Skocz do zawartości

Błędy 29F4 i 29F5 N52B25A 325i


Andre19

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem ze swoją bemką, pojawiają mi się dwa błędy od sprawności katalizatorów 29F4 i 29F5 jestem po analizie spalin, po analizie widać ze katalizator pracuje CO2 utrzymuje się na poziomie 0,20 natomiast jest dość duży wzrost węglowodorów, diagnosta powiedział mi że ten problem występuje podczas nie dopalaniu pełnej mieszanki ze najprawdopodobniej nie spala się całkowicie.. jestem już po wymianie sond, wtrysków, zaworów disa i brakuje mi pomysłów co to może być, może ktoś już miał taki problem i chciałby podzielić się informacjami ?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem nie rozwiązany od ponad roku .

Co jakiś czas kasuję błędy ale wracają coraz szybciej - teraz już po 100-200 km . Innych błędów brak .

Ciekawa i logiczna diagnoza , ale powinno się to odbić podwyższonym spalaniem ?

Gdzie robiłeś test spalin ? Normalnie na stacji diagnostycznej ?

Czy wymieniałeś także sondy za katalizatorem ?


Czy ktoś może napisać jak diagnozować sondy ZA KATALIZATOREM w INPA-ie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W N53 mam te błędy jak jeżdżę krótkie trasy, 3-4kkm takiej jazdy i zasiarcza się układ. Jak zrobię trasę i układ się wypali znowu jest spokój.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdzich1962 - analizę spalin robiłem na stacji kontroli pojazdów

Saico - demontowałem kolektor wydechowy żeby wymienić sondę przed drugim katalizatorem, dałem nowe uszczelki i nowe śruby jestem na 100% pewien ze nie ma tam nieszczelności


Myślałem jeszcze nad przepływomierzem, co prawda według komputera pracuje prawidłowo, szczerze to już sam nie wiem wszyscy upierają się przy tym ze moje katalizatory nie są już sprawne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Sondy sprawdzone, układ dolotowy szczelny, błędy są dalej... węglowodory HC na poziomie 250-300 O2 w spalinach 0.7-0.9%

Sondy po rozgrzaniu pokazują przed katalizatorem 1.9-2.1V a za 0.6-0.8V

 

Też tak mam

Zwróciłem uwagę że błędy rejestrują się gdy silnik rozkręci się powyżej 3500 obr/min pod obciążeniem .

Sprawdź jak u Ciebie .

A odczyty sond robiłem na wolnych obrotach .


Może to przyniesie jakieś wnioski ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nawet na postoju błąd wyrzuca ale dopiero po jakimś czasie nie odrazu.

Ostatnio pokusiłem się na demontaż kolektora ssącego i po drodze natrafiłem na zamienione kable na zaworach disa mała była podpięta pod kostkę od dużej a duża do małej.. i mała disa nie zamyka się do końca, zamówiłem mała dise myślę że w poniedziałek powinna dojść więc poskładam to do kupy i zobaczę wtedy wcześniej wymieniłem mała dise na używaną mogła już wtedy być nie sprawna... metoda prób i błędów

Najbardziej zastanawia mnie to że była wymieniana odma w sierpniu tamtego roku i mam olej w kolektorze :(

Odma z firmy febi.. dziwne że tak krótko wytrzymała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.