Skocz do zawartości

Bicie na kierownicy przy prędkości 80-100km/h


draxon

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Mam problem ze swoją E90.

Przy prędkości 80-100km/h odczuwam bicie na kierownicy, opony są nowe, Pirelli P Zero(miesięczne), tarcze są proste, piasty wyczyszczone, felgi również wyczyszczone, proste, zawieszenie w pełni sprawne, zbieżność zrobiłem.

Z ciekawostek dodam, że byłem u 3 różnych wulkanizatorów, wyjeżdżając od każdego było lepiej ale na kilka dni, po czym drgania znów wracają, więc partactwo chyba odpada.

Ostatnie miejsce które odwiedziłem to ASO MCars w Krakowie, tam Panowie stwierdzili, że chyba ciężarki mi odpadają ale nie jestem w stanie tego zrozumieć, bo jak?!

Miał ktoś równie pokręcony problem? Dodam, że felgi są oryginalne 17".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz zimowki zaloz felgi z zimy i sprawdź.

Ja kiedys mialem taki problem....jezdzilem na wyważanie nic to nie dawalo.

Pojechalem do chlopa obrócił opone o 30 stopni wywazyl i po problemie.

Ale sprawdzałem na zimowkach nie bylo bicia.

 

Niestety, nie mam drugiego kompletu.

Aczkolwiek myślę, że jakby to była kwestia obrócenia opony to któryś z wulkanizatorów na to by wpadł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź osadzenie felg na piastach. Ja miałem taką sytuację w ori stylingach 193 gdzie dwie felgi miały duży luz na piaście (felga latała góra-dół). Problem rozwiązałem dystansami które zostały wytłoczone pod idealny rozmiar i podobnie jak Ty - po wyważeniu było idealnie przez kilkanaście/set KM a później zaczęły się bicia na kierownicy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób test drogowy na HUNTER-ze . Wklej wydruk z siły znoszenia bocznego. Przerabiałem temat. Opony wymienione na gwarancji i po problemie. Też Pirelli.
http://images.spritmonitor.de/1244128.png - ekologia pełną gębą :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko Hunter i test drogowy nie ma szans żeby coś przeoczyli. Tera z oponami jest loteria. Nie ważne czy chińskie czy super premium nie ma znaczenia. Każdy robi buble i tyle. Ja żeby dobrać odpowiedni komplet zamówiłem 4! Tak cztery komplety opon i z tego dobraliśmy 4sztuki. Reszta w jednym komplecie zawsze miała jedną oponę z dużym biciem i tych sił nie dało się zbić ani zoptymalizować.

A6 C6 2011r. 3.0 TDI Quattro

BMW E61 2006r. 3.0D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób test drogowy na HUNTER-ze . Wklej wydruk z siły znoszenia bocznego. Przerabiałem temat. Opony wymienione na gwarancji i po problemie. Też Pirelli.

 

Tak też zrobiłem, wyszło że jedna z opon była nadlana ale akurat tylna więc niema to nic wspólnego z biciem na kierownicy.

Dwie tylne opony oddałem na gwarancję, wulkanizator na czas rozpatrzenia reklamacji przez Pirelli założył mi na tył jakieś używki i rzeczywiście, na autostradzie jest stabilniej przy 140-160km/h.



Ale problem bicia na kierownicy pozostał bez zmian.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wklej wydruk z Hunter-a , ocenimy czy jest OK . Ile Niutków jest na przodzie? BMW dopuszcza do swoich pojazdów max 60 z tego co pamiętam .
http://images.spritmonitor.de/1244128.png - ekologia pełną gębą :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wklej wydruk z Hunter-a , ocenimy czy jest OK . Ile Niutków jest na przodzie? BMW dopuszcza do swoich pojazdów max 60 z tego co pamiętam .

 

Niestety nie dostałem. Co do dokręcenia kół również nie znam momentu ale byłem w ASO więc zakładam, że chłopaki wiedzą co robią.

W piątek jadę kolejny raz do MCars żeby sprawdzili tarcze, piasty bo może to nie problem z samymi kołami.

Tam też robią test drogowy więc jakby robili, to poproszę o wydruk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sproboj dokrecic srobe na maglownicy usuwającą luz, ale trochę tylko i sprawdz czy pomoglo. Napisz co było przyczyną

 

Sprawdzę.


Niestety w ASO nic się nie dowiedziałem, COVID ich odwiedził i zamknęli diagnostykę.


Ale znajomy miał podobny problem i trzeba było kupić wkładki centrujące do felg. Jutro sprawdzę czy mi też to pomoże.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Wracam do tematu bo wciąż nie udało mi się rozwiązać tego problemu.

Wysłałem komplet opon na gwarancję - odrzucono, tarcze oddałem do przetoczenia, wymieniłem klocki - nic.

Udało mi się również załatwić koła od innego samochodu, było lepiej ale bicie wciąż było odczuwalne.


Odwiedziłem serwis MPunkt w Krakowie, z tego co czytałem w sieci to jeden z lepszych serwisów nieautoryzowanych, niestety nic nie stwierdzono, luzów brak, byłem tam bodajże trzykrotnie, nic nie znaleźli, doradca chyba chciał mnie za trzecim razem zbyć i upierał się, że to koła, a teraz już wiem, że na pewno nie, a poprzednią postawą trochę straciłem do nich zaufanie.

Jakieś pomysły? Albo ewentualnie czy ktoś może mi polecić dobrego mechanika lub serwis w Krakowie lub okolicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

W końcu mogę pochwalić się zamknięciem tematu.


Odwiedziłem serwis Centrum-BMW na ul. Balickiej 100 w Krakowie, poprosiłem ponownie o sprawdzenie zawieszenia + kół.

Po kilku godzinach dostałem telefon, Pan Maciej bardzo szczegółowo opisał mi stan samochodu, zawieszenia, silnika i okazało się, że totalnie wywalone są tuleje reakcyjne i prawdopodobnie to może mieć wpływ na mój problem.


Zgodziłem się na naprawę, kosztowało mnie to 400zł i w końcu mam święty spokój, auto jedzie jak po sznurku, szkoda tylko, że bujałem się z tym po serwisach od sierpnia i nikt wcześniej nie dostrzegł problemu.

Bardzo polecam ten serwis, super profesjonalne podejście do klienta, ceny raczej OK, a auto odebrałem umyte, błyszczące i odkurzone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

potwierdzam, żadne tam amortyzatory, zwichrowane tarcze itp itd co nieraz "znawcy" sugerują po forach. w 99.9% przypadków winne są tuleje w wahaczach, szczególnie na tyle, po 100tys trzeba mieć na uwadze MINIMUM wymianę tulei plywających tył 2szt dolne i 2 szt górne. U mnie to samo, 2 lata próbowałem to diagnozować, amortyzatory i springi wymienione, zbieżności, felgi nowe, koła nowe, hamulce git, łączniki stabilizatora... dramat, pomogły tuleje pływające, samochód prowadzi się teraz niesamowicie.


O tych trakcyjnych jeszcze nie słyszałem hmm... jakiś nr części?

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

potwierdzam, żadne tam amortyzatory, zwichrowane tarcze itp itd co nieraz "znawcy" sugerują po forach. w 99.9% przypadków winne są tuleje w wahaczach, szczególnie na tyle, po 100tys trzeba mieć na uwadze MINIMUM wymianę tulei plywających tył 2szt dolne i 2 szt górne. U mnie to samo, 2 lata próbowałem to diagnozować, amortyzatory i springi wymienione, zbieżności, felgi nowe, koła nowe, hamulce git, łączniki stabilizatora... dramat, pomogły tuleje pływające, samochód prowadzi się teraz niesamowicie.


O tych trakcyjnych jeszcze nie słyszałem hmm... jakiś nr części?

 

Mam fakturę w aucie, prześlę nr. części jak sobie przypomnę będąc w nim :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Wklej wydruk z Hunter-a , ocenimy czy jest OK . Ile Niutków jest na przodzie? BMW dopuszcza do swoich pojazdów max 60 z tego co pamiętam .

 

Hej kolego, a czy jest norma dla kól na tylniej osi?

Pytam, gdyż u mnie po optymalizacji na przodzie jest 40 i 55, a na tyle 115 i 150N.

A podobno granicą jest 90. Auto w sumie po optymalizacji jeżdzi OK, a przed były drgania i wibracje?


Czy optymalizację trzeba robić podczas każdej wymiany opon, zwłaszcza rof?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.