Skocz do zawartości

E34 M30B30 Nie odpala popych, nie odpala na zimnym, kręci


warnyak

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Przebadałem fora polsko i anglojęzyczne z cyklu kręci, ale nie odpala. Pomimo ich mnogości, zawsze okazywało się na końcu, że winowajcą w takiej sytuacji jest słynny czujnik położenia wału.


Mój problem:

Samochód ciężko palił na ciepłym. Nie zawsze, ale w większości przypadków na ciepłym kręcił dłuuugo i w końcu powoli niechętnie odpalał.


Parę dni temu dojeżdżając do celu, zjeżdżam z drogi, włączam sprzęgło celem redukcji do dwójki i zjazdu z drogi na parking, samochód gaśnie. I już nie odpala. Podczas wcześniejszej jazdy, żadnych objawów. Moc, temperatura, obroty wolne - całkowicie w normie (poza trudnym paleniem na ciepłym). Styl jazdy tego dnia absolutnie standardowy, ani pałowanie ani nadmierne zamulanie, 50% w trasie 50% miasto nic niezwyklłego.


Po stwierdzeniu, że wszelkie objawy u mnie odpowiadają czujnikowi położenia wału, część wymieniona na oryginał BMW z takiego samego auta (część praktycznie nowa, kilkumiesięczna, rozwiązała problem auta-dawcy).


Jak nie odpalał, tak nie odpala. Na holu spokojnie przy dużej prędkości, wrzucając bieg 4 czy 3: zero reakcji, silnik nie rozmawia. Akumulator porządnie naładowany, następnie podmieniony na inny: efekt ten sam. Filt paliwa nowy. Podczas kręcenia, rozrusznik obraca wałem. Auto stało przez co najmniej noc bez akumulatora (reset).


Podkreślę na koniec ponownie dla lepszego wydźwięku: poza sporadycznie dłuższym kręceniu celem startu na rozgrzanym silniku: żadnych objawów, żadnej nierównej pracy silnika, podejrzanych falowań, niskie obroty równe, brak przygasania. Podczas ostatniej trasy: dojazd do parkingu - sprzęgło - silnik gaśnie - mogiła.


Proszę o pomoc / pomysły. Może coś przeoczyłem. Mając świadomość, że spora część zagadnień tutaj poruszonych pokrywa się z historycznymi wątkami na forum: przepraszam - nie znalazłem odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Sprawdź na początek czego brakuje, paliwa czy iskry. Sprawdź przekaźniki w skrzynce sterownika. Warto podmienić sam sterownik.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź.

Który przekaźnik z innej skrzynki: lewa strona podszybia bądź spod kanapy tylnej, tzn od jakiego urządzenia powinienem podmienić w celu wykluczenia, czy to on jest przyczyną odcinania dopływu paliwa podczas rozruchu?

Wystarczy, że będzie pasował?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.