Skocz do zawartości

E39 520i 2.0 LPG - Trzęsie i brak mocy


Godlo93

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.


Od pewnego czasu borykam się z małym lub dużym problemem, o tuż gdy odpalam moją furkę, to cała się trzęsie i tak przez ok 10-15 sekund to trwa, gdy stoi dłużej np przez weekend nie jeżdżę i odpalam w poniedziałek to nie dość, że się trzęsie to jeszcze ma brak mocy, wciskam pedał gazu a ona nic, ledwo do dwóch 2 tyś obrotów dochodzi i się dławi...


Dodam jeszcze, że gdy zgaszę i odpalę ponownie to już nie trzęsie.


to lista błędów: https://zapodaj.net/a890098c7f8fb.jpg.html


E39 520i 2.0 benz+LPG


Jak myślicie co może być problemem, świece wymianie z pół roku temu, cewki też wymienianie, nie wszystkie, nie wiem może wymienić te co nie wymienione?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na benzynie czy na gazie tak samo, ogólnie problem się zaczął gdy zaczęły się chłodniejsze dni. Największy problem jest gdy odpalę i od razu ruszam wtedy auto szarpie i nie ma mocy, a jak odpale i poczekam te 3 min i wtedy ruszam to nie jest tak źle.


Zastanawia mnie jedna rzecz, czemu jak go zgaszę i odpale ponownie to auto to problemu nie ma. Ogólnie czekam na nowe świece, w weekend będę wymieniał, może te co teraz mam to jakiegoś gorszego sortu.


Od razu się zapytam na wszelki wypadek, jakie polecacie cewki do mojego auta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cewki zapewne NGK - ja takie ostatnio zakładałem.


Nie wiem czemu chcesz wymieniać wszystko nie sprawdzając błędów w czymś dedykowanym BMW.

Zamiast wymieniać rzeczy, które nie są tanie (cewki), to może zrób tak:

- sprawdź przewody

- sprawdź czy nie ma wilgoci przy kompie silnika i jego styki

- skasuj błędy, przejedź się 10-20 km i sprawdź ponownie błędy

Dopiero wtedy będziesz mniej więcej wiedział, gdzie szukać przyczyny. Wymiana wszystkiego jak leci to nie jest rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wykasowaniu błędów i przejechaniu tych 10-15km i podłączeniu ponownie, dalej wyskakuje błąd wypadania zapłonu na cylindrach 1,2 i 4, dziwne że na cylindrze 2 skoro tam jest nowa cewka, ale ok. Spróbowałem ponownie odpalić na samej benzynie i jednak trzęsienia się samochodu są mniej odczuwalne ale jednak, po wykasowaniu błędów samochód zaczyna normalnie pracować.


Teraz w tygodniu mniej czasu mam na sprawdzenie tego wszystkiego co piszecie, ale w weekend się za to zabieram, szczególnie ciekawi mnie wilgoć na kompie silnika, może jak byłem na myjce to gdzieś się tam woda dostała? Zobaczymy.


Edit jednak na benzynie tak samo trzęsie i obroty mu spadają jak by miał zgasnąć ale nie gasnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chociażby te idące do świec zakończone fajką. Można też pooglądać inne przewody pod maską - wystarczy jedna uszkodzona wtyczka lub przewód.

Tam nie ma przewody zakończonego fajka. Fajka jest nałożona na cewke zapłonową, nie jest to przewód z fajką jak w silniku m20b


Przewodów sobie pod maską nie pooglądasz bo gdzie? Widziałeś przewody w e39 na wierzchu?


Trzeba zakręcić gaz kasować błędy, pozamieniać cewki miejscami z pracujących cylindrów na niepracujące

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Trzeba przede wszystkim usunąć lewe powietrze, o którym informują błędy złego składu mieszkanki (dwa pierwsze), wypadanie zapłonu to skutek więc zostaw w spokoju świece, cewki a nawet te przewody, których nie ma.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Chyba macie racje i może to być lewe powietrze, ale czy po zgaszeniu go i ponownym odpaleniu drgania samochodu są mniej odczuwalne, może być lewe powietrze? Zauważyłem też problem, że na LPG samochod podczas jazdy od czasu do czasu, ale nie zawsze ma takie przyduszenie, nie jest to mocne, ale odczuwalne(na benzynie chodzi elegancko), pewnie filtr może być do wymiany i pytanie jest moje takie, mam taki filtr https://ibb.co/StTdrFB ale bez żadnego numeru to będzie filtr z wejściami 2x 12mm i 1x 12mm?


Co do zakręcenia gazu, jeszcze tego nie zrobiłem, ale mam plan żeby go całkowicie zakręcić i pojeździć tak z tydzień na benzynie i wtedy sprawdzić. Na razie wymieniłem świece, pozamieniałem miejscami cewki i błędy są różnę przed dwa dni sprawdzam zero błędów, trzeci dzień i błąd wypadania zapłonu 1 cylindrze, parę dni później błąd na innym cylindrze i są to błędy tylko na cylindrach 1,2 i 4, więc zamienienie miejscami cewek chyba nic nie daję, ale za jakiś czas będę miał pożyczone cewki i wtedy sprawdzę. Wymieniłem też sondę którą już od dawna była do wymiany, został jeszcze termosat, ale raczej on by nie powodował by takich drgań samochodu przy odpaleniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i błąd wypadania zapłonu 1 cylindrze, parę dni później błąd na innym cylindrze i są to błędy tylko na cylindrach 1,2 i 4, więc zamienienie miejscami cewek chyba nic nie daję, ale za jakiś czas będę miał pożyczone cewki i wtedy sprawdzę.

to nie jest wina cewek....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Po sprawdzeniu wszystkiego, prawdopodobnie tak an 99% to pęknięta głowica, ponoć to częsty problem BMW z LPG, okazało się, że mój znajomy miał tak same objawy i też to była głowica. To drogi koszt, ale żeby mieć pewność jeszcze zapytam.


1dee19796ce39.jpg


Czemu tutaj na Sondzie 2 Bank 1 i 2 jest n/a%


87cf4757c3d7b.jpg


Rozumiem, że czujnik tlenu to Sondy pokazuje jako test nie zdany, mimo że wszystkie 4 sondy są nowe, podgrzewanie sond na zimnym silniku również jest nie zdany, dopiero po rozgrzaniu silnika jest test zdany.


I na koniec mały filmik uruchomionego silnika na zimnym

- jakiś dziwny dźwięk powietrza, to jest normalne?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kolego w pierwszym poście masz w błędach "błąd sumy kontrolnej" na banku 2 sondy nie mają odczytu. Odepnij obie sondy z 2 banku bo prawdopodobnie ktoś je usuną programowo, ale nie potrafił skorygować sum kontrolnych. Dziwne że wogóle pali. Następnie zakreć zawór na butli LPG. Odpal auto przełącz na gaz i niech chodzi aż przelączy się na benzyne. Skasuj błędy i adaptacje! Pojeździj kilka dni na samej benzynie.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego w pierwszym poście masz w błędach "błąd sumy kontrolnej" na banku 2 sondy nie mają odczytu. Odepnij obie sondy z 2 banku bo prawdopodobnie ktoś je usuną programowo, ale nie potrafił skorygować sum kontrolnych. Dziwne że wogóle pali. Następnie zakreć zawór na butli LPG. Odpal auto przełącz na gaz i niech chodzi aż przelączy się na benzyne. Skasuj błędy i adaptacje! Pojeździj kilka dni na samej benzynie.

 

Jeżdżę na samej benzynie już chyba z miesiąc przy pustej butli z gazem. Dodam, że trzęsie i ma brak mocy gdy zaczęło zaczęło się robić zimno na dworze. Gdy temperatura wyjdzie bo za niebieskie pole, wszystko wraca do normy. Czasami pomaga ponowne odpalenie samochodu. Do tego czasami szarpie na drugim biegu przy niskich obrotach. Ogólnie za nim się fura rozgrzeje, to obroty lekko falują(Jeszcze dodam, że samochód nie ma wgl ssania, po odpaleniu oboruty od razu spadaja do 700 i faluje lekko). Również jest jakiś problem z systeme EGR, wyczytałem że może również powodować problem z zimnym silnikiem. Dziś też sprawdziłem szczelność głowicy, w płynie chłodniczym nie ma oleju, choć go trochę gdzieś ubywa. Na korku od oleju nic nie ma, po wyjęciu bagnetu olej nie wypluwa, samochód nie wywala kłębów białego dymu.


Co do sond czy również będzie to problem z korektą długoterminowa którę na bank 1 i 2 wynosi 0%? Czasami zdarzy się podnieść, ale tylko jak się silnik rozgrzeje.


Korekty krótkoterminowe skaczą od 25% do -25%


Tutaj trochę zdjęć z pracy korekt:

https://zapodaj.net/87f57808fdf8e.jpg.html

https://zapodaj.net/2a7f29692b053.jpg.html

https://zapodaj.net/a7a2396b8d50e.jpg.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Po pierwsze podepnij go pod inpę.

Na chwilę obecną czy próbowałeś odpiąć te sondy?

Odepnij wtyczkę przepływomierza i napisz jaki efekt.

Jak skasujesz błędy to coś pojawia się odrazu?

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sondami zajmę się w weekend, po odpięciu przepływki i ponownym podpieciu samochod zgasł, ogólnie samochód reaguje na odpiecie przepływki. Z błędów mam wypadanie zapłonu na cylindrach 1,2 i 4 ale nie zawsze, czasami przez 2 tygodnie codziennie sprawdzam błędy i nie ma ma wypadania zapłonu. Z innych jeszcze mam błąd termostatu, samochód długo osiągą temp 90 stopni, przy temperaturze na dworzu 5 stopni i przejechaniu 15 km temperatura to ok 70 stopni. Termostat mam nowy i czeka na wymianę. Nadal mnie zastanawia te odgłosy na zimnym silniku



A niestety nie mam INPY, kupił bym ale nie posiadam też laptopa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie miałeś jej podpinać. Odepnij i zobacz co się będzie działo z autem. Generalnie czy bez przeplywki jest lepiej. Kup autostart i psiknij pod kolektor ssący zaraz za alternatorem (przepływomierz ma być odpięty) jak obroty skoczą to masz odmę dziurawą i przez nią idzie lewe powietrze. Przez to błędy składu mieszanki i wypadanie zapłonów)
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po odpięciu auto dalej się telepie, ale zauważyłem że włącza mu się ssanie i trzyma i auto ma moc. No ale dalej trzęsie buda, może to jakaś już wskazówka jest, ale musiał być odpiąć przy mniejszej temperaturze na dworze i wtedy zobaczyć czy będzie miał ssanie i moc.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ok, popsikaj w stronę odmy tak jak wcześniej pisałem. Możesz nawet plakiem do kokpitu psiknać. Jak skoczą obroty po psiknieciu to odma do roboty.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden z winowajców cef45286efd99.jpg - Tak dziurawy, że szkoda gadać. Jutro zamawiam nowy. Na odme psikałem, ale nic się nie działo, ale bede jeszcze raz próbował jak będę miał dostęp do kanału.


Wymieniałem dziś filtr gazu, okazuję się, że jeszcze gaz był mimo że butla zakręcona i automatycznie włączą benzynę, filtry zajechane jak nie wiem ciekawe czy to był objaw ze podczas przyspieszania dławił na LPG, no nic ale dalej butla zakręcona, zobaczę rano czy dalej telepie buda.


Jedno pytanko gdzie jest zawór EGR?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Po uszczelnieniu dolotu powinieneś skasować adaptacje i dopiero jakieś próby robić. Po odmie nie musisz z kanału, normalnie pod kolektor. Psikaj po całym dolocie, łączenie kolektora z głowicą itp. jak obroty skoczą tam jest nieszczelność.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.