Skocz do zawartości

E91 320d M47 - spory pobór oleju


michauszBMW

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem ze swoją E91, rocznik 2006 silnik M47n2 163km, auto z wywalonym DPF i katami. Mianowicie samochód pobiera sporo oleju - dolewam ok. 1-1,5L/10000km, wcześniej był lany 5W30 ale przy ostatniej wymianie przeszedłem na Elf Evolution 5W50, pobór oleju się zmniejszył ale nadal występuje. Od ostatniej wymiany przejechałem jakieś 4-4,5tys. km i dolałem jakieś 400ml oleju. Generalnie w każdy pon i piątek auto ma jakieś 150km trasy do zrobienia i latam z prędkościami rzędu 140-180km/h, po mieście też się poruszam ale to jakieś 50-70km/tydz. Miesięcznie wychodzi jakieś 1500km i przynajmniej raz w miesiącu dolewam te 150-200ml oleju. W wężu od IC jest olej ale nie jest go jakoś dużo, auto przyspiesza dobrze i ma moc, rano po odpaleniu na zimnym kopci troszkę na biało/biało-niebiesko, ale przejadę ok. 1km i dymienie ustaje całkowicie, czy to może być problem z kończącą się turbiną? Czy może pierścienie? Dodam ,ze beta ma 380tys. przebiegu a przy zakupie miała 362tys. km. wg. CEPIK przebieg jest prawidłowy a auto zostało sprowadzone do kraju w 2010 roku. Zastanawiałem się nad zrobieniem chipa ale ten pobór oleju mnie odwodzi od pomysłu...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tak, pobór oleju może być spowodowany przez każdy z tych elementów. Dodałbym jeszcze uszczelniacze zaworów. Na tym forum są dziesiątki podobnych tematów, poczytaj sobie.
3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy wymieniałeś odme ? Jak wymieniałeś to na jaką ? U mnie po wymianie na febi tez brała olej po wymianie na ori spokój.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Przy ostatniej wymianie oleju wymieniałem odmę, chyba firmy SWAG. I pobór się troszkę zmniejszył ale nie za wiele...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W moim byłym M47N, wprawdzie w e46 ale to prawie to samo, w ciągu 5 lat nie dolewałem NIGDY oleju, dopóki nie zaczęła kończyć się turbina. Po regeneracji olej znowu przestał znikać. 100ml/1000km i niebieski dymek to jak dla mnie nie jest normalne dla tego silnika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być turbina a nie musi, jesli ten przebieg jest na ori turbo gdzie często w tych silnikach potrafi się zesrać po 200kkm to i tak ładnie. Mogą być już uszczelniacze zużyte na turbo, przed chipem najlepiej oddać turbo do sprawdzenia z tego względu ze po chipie sprężarka będzie bardziej obciążona i może długo nie pochodzić. Powodów może być sporo. Jak wyglądają korekcje wtrysków ?



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być turbina a nie musi, jesli ten przebieg jest na ori turbo gdzie często w tych silnikach potrafi się zesrać po 200kkm to i tak ładnie. Mogą być już uszczelniacze zużyte na turbo, przed chipem najlepiej oddać turbo do sprawdzenia z tego względu ze po chipie sprężarka będzie bardziej obciążona i może długo nie pochodzić. Powodów może być sporo. Jak wyglądają korekcje wtrysków ?



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Przebieg raczej ORI, auto niezniszczone w środku, na zewnątrz z resztą też (jedynie jakieś parkingowe obcierki nosi) więc myślę ,że te 380k jest bardzo realne. Nie mam jak sprawdzić korekcji, chyba że mogę przez OBD i ELM327 to podam.

 

Człowieku, nie szukaj dziury w całym tylko klep kilometry.


100ml / 1000km to żadne zużycie na diesla z turbiną. Wszystko masz sprawne.



Bardziej bym się skłaniał ku 150ml/100km. A czy przy tym przebiegu warto lać olej 10w60? Dodam ,że jeżdże mocno dynamicznie i nie raz przeciągam po obrotach :D

 

W moim byłym M47N, wprawdzie w e46 ale to prawie to samo, w ciągu 5 lat nie dolewałem NIGDY oleju, dopóki nie zaczęła kończyć się turbina. Po regeneracji olej znowu przestał znikać. 100ml/1000km i niebieski dymek to jak dla mnie nie jest normalne dla tego silnika.

 

Ale ten dymek jest tylko po odpaleniu na totalnie zimnym motorze i po przejechaniu 1km znika już na cały dzień, dopóki nie postawie na noc i rano znowu nie odpale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym olejem nie kombinuj bo układ tzn kanały olejowe itd przystosowane są do rzadszego oleju. Odnośnie sprawdzenia korekt masz wszystko na yt sprawdzisz to przez obd programem inpa czy tez ista.

Oglądałem kilka filmików na yt odnośnie płukanek silnikowych bo planuje zrobić i był przypadek ze po płukance przestał pobierać olej koleś tłumaczył to jak zapieczone pierścienie w sensie ze było na nich dużo nagaru i nie pracowały tak jak powinny, a po płukance się oczyściły. Nie potwierdzam tego info nie robiłem nigdy płukanki szczerze mówiąc, ale spróbować nie zaszkodzi tym bardziej ze masz już spory przebieg i nie wiadomo jak wyglądały interwały olejowe u poprzednich właścicieli. Jak masz czas to sam przeanalizuj sobie fora i yt jest tam tego masa



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym olejem nie kombinuj bo układ tzn kanały olejowe itd przystosowane są do rzadszego oleju. Odnośnie sprawdzenia korekt masz wszystko na yt sprawdzisz to przez obd programem inpa czy tez ista.

Oglądałem kilka filmików na yt odnośnie płukanek silnikowych bo planuje zrobić i był przypadek ze po płukance przestał pobierać olej koleś tłumaczył to jak zapieczone pierścienie w sensie ze było na nich dużo nagaru i nie pracowały tak jak powinny, a po płukance się oczyściły. Nie potwierdzam tego info nie robiłem nigdy płukanki szczerze mówiąc, ale spróbować nie zaszkodzi tym bardziej ze masz już spory przebieg i nie wiadomo jak wyglądały interwały olejowe u poprzednich właścicieli. Jak masz czas to sam przeanalizuj sobie fora i yt jest tam tego masa



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 


No właśnie przed następną wymianą zrobię tą płukankę i przy okazji może wleje ceramizer. Zobaczymy czy coś się zmieni. A czy okopcony na czarno wydech to może być wina braku dpf i katów? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.