Skocz do zawartości

podgrzewane dysze spryskiwaczy-jakie części?


ARUS1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Panowie czy ktoś z Was dokładał podgrzewane dysze spryskiwaczy? U mnie pod wyciszeniem maski są przewody z wtyczkami, dysze mam jednak zwykłe. Wiem, że potrzebny jest jeszcze czujnik (taka okrągła pastylka) tylko nie wiem, czy ją mam i gdzie jej szukać. Jeszcze jedno czy potrzebny jest jakiś przekaźnik i jakaś wiązka? Jeżeli wiecie jak ta instalacja powina wyglądać to proszę o informację.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dysze oczywiście są do wymiany, może znajdę w dobrym stanie używki, jeśli nie to kupię nówki. Z tym problemu nie mam. Wiesz może gdzie jest ten czujnik od dysz (pastylka)? Nie mogę tego czujnika znaleźć w moim samochodzie, a jak wczoraj sprawdziłem wtyczki ogrzewania dysz to się okazało, że po włączeniu stacyjki jest w nich napięcie 12v. Sprawdzałem to przy temperaturze +5C. Może ktoś z Was wie przy jakiej temperaturze włączają się te dysze? A może ja mam na stałe podane napięcie? Były takie wersje?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta pastylka to nie jest czujnik tylko stycznik,takie same są przy ogrzewanych lusterkach.One są po to żeby nie podgrzewać cały czas tylko przy temp. niższej niż... szczerze mówiąc nie wiem jakiej ;) Są włączone w szereg,jak temp. się zwiększy to przerywa obwód.Mam taką pastylkę wymontowaną,aż się zaciekawiłem jaka to temperatura,może wieczorem zmierzę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taki komentarz znalazlem za granicą :)

 

The wires look like they should go to the temp sensor in the right brake duct used by heated windshield spray nozzles... here...

 

THERMO SWITCH HEATABLE SPRAYING NOZZLE 61318357632

 

kod produktu to wlasnie kod tego czujnika (21)

 

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/b/m/14.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ziege szukałem z prawej i lewej strony nadkola. U mnie chyba nie ma kanału nawiewu powietrza na tarcze hamulcowe, no chyba że się mylę bo nie wiem jak faktycznie ma taki kanał wyglądać. Znalazłen na necie zdjęcie i w nadkolu było takie wycięcie (chyba to ma być ten kanał nawiewu) i tam był ten czujnik, ja tego wycięcia nie mam. No nic muszę jeszcze raz wejść pod samochód i szukać...może gdzieś za nadkolem to znajdę. Wydaje mi się, że musi ten czujnik gdzieś być, bo mam we wtyczkach napięcie...Może w weekend uda mi się to posprawdzać. Jeżeli ktoś z Was wyciągał kiedyś ten czujnik to proszę o dokładną informację gdzie go szukać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ja też nie mam pojęcia co to za brake duct dlatego nie podjąłem się tłumaczenia.

 

ale z tego co pisał kolega omszały głaz, to nie jest to sensor tylko stycznik i on przerywa obwód jak jest wysoka temperatura, wiec to że masz napięcie przy +5 może właśnie sugerować, że nie masz tego stycznika.

 

Przejedź się gdzieś na parking do galerii handlowej, daj się samochodowi nagrzać pare minut i jak ciągle będzie napięcie to znaczy, że chyba nie masz tej pastylki i juz :)

 

a jesteś pewny, że te kabelki są do podrzewania spryskiwaczy, a nie np do podświetlania komory silnika? :)

w instrukcji widziałem jest wzmianka o 10W żarówce w lampie oświetlenia komory silnika.

Masz wtyczki doprowadzone koło obydwu spryskiwaczy, czy tak sie walają luzem? Jaki kolor masz tych przewodów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym napięciem chyba masz rację. Faktycznie może być tak, że nie nie mam tego stycznika, ewentualnie jest, ale uszkodzony. W każdym razie wydaje mi się, że miejsce na ten stycznik gdzieś musi być..no przynajmniej wtyczka do tego stycznika. W weekend wstawię samochód do garażu i zobaczę czy napięcie dalej będzie na wtyczkach.

Na 99,9% wtyczki są do spryskiwaczy bo są dwie wtyczki i są umiejscowione właśnie przy spryskiwaczach. Lampki oświetlenia nie mam (nie wiem nawet czy mam przewód, nie sprawdzałem), ale z tego co się orientuję to lampka jeśli jest to tylko jedna, zresztą te przewody chyba nawet nie sięgną do miejsca gdzie ma być lampka.

Kolory przewodów z tego co pamiętam to chyba brązowy i zielono-biały...ale nie dam sobie ręki uciąć. Mogę to sprawdzić ale dopiero wieczorem. Wtyczki są szare- to pamiętam.

Dzięki za informacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szare wtyczki chyba faktycznie są, więc myślę że to to.

tu są schematy elektryczne

link1

albo tu

link2

 

podgrzewanie jest jako WINDSHIELD WASHER JET HEATERS, i z tego wynika chyba, że jakbyś wyjął bezpiecznik nr 12 to prąd powinien zniknąć, ot takie dodatkowe sprawdzenie :)

 

ponadto jest tez napisane, ze ten switch ma numer S198 a złącze X802, na diagramach chyba tego nie ma ale jest napisane ze znajduje się to w lewej przedniej części komory silnika i idzie od tego zielono czarny kabel.

 

Popatrz soebie na te schematy duzo fajnych rzeczy tam jest. Moze cos wykombinujesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podgrzewane dysze i na pewno nie załączają się przy temp. 5*C tylko mniej, ale może to być uzależnione od stanu instalacji i urządzeń elektrycznych... co do pastylki to znajdziesz ją koło lewego klaksonu patrząc trochę do góry i przodu auta.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ziege tak jak pisałeś do każdej wtyczki idzie przewód brązowy i zielono czarny. Co do bezpiecznika też miałeś rację To 12tka. Szukałem jeszcze dzisiaj tego czujnika przy nadkolach, zderzaku, za grilem w okolicach klaksonów i nic. Nie ma drania, ani nawet wtyczki. Znalazłem natomiast - w miejscu gdzie przewody wychodzą spod grila (tam gdzie są klaksony) a potem wchodzą do maski - miejsce owinięte taśmą izolacyjną. Ściągnąłem izolację i okazało się, że wszystkie przewody (tzn. cztery) były przerwane i ktoś je poskręcał i owinął taśmą. Myślałem, że może kiedyś maska je przecięła, ale to raczej nie to. Dzięki niebo za info. Po Twoim poście zaczyna mi się sprawa wyjaśniać, bo te poskręcane przewody są mniej więcej tam gdzie klakson. Czujnika niestety tam nie widziałem, ale po Twojej informacji sprawdzę jeszcze raz jutro. Coś mi się wydaje, że ktoś kiedyś pozbył się tego czujnika (pastylki) i odciął także wtyczkę, a potem połączył przewody bezpośrednio z wtyczkami do spryskiwaczy. Dlatego teraz we wtyczkach mam cały czas napięcie.

Mam do Was jeszcze prośbę. W związku z tym, że prawdopodobnie będę musiał wpiąć w instalację wtyczkę do tego czujnika może ktoś będzie miał czas żeby sprawdzić jakie kolory przewodów są w tej wtyczce tzn. zielono-czarne czy te brązowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale zauwaz jeszcze cos takiego:

w manualu z 1995 jest ten thermoswitch

manual 1995 str 292 (i tam siedzi to na zielono-czarnym kablu. Patrzyles na te diagramy??! :))

ale takim z 1992

manual 1992 str 329

jeszcze go nie ma!!!!

tak na prawde pojawia sie dopiero w 1993, Ty masz autko z 1991, prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ziege rozwiązałeś sprawę :) . Dzięki bardzo. Faktycznie na schemacie z mojego rocznika 1991 nie ma thermoswitcha. Wychodzi na to, że w tym roczniku dysze grzeją cały czas, bez względu na temperaturę. Znaczy w lecie też będą grzały :lol: No cóż, na razie dokupię dysze podgrzewane i założę na zimę. W wolnej chwili, pewnie na wiosnę pobawię się z dołożeniem tego termoswitcha, żeby w lato nie grzało :lol: .... w końcu schemat już mam. Ziege, jeszcze raz wielkie dzięki. Wszystkim innym też dziękuję za informacje, przydadzą się przy montażu tego thermoswitcha. Dzięki chłopaki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie wznawiam temat. Sprawa wygląda tak. Kupiłem na próbę jedną dyszę-używaną...teraz wiem, że to był błąd. Ale do rzeczy. Podpiąłem dyszę pod wtyczkę i ... izolacja z przewodu z podpiętej dyszy się stopiła, dysza nie grzała (grzały się tylko przewody z dyszy). Przewody z samochodu całe, nawet się nie zagrzały (tzn w jednym miejscu czułem, że przewód jest ciepły). Po rozebraniu dyszy okazało się, że była ona już otwierana i brakowało jednej blaszki na końcu przewodu i ktoś połączył element grzejny bezpośrenio z przewodem (bez tej blaszki). Jedno co mnie zastanawia dlaczego nie wywaliło bezpiecznika? Jest tam 15A tak jak na schemacie z postu Ziege. Teraz pytanie. Wiem, że pewnie powodem sytuacji była wadliwa dysza, ale czy tylko ona? Martwi mnie, że ten bezpiecznik jest cały. Może szybko zareagowałem i dlatego go nie przepaliło. Mam teraz dylemat czy wkładać tam dysze - oczywiście nówki- bo nie chciałbym puścić z dymem samochodu- albo sobie odpuścić. Jak myślicie jest to kwestia tylko tej brakującej blaszki czy jeszcze coś z instalacją? Mierzyłem napięcie na wtyczkach i jest 12V. Proszę o jakieś sugestie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zmierz opór tej wadliwej dyszy. Czy jest zerowy czy po prostu bardzo maly?

 

Bo może puściła np. 14A czyli bezpiecznik się nie spalił, a kable owszem.

Gdzieś kiedyś widziałem, że niby się przyjmuje, że kabel 1mm^2 powinien wytrzymać do 8-12A, a tam masz .75 wiec niby nie miał prawa wytrzymać.

Ale ogólnie nie wiem czemu bezpiecznik jest aż 15A a takie cieńkie kabelki.

Oczywiście bezpiecznik jest odpowiedzialny za wiele rzeczy i pewnie mniejszy by nie wystarczył, ale czy w takim razie poszczególne cienkie przewody nie powinny być zabezpieczane mniejszymi bezpiecznikami?

 

A może faktycznie miałeś pecha i poszlo 14A, a jest to np bardzo mało prawdopodobne, bo przy zwykłym zwarciu powinno pójść przez chwile o wiele więcej i spalić bezpiecznik... ale może to co pisze to herezja :)

 

Zawsze możesz dodać sobie na tych przewodach jakieś bezpieczniki np po 5A to się kable nie powinny topić w razie czego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 lat później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.