Skocz do zawartości

N47 świszczy i gwiżdże przy schodzeniu z obrotów


tom5151

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

BMW 320d 184hp, N47

Po regeneracji turbiny auto na zimnym świszczy gdy schodzi z obrotów, dźwięk słychać na filmie zamieszczonym poniżej.


Montaż turbo robiłem sam, wg instrukcji z Newtis, krok po kroku, wszystko skręcone na moment, śruby równomiernie dokrecane, kupione nowe w Aso razem z uszczelką(pierścieniem). Do tego wymieniłem łącznik elastyczny wydechu bo był już trochę poszarpany i tez mógł powodować taki dźwięk. Mimo wszystko auto nadal gwiżdże. Po rozgrzaniu gwizdanie jest praktycznie niesłyszalne. W firmie która robiła moja turbinie mówili ze jeśli jest moc i odpowiednie ciśnienie doładowania to musi być nieszczelność gdzie na łączeniu.

Miał ktoś podobna sytuacje?


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,


Mam ten sam gwizd co ty , ten sam model auta ,w automacie. Przejechałem już tak 8 000 km i nic się nie dzieje. Chłopaki z forum pisali mi że to może być luz na wirniku turbiny. Ja tak jeżdżę, daj znać jak rozwiążesz problem.


Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właściciel firmy która turbo regenerowała zarzekł się że to nie wina turbiny. Co prawda mówi ze mogę wyjac, to wlozy mi ją na maszyny i sprawdzimy raz jeszcze. Kolega ma F30 z tym samym motorem, jeśli jest identyczne wszystko to przełożę na chwile turbo od niego do mnie i zobaczę.

Wczoraj nawet zdjąłem pasek osprzętu żeby posłuchać czy to nie jakieś łożysko ale dźwięk jest nadal.

Sprawdziłem tez, ze ten Świst/wycie jest gdy na wolnych obrotach nacisnę gaz do samego końca ale tak w ułamku sekundy, ze wciskam i puszczam bardzo szybko, obroty ledwo zdążą się podnieść o 200obr. Wtedy ten dźwięk tez słychać z lekkim opóźnieniem od dodania gazu, tak jakby rozkręcanie się wirnika turbo po krótkim lagu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie to dzwiek turbiny.

Luz na wirniku moze sprawdzic ogarniety mechanik lub inny fachowiec od turbin (niezalezny) i na poczatek nietrzeba wyciagac turbiny.

Wtedy bedzie wiadomo juz wiecej i mozna sie zastanowic co robic dalej z tematem.


Jesli masz kolege, ktory zgodzi sie na demontaz i podmianke to tez dobry sposob (choc ja bym sie nigdy niezgodzil na takie ruchy w moim aucie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć


Kolega dzisiaj udostępnił swoje F31 do przeszczepu. Przy okazji dowiedział się że ma luz wzdłużny spory na wirniku, czyli ten sam powód dla którego ja regenerowałem turbo - zadnych innych objawów.

Przełożyliśmy turbo i jego u mnie nie świszczy. Wniosek tak że coś musieli źle złożyć. Obstawiam zmienną geometrię, gdzieś jest przedmuch, mikroszczelina. W poniedziałek zaniosę ją żeby rozebrali i znaleźli w czym tkwi problem.



Znalazłem takie obroty, coś w okolicy 2400 gdzie cięgno od geometrii tak sobie skacze i idealnie słychać jak ten dźwięk jest od tego zależny, sami posłuchajcie.


Film:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie zaś kiedy jest zimny to potrafi nawet na biegu jałowym tak gwizdać. Gdy jest rozgrzany to mało co słychać przy odpuszczaniu gazu.

Słyszałem że te turbiny Mitsubishi są problematyczne w regeneracji czy się mylę ?


Ps. jakieś inne objawy poza tym gwizdem? spadek mocy itp ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj firma rozebrała turbo ponownie, jak twierdzi, zmienili łożyska oraz uszczelnienie i jest ok, auto przestało gwizdać.

Jakby się uprzeć to wkładając głowę pod maskę, słychać jeszcze delikatnie ale jak pomyśle ile zamieszania i roboty przy tym było, nie zamierzam tego zmieniać. Tym bardziej że auto trzymam moc, w kabinie i na zewnątrz jest to niesłyszalne wiec ogólnie jestem zadowolony.


Jeśli nie wiesz jaki masz stan turbo, zdejmij waż od strony ssącej( przed tym zdejmij ta rurkę odmy, taką prążkowaną, żeby jej nie złamać a potem poruszaj wirnikiem na boki i wzdłuż osi. Już spotkałem druga turbinę w tym silniku ze miała kilka mm luzu wzdłuż osi wirnika mimo bardzo dobrze pracującego DPFa.

Samo wyjęcie turbo jest banalnie proste, zajmuje max 30min.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.