Skocz do zawartości

Podwozie służbowe a koronka ABS


kubaj123

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,


Zmieniam u siebie w E90 półosie jak i zwrotnice/mocowanie koła tył na wersje dla pojazdu służbowego - powód prosty. Mam hamulce od 35i a od 5 lat nie mam przez to ręcznego. Muszę zmienić półoś i zwrotnice ale nie w tym konkretnie rzecz...


Trochę zagadka dla mnie:

Seryjnie M47 koronkę abs ma nabijaną na półoś. Super ale półosie zmieniam wiec kupiłem jedna 7533448 która według etk jest zamienna z 7561783 czyli tą która jest od pojazdu służbowego czyli ma od strony dyfra takie samo mocowanie a od strony zwrotnicy większe na śrubę 27mm.


No i teraz zaczyna się problem bo te większe półosie nie maja żadnych koronek od abs a abs przecież musi być. Czy ktoś wie o co tutaj chodzi? Czy koronka jest „wbudowana” w półoś? Wszystkie które przeglądałem na Allegro nie maja tych koronek.


Półoś wychodziła seryjnie w 123d, 325d m57 automat i paru jeszcze innych.


38-A6-F2-B5-CDED-4232-BFFE-B7-C2-BC1-AADCF.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troche sam sobie odpowiedziałem, trochę nie. Czujnik ABS dla pojazdu służbowego, 25d 123d itd jest dużo dłuższy i wyglada jak taki patyk trochę.


Czy to by potwierdzało to, że nie ma koronki tylko jest wbudowane w półoś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz opis z wymiany tylnych łożysk z mojej Niebieskiej ............ początkowe strony.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już ogarnąłem, Czujnik ABS jest wbudowany w łożysko które i tak będę wymieniał. Każdy poleca FAG więc wrzuce FAG ale musze też raczej zmienić piasty bo ktoś łupał młotem nowe zwrotnice na tył.


Pytanie FAG kosztuje nowy 250zł za samą piastę natomiast jest takie coś jak Optimal za 80zł więc różnica w cenie ogromna a skoro to tylko piasta bez łożyska czy jest sens żeby kłaść piastę FAG? Na łożysku nie cebule bo są i tak tanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś pewien?


Z tego co teraz się dowiedziałem to E91 320d M47n2 przedlift miały w serii większe półosie (każdy kombi 4 gary takie miał) i właśnie odczyt abs po łożysku niż półosi. Sprawdziłem numery pomp i sterowników wyglądają na identyczne.

Półośki jak i zwrotnice wziąłem dokładnie od E91 2006r.


Pod moim VIN wyskakują dwie opcje czujników jeden po półośce a drugi po łożysku s102.


Sama budowa czujnika ABS opiera się na magnesie czyli + i - Wydaje mi się, że kodując S102 różnice w średnicach pierścieni będą zniwelowane, o ile wgl pierścienie po łożysku a po półośce mają różną średnicę, sprawdzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kurcze no, sam osobiscie mialem ten problem. Zalozylem caly tyl od lci lacznie z innym dyfrem oraz oczywiscie poloskami, te co czytaja z lozyska i po podlaczeniu za diabla nie moglem uporac sie z dsc. Musialem zalozyc inna pompe oraz zmienic czujniki z przodu aby wszystko zaczelo chodzic. Moze ten problem wystepuje jak przechodzisz na lci, musisz sam sprawdzic.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt Lci ma inne zwrotnice i piasty natomiast łożyska maja te same. Tez myslalem nad zmiana na LCI ale znowu bym musiał półosie metoda prób i błędów dopasować. Póki co liczę że się uda a nawet jeśli nie to pompy dsc są po 50-100zl w moich okolicach wiec na bank coś wybiorę.


A co ciekawe przednia oś po VIN u mnie wychodzi tylko jeden typ czujnika ABS niezależnie od wyposażenia.



A co do samych piast. Warto brać ten optimal za 80zl niż fag za 250? W sumie to tylko Piasta a łożysko i tak daje fag.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sama budowa czujnika wydaje mi się, że będzie taka sama. Sprawdziłem nr części i niby występuje tylko w 4 garowych i od 6 garowych nie pasuje. Może to był problem u KKX właśnie, że czujniki były od 6 cylindrów
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz opis z wymiany tylnych łożysk z mojej Niebieskiej ............ początkowe strony.



proszę Szymonie-o o kontakt bo mam jakiś problem z odpowiedzią na twoją wiadomość prywatną - nie wychodzą z konta na forum a pisałeś ty do mnie i chciałbym się z tobą skomunikować (mail:

bie.janusz@op.pl


... przepraszam Wszystkich że post. jest trochę nie na temat .


pozdr. t.w.wiesław1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...

Udało mi się założyć nowe zwrotnice z półosiami i linkami ręcznego. Specjalnie na jedna stronę wsadziłem czujnik od 30d a na druga od pakietu S102. Ten od 3.0 wywala błąd czujnika abs a ten drugi nie.


Idealnie się to zgrało, miałem akurat spore luzy na półosiach jednej i drugiej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.