Skocz do zawartości

Elektryczne wspomaganie zdechło?


TomiBravoo

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, czy jest ktoś mi w stanie pomóc przed wizytą u mechanika? E91 2010 lci n47 177km.

Podczas jazdy wyskoczyła żółta kontrolka kierownicy z wykrzyknikiem, ale jakoś dojechałem do domu 30 km i nie było różnicy na kierownicy. Po zgaszeniu i odpaleniu auta błąd zniknął. Ale za jakiś czas się pojawił i teraz jest praktycznie po uruchomieniu i ruszeniu auta z tym, że już wspomagania nie ma i kręci jak czołgiem. W btoolu na początku był błąd D507, a teraz towarzyszy mu D516. W necie wyczytałem, żeby spróbować skalibrować czujnik kąta skrętu. Ale pytam w przypadku padnięcia wspomagania elektrycznego bo takowe mam, je się regeneruje czy wymienia? W necie znalazłem tylko całą przekładnie kierowniczą wraz ze wspomaganiem i cena zabiła, pomocy. Bezpieczniki sprawdzone z 3 odpowiadających za ķierownice mam tylko 1 i niestety cały niespalony. Ktoś coś doradzi? Jeszcze mam w planie przed mechanikiem na kanał wjechać i może wtyczki posprawdzać. Z góry oglądałem wspomaganie i nic nie widać złego po kablach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Up. Mechanik stwierdził, że padł silnik wspomagania.

W serwisie aso jedynie z przekładnia kierowniczą koszt 10500.

Z jakiego jeszcze modelu pasuje silnik do n47? Nr części to 7802 277 265. Słyszałem, że e87. Czy te silnik czymś się różnią z innych modeli? Sterownik, ilość zębów?? Bo na allegro nie wiele tego i części z uk niestety

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Up. Mechanik stwierdził, że padł silnik wspomagania.

W serwisie aso jedynie z przekładnia kierowniczą koszt 10500.

Z jakiego jeszcze modelu pasuje silnik do n47? Nr części to 7802 277 265. Słyszałem, że e87. Czy te silnik czymś się różnią z innych modeli? Sterownik, ilość zębów?? Bo na allegro nie wiele tego i części z uk niestety

Wg katalogu pasują z tego:

https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/6872478-przekladnia-kierownicza-elektr/i52081/kL/sN/r2010/m03


Szukaj najlepiej całej przekładni(chyba, że mechanik zagwarantuje, że napnie pasek napędowy prawidłowo). Szukaj z auta z kierownicą po właściwej stronie. Silnik z auta z kierownicą z drugiej strony może działać różnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekopałem całe allegro i albo nie umiem szukać, albo bardzo mało jest akurat do mojego auta z tych nr co mi podałeś ( o ile dobre nr sprawdzam, serio...)

1. https://allegro.pl/oferta/bmw-e90-2-0d-11r-lift-przekladnia-8889498983

2. https://allegro.pl/oferta/bmw-e87-e90-przekladnia-maglownica-europa-6793457-9779701351

i trzecia opcja się pojawiła, ale nie jestem do tego przekonany : https://www.autodoc.pl/lizarte/8132520


Czy ktoś może podpowiedzieć, jeżeli bym zamówił taką przekładnie z allegro to ona jest p&p czy trzeba coś kodować? czujnik skrętu czy coś w te strony?


I jeszcze jedna rzecz, w obecnej przekładni silnik dość mocno jest przywarty do przekładni, czy on jakoś szczególnie jest mocowany? 3 śruby odkręcone i za chiny nie chce się odczepić, a od połamania obudowy jest mała granica już...

Dzięki za rady i pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kazdy magiel od e90/e87/e84 jest taki sam. Numery sa nie istotne. Oczywiscie musi byc wersja EU. Jest tego od groma na alle. Oczywiscie po zalozeniu, programowanie magla oraz kodowanie czujnika skretu oraz jego kalibracja. Silnik jest blokowany od srodka, proba jego wyjecia skonczy sie uszkodzeniem frezow paska. Nie warto w to sie bawic. Kupisz sam silnik i bedzie od anglika i na zlom sie nadaje. Silnik uk nie bedzie pracowal w maglu EU.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc auto po operacji, wymieniona cała przekładnia z silnikiem. I pokazał się pierwszy problem, na postoju buczy, słychać głośną pracę jakby silnika przekładni, podczas jazdy nie ma tego dźwięku, tak jakby w miejscu ciężko było kręcić silnikowi, lecz na kierownicy spoko jest. Przekładnia niby od pewnego gościa z Włoch z małym przebiegiem 110~k mil. Czy po kilkuset km może to ustać, np wirnik mógł przyrdzewieć, bądź coś innego na pasku czy coś?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie nie reklamuje, ale pewnie zadzwonię i wypytam gościa jak było to przechowywane, ale dziwna sprawa. Bo ogólnie nic nie przycina się czy coś, działa płynnie, jedynie występuję metaliczny dzwięk przy szybkim kręceniu na postoju, podczas jazdy miód. Jeździć tak czy zabawa w odsyłanie i szukać innej używki? Jak długo takie coś pożyje? Jakaś rada?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.