Skocz do zawartości

Moment dokręcenia magistrali olejowej M30B35


Marcin535a

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Proszę o informację z jakim momentem dokręcić 2 śruby magistrali olejowej (tej rurki nad wałkiem rozrządu która smaruje dźwigienki zaworowe) w silniku M30B35. Pytam ponieważ czytałem, że jeśli się zbyt mocno dokręci to można uszkodzić ten element. Mam też pytanie czy można te śruby przykręcić na niebieski klej do gwintów ponieważ u mnie 1 śruba się sama wykręciła. W książce sam naprawiam nie ma informacji na ten temat i w internecie też nic nie znalazłem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z jednego anglojęzycznego źródła wiem, żeby w M30 dokręcić je w zakresie 11-13Nm (nowy typ drążonych śrub mocujących „oil sprayer” do głowicy), a z drugiego (też ang.) mam informację dla konkretnych wielkości śrub (mowa oczywiście o tym elemencie). Nie wiem, co tam jest przy M30 dlatego podaję wszystko:

Oil supply tube bolt(s):

- M6 (normal) and M8 (banjo) 10Nm

- M5 5Nm

 

A'propos tego nowego typu, trafiłem na info, że w 1993 roku wprowadzono nowe śruby, które są powleczone środkiem blokującym (nie powinno się ich używać ponownie po pierwszym przykręceniu).

 

Po mojemu, w sytuacji, gdy Ci się to odkręca pozostaje albo rzeczywiście nanieść trochę niebieskiego kleju albo kupić nowe śruby (z podkładkami), bo pewnie to będzie ten nowszy typ. Kupując mojemu E34 też wielokrotnie już trafiłem na podobne korekty różnych śrub w stosunku do tego, co w pierwszym montażu i chyba w każdym przypadku to rzeczywiście poprawa.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Teraz przynajmniej wiem z jakim momentem je dokręcić. Szukałem tych śrub (nr 11 42 1 738 621) w necie i na zdjęciach faktycznie pokryte są niebieskim klejem więc swoje też tak zamontuję. Kupiłem też nowe podkładki czy jak kto woli pierścienie uszczelniające, łącznie 4 bo tyle jest na schemacie. Moje oryginalne 2 podkładki znalazłem kiedyś w misce olejowej, a śruba leżała na głowicy przy dźwigience zaworowej. Miałem farta, że nic się nie stało :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.