Skocz do zawartości

Uszkodzona stacyjka, zablokowana kierownica


Paszczak1991

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam problem, otóż po włożeniu na szybko kluczyka do stacyjki i przekręceniu zablokowało mi kierownice, nie da się jej odblokować a kluczyk lekko da się tylko przekręcić...gdzieś wyczytałem że winne temu są zapadki, i żeby psiknąć tam WD-40 i postukać lekko...ale to nie zadziałało...teraz jedyny sposób to włożenie malutkiego drucika w tą dziurkę w stacyjce, i wtedy kluczyk się przekręca do oporu ale nie świecą kontrolki, wymontowałem kostkę i jeżeli w niej przekręcę mechanizm to mogę odpalić samochód. Kierownice wtedy odblokowuje, lecz nie mogę jej odkręcić, słyszałem że zablokowanej się nie da, ale ta chodzi normalnie, macie jakiś patent by ją zdjąć ? Czy może trzeba rozwiercać stacyjkę, ale co wtedy gdy znów będzie coś ją trzymać ? A może jest sposób na naprawę tego ? Pomóżcie !

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Miałem kiedyś podobny problem. Nie bardzo rozumiem co chcesz odkręcać? Kierownicę? Stacyjkę? Spokojnie. Musisz wyciągnąc tylko wkład stacyjki. Rozumiem, że kostkę masz odłączoną i możesz odpalić samochód. Z tego co pamiętam to nawet jak odpalisz samochód to kierownica będzie zablokowana. Żeby nie blokowało kierownicy to musisz wyciągnąć wkład stacyjki albo ręcznie trzymać kluczyć (u mnie tak było). Wkład stacyjki wyciągniesz tylko jeżeli kierownica będzie odblokowana. Tak jak napisałeś, żeby wyciągnąć wkład stacyjki musisz włożyć drucik do tej dziurki, który w pewnym momencie (w konkretnej pozycji kluczyka) powinien Ci wejść głębiej- wtedy odblokowuje zapadkę i możesz wyciągnąć wkład stacyjki. Jeżeli kluczyk za mało się przekręca, to jeżeli masz ściągnięte plastiki obudowy kolumny kierowniczej to włóż kluczyK do stacyjki i jedną reką ostrożnie próbuj przekręcać kluczyk jednocześnie lekko stukając od góry młotkiem w stacyjkę. U mnie to działało, ale trochę czasu trwało. Jeżeli odblokuje Ci się kierownica to wtedy drucik o odpowiedniej średnicy i powoli przekręcaj kluczykiem aż drucik wpadnie głębiej. Drucik z tego co pamiętam możesz zrobić ze spinacza... nie pamiętam czy z tego zwykłego małego czy średniego.... któryś z nich ma idealną średnicę, chyba ten średni..tak na 90%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ARUS1, chcę wyjąć stacyjkę, a kierownice zdemontować by było wygodniej. Nie czytałeś dokładnie...u mnie jest kostka odłączona, samochód mogę odpalić, i kiera mi się odblokuje, poprzez włożenie tego pręta i przesunięciu tam z tyłu tego bolca co wchodzi do kostki, samochodem mogę się poruszać ale ryzykuje tym iż może mi się zablokować ta kiera. Więc auto stoi. Teraz powiedźcie mi jak wyjąć tą stacyjkę ? Pozycję zapłon mogę ustawić, ale wraz z tym drucikiem, inaczej nie mogę, a w tej pozycji nie da się potem wyjąc tego drucika....jakieś rady ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem bo ostatnio dawałem stacyjkę do naprawy od Renault Megane :) tylko dajcie przepis jak ją wyjąć ? Gdzie są jakieś śrubki, czytałem kiedyś gdzieś że nie da się wyjąc stacyjki bez odkręcania kierownicy, a mojej się nie da zdjąć mimo iż da się odblokować....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do ściągnięcia stacyjki będziesz musiał zdjąć kieownicę. Stacyjka będzie prawdopodnie przykręcona na 2 śrubach, ale główki śrub będą zerwane. Z tego co kiedyś czytałem to trzeba je będzie rozwiercić, żeby ściągnąć stacyjkę, ja tego nie robiłem, więc może wypowie się ktoś kto to już robił.

Nie wiem czy musisz ściągać całą stacyjkę, może najpierw wyciągnij wkład stacyjki (bębenek). Jeżeli trafisz w odpowiedniej pozycji drucikiem to ciągnąc za kluczyk wyjdzie Ci bębenek. U mnie po 30 minutowych próbach wyszedł. Trochę cierpliwości trzeba mieć :D Jak już wyciągniesz bębenek to poskładaj wszystko z powrotem bez bębenka. Do odpalania weź płaski śrubokręt i używaj zamiast kluczyka. U mnie było tak, że jak śrubokrętem odpaliłem samochód to stacyjka trzymała się w tej pozycji w jakiej ustawiłem ją śrubokrętem. Jeździłem tak do momentu zakupu nowego bębenka. U mnie nie istniało ryzyko zablokowania kierownicy bo stacyjkę miałem dobrą a uszkodzony był tylko bębenek.

Ja najpierw bym wyciągnął bębenek i obadał sprawę co jest zepsute - stacyjka czy bębenek. Ja bym obstawiał uszkodzenie bębenka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, u mnie po włamie, kiedy facet wymieniał stacyjkę, który zajmuje się tym na codzień, jak usłyszał przez telefon jakie auto, to mówi, znowu cały ranek z głowy. Zrobił w dwie godziny, ale dokładnie wiedział gdzie wsadzić palce. Powiedział jednak, że starych mesiach to bierze na lawetę i do firmy, bo mu cały dzień schodzi :)
pozdrawiam Bartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, u mnie po włamie, kiedy facet wymieniał stacyjkę, który zajmuje się tym na codzień, jak usłyszał przez telefon jakie auto, to mówi, znowu cały ranek z głowy. Zrobił w dwie godziny, ale dokładnie wiedział gdzie wsadzić palce. Powiedział jednak, że starych mesiach to bierze na lawetę i do firmy, bo mu cały dzień schodzi :)

 

 

Kiepski majster, gura 30 minut zajęło to facetowi tam gdzie ja to robiłem :!: :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Cześć

 

Proszę o poradę w moim problemie, a mianowicie wkładam kluczyk do stacyjki i nie mogę jej przekręcić. Blokada kierownicy jest załączona więc samochód stoi zablokowany na amen :/ rozebrałem osłonę kierownicy udało mi się tylko odpiąć kostkę i zdjąć osłonę imo. podejrzewam że bębenek jest do wymiany bo kluczyk normalnie otwiera bagażnik. Aaaa nadmienię że nie mam drugiego kluczyka... ma dwa różne kluczyki zawsze przy sobie bo jeden otwiera z pilota samochód, bagażnik i szyby a drugim odpalam samochód i otwieram z kluczyka bagażnik.

 

Pozdrawiam Piotrek (sqty3)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bębenek do wymiany albo regeneracji-musisz go wyjąć przy pomocy drucika i z tym do speca od kluczyków.

Kluczyki masz jeszcze rozbieralne? Jeżeli tak to warto kupic cały kpl. (bębenek do stacyjki,do drzwi,klapy i schowka) z conajmniej dwoma kluczykami,przerzucić bebechy i pestkę immo ze starego do kupionego,poprzekładać bębenki i zrobić sobie porządek z kluczykami.

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za zainteresowanie, tak właśnie chcę zrobić tylko jest problem z wyjęciem bębenka ze stacyjki bo z tego co zrozumiałem ten drucik można włożyć po przekręceniu kluczyka w pozycję 1. a u mnie w ogóle się go nie da przekręcić w żadną stronę :/

 

czy pozostaje tylko rozwiercenie bębenka ? i włożenie nowego pod nowy klucz ?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pocieszę Cię tym co napiszę ale spotkało mnie to samo w e36 .Tak jak napisałeś nie mogłem przekręcić kluczyka żeby wyjąć bębenek ,zdemontowałem kolumnę kierownicy i okazało się że ułamał się element blokady kierownicy .Usunąłem ją całkowicie a stacyjka po wyczyszczeniu działa już 4 lata. Także nie rozwiercaj bębenka, bo jeśli nie Ty to spec od zamków jest w stanie go naprawić a koszt nieporównywalnie niższy do zakupu i wymiany całego kompletu. Edytowane przez MarekM-535i
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,jestem nowym forumowiczem i przepraszam jeśli w złym miejscu umieściłem swojego posta.Mianowicie mam problem z odblokowaniem kierownicy jak i z samym odpaleniem silnika.Po wsadzeniu kluczyka ( FOBA) pala się tylko 2 kontrolki od ręcznego i kontrolka od poduszek,brak innych kontrolek jak: silnik,abs ciśnienie w oponach itd itp.Kilka dni temu wyskoczyła mi chyba 2 razy czerwona kontrolka po zgaszeniu silnika odnośnie jakiegoś problemu z pasami bezpieczeństwa na głównym wyświetlaczu na desce.Silnik zgasiłem dzisiaj normalnie i po około 3 godzinach nie chce odpalić :cry2: kierownica zablokowana oraz tak jak napisałem wcześniej brak kontrolek na desce tak jak to zawsze powinno wyglądać przy odpalaniu silnika.

Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki i nic nie znalazłem,odpalałem zapasowym kluczykiem i nic.Czytając wypowiedzi na innych forach nie dopatrzyłem się klarownej odpowiedzi i podobnego problemu( innym paliły się kontrolki) a u nie nawet brak kontrolki blokady kierownicy.Jeśli ktoś spotkał się z podobnym problemem proszę o linka. BMW E60 525 Diesel 2006 177km.przycisk START/STOP Engine. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Witam wszystkich.moj problem jest taki ze ktos zgasil auto na biegu i jakims cudem wyjal kluczyk.po wlozeniu kluczyka zostal wypchniety zablokowala sie kierownica i skrzynia (automat).po kilku probach sie okazalo ze mozna auto odpalic i normalnie jezdaic ale kluczyk musze przytrzymac w stacyjce i wcisnac start.gdy puszcze to wyskakuje.wyswietlil sie duzy przekreslony kluczyk i tyle.trzeba stacyjke rozbierac czy inna przyczyna ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.