Skocz do zawartości

jazda na gazie i benzynie jednoczesnie. mozliwe?


quaszi

Rekomendowane odpowiedzi

Zastanawia mnie pewna sprawa. Jakos 3 tygodnie temu zapalila mi sie rezerwa. jakis czas pojezdzilem, po czym zatankowalem 40 litrow benzyny. wskazowka skoczyla do okolo 55 litrow. rezerwa to chyba 8 litrow, wiec mozliwe jest jakies przeklamianie? zrobilem na benzynie okolo 40 km, pozniej zalalem gaz i na nim jezdzilem. natomiast na dzien dzisiejszy nie przejezdzajac chyba nawet 100km na benzynie wskazowka stoi gdzies na 30 litrach. na benzynie jezdze tylko po to, zeby ogrzac silnik przed przelaczeniem sie na gaz tj. 2-3km. nie wiem dokladnie, ktora to generacja instalacji, ale na pewno nie jest to sekwencja. gaz musze wlaczac guziczkiem. dodam jeszcze, ze spalanie lpg ostatnio mi wyszlo okolo 12 litrow w cyklu mieszanym, co przy obecnych warunkach atmosferycznych jest dosc dobrym wynikiem. dodam jeszcze, ze nie mam zadnych problemow z silnikiem, zadnego falowania, dlawienia sie, spadku mocy i wyciekow, bo w ubiegla sobote przeszedlem przeglad. jedyne co bylo na granicy to spalanie weglowodorow. z tego co sie orientuje, to sa to niedopalone czastki paliwa.

mozliwe jest, ze jezdze na benzynie i lpg jednoczesnie, biorac pod uwage, ze auto jezdzi bez zadnyhch problemow?

jak to sprawdzic?

przeklamanie wskaznika stanu paliwa?

Silnik m20b20, bez katalizatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest niemozliwe zeby jezdzic jednoczesnie na gazie i benzynie gdyz silnik nie mial by swojej mocy bylby zalewany paliwem . mam taki sam problem jezeli na wskazniku pokazuje mi 20 litrow i jade na gazie bez przerwy jakies 300 km to wedlug wskaznika rowniez ubywa mi benzyny az sie zaswieci rezerwa gdy zgasze silnik i wylacze zaplon to po ponownym wlaczeniu zaplonu znowu wskazuje mi 20 litrow benzyny.natomiast jezeli doleje benzyny i wskaznik pokazuje okolo 25 litrow wowczas moge przejechac tysiac na gazie bez przerwy i caly czas wskaznik pokazuje okolo 25 litrow do momentu az wyjezdze benzyne i wskazowka opadnie do 20 litrow wowczas problem sie powtarza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli jedziesz na benzynie to nie na lpg i odwrotnie. nie ma możliwości aby silnik pracował (działał) na obu paliwach jednocześnie zakładając że by się mieszały i dostawały do komór spalania :)

co do wskaźnika cóż...:) ja mam czasem rezerwę o pojemności 25litrów :norty: a czasem od 20 zaczyna migać rezerwa (włącza się i wyłącza). Cóż miałem inaczej czyt. normalnie tylko w jednej bm-ce i żeby mi to przeszkadzało... rzadko dojeżdżam do rezerwy :norty: :norty:

http://img842.imageshack.us/img842/1250/arto.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ehh te wskażniki i w e39 są takie cyrki, podejście do prawidłowego stanu zajmuje mojej czasem i z 7 kilometrów wolnej jazdy, miałem tak w e34 i dlatego nie przeraża mnie po zapłonie 0 litrów i według kompa 0km do przejechania na zbiorniku bo po 10min jest już 20l na kresce paliwa :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie jest podobnie ze wskaźnikiem świruje czasami świeci sie rezerwa a po przełączeniu na benz. podczas jazdy wskaźnik od razu się podnosi. Ale jazda na gaz i benz jednocześnie jest możliwa i nie musi być spadku mocy (w M10 na gaźniku dawało mi dużo mocy). W silnikach na wtryskach może nie wyłączać wtryskiwaczy i wtedy idzie to i to, mogą wtryski lać ale to by raczej odbiło się na paleniu. Moim zdaniem po prostu wskaźnik Ci świruje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy jest mozliwosc jazdy na obu paliwach naraz , z doswiadczenia trasa gliwice - radom cały czas na lpg spalił 20 litrów benzyny , jak to mozliwe ?? proste nie odcinało pompy paliwa i wtryski lały przez co dostawał oba paliwa . Czy jest różnica w jeździe ?? jest zauwazalna auto miało wieksza moc niz na samym lpg . Rozwiazanie problemu ?? zrobienie odciecia pompy paliwa i wymiana wtrysków.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy pracy na LPG pompa ma pracować nadal!

Nie stosuje się patentów z allegro (ala oszczędność)

Jazda na dwóch paliwach była wtedy gdy, padł przekaźnik od wyłączania wtryskiwaczy BP (LPG 2-gen.) Ale wtedy nie da się jeździć samochodem.

"salas89" a Tobie po prostu wtryskiwacze padły, pewnie latałeś tylko na LPG, a na BP od święta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Oczywiście, że jest możliwa jazda jednocześnie na LPG i PB. Co więcej, obecne sterowniki instalacji dopuszczają czasowe wyłączenie (robi się to głównie przy większych silnikach) powiedzmy 2 wtryskiwaczy LPG i "włączenie" w ich miejsce 2 wtryskiwaczy benzynowych. Wówczas auto pracuje na 4(6) wtryskiwaczach LPG i 2 wtryskiwaczach Pb. Ma to na celu unikanie sytuacji, kiedy np po gwałtownym wciśnięciu pedału gazu i redukcji 2/3 biegi w dół (kickdown) reduktor instalacji LPG nie jest w stanie podać wystarczającej ilości LPG, żeby uniknąć zadławienia silnika. Pierwotnie w takich sytuacjach stosowało się reduktory o większej wydajności, bądź montowano 2 reduktory w celu poprawy wydajności. Obecnie idzie się w nieco inną stronę, poprzez włączanie w takich sytuacjach wtryskiwaczy benzynowych. Jak się dowiedziałem w moim warsztacie LPG i przekonałem na własnej skórze, odbywa się to niezauważalnie dla użytkownika auta (auto pracuje na Pb sekundy), jak sterowanie silnika "zauważy", że kierowca odpuścił gaz to natychmiast ponownie załącza wtryski LPG. Nie wiem jak ze spalaniem, czy też jest niezauważalne, przekonam się po dłuższej eksploatacji.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie napisałeś jaką masz instalację gazową. W starych instalacjach pewno nie było takiej możliwości jak pisze voshon . Być może w instalacjach nowej generacji jest taka możliwość bo z tego co się orientuje to w starych instalacjach nie było możliwości jazdy jednocześnie na obu paliwach. Specem od gazu nie jestem ale wiem, w34 lubią wariować wskaźniki od paliwa. W teścia e34 wskaźnik też oszukuje (tylko że w dislu). W baku jest 20L a on pokazuje, że jest 0. Sprawdź jaką masz instalację i może w tedy łatwiej będzie zdiagnozować problem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że jest możliwa jazda jednocześnie na LPG i PB. Co więcej, obecne sterowniki instalacji dopuszczają czasowe wyłączenie (robi się to głównie przy większych silnikach) powiedzmy 2 wtryskiwaczy LPG i "włączenie" w ich miejsce 2 wtryskiwaczy benzynowych. Wówczas auto pracuje na 4(6) wtryskiwaczach LPG i 2 wtryskiwaczach Pb. Ma to na celu unikanie sytuacji, kiedy np po gwałtownym wciśnięciu pedału gazu i redukcji 2/3 biegi w dół (kickdown) reduktor instalacji LPG nie jest w stanie podać wystarczającej ilości LPG, żeby uniknąć zadławienia silnika. Pierwotnie w takich sytuacjach stosowało się reduktory o większej wydajności, bądź montowano 2 reduktory w celu poprawy wydajności. Obecnie idzie się w nieco inną stronę, poprzez włączanie w takich sytuacjach wtryskiwaczy benzynowych. Jak się dowiedziałem w moim warsztacie LPG i przekonałem na własnej skórze, odbywa się to niezauważalnie dla użytkownika auta (auto pracuje na Pb sekundy), jak sterowanie silnika "zauważy", że kierowca odpuścił gaz to natychmiast ponownie załącza wtryski LPG. Nie wiem jak ze spalaniem, czy też jest niezauważalne, przekonam się po dłuższej eksploatacji.

 

Tylko pierwsza kwestia. Auto w takim przypadku na jednym cylindrze ma jeden rodzaj paliwa a nie dwa wiec paliwa się nie mieszają. Druga sprawa po co? Pytam z ciekawości, ponieważ jeśli robie redukcje i instalka nie wyrabia system przełącza mnie automatycznie na pb. Ot cała filozofia :)

http://img842.imageshack.us/img842/1250/arto.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najczęściej z powodu oszczędność instalatorów, skoro reduktor nie wyrabia to po co dokładać kilka złotych jak można to zrobić tak. Tylko ciekawe ile użytkowników zgodziło by się na to rozwiązanie, wiedząc jak to ma działać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no w ciągu powiedzmy 15tys km 3 razy system rozłączył mi instalację i to praktycznie w sytuacji parokrotnego przegazowania przed startem.

Mogę zamontować reduktor obsługujący silniki dajmy na to 300-u konne.

Tylko jaki jest sens?? Pytam poważnie ponieważ wszystko to o czym tu w tej chwili rozmawiamy to czysta teoria.

Moge na reduktor wydać drugie tyle, mogę zmienić parametry tego którego mam i też spokojnie da radę. Drugi sposób oczywiście kosztem spalania. Objaw nie wystąpi. Pytam po co?

Kto z was założył gaz żeby ścigać się na nim spod świateł?? Ja mam osiągniętą granicę na tym konkretnym reduktorze i jest to pewnego rodzaju kompromis.

Każde rozwiązanie, nowe rozwiązanie kosztuje, cena instalki idzie w górę.

Kto z Was ma tyle kasy żeby w auto za 5tys włożyć instalkę za 7tys?? Paranoja prawda?

 

Polską instalką chciałem zaoszczędzić. Zmienialiśmy z chłopakami wtryski na większe, mniejsze, kompy, reduktory i co? Do d..y taki interes. Strata kasy, czasu i nic poza tym. Brak równego przyrostu mocy, brak możliwości dostosowania mapy paliwa dla silnika pracującego w temperaturach do 70 stopni! Pewnie gdybym to założył do 115 konnej e30 to byłbym happy :)

 

W seicento gaz i jego sterownik wykorzystałem po modyfikacjach silnika. Inne wałki, inny dolot inne mapy paliwa. Spalanie duże, osiągi duże, instalka II gen, plastykowy dolot. Czy strzeliło choć raz? Nie, bo dlaczego by miało... jeśli chodzi o jazdę na dwóch paliwach... NIEMOŻLIWE, przynajmniej mnie się nie udało :) Pod koniec mojej przygody z seicento siadły wtryski. Autem nie dało się przejechać nawet 10m. Myślałem, że połowa dolotu znalazła się w cylindrach :)

http://img842.imageshack.us/img842/1250/arto.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do reduktora to podane przez producenta wartości są fikcyjne. Ja mam reduktor teoretycznie do 350km, miałem do 240km to nawet 4,5tys obr/min nie mogłem osiągnąć.

Jakim cudem zmienisz parametry, aby słabszy reduktor obsługiwał mocny silnik, przecież mieszanka nie może być uboga. Komputer LPG jeśli zobaczy że mieszanka jest uboga to wydłuża czasy wtrysku, tak że reduktor nie wyrabia, spadnie ciśnienie gazu do wartości odpowiadającej przełączeniu na BP

"Zmienialiśmy z chłopakami wtryski na większe" - pewnie rozwiercali tylko dysze kalibracyjne A jakie miałeś te wtryskiwacze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co znaczy fikcyjne oznaczenia?? :) No jak się podzielę tą nowiną to mnie śmiechem zaleją :)

Kaylo ja wiem że czasem możemy poteoretyzować ale sa pewne granice :nienie:

 

Jestem na tym forum od dawna i nieraz się już "naczytałem" :) czasem nawet zmuszony jestem do komentarza bo mnie zalewa :)

Ale do rzeczy...

Mam pod maską prawie 200KM :) silnik m20b25 :norty: To jest mój drugi silniczek z serii m20 z taka mocą ale pierwszy z gazem.

 

Mam wcale nie wyszukany reduktor obsługujący silniki do 200KM, nie będę strzelał jaki bo nie pamiętam. Dużo tego było ostatnio. Jest za zimno i za ciemno żeby sprawdzić a nie wiem gdzie posiałem papiery (nie jestem też maniakiem który pamięta numery seryjne filtra powietrza albo ściemnia o czym tam nie usłyszał czy nie przeczytał). Naprawdę niewyszukany zwykły standardowy, choć nie najtańszy.

Ja nie zauważyłem żadnych problemów nawet przed odcięciem paliwa. Jedynie przy pompowaniu kiedy ciśnienie naprawdę rośnie reduktor przy przytrzymaniu 5-6tys obrotów ma problem. Jak pisałem mogę wsadzić większy ale po co?? Jestem na granicy jego możliwości seryjnych :) Jak nie wydoli to przełączy na PB i koniec tematu. To są tak sporadyczne momenty, że nie ma sie co zastanawiać.

 

jedna UWAGA: jeśli chcesz żeby Twój silniczek pożył czerwone pole osiągasz na PB!!! Gaz służy do oszczędzania :cool2:

 

Co do zmiany parametrów reduktora.. :) Pytasz mnie mając taka wiedzę? :) Dodam od siebie... żaden problem zmienić fabryczne ustawienia, resztę doczytasz :) - są oczywiście granice, nie da się oczywiście mojego wsadzić do silnika 300-u konnego - żebyśmy mieli jasność.

 

Jeśli chodzi o komentarz dot. zmiany wtrysków... nie skomentuję :) Napisał bym coś głupiego a później będę żałował :)

 

PS. Każdy komponent to moja kasa a nie zarobek gazowników. Ma być najlepiej pod względem cena/jakość. Wszystko co mam pod maską to mój wybór i moje testy. Jako, że łączy nas nie tylko zlecenie montażu mogę sobie na to pozwolić :) Spędziliśmy nad niejedną instalacją niejedno popołudnie i wieczór a nawet całą noc. Ja nadal nie wiem połowy tego co oni. Z silnika seicento który standardowo ma 55-58KM wyszło nam na hamowni 82KM. Tylko dzięki LPG!

 

PS.2. Trzech niezależnych gazowników, nie znam ludzi, potwierdziło brak możliwości zrobienia czegokolwiek z moim samochodem na polskiej instalacji. Myśleliśmy już że dział techniczny ma nas głęboko w pompie :) Że to coś wymaga innego montażu, że jest coś co przeoczyliśmy. Padł nawet pomysł, że nie w tym miejscu wstawiliśmy wtryski, że za duża odległość, stąd opóźnienie, ale i tak albo chodził na zimnym, albo na ciepłym albo nie miał mocy w górnym zakresie. Tak jak pisałem chciałem zaoszczędzić i mi wyszło...

http://img842.imageshack.us/img842/1250/arto.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę na temat sekwencji wiem, sam zakładałem w swoim samochodzie wszystko od podstaw i wszystkie elementy jakie teraz mam są z naddatkiem, nic na styk. Ma działać i tyle, nie lubię jak coś nie domaga. Na LPG ma jeździć jak na BP nawet do odcinki. Co nie oznacza że katuje silnik.

"Fikcyjne oznaczenia" - producenci zawyżają moc do jakich te reduktory się nadają, co tu dużo mówić, chyba nie trzeba tłumaczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 lat później...
Prawda w nowych instalacjach gdzie jest prostokątny parownik czasami ustawia się kilku % dawkę benzyny, kiedy auto jedzie na gazie

http://forum-lines.ru/rez/ab214080.gif

раскрутка сайта киев




E34 520i M50 B20

E34 550i S70 B56

Suzuki DR 800 Big

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.