Skocz do zawartości

Tubina w m47. Warto regenerować jeśli działa?


daemonxxx

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Serdecznie

Posiadam bmw e91 z silnikiem m47tu2 163 km z końcówki produkcji. W samochodzie właśnie wybiło na liczniku 300 tys km i prawdopodbnie jest jeszcze oryginalna turbina. Samochodem zrobiłem 70 tyś km i od kiedy go kupiłem turbina delikatnie świszczy na niskich obrotach, ale nic się z nią nie dzieje. Olej wymieniam co 10 tyś km i jeżdżę w długie trasy często z prędkością 180 km/h na tempomacie.

Jak myślicie czy warto ją regenerować czy jest szansa że jeszcze pojeździ? Chciałbym uniknąć sytuacji że auto będzie unieruchomione i nie będzie mogło jechać dalej.

Jaki jest koszt regeneracji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Czyli co, chcesz ją zepsuć i naprawić żeby się nie zepsuła?


Jeżeli chcesz ocenić jej stan to zdejmij dolot, sprawdź ile w nim oleju, sprawdź luzy na wirniku i stan łopatek przynajmniej z jednej strony. Gwiżdże bo pewnie po DPF i kacie zostało wspomnienie.

3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja również mam podobną sytuację silnik M47n2 163km przebieg prawie 300tyś, turbina oryginalna mitsubishi już po zakupie auta przy 240tyś miała delikatny luz poprzeczny i delikatnie leciał olej do dolotu.

W chwili obecnej po przejechaniu 60tyś luz oraz ,,zapocenie'' jest trochę większe. Tak jak kolega wyżej również przymierzałem się do regeneracji turbiny po to aby uniknąć jakiejś niespodzianki na drodze ale po przeczytaniu wielu postów trochę się zniechęciłem regeneracją bo z autem się nic złego nie dzieje, a po regeneracji może być różnie.

Nowa w serwisie jest bardzo droga i chyba wolał bym już wymienić obecna na tą z 525d 177km ale mało dokładniejszych opisów aby to samemu ogarnąć.

Ostatnio znalazłem coś takiego

https://allegro.pl/oferta/nowa-turbosprezarka-bmw-e90-e91-320d-320xd-163-km-7913604906

Może to lepsze rozwiązanie niż regeneracja w firmie która się tym zajmuje bo w mojej okolicy nikt tego nie robi, a już żeby wziąć samochód wyjąć turbinę zregenerować zamontować i dać na to gwarancję to można zapomnieć.

Może ktoś coś więcej wie na temat wymiany takiego rdzenia jak na aukcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem niektórzy robią nawet za 600 zł regenerację turbiny :) W TC Performance w Łodzi to koszt jakichś 1200zł, ale właśnie tą firmę mi polecili.

@marcin a nie lepiej zrobić turbo hybrydowe? W TC Performance to koszt około 1700 zł a można z niej wyciągnąć około 220 km na orygilalnych wtryskach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo możliwe tylko ciekawe z jakim efektem jest ta regeneracja. Trochę czytałem i większość osób pisała że ta turbina nie za bardzo nadaje się na hybrydę.

A moc może nie 220 km ale blisko 200 lub trochę więcej można uzyskać na oryginalnej turbinie to nie wiem czy się opłaca robić hybrydę.

No i ciekawe jak automat w moim przypadku zniósł by taką moc 220?

Będę musiał chyba z tym TC pomyśleć, najlepiej żeby oni ogarnęli sami demontaż, regenerację i montaż turbiny i ewentualnie jakiś wirus od razu :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.