Skocz do zawartości

Kilka ważnych pytań odnośnie kupionego BMW 3


8olly

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie użytkowników forum.

Jestem Alex, jestem tu nowy i to mój pierwszy post. Zakupiłem niedawno BMW 3 320i 2007 rok silnik 2.0/ 110 kW.

Jest to moje pierwsze BMW i zwracam się do Was z prośbą o udzielenie mi odpowiedzi na kilka pytań... Proszę również o wyrozumiałość, gdyż średnio się znam na samochodach, a jaki pisałem wcześniej nie miałem nigdy auta tej marki.

1. Jakie powinienem mieć ciśnienie w oponach - 225/50 R17 94H MS. (Autem jeżdżę sam lub w sumie 2 osoby) (tabliczka nie zawiera tego info)

2. Nawet na prostych i dobrych drogach auto pływa... trochę znosi i rzuca. Nie robiłem jeszcze geometrii ale czytałem, że najpierw musiałbym zrobić inne czynności... Pytanie brzmi od czego zacząć... ?

3. Kierownica... czytałem, że w tych autach ciężko chodzi ale u mnie naprawdę chodzi topornie. Czy jest sposób na chociażby lekkie poprawienie tego stanu... tzn. żeby lżej się kręciło. (czy może to być powiązane z pytaniem nr 2 ?

4. Auto ma silnik 2.0 benzyna 150 koni ale jest strasznie zamulone. Ma słabe odejście i słabą moc... Od czego to może zależeć i czy da się to zrobić ?

5. Posiadam ksenony które parują... Czy jest jakiś sposób, żeby nie parowały ?

6. Czytałem wiele o najlepszych olejach na wymianę i jest wiele przykładów. Jaki polecacie do tego konkretnego modelu ?

Z góry bardzo dziękuję i serdecznie pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

1. Masz zły rozmiar opon, dlatego nie masz ich na tabliczce z odpowiednim ciśnieniem. Powinien być 225/45/17. Napompuj do 2,4.

2. Punkt 1 może mieć wpływ na słabe prowadzenie ale nie musi. Sprawdź amortyzatory i gumy w zawieszeniu na początek.

3. W E9x kierownica chodzi dość lekko ale ja się przesiadłem z e46...

4. Może to tylko Twoje subiektywny odczucie i za dużo wymagasz od 150KM w ponad 1400kg budzie? Jedź na hamownię, wykres prawdę powie.

Edytowane przez lord_Simon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 nie ma bo masz złe opony

2 złe opony

3 jeżeli masz wspomaganie hydrauliczne to norma i chodzi ciężej niż elektryczne plus Bmw nie ma lekkich układów wspomagania

4 ten silnik tak ma i nie najeży do demonów

5 sprawdź dekielki czy dobrze założone. Ewentualnie wysusz lampe i zamknij dekielki. Jak nie to uszczelnienie lub nowe.

6 valvoline motul

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję Wam za odpowiedzi... tak myślałem, że niestandardowe opony mogą przyczyniać się do tego stanu rzeczy. Mając oryginalne alufelgi BMW 17 jakie opony dokładnie powinienem kupić na te felgi ? tylko 225/45/17 wchodzą w grę. ? Chodzi, żeby były najlepsze pod ten model auta, w sensie przyczepności, prowadzenia, żeby auto nie pływało i żeby się fajnie prezentowały w sensie rozmiaru. Jakiej firmy jeszcze polecacie bo bym nowe chciał kupić.

W kwestii oleju jaki dokładnie miałby być valvoline, motul 5w30 ? Czy nadałyby się jeszcze: Mobil 0w40 0w40 ?

Mam pytanie jeszcze odnośnie fotela pasażera. Cała regulacja działa oprócz ustawienia wysokości. Czy da się to jakoś naprawić ?

I na koniec (mam nadzieję), czy da się zaktualizować system nawigacji (ekran ustawień itd.) i czy opłaca się wgrywać polski język)

Z góry bardzo dziękuję za pomoc i wyrozumiałość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Opony masz za duże - osiagasz wieksze prędkości niż licznik pokazuje ale tracisz na przyspieszeniu . Proponuje uzyc standardu jak fabryka pokazuje . Co do producenta to kompromis miedzy ocenami a ceną do wyboru . Pamietaj że nie masz zapasu więc warto rozważyć RunOnFlat .

2. O olejach jest wiele rozważań . Specyfikacja polecana do benzyny to BMW LL-01 - jesli Motul to X-CESS 5W40 .

3. Nawigacja -> CCC / CIC , Buisnes/Professional , sprawdź co masz . Po prostu kup dedykowane płyty z nowa edycją map (po włożeniu nowej płyty reset na 3 palce (w CCC Prof) : +CD , +DVD , gałka ) . Do wgrania polskiej wersji wskazana pomoc profesjonalisty . Jesli kumasz po angielsku to bym nie ruszał bo podobno ryzykowne .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok to na pewno kupuję nowe opony tylko czy 225/45/17 to jedyna opcja te 45 w środku to szerokość opony ? jaką najlepiej dobrać do takiego BMW 3 i jakieś polecane firmy ? Michelin ?, Continental ?.

Co do nawigacji jak sprawdzić jaką mam dokladnie ccc czy cic buissnes czy profesional ? Gdy kupię aktualną cd z mapami i zrobię ten reset ( dokładnie jeszcze będę pytał jak zrobić gdy kupię płytę i dowiem się jaką mam wersję nawi), to wtedy się system uaktualni ?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej E90 miałem wcześniej setup letni na R17 225/45 przód; R17 255/40 tył. Jeździło bardzo dobrze od nowości na takim zestawie. Opon RFT nie polecam bo słabo tłumią nierówności i jest dośc głośno, zamiast nich warto zwrócić uwagę na indeks XL który mówi o wyższej nośności/wytrzymałości opony, są troche sztywniejsze ale wiadomo ile ludzi tyle oponii czy RFT czy nie. Aktualnie na zime mam 4x 225/45/R17 XL i jeździ bardzo dobrze. Lato mam R19.


225 to szerokośc

45 to profil


Najlepiej continental sport contact albo michelin pilot sport, lepszych na rynku nie ma (jak do tego auta z tą mocą). Auto będzie się trzymać drogi w 100% i nie będziesz mieć problemu z trakcją - mówimy tutaj o oponach letnich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ok to na pewno kupuję nowe opony tylko czy 225/45/17 to jedyna opcja te 45 w środku to szerokość opony ? jaką najlepiej dobrać do takiego BMW 3 i jakieś polecane firmy ? Michelin ?, Continental ?.

Co do nawigacji jak sprawdzić jaką mam dokladnie ccc czy cic buissnes czy profesional ? Gdy kupię aktualną cd z mapami i zrobię ten reset ( dokładnie jeszcze będę pytał jak zrobić gdy kupię płytę i dowiem się jaką mam wersję nawi), to wtedy się system uaktualni ?.

 

Przy tych felgach co masz nie możesz nic zmieniać, fabryka dedykuje 225/45 i takie muszą być jeśli chcesz poprawić prowadzenie auta, możesz jedynie zastanowić się pomiędzy RunFlat a oponami wzmacnianymi (XL). Podaj nr. VIN to się sprawdzi jaką masz navi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A jakie masz felgi? Oryginalne BMW? Jaka szerokośc tych 17''. Skoro teraz masz 225/50R17 to jak koledzy radzą kupuj 225/45R17. To przez nie pływa po drodze. Co do marki to kwestia kasy, jaką chcesz zainwestować. Zawsze jeżdziłem na markowych Goodyear, Michelin, ale ostatnio zakupiłem Dębica UHP. Dużo tańsze i na to co ja wymagam to różnicy nie widzę. Ale to temat rzeka, więc sam zdecyduj. W E90 ktorymi jezdze wspomaganie działa normalnie. Nie muszę się z nim siłować.

Co do navi, to jak nic nikt nie modził to masz CCC. Mapy ściągniesz z działu NAWIGACJE. Pytanie czy masz BUSINESS (jedna dziura na płytę w desce, mały ekran) czy PROFESSIONAL ( dwie dziury na płyty w desce, duży ekran). Podaj VIN to podeśle linka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

225 to szerokość opony a 45 to wysokość balona w % szerokości, R17 to rozmiar felgi . Jest jeszcze ET felgi czyli wysunięcie na zewnątrz (powinno być na feldze) oraz J (czyli szerokość felgi) .

Masz opcje (uzyj porównywarki wymiarów) . Pamiętaj że obwód nie powinien różnic się od standardowego o +-1,5 %

https://www.oponeo.pl/narzedzia/zamienniki-opon/225/45/r17

Szerokie opony (215 i wiecej) może fajnie wyglądają i lepiej trzymają ale potrafią "wozić" w koleinach .

Masz opcje 205/50 R17 albo 215/45 R17 . W cenie duzo zależy od popularności rozmiaru dla tego samego typu opon . Sprawdź wszystkie opcje .

Zdecyduj pomiędzy : wygląd/prowadzenie/cena . Sprawdź jakie masz J i ET i dobierz rozmiar według zaleceń . Jest temat na forum. Poza tym standad/XL/RunOnFlat .

Dużo myslenia .


Nawigacja : Buisness ma jeden drive a Professional dwa (CD + DVD) na panelu.

Komplet map masz za 65 PLN z wysyłką z Allegro .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Navi mam tak, że jeden slot na płyty i ten mniejszy ekran... kupię oryginalną plyte z aktualnymi mapami... o co chodzi z tym resetem na 3 palce w navi.... jak już będę miał oryginalną płytę z mapami i to zrobię to co mi to da ?. Da się z tej płyty zaktualizować cały system ? Co do opon kupię 225 45 17 i zrobię geometrię i wtedy napisze czy problem zniknął. Geometria zwykła ? Bo gdzieś czytałem o 3d nie mam pojęcia jaką zrobić...

Tak mam oryginalne Alu bmw...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze jeżdziłem na markowych Goodyear, Michelin, ale ostatnio zakupiłem Dębica UHP.

Raz kupiłem UHP, przejechałem 1000km i opony na śmietnik poszły. Największe gowno na jakim jeździłem. Zero trakcji a Dębica robi opony co najwyżej na seicento. Opinie o UHP są patologicznie słabe. Nie wiem jak nie strach ci na tym jeździć. Chyba że jeździsz tylko do sklepu to jeszcze. Ja pojechałem w trasę i zaczęły się jaja dziać a były nowe brane i mniej więcej 3/4 ludzi ten sam problem ma z biciem, brakiem wyważenia, rozwarstwieniem opony i ogólnie chu*ową mieszanką i do UHP temu lata świetlne. Koniec końców stracona kasa i wróciłem do Michelin i Conti

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No ja juz duzo nie jezdze. Opony mam z rok dokładnie UHP2 w rozmiarze 225/45R17. Zrobiłem na nich moze z 10 tysi, głównie miasto, ale dwa wypady po 1500km też były. Nic się z nimi jeszcze nie dzieje. Nie biją, teraz zdjąłem je, bo zimówki założyłem. Bieżnik wygląda ok. Wydaje mi się ze cichsze jak poprzednie Goodyeary Eagle F1 Assymetric. Na teraz złego słowa nie powiem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"reset na 3 palce" tyczy się tylko wersji Professional - system tego żąda po włożeniu nowej płyty . Jak jest w Buissnes - nie wiem .

Płyta to tylko nowe mapy . Nakładka systemowa pozostaje ta sama . Nie wiem czy to się jakos aktualizuje .

Poczytaj w dziale nawigacja .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez rozmiar opony na pewno nie pływa ewentualnie jeśli są zużyte. Sam osobiście jeździłem na 225/50r17 żadnego pływania nie było komfort lepszy jedynie co to przez większy balon koło lubiło ocierać o nadkole, szczególnie przy skręconych kołach.

Co do pływania to bardzo dużą role odgrywa tylne zawieszenie w e90 jest dość skomplikowane i wszystkie elementy musza być cacy. Na początek sprawdź amortyzatory, geometria może być standardowa nie 3D byle majster ogarniał temat, jak coś będzie nie tak to wyjdzie na miejscu. Najlepiej kompleksowo sprawdzić zawieszenie pod względem luzów zarówno przód jak i tył.

Co do opon.... różne są opinie osobiście używam zimowek Laufen pod firma hankooka zjeździłem letnie 17 teraz zimowe i jestem bardzo zadowolony ciche miękkie. Na 18 mam jakieś chinole i powiem szczerze gdyby nie budżet jaki miałem to nigdy bym ich nie kupił a okazują się bardzo dobre ciche kleją się asfaltu bardzo dobrze w deszczu również mnie miło zaskoczyły.


Jakbyś potrzebował amorków na tył to mam nowe TRW bo się zarąbałem przy zamówieniu i zamiast 2 zamówiłem 2 pary.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Przez rozmiar opony na pewno nie pływa ewentualnie jeśli są zużyte. Sam osobiście jeździłem na 225/50r17 żadnego pływania nie było

 

Jak już piszesz o oponach na których było ok to może podaj więcej szczegółów bo ogólnie rozmiar kompletnie nic nie mówi, przy tym rozmiarze który podałeś (225/50r17) jest kilka różnych konstrukcyjnie opon, np. RunFlat, Extra Load (XL-wzmacniane) i pozostałe o niższych indeksach nośności i prędkości które są najbardziej miękkie i podatne na efekt pływania dlatego ważne żeby podać te informacje bo inaczej ktoś kto się nie zna kupi zwykłe opony 225/50 bo ty napisałeś że nie pływa i będzie rozczarowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wystarczy przesiadka z ROF na XL żeby dało się odczuć większe pływanie, a co dopiero podnosząc profil. Potwierdzam też że wystarczy któryś niedokręcony wahacz i auto w zakrętach jedzie mniej pewnie, co więcej może to nie wychodzić na geometrii.
3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem zapytać jeszcze czym się różnią jeszcze opony typu RunFlat, Extra Load,XL. Chce kupić jak radzicie 225/45/17 jakieś lepszej firmy typu Continental czy Michelin ale są jeszcze te oznaczenia.... które wybrać aby moje auto nie pływał i dobrze trzymało się drogi... możecie podać linki do sklepów internetowych gdzie mógłbym zamówić opony dopasowane do mojego auta, konkretne modele ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiec tak faktycznie nie podałem typu opony. Były to barum bravius mh3 225/50/17 XL.

Rof najprościej mówiąc opona z twardym rantem, który umożliwia jazdę przez pewien odcinek bez powietrza, zwiększa bezpieczeństwo podczas ewentualnego wystrzału opony, zapewniając stabilność prowadzenia.


XL opony o zwiększonej nośności co za tym idzie są twardsze niż opona o niższej nośności.


Jesli chcesz kupować przez internet to osobiście mogę polecić oponeo. Zawsze tam zamawiam nowe opony ceny dobre, szybka dostawa ogólnie bez problemu.

Opony jakie powinieneś kupić to rof ewentualnie xl w zależności od budżetu


Po zaznaczeniu e90 320i takie opony sugerują na stronie.


https://www.oponeo.pl/wybierz-opony/s=1/zimowe/t=1/osobowe/r=1/225-45-r17


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam serdecznie

Dziś mam zamiar kupić nowe opony. Rozmiar 225 45 17. - Continental PremiumContact 6 225/45 R17 94 Y XL, FR

Czy to będą dobre opony ? Przypomnę, że auto strasznie mi pływa na pirelli 225 50 17 i wielu uzytkowaników pisało, ze mam złe opony. Do tego auta nie muszę mieć Run Flat ? Mogą być takie ? Proszę o szybką pomoc i serdecznie pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musisz mieć Run Flat i sam każdej odradzam bo po prostu opony RFT są nie komfortowe, nie nadają się na Polskę i strasznie tluczą. We wszystkich moich BMW wywaliłem to gowno po wyjeździe z salonu. Kup zwykle wzmacniane. Dla tego Ci pływa bo masz balon na profilu 50. Zmienisz na 225/40r17 i będzie jak ręka odjął - conti dobra opona bierz i się nie zastanawiaj. Ważne żeby miały parametr XL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.