Skocz do zawartości

WYMIANA NOX a - jak nie wydawać niemal 2tys. zł ;)


Pyriu

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Posiadam E90 z 2008r, LCI, silnik 2.0 170km oznaczenie N43.

Podejrzewałem u siebie problem z sondą nox, zapala mi się check i chińskim elm327 odczytałem błąd odnośnie owej sondy. Niemniej - auto nie ma żadnych innych objawów - ma moc, nie pali więcej niż powinno, nie szarpie itd.

Kupiłem więc INPE, no i tu pojawia się problem - opisy błędów są po niemiecku, googlując owe kody okazuje się że każdy ma własną teorię co owy kod oznacza.

Więc, wkleję tutaj plik tekstowy z błędami, i z prośbą, czy ktoś mógłby mi z tym pomóc? Tj. z rozszyfrowaniem błędów.

 

Sprawa 2: Czy ktoś wie jak w INPIE włączyć procedurę wypalania katalizatora nox?

 

Błędy:

 

$SGBD: MSD80 Version: 7.214

$INPA: MSD80 Version: 1.001

 

 

===========================================================================================

$DATAID: 004 4RD0Q ID0S QAR3S

=== 12.02.2018 === 13:29:25

DME partnumber: VAR_ECU_SERIAL_ECU

 

current kilometer reading: 156022 km

___________________________________________________________

 

comment line 1: 2018-02-12

comment line 2:

___________________________________________________________

 

 

$error locationNr: 12522

$error locationtext: 0x30EA DeNox-Katalysator, verschwefelt

570930EA0100000001224BC01B001616000000000000000000000000

Error: 1(9) No.: 12522 0x30EA DeNox-Katalysator, verschwefelt frequency: 1

error type: 1 (5070 ) Schwefelbelastung zu hoch

readines Flag: (16 ) Testbedingungen erfüllt

error status: (32 ) Fehler momentan nicht vorhanden, nicht OBD-entprellt

MIL - Status: (48) Fehler verursacht kein Aufleuchten der Warnlampe (MIL)

P-Code: F_LZ: 34

ambient text / entry at 155136 km(1.)

Motordrehzahl 864.00 rpm

Geschwindigkeit 0.00 km/h

Abgastemperatur hinter Katalysator Bank 2 352.00 °C

gespeicherte Schwefelmasse im Katalysator 901.12 mg

___________________________________________________________

 

$error locationNr: 10996

$error locationtext: 0x2AF4 Stickoxidsensor, elektrisch

57092AF42800122C21284BC01AC4028B4BD365C8038B4C2E1AC5028C

Error: 2(9) No.: 10996 0x2AF4 Stickoxidsensor, elektrisch frequency: 33

error type: 8 (4474 ) Kurzschluss

readines Flag: (16 ) Testbedingungen erfüllt

error status: (33 ) Fehler momentan nicht vorhanden, OBD-entprellt

MIL - Status: (48) Fehler verursacht kein Aufleuchten der Warnlampe (MIL)

P-Code: P122C NOx-Sensor Schaltkreis (Bank 1) - Kurzschluss F_LZ: 40

ambient text / entry at 156016 km(n.) 155288 km(2.) 155136 km(1.)

Motordrehzahl 832.00 rpm 3232.00 rpm 832.00 rpm

Motortemperatur 99.75 °C 102.00 °C 99.00 °C

Motor Status IS PL IS

Spannung Kl. 87 14.22 V 14.12 V 14.12 V

___________________________________________________________

 

$error locationNr: 10994

$error locationtext: 0x2AF2 Stickoxidsensor, Lambda linear

57092AF22800121F21284BC01AC4028B4BD365C8038B4C2E1AC5028C

Error: 3(9) No.: 10994 0x2AF2 Stickoxidsensor, Lambda linear frequency: 33

error type: 8 (4474 ) Kurzschluss

readines Flag: (16 ) Testbedingungen erfüllt

error status: (33 ) Fehler momentan nicht vorhanden, OBD-entprellt

MIL - Status: (48) Fehler verursacht kein Aufleuchten der Warnlampe (MIL)

P-Code: P121F NOx-Sensor linearer Lambdasignalschaltkreis (Bank 1) - Kurzschluss F_LZ: 40

ambient text / entry at 156016 km(n.) 155288 km(2.) 155136 km(1.)

Motordrehzahl 832.00 rpm 3232.00 rpm 832.00 rpm

Motortemperatur 99.75 °C 102.00 °C 99.00 °C

Motor Status IS PL IS

Spannung Kl. 87 14.22 V 14.12 V 14.12 V

___________________________________________________________

 

$error locationNr: 10998

$error locationtext: 0x2AF6 Stickoxidsensor, Lambda binär

57092AF6A810122F1D284BC01AC4028B4BD365C8038B4C2E1AC5028C

Error: 4(9) No.: 10998 0x2AF6 Stickoxidsensor, Lambda binär frequency: 29

error type: 8 (4474 ) Kurzschluss

readines Flag: (16 ) Testbedingungen erfüllt

error status: (33 ) Fehler momentan nicht vorhanden, OBD-entprellt

MIL - Status: (49) Fehler wuerde das Aufleuchten der Warnlampe (MIL) verursachen

P-Code: P122F NOx-Sensor binärer Lambdasignalschaltkreis (Bank 1) - Kurzschluss F_LZ: 40

ambient text / entry at 156016 km(n.) 155288 km(2.) 155136 km(1.)

Motordrehzahl 832.00 rpm 3232.00 rpm 832.00 rpm

Motortemperatur 99.75 °C 102.00 °C 99.00 °C

Motor Status IS PL IS

Spannung Kl. 87 14.22 V 14.12 V 14.12 V

___________________________________________________________

 

$error locationNr: 10741

$error locationtext: 0x29F5 Katalysatorkonvertierung 2

570929F58120043003264BC83E119E424BD45430C6404BEE3B1BC33F

Error: 5(9) No.: 10741 0x29F5 Katalysatorkonvertierung 2 frequency: 3

error type: 1 (5675 ) Wirkungsgrad unterhalb Grenzwert

readines Flag: (16 ) Testbedingungen erfüllt

error status: (32 ) Fehler momentan nicht vorhanden, nicht OBD-entprellt

MIL - Status: (49) Fehler wuerde das Aufleuchten der Warnlampe (MIL) verursachen

P-Code: P0430 Katalysatorsystem (Bank 2) - Wirkungsgrad unter Schwellwert F_LZ: 38

ambient text / entry at 155504 km(n.) 155296 km(2.) 155200 km(1.)

Motordrehzahl 1888.00 rpm 2688.00 rpm 1984.00 rpm

Luftmasse gerechnet 146.50 mg/stk 260.44 mg/stk 92.24 mg/stk

Motortemperatur 98.25 °C 100.50 °C 70.50 °C

Ansauglufttemperatur -0.75 °C 0.00 °C 1.50 °C

___________________________________________________________

 

$error locationNr: 10740

$error locationtext: 0x29F4 Katalysatorkonvertierung

570929F48120042003264BC93D0CAF434BD45430C6404BEF4443C53F

Error: 6(9) No.: 10740 0x29F4 Katalysatorkonvertierung frequency: 3

error type: 1 (5675 ) Wirkungsgrad unterhalb Grenzwert

readines Flag: (16 ) Testbedingungen erfüllt

error status: (32 ) Fehler momentan nicht vorhanden, nicht OBD-entprellt

MIL - Status: (49) Fehler wuerde das Aufleuchten der Warnlampe (MIL) verursachen

P-Code: P0420 Katalysatorsystem (Bank 1) - Wirkungsgrad unter Schwellwert F_LZ: 38

ambient text / entry at 155512 km(n.) 155296 km(2.) 155208 km(1.)

Motordrehzahl 2176.00 rpm 2688.00 rpm 1952.00 rpm

Luftmasse gerechnet 363.53 mg/stk 260.44 mg/stk 65.11 mg/stk

Motortemperatur 99.75 °C 100.50 °C 83.25 °C

Ansauglufttemperatur -0.75 °C 0.00 °C 2.25 °C

___________________________________________________________

 

$error locationNr: 12506

$error locationtext: 0x30DA Stickoxidsensor, Signal

570930DA2800124D01284BD347C2038B000000000000000000000000

Error: 7(9) No.: 12506 0x30DA Stickoxidsensor, Signal frequency: 1

error type: 8 (0 ) kein passendes Fehlersymptom

readines Flag: (16 ) Testbedingungen erfüllt

error status: (33 ) Fehler momentan nicht vorhanden, OBD-entprellt

MIL - Status: (48) Fehler verursacht kein Aufleuchten der Warnlampe (MIL)

P-Code: P124D NOx-Sensorsignal (Bank 1) - nicht verfügbar im Betrieb F_LZ: 40

ambient text / entry at 155288 km(1.)

Motordrehzahl 2272.00 rpm

Motortemperatur 97.50 °C

Motor Status PL

Spannung Kl. 87 14.12 V

___________________________________________________________

 

$error locationNr: 11391

$error locationtext: 0x2C7F Lambdasonde nach Katalysator 2, Trimmregelung

57092C7F8120114C04284BE53267FBC14BF43468FEBD4C043067FCCB

Error: 8(9) No.: 11391 0x2C7F Lambdasonde nach Katalysator 2, Trimmregelung frequency: 4

error type: 1 (4203 ) Abgas nach Katalysator zu fett

readines Flag: (16 ) Testbedingungen erfüllt

error status: (32 ) Fehler momentan nicht vorhanden, nicht OBD-entprellt

MIL - Status: (49) Fehler wuerde das Aufleuchten der Warnlampe (MIL) verursachen

P-Code: P114C Gemischfeinregelung über Lambdasonde (Bank 2, nach Katalysator) - System zu fett F_LZ: 40

ambient text / entry at 155680 km(n.) 155552 km(2.) 155432 km(1.)

Spannung Lambdasonde hinter Katalysator Bank 2 0.94 V 1.02 V 0.98 V

Spannung Lambdasonde vor Katalysator Bank 2 2.01 V 2.03 V 2.01 V

Lambdaverschiebung Rückführregler 2 -0.00 - -0.00 - -0.00 -

Eingangssignal Rückführregler 2 -0.26 V -0.33 V -0.31 V

___________________________________________________________

 

$error locationNr: 11372

$error locationtext: 0x2C6C Lambdasonde nach Katalysator 2, Systemcheck

57092C6C8120227304284BE66E0041144BF5700048154C0576006E13

Error: 9(9) No.: 11372 0x2C6C Lambdasonde nach Katalysator 2, Systemcheck frequency: 4

error type: 1 (5639 ) Signal festliegend auf Fett

readines Flag: (16 ) Testbedingungen erfüllt

error status: (32 ) Fehler momentan nicht vorhanden, nicht OBD-entprellt

MIL - Status: (49) Fehler wuerde das Aufleuchten der Warnlampe (MIL) verursachen

P-Code: P2273 Lambdasonde (Bank 2, nach Katalysator) - Signal festliegend auf Fett F_LZ: 40

ambient text / entry at 155688 km(n.) 155560 km(2.) 155440 km(1.)

Spannung Lambdasonde vor Katalysator Bank 2 2.30 V 2.19 V 2.15 V

Widerstand Lambdasonde hinter Katalysator Bank 2 0.00 ohm 0.00 ohm 0.00 ohm

Motordrehzahl 3520.00 rpm 2304.00 rpm 2080.00 rpm

Spannung Lambdasonde hinter Katalysator Bank 2 0.37 V 0.41 V 0.39 V

___________________________________________________________

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 70
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • 7 miesięcy temu...

Cześć.

Info dla wszystkich którzy przymierzają się do wymiany NOXa i wydania prawie 2tys zł za nowy. Ja właśnie jestem po wymianie z tym, że wymieniłem samą sondę, która wchodzi w wydech. Tak jak przewidywałem sterownik jest sprawny i w większości przypadków to pada sama sonda. Sonda NGK NS11A, są dostępne nowe za około 300-500zł. Ja kupiłem przez sprzedajmy.pl za 350zł, odciąłem sterownik od starej, polutowałem kable z nową i wszystko działa pięknie, auto pracuje we wszystkich trybach (sprawdzane INPĄ). Same sondy o tym oznaczeniu są montowane w wielu autach i ciężarówkach. Poniżej podaję numer tel do gościa od, którego kupiłem.


Tel. 883 073 513

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolory kabli się zgadzają. Wyjmujesz NOXa, bierzesz na stół, odcinasz sondę, zostawiasz 15cm kabli przy sterowniku, lutujesz nową sondę, dobrze zabezpieczasz termokurczkami, taśmą izolacyjną i starym pancerzem jeśli da się wykorzystać, montujesz do auta i z uśmiechem na twarzy spowodowanym zaoszczędzeniem 1500zł odjeżdżasz w siną dal ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Pytanie. Jak Mam zdiagnozowac ze to sonda. Komp pokazuje Tylko błąd zasiarczenia. Skąd pewność że to sonda. Czy nie wystarczy w moim przypadku przeprowadzić wypalania??? Nie próbowałem bo właśnie jestem w trakcie wymiany termostatu, bez którego ponoć nie rozpocznie się procedura wypalania siarki. Mam 640g siary i próbowałem wypalać...nawet temperatura spalin osiągała 860st! Przerazilo mnie. Ale siary nic nie ubyło. Dopiero potem doczytałem że nie da rady bez termostatu....stąd pytanie. A spalanie benzyny wzrosło prawie dwukrotnie. Problem z odpalaniem...A na ciepłym jeszcze gorzej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i wszystko jasne. Jeszcze nie wymieniłem termostatu ale sprawdziłem temperaturę live i wszystko jest ok dlatego postanowiłem zrobić wypalanie siarki. Zalalem do pełna Vpower kupiłem też i wlałem środek do czyszczenia wtryskow. Pojechałem na autostradę i decha do 6tys obr i puszczalem do 3tysi i znów tak...i kolejny 15minut zawrotka i spowrotem to samo. Jednocześnie obserwując wartość siarki na noxie. I pięknie spadała aż spadła do 0. :D cieszy mnie to baaardzo. Czyli z 640mg siarki do 0, A kolejna sprawa to nawet z błędem termostatu procedura wypalania siarki jest jaknajbardziej możliwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem termostat oraz czujnik niskiego ciśnienia paliwa. Pozostałe błędy zniknęły no i start/stop zaczął działać. W końcu doprowadziłem samochód do porządku. Dodam dla zainteresowanych, że pomimo iż pokazuje battery exhausted (akumulator zużyty) funkcja Start/Stop działa (czytałem tu i ówdzie, że nie) wystarczyło wymienić czujnik niskiego ciśnienia paliwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam wszystkich.

Zakupiłem sondę od tego gościa.Załatwiłem sprawę w ok.1h.Wszystko działa od 3 tyg.Dzięki za temat.


Edit

Po roku od wymiany sonda działa bez zarzutu.Pozdrowienia dla użytkownika Pysiek. :dance: :dance: :dance:

Edit

Dwa lata i zero problemów.

Edytowane przez sizar4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...
  • 10 miesięcy temu...

Witam


Mam podobne błedy, z tym, że jednym z dodatkowych jest wypadanie zapłonu. Zdażyło mi sie to raz, że zapalił sie Check i silnik pracował nkerówno. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu problemu nie było.

Moje błedy :

30E9 kat tlenku azotu zużycie 

2b0A czujnik tlenku azotu, elektryczny 

2B09 czujnik tlenku azotu, sonda lambda liniowa 

2B0B czujnik tlenku azotu, podwójna sonda lamba 

29D1 cylinder 5 z wypadaniem zapło


Kilku specjalistów pisało, że wymieniali Sonde NGK NS11A, która kosztuje na niemieckim ebayu 70 euro. Sterownik zostaje, bo rzadko sie sypie, a producent daje na niego dożywotnią gwarancje. 


Próbował ktoś sposobu, który został na wczesniejszej stronie opisany?


Odciecie sondy od sterownika, nowa sonda lutowanie do sterownika, montaż wsio. Do takiego zabiegu potrzebne sa adaptacje w iście?


SEBAELO5 wymiana NOXA pomogła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Tak u mnie wymiana nox pomogła też chciałem próbować wymianę sondy ale tam jest chyba 8 kabli i nie wiem czy da się je lutować dlatego kupilem jednak cały nox. Teraz mam poziom zasiarczenia kata w granicy 300/2000. I czekam na wymianę wtrysków przebieg prawie 170tys i dalej oryginalne. Mam w garażu noxa starego jak chcesz podaj email to wyśle Ci foty kolorów kabli żebyś porównał
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chwaliłem sie w zeszłym roku że mam na liczniku 300 000 i NOX dziala no i się doczekałem na blacie 345 000 i wyskoczyl błąd czujnika NOX oraz starzenie kat. NOX. Kupiłem czujnik za 300 zł przelutowałem do starego sterownika z pomocą isty zakodowałem czujnik a przy okazji zrobiłem wymianę katalizatora NOX ale tylko programem i jak na razie komputer myśli że ma nowy kat. Od wymiany zrobiłem około 1000 km i nie mam żadnego błędu nawet 30E9 co jest nie tak .Swoją drogą katalizator jest jeszcze oryginał sonda wyglądala również na oryginał . tak na prawdę to miałem w planie zainstalować NOXem który mam od miesiaca a wymiana czujnika to tylko taka moja fanaberia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.