Skocz do zawartości

Temperatura N47 320D E92


Zaki2K

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

Posiadam następujący problem.

Jaka jest normalna temperatura silnika N47? U mnie jest w granicach 88-100.

Wymieniłem wczoraj termostat na nowy behr oraz zalałem świeżym płynem chłodniczym.

EGR mam zaślepiony- chłodniczka została.

Przy normalnej jeździe dzisiaj 16 stopni na zewnątrz miałem 95 stopni, po wciśnięciu na pedał gazu pod czerwone obroty i przeciągniecie kolejnego biegu wypluła po chwili 99/100 stopni.

Odpuściłem, chwilę potem miałem 94/95 stopni. Czy jest to w porządku temperatura dla diesla? Szczerze bije się już cały tydzień z myślami co może być.

Dodam, iż mój samochód względem serii (177) ma 232 konie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie przy bucie na autostradzie nie przekroczyła 94 stopni. Graty seryjne, program na 204KM. Dodam że EGR wyłączony, chłodnica spalin na miejscu, ale wylot z kolektora wydechowego zaślepiony. Jestem w trakcie usuwania całkowicie chłodniczki, jak skończę i zaleję nowym płynem to zrobię update.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam teraz podobną sytuację. Jak jeżdżę po mieście to mam 94 stopnie. Jak wyskoczę w trasie i długo jadę na tempomacie, to niezaleznie od obrotów, obciążenia waha mi się w granicach 98-100. Zauważyłem, że nie otwierają mi się kierownice powietrza, zablokowały się, w sobotę je odpiałem od silniczka i otworzyłem na stałe. Obserwowałem temperatury i jest to samo. Dziwne, bo jakiś miesiąc przy wypalaniu miałem max 95 stopni. Fakt, że było na zewnątrz 10 stopni mniej. Jak rano zapalam to mam temperaturę 17 stopni, tyle co temperatura powietrza w garażu, więc zakładam, że czujnik działa prawidłowo.


Ciekawe jest to, że jak mam wysoką temperaturę i zrobię przegazówę na światłach to szybciej spada, ale pewnie dlatego, że silnik wchodzi na wyższe obroty i pompa wody pracuje efektywniej.


Gdzieś widziałem, że temepratura pracy tego silnika to 100stopni, tylko na ile to prawda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam taką temperaturę od wymiany termostatu i pompy wody. Raz zanotowałem 100 stopni na długim podjeździe pod górkę na autostradzie przy 150kmh. Zazwyczaj mam 94stopnie. Mechanik (starej daty, nie on wymienial) mówi że to nawet lepiej parę stopni więcej. Możliwe że termostat nie trzyma normy, ale nie robię z tym nic. Odpowietrzniki sprawdzałem, z każdego płyn leci.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie po wymianie pompy wody (i termostatu) wzrosła temperatura do srednio 94. Przed wymianą dochodził do 86 bo termostat już lekko niedomagał. Pompa zaczela popiskiwac i została wymieniona w pakiecie z termostatem. Także albo pompa albo termostat. Podmień i daj znac :cool2: :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W N47 temp. początkowego otwarcia termostatu to 88 st. Prawidłowa temp. podczas normalnej eksploatacji (pomijając duże mrozy, korki i butowanie) to 87-88st i taką w N47-177KM po chipie 210KM przez 7 lat eksploatacji miałem.

Termostaty w N47 przeciwieństwie do M47 nie są tak awaryjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Odświeżę trochę temat.

Przy dzisiejszej jeździe- mamy obecnie aż do 21 stopni miejscami, silnik łapie 97 stopni i trzyma się w okolicy 96. To jest jakaś masakra, zamawiam czujnik. Jak to nie pomoże to ja już nie wiem... pompa, chłodnica??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
U mnie przy bucie na autostradzie nie przekroczyła 94 stopni. Graty seryjne, program na 204KM. Dodam że EGR wyłączony, chłodnica spalin na miejscu, ale wylot z kolektora wydechowego zaślepiony. Jestem w trakcie usuwania całkowicie chłodniczki, jak skończę i zaleję nowym płynem to zrobię update.

 

Bez chłodnicy spalin temp stale 96 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Sprawdźcie sobie w jakim stanie macie chłodnicę, niestety od zewnątrz jej nie widać bo zasłania ta od klimy, trzeba zdemontować kilka elementów, u mnie chłodnica wyglądała tak (patrz foto poniżej), objawem był wzrost temperatury przy większym obciążeniu silnika.


http://i64.tinypic.com/24y0ftx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Siemka

Wymieniłem czujnik na oryginalny z allegro za bodajże 174zł i pomiar jest o wiele bardziej realistyczny. Trzyma się w granicy 88-92 stopni czyli tak jak powinno być.

Po małym kacie wskoczy czasami 98/99 ale zaraz spada do temperatury 89/88- czyli norma.

Finalnie, czujnik pomógł w moim wypadku. Myślę, że temat może się komuś przyda.

Piona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.