Skocz do zawartości

Silnik m60b40 w terenówce, spore spalanie oleju


Filipfil

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, kolega ma terenówkę, tzw zmotę w której siedzi m60b40 sądząc po wyglądzie. Silnik wybrał i zamontował poprzedni właściciel i tak już zostało. Silnik ogólnie pracuje poprawnie, niby ma moc, nawet się nie grzeje mocno ale... zawsze jest jakieś ale.

Silnik zawsze "brał olej" co nie było niczym dziwnym ze względu na wiek, przebieg i zastosowanie. Jednak podczas ostatniego rajdu coś poszło bardzo źle. Dość niespodziewanie zaczął dymić na niebiesko i zużycie oleju wzrosło do około 3,5 litra na godzinę :) Co ciekawe silnik się nie zatarł, nie przegrzał, opala, wkręca się do odciny, równiutko pracuje, tylko ten olej...

Pytanie do znawców:

Wiadomo, że bez rozebrania silnika i przynajmniej ściągnięcia głowic to tylko gdybanie ale czy jest szansa, że umarły pierścienie, a resztę (tłoki, cylindy, koby da się uratować)?

Czy cylindry mają nikasil?

Czy jakby tłoki były przytarte (ale raczej nie są) jest sens ratować blok, tulejować, honować, czy kombinować z tłokami czy raczej nie ma to sensu tylko szukać od razu drugiego słupka, silnika?

Może montować coś zupełnie innego? (ma być v8, dobrze by było aby silnik był bmw i benzynowy).


Każda rada na wagę złota :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.