Skocz do zawartości

E92 N53 (330i) check i nierówna praca.


DrSzpilla

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od jakiś 2 tygodni świeci mi się check, według komputera mechanika u którego od zawsze naprawiam samochody, jest sygnał/błąd podpisany jako „czujnik tlenków azotu”. NOx został wymieniony na nowy, odsiarczanie zrobione, a błąd powraca, po każdym skasowaniu, cały dzień użytkowania jest ok, później podczas jazdy czuć bardzo delikatne szarpnięcie (jakby go coś zdławiło na sekundę) i zapala się kontrolka. Spalanie wzrosło z ok 10l/100 średniej, w tej chwili już na 12,6l/100. Na postoju jakby w pracy silnika nie było nic podejrzanego, dopiero podczas jazdy trzymając równe obroty czuć jak gubi moc, nierówno pracuje, w momencie przyspieszenia nie oddaje liniowo tylko też takimi „podskokami”. Mało tego, ostatnio nawet zmienił się dźwięk wydechu, spaliny śmierdzą, a sam wydech jest jakby głośniejszy i tak charakterystycznie „pufa”. Znajomy sugeruje że albo cewka, albo sonda. Komputer twierdzi że jest problem z mieszanką, a dokładnie za dużo powietrza. Ja sam już nie wiem za co się zabrać. Może jakiś weteran coś mądrego podpowie :wink:

Z góry dzięki za odpowiedzi :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Może te tematy akurat są trochę mylące ale o NOX vs. NOXem już napisano wszystko. Najlepiej tu poczytaj: https://bimmerprofs.com/

E: w skrócie - nie wiem czym Ci to mechanik skanował i jak dokładnie to urządzenie skanuje N53, ale ważny jest kod błędu - jeśli pochodzi np. od katalizatora, który jest na wykończeniu (np. 30E9 nitric oxide catalytic converter, aging; 30EA nitric oxide catalytic converter, sulphurized)to nic Ci nowy NOx nie da, bo sterownik odczyta błąd od katalizatora i wrzuci tryb homogeniczny (szarpnięcie) na stałe=większe spalanie. NOxem filtruje błędy starzejącego się katalizatora i sterownik myśli, że jest nowy, w pełni sprawny i pracuje w trybie uwarstwionym (oszczędnym) możliwie jak najczęściej. Jeśli mam racje, to musisz kupić nowy katalizator albo zmienić NOX na NOXEM. Mogę jej oczywiście nie mieć :) Może jest problem ze świecą/cewką/wtryskami i dlatego włącza tryb awaryjny i spalanie homogeniczne.

Jeszcze raz polecam poczytać bimmerprofs.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.