Skocz do zawartości

BMW [N52] 325i 2006 pobieranie oleju, sporo błędów


rymuszka123

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć forumowicze, jestem tu nowy, kupiłem niedawno bmw e91 325i 2006 +LPG w wersji 218 km, z manualną skrzynią biegów. Właściciel poinformował mnie o błędach P0015, P0420, P0430. Po kupnie oddałem auto do znajomego mechanika, On dalej zrobił płukanke silnika z wymianą oleju 5w40 motula, wymienił łańcuch rozrządu ze ślizgami i uszczelkami, uszczelke misy olejowej, uszczelniacze zaworowe, teflonowe uszczelniacze wałka rozrządu ori, pare innych pierdół, wynik? zniknął bład p0015, po drodze okazało sie że wywaliło kolejne błędy, których wcześniej aplikacja mi po prostu nie pokazała tj. 2AAC, 2A98, 29F5, 29F4.

Autko ogólnie jeździ dobrze po za drobnymi szarpnięciami od czasu do czasu. Spalanie oleju było spore z deklaracji właściciela, teraz po wymianie uszczelniaczy jeszcze nie wiem do zdążyłem dopiero zrobić koło 400 kilometrów od wyjechania z warsztatu.

Czy wie ktoś może co może być przyczyną błędów? Chodzi mi głównie o 2AAC i 2A98.

Pomoże ktoś obeznany w temacie :)?


 

Car Scanner ELM OBD2

DTC report

Selected brand: BMW

VIN: XXXXX


============1==============

FF00

Raw code: FF00

ECU: 12

============2==============

2A98

Raw code: 2A98

ECU: 12

Status: Oczekiwana usterka obecna, Zweryfikowana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy

============3==============

29F5

Raw code: 29F5

ECU: 12

Status: Oczekiwana usterka obecna, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci, Zweryfikowana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy

============4==============

29F4

Raw code: 29F4

ECU: 12

Status: Oczekiwana usterka obecna, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci, Zweryfikowana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy

============5==============

2AAC

Raw code: 2AAC

ECU: 12

Status: Test jest blokowany przez inne DTC

============6==============

P0430

Raw code: 0430

ECU: 12

Status: Oczekująca

OBDII: Catalytic converter system, bank 2 - efficiency below threshold

BMW: Catalyst System Efficiency Below Threshold

============7==============

P0420

Raw code: 0420

ECU: 12

Status: Oczekująca

OBDII: Catalytic converter system, bank 1 - efficiency below threshold

BMW: Catalyst System Efficiency Below Threshold

============8==============

P0430

Raw code: 0430

ECU: 12

Status: Potwierdzona

OBDII: Catalytic converter system, bank 2 - efficiency below threshold

BMW: Catalyst System Efficiency Below Threshold

============9==============

P0420

Raw code: 0420

ECU: 12

Status: Potwierdzona

OBDII: Catalytic converter system, bank 1 - efficiency below threshold

BMW: Catalyst System Efficiency Below Threshold

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

google chyba nie bolą, nie?


2aac to Disa, chyba mała pod kolektorem. pewnie do zmiany, koszt tysiak.

2A98 to błąd vanosa. Wyczyścić elektorozawory, sprawdzić czujnik wałka. jak nie pomoże to wymiana powyższych albo sprawdzić ustawienie rozrządu.

R6 + V4 = :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To możliwe aczkolwiek te katalizatory ciężko zabić. Zacząłbym od sprawdzenia czy wydech jest 100% szczelny, szczególnie na łączeniu kolektora z wydechem. Ta uszczelka lubi się zdematerializować.

Potem zajrzeć do katalizatorów jak wyglądają. Jeśli ok to spróbować wymienić jedną sondę (to nieduży koszt) i zobaczyć czy błąd zniknie na tej stronie.

2AAC to DISA do wymiany jak koledzy już mówili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi, przejechałem kolejne kilkaset kilometrów 2a98 już nie wywaliło.

Reszta błędów została, czy możliwe że błędy katasów i czujników tlenu są wywoływane przez obecność instalacji gazowej czy raczej nie? Bo poprzedni właściciel mówił że mu wywaliło po montażu lpg, natomiast jak jeździłem na samej benzynie nie przełączając na gaz to i tak po tych +/- 70 km wywaliło te błędy p0430 p020

Pojawił się nowy błąd 2aa9 czy ma to coś współnego z disą? Bmw krzyczy o zmiane disy :cry: :cry: :cry: ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw sprawdź i wymień uszkodzone disy. Jeśli masz wersję z przepływomierzem to od tego (nieszczelności w dolocie) też mogą być te błędy.

dzięki, a znacie może jakieś zamienniki godne polecenia disy, albo czy warto pakować się w zestawy naprawcze? Jednak chce to troche po taności zrobić bo wsadziłem ponad 4k już a nie mam maszynki do robienia kasy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki, a znacie może jakieś zamienniki godne polecenia disy, albo czy warto pakować się w zestawy naprawcze? Jednak chce to troche po taności zrobić bo wsadziłem ponad 4k już a nie mam maszynki do robienia kasy :D

jak robiłem swoją rok temu to było do wyboru OEM, Vaico (made in China) i no-name chińczyki z Ali.

Zestawów naprawczych nie było, chyba tylko na jakiś stronach z Rosji.


U mnie jeździ vaico i działa, chociaż jedną reklamowałem, możesz poczytać moje posty. Technicznie to nie jest skomplikowany element, zależy jak trafisz,

Teraz widzę na Alle że nawet Hart to robi.

Jak znajdziesz zestaw naprawczy alu / stalowy, to też możesz spróbować (pod warunkiem że w twojej DISA działa silniczeka a padła klapka / trzpień)

R6 + V4 = :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki, a znacie może jakieś zamienniki godne polecenia disy, albo czy warto pakować się w zestawy naprawcze? Jednak chce to troche po taności zrobić bo wsadziłem ponad 4k już a nie mam maszynki do robienia kasy :D

jak robiłem swoją rok temu to było do wyboru OEM, Vaico (made in China) i no-name chińczyki z Ali.

Zestawów naprawczych nie było, chyba tylko na jakiś stronach z Rosji.


U mnie jeździ vaico i działa, chociaż jedną reklamowałem, możesz poczytać moje posty. Technicznie to nie jest skomplikowany element, zależy jak trafisz,

Teraz widzę na Alle że nawet Hart to robi.

Jak znajdziesz zestaw naprawczy alu / stalowy, to też możesz spróbować (pod warunkiem że w twojej DISA działa silniczeka a padła klapka / trzpień)

 

Dzięki za info, a dise sam wymieniałeś?, myśle o tym żeby samemu to zrobić bo mam też uszczele podstawy filtra do wymiany. Przy wymianie disy trzeba jakieś dodatkowe uszczele/śruby itp wymieniać? przy dolocie czy cos?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info, a dise sam wymieniałeś?, myśle o tym żeby samemu to zrobić bo mam też uszczele podstawy filtra do wymiany. Przy wymianie disy trzeba jakieś dodatkowe uszczele/śruby itp wymieniać? przy dolocie czy cos?

 

a którą disę masz do wymiany? Bo są dwie :)

jak "dużą" od zewnątrz to 15 minut roboty

jak małą od środka kolektora to trzeba dolot zdjąć albo mocno poluzować. I wtedy dobrze jest zmienić uszczelki dolot - głowica. Śrub nie zmieniałem (są chyba 3 śruby i 4 nakrętki łącznie), chociaż pewnie serwisówka powie coś innego. No i czasowo to może być ze 2 godzinki nawet.


Zrób sobie w INPA test disy najpierw.


Uszczelkę podstawy filtra idealnie zrobić razem, jak już będziesz ruszał dolot.

R6 + V4 = :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Trochę odświeżę, dise wymieniam na święta razem z uszczelkami kolektora uszczelką podstawy filtra, ale niepokoi mnie kolejna sprawa, wyskoczyła nowa choineczka błędów no i zaczynamy :D P0171, P0174, 2A2E, 2A2F. Wcześniej nawet po kilkuset km nie wyskakiwały a tu teraz po +/- 70 świeci, coś ktoś miał podobne choinki na te święta :D? Wszystko przez disy wypierdziela? bo z tego co widzialem to błędy czujników tlenu i składu mieszanki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.