Skocz do zawartości

bmw e90 2.0d 163km automat świst z okolic silnika


marcink912

Rekomendowane odpowiedzi

Witam od miesiąca borykam się z świstem dochodzącym z okolic silnika.Najpierw pomyślałem że to turbina kupiłem używkę idealny stan ,zamontowałem i dalej to samo ,Następnie dałem moją turbinę do regeneracji ,zamieniłem a świst jak był tak jest nadal. Swist jest nawet słyszalny na biegu jałowym i zwiększa się wraz z obrotami silnika ale tak do 2 tyś obrotów ,potem jakby był już jednostajny(chyba że dżwięk silnika zagłusza ) Jest zarówno jak sie przygazuje i jak odpuści się gaz.Dzieje się tak na zimnym i na rozgrzanym bez różnicy Uszczelki przy montażu dałem nowe.Dolot na 100% szczelny sprawdzony przeze mnie jak i przez mechanika,który rozłożył ręce i nie wie co to za usterka.Auto zbiera się perfekcyjnie.Podmieniałem kolektor ssący ,chłodniczke agr ale bez rezultatu.Zastanawiają mnie jeszcze dwie rzeczy kolektor wydechowy i vacum.Nie ma żadnego zapachu spalin pod maską jak i w kabinie.Dostęp by obejrzeć kolektor wydechowy jest bardzo ograniczony,dół jeszcze jakoś widać ale góry już nie.Jeśli chodzi o podciśnienie to wężyki całe.Dodam że dpf na miejscu nie ma różnicy czy z uszczelką miedzy dpf a turbiną a bez- świszczy tak samo :cry2: .Odnosnie vacum pompy jest to mozliwe aby ona generowała taki dżwięk.Wczoraj całe popołudnie z synem szukalismy co to świszczy ale to tak roznosi się po silniku że nie ma szans tego zlokalizować.Bardzo proszę o jakieś wskazówki.Mechanik stwierdził że jeżdzić aż coś się wysypie to jest podejście do sprawy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Paski miałem zdjęte i bez różnicy stetoskopem też nasłuchiwałem ale nie wyłapuje tego dźwięku. Jest to ewidentnie świst jakby wiatr przeciskał się przez szczelinę Ale tak jak pisałem wszystko sprawdzone i szczelne A z resztą w tym przedziale obrotów turbina nie dmucha na tyle żeby przedmuchiwało gdzieś.Auto jeździ normalnie żadnych błędów w ecu turbo dmucha tyle ile oczekuje ecu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie czy jest możliwośc zablokowania wirnika przy odpalonym aucie aby wykluczyć turbinę.Znalazłem na elektrodzie post że właśnie w ten sposób gościu sprawdził czy na pewno to świszczy turbina ,A było to w oplu

Mozesz w inpie lub iscie ustawic kierownice spalin na 5%. Wtedy na wolnych obrotach turbo nie powinno sie w ogole krecic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem wszystko oprócz kolektora wydechowego od góry z dołu jest wszystko ok.Ale tak myślę że jak by uszczelka miała przedmuch to spaliny by było czuć .Kupiłem nawet kamerkę ale nie mogę nią podejść aby podejrzeć .Zostaje chyba tylko zdjęcie pokrywy zaworów aby obadać. Znalazłem w inpie test geometrii turbiny Ale świst jest cały czas ten sam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 5 miesięcy temu...
  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.