Skocz do zawartości

[E92] N43B20A Zasiarczony katalizator


matiin

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Miał ktoś w swoim N43bB20 170KM zasiarczony katalizator(nox?)

Co trzeba zrobić, żeby to wypalić? Kupiłem benzynę, żeby nie mieć problemów z DPFam a tu takie coś :/

Leje 95 lub 98 na "renomowanych" stacjach benzynowych. Jeżdzę 99% czasu po mieście.

Trzeba zrobić trasę 100km+ z autostradową prędkością, czy jak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam,

Leje 95 lub 98 na "renomowanych" stacjach benzynowych. Jeżdzę 99% czasu po mieście.

Trzeba zrobić trasę 100km+ z autostradową prędkością, czy jak?

 

Tak, trzeba bo krótkie trasy to główny powód. Na forum jest już trochę tematów o tym. Można się też posiłkować aplikacją "z forum" - jest duży temat https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=326379 - nie sugeruj się jego nazwą bo jest myląca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz to szeroko opisane na stronie bimmerprofs. Generalnie: musisz jeździć z prędkością przynajmniej 110 km/h przez najlepiej ponad 25 min. Idealnie: 140 km/h przez 30 min+ raz na jakiś czas. W praktyce możliwe jest to do zrobienia w zasadzie tylko na autostradzie oraz na długich odcinkach dróg ekspresowych. Można jednak za pomocą Inpy lub Isty wymusić procedurę wypalania i natychmiastowo je rozpocząć (ale trzeba jechać z wysoką prędkością tak jak powyżej opisane). Warto o to dbać, bo wówczas silnik nie pracuje w trybie uwarstwionym (pali więcej) i ogólnie może chodzić mniej przyjemnie + szybciej padnie sonda NOx + szybciej padnie katalizator. Nie wpadaj w panikę (bo pewnie to brzmi dramatycznie), tylko sprawdź czy nie masz błędów NOx na kompie, przy czym są takie 3 zwykłe (2AF2, 2AF4, 2AF6) które nic nie robią, dopiero jeden z nich naprawdę świadczy o uszkodzonym czujniku (30DA, także w uszkodzonych egzemplarzach mogą się pojawiać

2AF9, 2C6C, 2C7F).




https://bimmerprofs.com/30ea-nitric-oxide-catalytic-converter-sulphurized/



Poniżej masz kody błędów jakbyś potrzebował.



Error messages relating NOx sensor:


2AEC Nitrogen Oxide Sensor Self Diagnostics


2AF0; 2B05 nitric oxide sensor, heating


2AF2; 2B06; 2B09 nitric oxide sensor, Lambda linear


2AF4; 2B07; 2B0A NOx sensor, electrical


2AF6; 2AFB; 2B0B nitric oxide sensor, Lambda binary


2AF9 nox sensor, nox signal: coast mode check


2EAE NOx sensor message missing (timeout)


30D6 nitric oxide sensor, plausibility


30D8 NOx sensor, Sensor damaged


30DA NOx sensor, heating time


30DC nitric oxide sensor, heating


30DE NOx sensor – Lambdaprobe before catalyst, Korrelation


30E0 NOx sensor, Offset


30E2 nitric oxide sensor, thrust test


30E4 nitric oxide sensor, aging


30E6 nitric oxide sensor, dynamics




Error messages relating NOx catalytic converter:


2C6C - sonda lambda za katalizatorem 2 sprawdzenie układu


2C7F sonda lambda za katalizatorem 2 listwy sterowania


30E9 nitric oxide catalytic converter, aging


30EA nitric oxide catalytic converter, sulphurized*


*if error appears repeatedly and/or forced desulfurization is not possible/successful




Hidden problems with NOx sensor. Following diagnostics live data:


NOx concentration is 0 ppm**


(INPA data | NOx Sensor / Exhaust temperature menu) after:


engine is warmed up

exhaust temperature is more than 220 oC

driving speed exceeds 20 km/h for more than 2 min

**continuously or periodically: sensor is damaged




Problems with NOx system (NOx sensor and/or NOx catalytic converter) can be the reason of following error messages:


29CC misfirings, several cylinders


29CD misfirings, cylinder 1


29CE misfirings, cylinder 2


29CF misfirings, cylinder 3


29D0 misfirings, cylinder 4


29D1 misfirings, cylinder 5


29D2 misfirings, cylinder 6


29E0 fuel mixture control


29E1 fuel mixture control 2


29F4 catalytic converter conversion


29F5 catalytic converter conversion 2


2A2B fuel mixture control


2A2C fuel mixture control 2


2C31 Lambda probe in front of catalytic converter, trimming control


2C32 Lambda probe in front of catalytic converter 2, trimming control


2C7E Lambda probe behind catalytic converter, trimming control


2C7F Lambda probe behind catalytic converter 2, trimming control

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podlacze sie pod temat bo akurat po niedzieli bede zmienial wtryski n53/ boli 6 sztuk/ i tu pytanie do kolegow moge zrobic pare zdjec co i jak ale nie mam pojecia gdzie to zaladowac wiec jak by ktos byl chetny do pomocy przy wstawianiu fotek bardzo bym byl zadowolony bo jest niby duzo ale nic tak naprawde nie widac.Druga sprawa z tym NOX wszedzie sie pisze o wypalaniu przez impe ale nik nie mowi jak to zrobic czyli gdzie wejsc i co wlaczyc w IMPIE wiec tez bym przy okazij poradnik zrobil tylko musi ktos mi to powiedziec konkretnie a ja taka foto relacje zrobie i moze ja gdzies wklejc np. zrob to sam . Mysle ze mile widziana bedzie tym bardziej ze coraz wieksze problemy wszyscy maja i nie bedzie trzeba sie meczyc w innym jezyku .Dzieki za info i czekam na kogos kto pomoze przy tej fotorelacij z wymiany wtryskow i Wypaleniu kata.Pozdrawiam
Bylo N42B20 rozum wrocil jest M54 /cisza i spokoj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam "30EA nitric oxide catalytic converter, sulphurized*"

 

A kto nie ma :mrgreen:


@jazdaprzemo - Jestem w trakcie ogarniania Isty na kompie, Inpę też mam, ale Ista posiada możliwość włączenia trybu wypalania. Jak mi się coś uda to dam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki ale wlasnie ogarnalem temat wymienilem wtryski zakodowalem, wypalilem noxa i to nie impa ani ista tylko zwyklym delphi .Nie bylo chetnych wiec nie czekalem na nowy rok.Pozdrawiam.
Bylo N42B20 rozum wrocil jest M54 /cisza i spokoj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
  • 4 tygodnie później...

Tak btool ma te opcje.

Ja wogole nic nie wlaczalem, zalalem 3/4 baku i pojecalem na autostrade, 110km/h i obserwowalem na btool temp spalin )okolo 800st i obserwowalem jak zasiarczenie spada z 1600 do 80mg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak btool ma te opcje.

Ja wogole nic nie wlaczalem, zalalem 3/4 baku i pojecalem na autostrade, 110km/h i obserwowalem na btool temp spalin )okolo 800st i obserwowalem jak zasiarczenie spada z 1600 do 80mg.

 

A czy wcześniej z tak wysokim zasiarczeniem miałeś poszarpywania podczas płynnej jazdy w okolicach 1500-2000 obrotów, u mnie takie występują i nie wiem czy może nie szukać problemu właśnie w tym kierunku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to się mniej więcej objawia, u mnie w miarę wzrostu obrotów znika. Błąd mam ten sam:

 

30EA nitric oxide catalytic converter, sulphurized

 

Po przeglądzie, gdy wyszło zbyt duże zasiarczenie (błąd jeszcze wtedy nie wyskakiwał) błędnie obstawiałem sondę, a w rzeczywistości problem tkwił w samym katalizatorze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.