obrotowy:

- v-max:

- 0-100km/h:

- spalanie:

2.5 (523i):

- moc:

- moment obrotowy:

- v-max:

- 0-100km/h:

- spalanie:

2.5 (525i):

- moc:

- moment obrotowy:

- v-max:

- 0-100km/h:

- spalanie:

2.8 (528i):

- moc:

- moment obrotowy:

- v-max:

- 0-100km/h:

- spalanie:

3.0 (530i):

- moc:

- moment obrotowy:

- v-max:

- 0-100km/h:

- spalanie:

3.5 (535i):

- moc:

- moment obrotowy:

- v-max:

- 0-100km/h:

- spalanie:

3.5 (535i):

- moc:

- moment obrotowy:

- v-max:

- 0-100km/h:

- spalanie:

4.4 (540i):

- moc:

- moment obrotowy:

- v-max:

- 0-100km/h:

- spalanie:

4.9 (M5):

- moc:

- moment obrotowy:

- v-max:

- 0-100km/h:

- spalanie:

 

Silniki diesla:

2.0 (520d):

- moc:

- moment obrotowy:

- v-max:

- 0-100km/h:

- spalanie:

2.5 (525tds):

- moc:

- moment obrotowy:

- v-max:

- 0-100km/h:

- spalanie:

2.5 (525d):

- moc:

- moment obrotowy:

- v-max:

- 0-100km/h:

- spalanie:

2.9 (530d):

- moc:

- moment obrotowy:

- v-max:

- 0-100km/h:

- spalanie:

2.9 (530d):

- moc:

- moment obrotowy:

- v-max:

- 0-100km/h:

- spalanie:

Edytowane przez allcar
Bardzo Mocne Wrażenia;-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
  • 4 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze

540i 4.4 (M62B44 bez VANOS do 09.1998):

- moc (kW/KM/obr/min): 210/286/5700

- moment obrotowy (Nm/obr/min): 420/3900

- v-max (km/h): 250 (ograniczone elektornicznie)

- przyśpieszenie 0-100km/h (s): 6,4

- spalanie (trasa/miasto/średnie)(l): 10/15/12,5

- układ zasilania:

- ciśnienie paliwa (bar):

- ciśnienie wtrysku (bar):

- bieg jałowy (obr/min):

- ciśnienie sprężania (bar): 12-14

- luz zaworowy:

- kolejność zapłonu:

- ciśnienie oleju-bieg jałowy (bar):

- ciśnienie oleju max (bar):

- wymagana ilość oleju do silnika (l):

- pojemnośc układu chłodzenia (l):

- temperatura otwarcia termostatu (stC):

- temperatura włącznika wentylatora (stC):

- skrzynia biegów manualna, typ-pojemność (l):

- skrzynia biegów automatyczna, typ-pojemność (l): A5S 440Z/5HP24

- pojemność przekładni różnicowej (tylny most, dyfer) (l):

- pojemność układu wspomagania kierownicy (l):

- pojemność hydrauliki hamulcy i wł. sprzęgła (l):

- rozmiar kół: 225/60R16 / 225/60R16

- ciśnienie w przedniej oponie (bar):

- ciśnienie w tylnej oponie (bar):

 

540i 4.4 (M62TUB44 z VANOS od 09.1998):

- moc (kW/KM/obr/min): 210/286/5400

- moment obrotowy (Nm/obr/min): 440/3600

- v-max (km/h): 250 (ograniczone elektornicznie)

- przyśpieszenie 0-100km/h (s): 6,4

- spalanie (trasa/miasto/średnie)(l): 10/15/12,5

- układ zasilania: DME-ME 7.2

- ciśnienie paliwa (bar):

- ciśnienie wtrysku (bar):

- bieg jałowy (obr/min):

- ciśnienie sprężania (bar): 12-14

- luz zaworowy:

- kolejność zapłonu:

- ciśnienie oleju-bieg jałowy (bar):

- ciśnienie oleju max (bar):

- wymagana ilość oleju do silnika (l):

- pojemnośc układu chłodzenia (l):

- temperatura otwarcia termostatu (stC):

- temperatura włącznika wentylatora (stC):

- skrzynia biegów manualna, typ-pojemność (l):

- skrzynia biegów automatyczna, typ-pojemność (l): A5S 440Z/5HP24

- pojemność przekładni różnicowej (tylny most, dyfer) (l):

- pojemność układu wspomagania kierownicy (l):

- pojemność hydrauliki hamulcy i wł. sprzęgła (l):

- rozmiar kół: 225/60R16 / 225/60R16

- ciśnienie w przedniej oponie (bar):

- ciśnienie w tylnej oponie (bar):

 

Opis TIS

M62TU TIS

http://www.ge39.com/files/m62tu.pdf

 

Roznice wizualne:

M62B44

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/9e/BMW_M62B44.jpg/800px-BMW_M62B44.jpg

M62TUB44

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/0/08/BMW_M62TUB44.JPG/800px-BMW_M62TUB44.JPG

 

Lifting 09.2000

Nowe zderzaki, swiatla, listwy, migacze, barwy lakieru, kolory drewna, board monitor, przycisk podgrzewania foteli, telefon pokladowy, MK3

 

Od 2002

MK4, opcja DVD w dachu, opcja lodowki i bufetu w wersji 4-ro osobowej.

Edytowane przez mcmt

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

SILNIK M52/M52TU 2.8

 

Ponizej M52 -pojedynczy vanos 11.1995-08.1998

 

http://img710.imageshack.us/img710/6918/m52x.jpg

 

M52TU -podwojny vanos 09.98-10.2000

 

http://img109.imageshack.us/img109/974/m52tub25.jpg

 

moc (kW/KM/obr/min): 142/193/5300

- moment obrotowy (Nm/obr/min): 280/3950 , M52TU 280/3500

- v-max (km/h): 240 manual /235 ASB

- elastycznosc 4bieg 60-100: 9.3s, 5bieg 80-120: 12.5s

- przyśpieszenie 0-100km/h (s): 7.5s -manual / ASB 8.8s

- spalanie (trasa 90km/h/miasto/trasa 120km/h)(l): 6.3/11.8/7.8 -dane producenta!

- układ zasilania:

- ciśnienie paliwa (bar):

- ciśnienie wtrysku (bar):

- bieg jałowy (obr/min): 625-825

- ciśnienie sprężania (bar): 10-11

- luz zaworowy: sterowany hydraulicznie

- kolejność zapłonu: 1-5-3-6-2-4

- ciśnienie oleju-bieg jałowy (bar): 0,5

- ciśnienie oleju max (bar): 4

- wymagana ilość oleju do silnika (l): 6,5

- pojemnośc układu chłodzenia (l): 11.5

- temperatura otwarcia termostatu (stC): 96(M52TU)

- temperatura włącznika wentylatora (stC):

- skrzynia biegów manualna, typ-pojemność (l) - 1,1l

- skrzynia biegów automatyczna, typ-pojemność (l):

- pojemność przekładni różnicowej (tylny most, dyfer) (l): 1

- pojemność układu wspomagania kierownicy (l): 1,2

- pojemność hydrauliki hamulcy i wł. sprzęgła (l): 0,7-1

- rozmiar kół: 225/60R15 , 225/55R16, 235/45R17

- ciśnienie w przedniej oponie (bar): 2.1-2.6

- ciśnienie w tylnej oponie (bar): 2.6-3.1

- poziom halasu 4bieg 100km/h: 63 db

Edytowane przez Cezar_2000
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 2 miesiące temu...
  • Członkowie klubu
Posprzątałem w temacie. Śmiecenie linkami do bzdurnych filmików zostanie nagrodzone. To nie youtube :!: Rzeczowe informacje takie jak w poprzednich postach owszem, ale nic ponadto.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

BMW do modelu e39 oferowało cały szereg elementów wyposażenia "dodatkowego", dość unikatowego, w tym m.in.:

- lakier w wersji "Kameleon" - bardzo rzadki, ale możliwy był do zamówienia,

- wysuwana podłoga bagażnika w wersji touring - tzw. "pakiet ułatwienia załadunku",

- uniwersalny pilot do sterowania bramą garażową,

- przystosowanie silnika do paliw zawierających ester metylowy,

- w touringu była możliwość dokupienia automatycznie otwieranej i zamykanej klapy (w sedanie występowała częściej),

- szyby ochronne - pancerne (nie mylić z podwójnym oszkleniem),

- FAX

- indywidualne DVD w zaglowkach foteli (poza opcją DVD w podsufitce),

- bufet (wymieniany już przez MCMT), tylko do wersji 4 osobowej, wraz z centralną tylną konsolą,

- sterowanie radiem i telefon w tylnym podłokietniku,

- fabryczne urządzenie odstraszające gryzonie (tzw. "Marderschutz"), zapobiegające przegryzieniu przez nie kabli pod maską

- podgrzewanie kierownicy

- grzanie zamków drzwi

 

Niestety nie jestem w stanie podać, które elementy dostępne były w jakich latach (może ktoś pomoże?)

BMW - Be My Wife.


Soft na zamówienie, porady informatyczne (i wszelakie również) - PW :) Dla forumowiczy proste porady free - na rozbudowane rozwiązania ceny bardzo specjalne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
  • 1 rok później...

- fabryczne urządzenie odstraszające gryzonie (tzw. "Marderschutz"), zapobiegające przegryzieniu przez nie kabli pod maską

 

Ja mam prawdopodobnie urządzenie do odstraszania gryzoni, ale nie jestem pewien czy jest to fabryczny dodatek. Na pewno został zamontowany u Niemca, jest to ta mała czarna tuba na zdjęciu. Od strony silnika jest jakby mały głośnik, a na górze czerwona dioda. Zasilanie było prowadzone ze skrzynki z komputerem. Nie wiem jak to działa bo jak kupiłem auto było już niestety odłączone. I nie ma na tym żadnych oznaczeń. Auto mam ze stycznia 2002r.

http://e-fotek.pl/images/35634163738171244788.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.