Skocz do zawartości

Wypalanie DPF N47 318d 143KM LCi


Niqueide

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć mam pewien problem ale zacznę od początku :-)))



Posiadam od niedawna pełna wersje B-Tool od tutejszego forumowicza

wszystko było pięknie ale zaciekawił mnie DPF, tydzień temu

jak wracałem z pracy rozpoczęło się wypalanie DPF (wiem z Btool)

ale nie zakończyło się niestety sukcesem bo zdążyłem zajechać do domu

a nie mogłem sobie pozwolić w ten dzień abym przejechał się dalej aby wypalanie

zakończyło się, wiec zgasiłem samochód niestety.

Minęło ~120km od regeneracji tej nieudanej i dzisiaj jak wracałem pokazał

mi Btool ze jest zaplanowana regeneracja no oklej i tym razem będę jeździł do końca

dopóki będzie trwać procedura wypalania.

Jeżdżę samochodem do pracy 20-25km (zależy jaka droga) 20km to trasa 90/100km na liczniku zazwyczaj mam.

Po mieście nie jeżdżę jakoś dużo jak jadę to do sklepu tylko.



1. Zastanawia mnie jedno po nieudanym wypalaniu poziom sadzy zmniejszył się do 8%

dzisiaj mam już go ponad 52% dlaczego tak szybko się zapełnił (minęło ~120km)

przez to ze wypalanie nie doszło do skutku?


2.Jakie czynniki maja wpływ na wypalanie DPF?


3. Ostatnio rozruszałem EGR bo błąd mi się pokazywał i dolałem troszkę oleju

tam na tłoczek i teraz chodzi i jest super (tak koledzy BMW radzili)

wiem ze to nie sposób na długowieczność ale na jakiś czas podziała, mam zamiar go wyciągnąć i poczyścić może będzie jeszcze lepiej hah :PP

Czy czasem czegoś nie popsułem i się DPF psuje?


4.Czy zerwana plecionka na wydechu może powodować takie skutki z DPF?

( po dłuższej jeździe rozszczelnia się dosyć i buczy mi auto hah )


5.Czy jak będzie więcej nieudanych wypaleń DPF to będę miał paliwo w oleju??? :cry2: :cry2:


6.Czy w takiej sytuacji jest sens reset/adaptacje robić DPF'a ??

Posiadam samochód od września dopiero i nigdy nie było problemu z mocą ani z kopceniem. Raz mi zakopcił prawdopodobnie jak się DPF wypalał to taka chmurka poszła i koniec ale to dawno i tylko raz :D


7.Pojawia mi się błąd od wtrysków dodam zdjęcie czy to może ma cos wspólnego?? Raczej korekcje są ok


Ciśnienie wsteczne wolne obroty - https://imagizer.imageshack.com/img922/3157/BsYbIN.jpg

Pomiar ciśnienia wstecznego - https://imageshack.com/i/pmRVTYQ7j

Korekcje wtrysków - https://imageshack.com/i/pnTHA68Aj

Błędy wtrysków - https://imageshack.com/i/poQpvdbqj (co do wtrysków dodam ze nie zawsze pokazuje się błąd 2/3/4 wtrysków czasem jest 3/4 rożnie bywa zależy od kaprysu samochodu :P )

Przed wypaleniem DPF (1.5 tyg temu) - https://imageshack.com/i/pnj8iQT6j

Po wypaleniu DPF przerwanym - https://imageshack.com/i/pmSLp9CFj

Zdjęcie mojej rozerwanej plecionki jakby ktoś chciał widzieć :roll: :roll: https://imagizer.imageshack.com/img924/2327/pLxKDc.jpg


Resztę DANYCH Z BTOOL które może są ważne :

https://imageshack.com/i/pn3lmbpfj

https://imageshack.com/i/poPCSnHPj

https://imageshack.com/i/pn6izc7Yj

https://imageshack.com/i/powSwGeFj

https://imageshack.com/i/pozCjUDej


Jeżeli czegoś brakło proszę pisać, nie znam się na danych które tutaj wkleiłem za bardzo, wiec liczę tutaj na was.

Tak będę musiał podjechać do kogoś ale chce trochę zrozumieć problem :))


edit- nie posiadam bledow o tematyce dpf / egr ani nic tylko o tych wtryskach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.