Skocz do zawartości

Brak klimatyzacji e90 M47


rusoe90

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.


Panowie mam problem. W mojej e90 nie działa klimatyzacja. Jest szczelna, nabita kompresor wymieniony na sprawny. Czujnik po podłączeniu pokazuje ciśnienie w układzie. Jednak w dalszym ciągu nie działa. Komputer pokazują błąd E72D14 jednak nie mam żadnych informacji za co może hyc odpowiedzialny.



Jakieś pomysły ? Będę wdzięczny za każda odpowiedz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napięcie na zaworku normalnym miernikiem nie zmierzysz, sterowane jest od 0.5v do 12v o ile się nie mylę jesli się mylę to mnie poprawcie. Jeżeli wszystko masz ok tzn sprzęgło, kompresor, czynnik (jakie masz ciśnienie na czujniku od klimy ?). Rozbierałeś tunel środkowy albo przedni dekor ? Sprawdź te pokrętła ciepło zimno. Taki przykład na własnej skórze. Klima nie działała mi 2 lata nikt nie potrafił jej naprawić 0 błędów na kompie i w końcu btool pokazał jakiś błąd od klimy(wcześniej tylko inpa). Szybko w neta, na polskich forach nie było, znalazłem na angielski, zwarcie do masy tego pokrętełka z tylu. Zdejmuje tunel i bach co zobaczyłem ? Przykręciłem niechcący przewód od tej regulacji śruba od tunelu na kluczyk 10 przerwała się izolacja i było zwarcie a szyna can odłączała cały układ AC. Zaizolowałem próba klima ruszyła i działa do dziś.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro widzi jakaś usterkę po drodze to can odłącza cały układ żeby nie doszło do jego uszkodzenia. Ciśnienie jest to wiesz ale pytam czy komputer widzi ciśnienie w układzie i jakie. Jak nie będzie widział ciśnienia albo będzie za niskie to nie odpali klimy tak samo sprawdź to co pisałem wyżej.

Ewentualnie zarzuć na zawór jakieś zasilanie z zewnątrz np z baterii 9v i zobaczysz czy klima ruszy. Jesli ruszy to znaczy ze wszystko jest sprawne a usterka to jakaś pierdoła i can odłącza układ. Jak dasz napięcie na stałe np 9v to odpal tylko żeby sprawdzić bo i tak po chwili nabije takie ciśnienie ze puści zaworkiem bezpieczeństwa naddatek.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Odkryłem ze problem cały czas jest w sprężarce. Nie pompuje. Mając stara na stole również odkryłem ze zaczyna pracować wtedy kiedy ma odpowiednia ilość oleju ( temat poruszany na internecie przy sprezarkach denso 5SE12C )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Założyłem stara sprężarkę i pojawia się ciśnienie 8-9 bar sprawdzane INPA jednak mimo to klimatyzacja nie daje chłodu. Pytanie. Czy jest w instalacji gdzieś jeszcze jakiś zawór który może blokować działanie tej klimatyzacji ??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór sterujący, zawór bezpieczeństwa, niektóre układy klimatyzacji maja również zawór na osuszaczu aczkolwiek nie wiem czy w e90 jest. Sprawdzałeś te potencjometry o których mówiłem ? Jesli będzie ustawiony na pozycji gorącej bądź będzie uszkodzony i da zwarcie do masy to klima nie ruszy choćbyś stanął na rzęsach.

Daj napięcie na zawór sterujący np z baterii 9v wtedy wymusisz działanie układu i będziesz miał pewność ze układ jest mechanicznie sprawny i pozostanie kwestia elektryczna. Tylko nie trzymaj tak za długo bo zacznie ci puszczać ciśnienie zaworem bezpieczeństwa a co za tym idzie wywali ci czynnik w powietrze. Chwila 2-3min sprawdzasz czy zacznie lecieć zimne powietrze i odcinasz. Mi po półtorej minuty na 12v dopiero wywaliło ciśnienie zaworem bezpieczeństwa, ale uchroniło mnie to przed wymiana kompresora jak twierdzili mechanicy. Ponad to masz jeszcze czujnik temperatury wewnątrz auta, czujnik nasłonecznienia to tez ma wpływ na klime.


W skrycie odpal ja na krótko żeby wyeliminować usterkę układu, jak ruszy szukamy w elektryce.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra. Zrobiłem tak jak mówiłeś. Podpiąłem na krótko +12V do zaworu sprężarki i jednoczenie obserwowałem co się dzieje w INPIE. Maksymalna wartość ciśnienia to 10.5 bara auto było jeszcze ciepła a ciśnienie początkowe około 8 bar. Nie zauważyłem aby silnik pracował jakoś ciężej przy załączeniu sprężarki a chyba powinienem zauważyć... i nie było tak jak napisałeś ze wywaliło mi czynnik. Cały czas 10.5 bara ciśnienia maksymalne.


Niestety jednak nadal nie odczułem zimnego powiewu w środku. Jedynym pozytywnym aspektem tej próby to fakt ze z parownika wydobyła się woda która została na podłodze ( miał 3 stopnie ).


W dodatku poprosiłem znajomego o to żeby odpiął swoją sprężarkę i sprawdził jaki mu wyskoczy błąd i nie uwierzycie ale błąd taki sam jak mój czyli E72D.... pytanie czemu widzi błąd skoro zawór pracuje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.