Skocz do zawartości

zimny silnik nierówne obroty (N53, 325i, 3.0 benzyna)


torestd

Rekomendowane odpowiedzi

wtryski na wypadających cylindrach wymienione wczoraj - 2 szt. dziś rano na zimnym silniku problem powrócił.

To że wymieniłeś wtryski na wypadających cylindrach nie znaczy że wymieniłeś wadliwe wtryski.Problem może tkwić w sąsiadujących cylindrach a wypadanie zapłonu akurat na danym cylindrze może być spowodowane tym że sondy korygują dawke paliwa na danym banku i odcinają dopływ paliwa np.na cylindrze 5 ponieważ do cylindra 6 dostaje się za duża dawka paliwa tak jak to było w moim przypadku jakis czas temu.



update:

Aktualnie błedy skasowane - check engine nie wyskakuje (wcześniej pokazywał jeszcze bład katalizatora, na zimnym delikatnie mrowi i faluje bez porównania oczywiście z tym co było) - uwaga po wymianie 2 wtrysków nie były one przypisane - powodu nie znam dlaczego tak zrobiono - możliwe ze warsztat w katowicach chciał abym trochę pojezdził do nich, na szczęscie znalazł się inny mechanik który ogarnął temat - natomiast diagnoza jest taka, że trzeba pojeździć i nałapać błędów aby diagnoza i naprawa na 100% były skuteczne.

Pytanie o NOX czujnik - czy ma on duży wpływa na pracę silnika zwłaszcza przy pracy na zimnym silniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtryskiwacze, odma, cewki, świece i jeszcze kilka czujników na silniku, pewnie też w jakiś sposób przepływomierz, DIS-y...

 

czyli wychodzi na to, że jedyną radą (skoro nic nie wyswietla komputer innego niz to co napisałem) wymiana pozostałych 4 wtrysków, odma odpada bo nowa pokrywa zaworów z bmw bawaria kupiona i wymieniona, cewki nowe bosh, swiece nowe ngk, co do kilku czujników to nie mam pojecia - jeszcze ;) przepływomierz chyba nie był sprawdzany (pisze chyba bo ciezko sprawdzić mechanika) DIS - co to jest?

Przepraszam za tyle pytań ale staram sie rozgryźć temat :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wtryskiwacze, odma, cewki, świece i jeszcze kilka czujników na silniku, pewnie też w jakiś sposób przepływomierz, DIS-y...

 

czyli wychodzi na to, że jedyną radą (skoro nic nie wyswietla komputer innego niz to co napisałem) wymiana pozostałych 4 wtrysków, odma odpada bo nowa pokrywa zaworów z bmw bawaria kupiona i wymieniona, cewki nowe bosh, swiece nowe ngk, co do kilku czujników to nie mam pojecia - jeszcze ;) przepływomierz chyba nie był sprawdzany (pisze chyba bo ciezko sprawdzić mechanika) DIS - co to jest?

Przepraszam za tyle pytań ale staram sie rozgryźć temat :)

 

Zostaw to, aż wyskoczą jakieś nowe błędy, w zgadywanki się nie baw bo to droga zabawa. Jak chcesz się edukować i zebrać jakieś dane do wyciągania wniosków to potrzebujesz interface i program.


DIS-y to zawory /dwa/ na dolocie. Wszystko jest na stronie którą podałem. https://bimmerprofs.com/disa/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kolejna Ciekawostka po 10 dniach, no może będzie sonda lambda na garach 1-3 ale uwaga komputer pokazał bład nie działającego czujnika ciśnienia oleju mimo, że 2 miesiace temu wymieniony był i dodatkowo mechanik idzie w NOXA co mi sie jakoś nie składa bo NOX dopiero zaczyna działac od pewnej temperatury a nie na zimnym silniku.

Zna ktoś jakiegoś magika na śląsku od tych magicznych samochodów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.