Skocz do zawartości

Falowanie obrotów i telepanie budą. BMW E90 318i N43.


Marcin9333

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów i z góry dziękuje za wszelaką pomoc.


Mianowicie, około miesiąc temu pojechałem do mechanika, który specjalizuje się z BMW

w celu wymiany rozrządu (napinacz, łańcuch ,ślizgi ,uszczelka pokrywy zaworów) oraz świec.

Przy okazji wymieniłem olej i filtry.

Niestety po odebraniu auta zauważyłem ze gdy auto stoi na wolnych obrotach (np w korku, czy na światłach)

delikatnie falują obroty w dół (mniej więcej 30-50rpm). Podczas takiego falowania odczuwalne jest lekkie

telepnięcie budą. Byłem na diagnostyce kompem i żadnych błędów nie ma.

Dodam że przed wymianą takiego falowania i telepania nie było!

Pomocy, bo brakuje mi już pomysłów co to może być :/


Link do filmiku jak wyglada owe falowanie:



(Jeżeli będzie potrzeba nagram szybko dodatkowy, jeżeli objaw jest mało czytelny)


PS. Auto to BMW E90 318i N43 2009r 143km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elektrozawory mogą być za słabo dociśnięte,trzymają na oringach.Rozrząd zakłada się na blokadach wtedy vanosy są ustawione poprawnie.Może się coś poluzowało.Sprawdz korekty na poszczególnych cylindrach.
never again N46
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie,

Dociskałem dzisiaj elektrozawory i wyglada na to że są wpięte poprawnie. Natomiast zauważyłem

dziwny spadek obrotów stojąc na parkingu. Podrzucam filmik jak to wyglada ,sytuacja wydarzyła się

po wciśnięciu sprzęgła. Nigdy wcześniej tego nie zauważyłem. Akcja jest na samym początku jak obroty

Skaczą od 700 do 500rpm z 6 razy zanim wracają do normy. Czym to może być spowodowane ? Vanosy ?

Elektrozawory ?


Link do filmiku:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No faktycznie jest problem jakiś.Chodzilo mi żebyś elektrozawory docisnął najlepiej uchwytem z młotka do gniazda w którym ma siedzieć.Jak kondycja valvetronica?Masz inpe ?podepnij i wrzuć filmik analog 2 (korekty na cyl)
never again N46
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie nie mam inpy. Będę u mechanika w piątek dopiero, także wtedy odczytam ewentualne dane.

Wrócę z tematem.

Ale tak btw ,jest możliwe ze coś takiego jak valvetronic mogło klęknąć po zwykłej wymianie rozrządu ?

Wszystkie te problemy zaczęły się po tej wymianie świec i rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sytuację z pierwszego filmiku mam na codzień, w identycznym silniku, jeżdżę od 2 lat. Nigdy, żadnego gonga, błędu itp. Takie wachnięcie obrotów raz na x czasu, to dla mnie błąd statystyczny, a nie usterka. Sytuacja z drugim filmikiem jest poważniejsza, tego nigdy nie widziałem. Przyczyn może być wiele jak zrobiłeś już świece: vanos, cewki, czujnik położenia wałka, HPFP itp. Trzeba to szukać.


W n43 nie ma Valvetronica z tego co kojarzę. Jest w starym n46.

www.kancelariaturowski.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie dziwna opcja, bo zauważyłem to przypadkiem. Zszedłem do auta ,odpaliłem i włączyłem

nagrywanie w celu szukania zasady tych mniejszych drgnięć. Wcisnąłem sprzęgło ,lekko gazu ,a tu nagle takie

kilka wachnięć między 500-700rpm. Nie wiem czemu tak się zdażyło ,ale nie byłem w stanie wymusić tego

zjawiska ponownie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodź mam jeszcze jedna zabawniejsza sytuację z obrotami na włączonej klimie 950 obrotów wyłączę klimę spada do 600. Gdzie według mnie na wyłączonej klimie powinno być 950. A mam silnik 320i z 2006. I coś mi się wydaje że to falowanie mam przez klimatyzację ale skontaktuje się jeszcze z mechanikiem :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No faktycznie jest problem jakiś.Chodzilo mi żebyś elektrozawory docisnął najlepiej uchwytem z młotka do gniazda w którym ma siedzieć.Jak kondycja valvetronica?Masz inpe ?podepnij i wrzuć filmik analog 2 (korekty na cyl)

W tych silnikach nie ma valvetronica. Solenoidow się nie ustawia jest tylko jedno ich położenie. I dociska je śruba

Edytowane przez Siniorre
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich forumowiczów i z góry dziękuje za wszelaką pomoc.


Mianowicie, około miesiąc temu pojechałem do mechanika, który specjalizuje się z BMW

w celu wymiany rozrządu (napinacz, łańcuch ,ślizgi ,uszczelka pokrywy zaworów) oraz świec.

Przy okazji wymieniłem olej i filtry.

Niestety po odebraniu auta zauważyłem ze gdy auto stoi na wolnych obrotach (np w korku, czy na światłach)

delikatnie falują obroty w dół (mniej więcej 30-50rpm). Podczas takiego falowania odczuwalne jest lekkie

telepnięcie budą. Byłem na diagnostyce kompem i żadnych błędów nie ma.

Dodam że przed wymianą takiego falowania i telepania nie było!

Pomocy, bo brakuje mi już pomysłów co to może być :/


Link do filmiku jak wyglada owe falowanie:



(Jeżeli będzie potrzeba nagram szybko dodatkowy, jeżeli objaw jest mało czytelny)


PS. Auto to BMW E90 318i N43 2009r 143km.

Mam ten sam silnik i rocznik

Kiedy wymieniałeś wtryski i jaki przebieg? U mnie telepało budą przyczyną byly wtryskiwacze w tych silnikach to normalka. Ale zanim się do nich dobrałem to wymieniłem świece, czujniki wałków, cewki jakaś tam poprawa była, ale podczas podróży z NL padł wtrysk tryb awaryjny itd. Dobrze ze miałem ISTA ze soba usunąłem błąd i dojechałem do PL później padł wtrysk nr,3 po nim wymieniłem resztę. A co do obrotòw to miałem też podobnie, winowajcą okazał się czujnik położenia wału korbowego. Znajduje się on pod kolektorem dolotowym, trzeba go zdemontować aby wymienić czujnik, jak masz jakieś pojęcie o mechanice to zrobisz to sam mnie to zajęło jakieś 3 godziny. Polecam przeczytać temat ,, brzydka praca silnika,, tam się rozpisywaliśmy na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już nie mam pojęcia za co się zabrać. Jutro jadę do mechanika, może coś więcej się dowiem.

Z tego co wyczytałem to prawdopodobne usterki z tym związane to:

-elektrozawory

-soft silnika

-sterownik świec

-odma

-wtryski

-czujnik położenia wału (Siniorre naprowadził)


Najbardziej irytuje mnie fakt, że przed wymianą tych objawów nie miałem.

A wolałbym nie zostawić 4000 za wtryski w ciemno i okaże się ze nie pomogło.


PS. Czy w przypadku padającego wtrysku/wtrysków ,obroty nie falują w górę ?

Bo u mnie falowanie występuje tylko w dół i tylko na jałowych obrotach ,i z tego

co zauważyłem to raczej jak silnik się trochę rozgrzeje. Poza tym przyspiesza

normalnie. Tylko te wachania obrotów. Czeka mnie niedługo dłuższa trasa i wolałbym

nie wracać lawetą :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze mi coś przyszło do głowy. Wtryski tak czy inaczej cię nie omina chyba że ktoś przed tobą je wymienił, jaki masz przebieg? U mnie padły na amen przy 115tys. Ale wróćmy do mojej sugestii, mianowicie przy wymianie rozrządu panowie mogli zamienić miejscami wtryski. Rada na to jest jedna musisz odczytać z wtryskiwaczy wartości i porównać co jest w ISTA czy INPA albo poprostu je jeszcze raz zakodowac, prosta sprawa wbrew pozorom. Gorzej z odczytaniem wartości bo dostęp do wtryskow jest trudny zwłaszcza 3 i 4, możesz je też wyjąć i odczytać.


Edit

Nie ma u nas sterownika swiec

Takowe są w dieslach

Edytowane przez Siniorre
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No faktycznie jest problem jakiś.Chodzilo mi żebyś elektrozawory docisnął najlepiej uchwytem z młotka do gniazda w którym ma siedzieć.Jak kondycja valvetronica?Masz inpe ?podepnij i wrzuć filmik analog 2 (korekty na cyl)

W tych silnikach nie ma valvetronica. Solenoidow się nie ustawia jest tylko jedno ich położenie. I dociska je śruba

Chodzi o dociśnięcie elektrozaworu bo oringi ciasno siedzą.

Sorki nie doczytałem,ze to N43 i nie ma vvt.

Jedno pytanie się nasuwa,czy rozrząd był ustawiany na blokadach?

never again N46
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że raczej na pewno na blokadach zakładali. Serwis specjalizuje się tylko w BMW. Chłopaki z tego co wiem znają się na robocie. No ja mam obecnie 187kkm przebiegu ale przy około 60kkm pierwszy właściciel wymienił cała jednostkę napędowa na nową na gwarancji (historia z ASO) - nie mam pojęcia czemu. Teoretycznie zatem silnik ma 125kkm przebiegu.


PS. Nie wiem czy to ma związek ze sprawą, ale dzisiaj jak odpalałem auto po pracy (stał w garażu) to zakręcił trochę dłużej zanim odpalił. Cewka ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez kompa ciężko gdybać .Tak byś podmienił cewki i zobaczył czy błąd się nie przenosi ,ewentualnie czujnik położenia wału .Te silniki chyba miały problem z wtryskami?Kup sobie kabelek,zainstaluj inpe i będziesz bogatszy o wiedzę
never again N46
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.